1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580616 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo 2008-02-19

988655 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Dream Team: Sen så är de där plexiglaset på långsidan ingen fördel heller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Bragd-Birger: Det känns lägligt att påminna dig om att du nog ska skriva ut den först, klipp inte i skärmen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Dream Team:

Vem har sagt något om något problem. Jag älskar snygga schyssta hockeytacklingar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
bisterfinnen: Problemet heter inte Sanny Lindström, problemet heter att man inte längre får tacklas i svensk ishockey. Det där är ett praktexempel på hur en perfekt tackling ska genomföras.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Skarin: Håller med. Ska fan klippa ur den bildserien och sätta ovanför sängen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
bisterfinnen: Snacka om gåshud. En underbar tackling.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
bisterfinnen: Sannys tackling var helt underbar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
bisterfinnen: så ska det se ut. Knäpp hjälmen, är mitt förslag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
zigge:

Här ska jag ge er en freebie. En bild på Sannys urläckra bröstvärmare!

Sug på den ni som kategoriskt hatar oss med tolv fingrar!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
weiler: Väl talat, jag vill hålla med varenda stavelse! Att det SKA finnas nerv o derby-känsla är ju bara kul o kryddar anrättningen, men sen ser man ju tyvärr en hel del 'lågvattenmärken' här i HS, i båda lägren.
Några av svaren här inne på detta inlägg talar väl också för sig själv...

Två Tallar: HELT omöjligt är väl ändå inte ett möte? Om än dock inte så troligt, just nu? Men jag hoppas på en eller flera FINAL-möten de kommande åren!
Mvh, Z.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Leif GW Platon: Tyvärr var oddset på "Övergeneraliserande Timråit" för lågt för att kunna spela på. Väldigt märkligt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Skarin: Krizan/Zajkowski-Dramaten 200-0.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Freddes: "Jag förstår inte varför du blir så sur för att jag har en åsikt. Är det inte bara att ta den? Ni verkar ju vara preccis lika enögd som modo är kända för. ;P"

När blev jag sur? Gjorde helt enkelt en reflektion av att en bild kan tolkas subjektivt. Tolka det igen du.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Uno Gordon: Rent kavelitets mässigt kan man ju inte gemföra kvalserie spel med kvartsfinal. Och att det skulle ta fokus från en ev slutspelsdrabbning mellan Timrå-Modo är ju det heller inte tal om.
Men i sammanhanget heta derbymatcher med mycket heta känslor och fyllda läktare tror jag dom går en spännade vår tillmötes.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Uno Gordon: Att en ny episod av "Slaget om västernorrland" skulle överskuggas av ett daladerby i en lägre serie har jag svårt att tro, då dom flesta vet hur tuffa fjolårets matcher blev. Man vet vad man får helt enkelt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Tvåtallar: Vad fan yrar du om för någonting? Vad har Mora och Leksand med "Slaget om Västernorrland" att göra egentligen? Menade du att fokusen och mediabevakningen skulle koncentrera sig till Dalarna och längs Siljans vackra strand om det blir ett Daladerby i Kvalserien och att en eventuell slutspelsdrabbning mellan Timrå-Modo skulle komma i skymundan? Eller vad är det du vill försöka antyda?

Vidareutveckla gärna ditt resonemang - TACK!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
73Sjöbba: We shall overcome...trallalla...Hallelujah! ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Helg Ernest: Timo,Petri,Kalle,Kimmo,Petr bor här på Örnen..
Riku och Mika som enda finländare i TIK i S-vall...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
jonmannen: En sak är säker. Hela Västernorrland känner vemod över att
detta var kanske sista drabbningen lagen i mellan på ett långt tag.
I kvarten ifjol bjöds vi på en hockey underhållnig som var av Världsklass.
Innerst inne vill vi uppleva detta igen alla vi som älskar sporten.
Det är vad jag hoppas, Men tror att kvalserien i dalarna kan bli nåt helt otroligt i år. Om tabellen ser ut som den gör nu när serien är slut.
Och Mora och Leksand kommer i kraft av detta vara dom som vinner, och spelar i finrummet nästa år
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
73Sjöbba: Men då hade det varit bättre om Hudiksvall spelat i ES med tanke på avståndet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Snoop:
Jag är ledsen, men Modo kommer nog aldrig att få min röst. Kanske om det slår slint och man hamnar på hispan, men det känns föga troligt. Att det finns 2 lag från Västernorrland känns det som att jag inte bryr mig i. Det enda positiva med det är att det är nära att åka på bortamatch dom gångerna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
weiler: Hatkärleken är iaf i mina ögon med betoningen på kärleken. Inte så att man häcklar modosupportrar så fort man får chansen. Men det är kul att mobbas med nån då och då :) jag har en del modo-vänner som jag inte tycker illa om bara för att de håller på fel lag. Men visst har du rätt finns ju de som tar det ett steg längre har väl med mognaden att göra skulle jag tro. Synd att man måste läsa skiten
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Snoop: Ja, att förlora mot vinnarna, med 3-4 i matcher, och där dom flesta puckarna studsar emot en, det är inte dåligt. Sen minns jag inte hur många matcher som gick till förlängning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Jensen_12: Ja asså, man förlorar ju faktiskt hellre mot vinnarna, även fast de kändes surt med tanke på att vi inte alls var långt ifrån att slå ut dom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Snoop: Självklart. Efter den dramatiska kvartsfinalförlusten i fjol så höll jag på MoDo, tro det eller ej. Jag tyckte dom var värda guldet då dom slog ut oss, som jag tyckte hade en bra chans att gå längre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
weiler: Vad är det som säger att en del 2 av "slaget om västernorrland" inte kommer hända? Just nu är det tungt, särskilt med tanke på Nubben-affären. Det kommer att gå bättre för oss inom kort.

Mika Pyörälä kommer tillbaks inom en vecka, kan jag nästan lova. Och Robban är tillbaks vilken match som helst.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
weiler: Mycket bra inlägg måste jag säga, och någonstans där inne så tycker nog alla modo och timrå fans att de är kul med 2 bra lag från västernorrland.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Ang. Wayne Gresky

Som Modoit måste jag medge att ni verkar störa er lika mycket på Wayne som vi gör på Vesku (FBK'are) på Modo's forum. Och Wayne, det kan du väl inte vara nöjd med? Har tyckt du har haft rätt vettiga åsikter på Modoforumet men är det månne så att alla här inne är Vesku-material eller är det bara så att varje debattör av motståndarväsende uppfattas som en "Vesku"?

Hursomhelst.

Även om vi numera uppfattas som de största konkurrenterna så kan jag inte komma ifrån att Timrå är det lag jag håller på, närmast efter Modo. Jag kan vara unik i mitt slag, efter min far då vill säga. Men jag har svårt att hålla på något lag söder om Dalälven före något lag norr om densamma. Vi har helt enkelt inte samma förutsättningar, ekonomiskt, publikmässigt och levnadsmässigt (om du inte heter M. Wernblom och bara bryr dig om att åka skoter och pimpla på vintern).
Tycker det är skitkul att ni finns med på hockeykartan och dessutom är ett av topp-6 lagen, får hoppas ni fortsätter med det även efter Nubbens avsked.

Nu befinner jag mig ju i Göteborg där jag bor, och har aldrig stått som Modoit (lägg ner det där töntinga med Modolid) i EON, och känt erat "hat" mot "oss", så därför är det kanske svårt för mig att "förstå" det egentliga hat som verkar ha blossat upp här på HS det senste året / åren ?

Hursomhelst. Tycker det är skittråkigt med alla era skador. Hade er som en storfavorit till SM-guldet innan säsongen, nu ser det tungt ut och jag tror ni får svårt att överleva en kvartsfinal. Hade gärna sett ett 'Slaget om Västernorrland' del 2 annars.

Nåväl, sköt om er alla, Modoiter som Timråfans! Stöd era lag i vått och torrt, men försök undvika hata varandra! Var istället stolta över att Västernorrland har två så fina hockeylag under sina vingar!

/'Dempa' Weiler
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
NuMo: Härligt att höra att du förstår att siffrorna står för smarthet och verklighet. Bl a.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Skarin: När det gäller skitsnack och okväden så har du helt rätt. Någon Finessexamen blir det dock inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Bragd Birger vs Wayne Gresky 100-0
TIK HS vs modo HS 100-0

På ett ungefär i alla fall. Helt klart inte så jättelångt därifrån.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
John K: Och Sanny Lindström på Skolhusallén i S-vall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Helg Ernest: Riku Hahl bor på Repslagarvägen i S-vall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
zigge: Never argue with an idiot. They drag you down too their level and beat you with their experience ;) Osäker stavning såhär på rak arm.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
alla:Måste vara osvenskt ojantig o citera min egen presentation:
"Never argue with a fool, people might not see the difference! "
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Wayne Gresky:
Det går ju inte ignorera dig när du postar varannat inlägg, vore mumma om det gick. Innan du kommer med mer ordbajs så vill jag påvisa än en gång att jag har rätt.

HETA SKRIBENTER

Wayne Gresky (47)
Realist (39)
Tycho (31)
spud (30)
rackham (27)

Fler medlemmar
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Leffe: Vad jag vet bor väl alla finländare och säkert fler också på Örnen i Timrå. Är väl bara Jonte som bor på Majorsgatan. Hallin vet jjag bodde på Trägårdsgatan. Men jag tror faktisk det är Örnen och Timrå Bo som gäller nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Bragd-Birger: Du hör ju själv vad orimligt det låter. Återkom när ditt delirium gått över.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
73Sjöbba: i mIRC är det /ignore Wayne Gresky, har jag för mig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
73Sjöbba: Du postar lite väl många skräpinlägg för att försöka framstå som någon som ignorerar mig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Vad menar folk med gack åstad? :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Bragd-Birger: Och jag som trodde att jag var ensam om att få dom.


MetalGuru var inne på en funktion som borde finnas, det var typ:

[ignore]Wayne Gresky[/ignore]
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Wayne Gresky: Vad är ditt problem egentligen? Har inte ni modoiter en egen avdelning på HS? seså ta å skriv dina inlägg där i stället!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Wayne Gresky: Där har du fel. Jag har fått bubblor hela dagen från folk, de flesta modolider faktiskt, som tycker att du är helt puckad i huvudet. Lägg därtill ett antal fax, handskrivna lappar och ett personligt sändebud med meddelande från en P Svartvadet, Örnsköldsvik. Meddelandet löd: vi vill härmed uttrycka vår bestörtning över den dynga du och dina hockeybröder tvingas läsa. Vi tar helt avstånd från signaturen Wayne Gresky på hockeysnack och anser - oss emellan - att han verkar vara allvarligt störd i huvudet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Bragd-Birger: Att döma av alla de bubblor jag fått från både modoiter och andra så förefaller de flesta vara rätt stolta faktiskt.

Hela HS skrattar åt er! Haha! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Wayne Gresky: 'Alla andra skrattar'. Seriöst. Gå in i er egen gästbok och fråga om dom är stolta över ditt dygn härinne. Du är patetisk. Och det värsta är: bara det faktum att jag besvarar din verbala avföring gör att jag själv känner mig en smula smutsig. Som vore jag nedstänkt av bajs. Därför, återigen: gack åstad. Schas.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Wayne Gresky: Ge dig nu förfaan!
skriv nåt i eran egen gnällbok.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Bragd-Birger: Jag vet att ni inte klarar av att föra en diskussion, det signum för en timråsupporter. Istället så upprepar ni fem meningar som ni stolt lärt er, gång på gång som ett mantra och tror att ni träffar någon öm punkt. Tyvärr är det enda ni lyckas med att skämma ut er. Alla andra skrattar åt er, fast inte av den anlednigen ni hoppas. Är det inte läge att försöka komma på något nytt nu? Att Timrå är en av landets absolut fattigaste kommuner beror knappast på de starka generna där, så jag skulle inte direkt trycka på det kortet om jag var ni.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Jag hade en fundering.

Hur Många av de spelare som spelar i Timrå IK´s Ordinarie trupp bor i Timrå?? Eller är de bara Sundsvallare som spelar i Timrå?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Wayne Gresky: Nej, vi vill inte prata kyrka med dig. Nej, ej heller banjoskalor. Nej, vi bryr oss inte om vilka bilder du har på din syster. Nej, det kallas inte 'fattigmanshand' när man har fem fingrar.
Nej, Örnsköldsvik betyder inte 'i de blindas rike är den enögde kung' på latin.
Nej, nej, nej. Gack åstad.
Kommentera

988655 · »