1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596238 inlägg · 6213 ämnen

Timrå IK - Modo 2008-02-19

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Skarin: Det är då fan inte så konstigt att ni har en massa skador när ni inte ens vet hur man lirar hockey. Kan verkligen se mig Sanny på träning köra över nån för han inte fick stopp, och några applåderar honom för en fin knuff.

mrchong: Jo lilla vän, det har reglerna gjort. Vi slutar topp 4a vi väljer, ni slutar på den andra halvan, ni väljs. Som vi brukar göra.

Jag blir helt sjuk i huvet av att så många modolider kan vara så oerhört dumma.

Ice Tea: Jag sa inte att jag ville rubricera det som charging, för mig var det snarare interference.

Warg avgjorde matchen för att ni misslyckades med att göra det samma. Ni kan ju inte sura bara för att ni brände alla era billiga PP-lägen först.

Skarin: Tycker DN förklarar Styfsituationen rätt bra.

"Timrå-backen Pär Styf tryckte med klubban till Modos Oscar Hedman så att han tappade balansen och ramlade över sin målvakt som var på väg ner för att täcka vid stolpen."

Wayne Gresky: haha.. tror inte att ni klarar av att vinna 4 av 7 slutspelsmatcher mot timrå. föresten så tror jag inte att modo vågar välja timrå i år igen. OM ni nu får välja?

actionleif: Det stämmer väl bra - solklar interference.

spud: Sannys kyss var klockren. Är helt säker på att de smarta nolaskogs-supportrarna kan erkänna det. DU är inte en av dem verkar det som. Det är synd. Men inte oväntat.

mrchong: I år tror jag bara att vi lyckas vinna 4 av 4, eller möjligtvis 4 av 5.

Skarin:
Du hade kunnat spela "Härnösand en söndag morgon" ;)

Tyckte annars det var en trevlig match där jag satt och tryckte med Pärsinnen enda fadäsen var att bortalaget tog mer poäng än oss.

erathoo: Ja frågan är ju om jag inte nästan väljer Åkerlund före Backlund ;) ! Men jag tror nog att Modo hellre skulle satsa på sin J-20 mv före ngn av de 2 nämnda !

Skarin: Hur kan då uttala dig om du inte såg situationen?

Du borde inte hetsa upp dig över såna här detljer, det är bara hockey.

actionleif: Absolut. Men den där Gresky svarar med "solklar interference". Hahahaha.

Helt ärligt så börjar jag tro att han driver med oss. Det måste nog vara så.

Kul att Kuben fick poliseskort ut från arenan iaf. Det var rätt kul att se.

Wayne Gresky: Vilken situation är det jag inte ser?

friskan: Vad sa Pärssinen då? Gör han comeback i kvarten mot modo? ;)

spud: Du är inte lite full du!! Har du redan spelat klart din egen elitserie?
nä just det du är ju bara en dum liten modoit.. du är förlåten! eller som man brukar säga Tok och idioter ska man bara låta va ;-)

Wayne Gresky: imponerande!! såå du kan räkna..?

Matchen slutar rättvist oavgjort efter full tid. Kan tyckas konstigt av många men så tycker jag i alla fall.

Skadorna. Yetman är en ganska kort spelare och Sanny är en stor spelare är väll inte så mycket att säga om det. Olyckligt att smällen tar så illa bara.

Andra situationen känns väll mer som en närkamp där det blir en tackling och Hedman ramlar över Zajkowski. Inte mycket mer att säga om det heller även här mycket olyckligt att det blir en skada. Hoppas att det gick bra med Zacke i alla fall.

Aja hur som helst så förstår jag inte att folk aldrig lär sig något, det är väldigt sällan att någon spelare går in för att skada någon annan spelare med flit.

Tack för mig

Skarin: Kul att han fick poliseskort? Skojar du? Tycker du inte att det är pinsamt?

Wayne Gresky: förståligt att du inte står ut med dej själv längre, fundera på vad du skrivit här ikväll och kom tbx imorgon, pajjas.

mrchong: Du menar att ni som gör en kalasmatch och vi som gör en plattmatch, men vi vinner ändå ska hamna efter er i tabellen? Ja det verkar ju logiskt.

Wayne Gresky: Det var tråkigt. Men det blir lätt så när folk inser att man är helt chanslösa. Du får försöka igen. Kanske redan imorgon. Efter att ha sett reprisen kanske. Vissa behöver se saker å ting fler gånger för att förstå........sig på ishockey.

Skarin: Kuben såg inte helt opåverkad ut efter utvisningenhan tog på Styf... Hoppas han kanske tänkte till för en gångs skull, för det kan han inte ha gjort under hela matchen...

Wayne Gresky: Ja, lite då. Men han trodde väl att folk ville prata med honom. Och undra varför han gjorde si och varför han gjorde så.

spud: logiskt eller inte. Serien är inte färdigspelad än.. eller har din mamma inte lärt dig att man inte ska ta ut nått i förskott?

Det som kuben gjorde idag, kommer han göra åt vårt håll. I en avgörande slutspelsmatch. KARMA!:)

Ähh! Jag fattar inte varför fler Hs-tikare använder ignorefunktionen?
Hela Sverige vet ju att det till största delen bor enögda troll i Nolaskogen, ja inte alla men de vettiga verkar inte ha internet i alla fall.

Cyklob: Kul att även du uppfattade situationen som att Styf skulle ha tacklat Hedman. Haha. Skönt namn förresten.

Ni driver nog med oss, hela högen.

Bästa är väl att inte svara er alls. Men, det är smått omöjligt.

Skarin: Det roliga är att dom försöker lura sig själva att det verkligen var som dom tycker.

Skarin: "Jag blir helt sjuk i huvet av att så många modolider kan vara så oerhört dumma."

Jag gillar inte ordet modolider, men i sak håller jag med dig. Det är många modo-supporters här inne som skämmer ut sig. Var stora i vinsten istället för att hålla på som ni gör. Klarar ni inte detta, logga ut för i kväll. Och anser ni att ni blir provocerade av en massa Tikare, så skratta åt det hela och visa att ni kan hålla en högre nivå.

Skarin: Jag säger det jag tycker alltid. Förstår aldrig mig heller på allt folk som ska sitta och tjaffsa här på hs hela tiden. Men det är ett fritt land men ibland går det till överdrift.

Men som sagt jag säger vad jag tycker och driver inte med någon.

spud:Det kan man inte tro..och varför lärde dom dig i så fall ingenting om att inte ta ut nått i förskott?

Lemmy: Samtidigt vet ju hela Sverige att det bara bor alkoholister och missanpassade människor i timrå, men dom (ni) måste ju också få sin röst hörd.

Poffa: Du har i princip rätt... Men ibland kan man inte låta bli... Mest bara för att man har så otroligt mycket adrelanin i kroppen. Jag har nog aldrig varit så arg som jag var idag på en domare.... Frustration var ordet...

Poffa: Du tillhör de smarta i ditt lags supporterkrets. Helt klart.

Poffa: Sedan kan jag bara hålla med Poffe om att det är många modo-supporters som är här inne och skämmer ut sig. Och det är riktigt tråkigt enligt mig, dels för att en annan får ta emot otroligt mycket skit så fort man skrivit grattis till segern timrå eller något så får man 10 mothugg direkt.

Det som dom som är här inne och skämmer ut sig får stå för dom, men det finns faktiskt folk som verkligen menar vad dom säger av all välmening med.

Säga vad man vill men jag tycker faktiskt att en Timrå vinst blir skönare när det blir sånt här gnäbb efter matcherna! Sen när den vinsten kommer det får vi se..

Skarin: Det finns vissa saker här i världen som man inte kan påverka... Krig, svält, naturkatastrofer, modosupportrar som är inne på gästböcker och beter sig som dryga arslen.
Alla vet ju att kommer man från "Heart of hockey" så vet man bäst... Man får försöka leva med sånt här å gå vidare.

Foyn: Då kommer vi in på det jag och poffa sa längre ned här i forumet. Dom Modo-Supportrar som är här inne och skriver och dummar sig får stå för dom. Men alla som håller på Modo är inte idioter och uppför sig på ett dåligt sätt.

Och jag tycker det är riktigt tråkigt att man ska få skit för något som någon idiot skrivit bara för man håller på Modo.

Foyn: Dom har inget att säga till varann i sin egen GB för de kan inget annat än att hata andra.

Men det är bara att glömma och gå vidare.

Sen finns det de Modo supportrar som är lite äldre och mognare som jag respekterar fullt ut men det är sällan de är inne på våran HS

Cyklob: Helt klart. Jag känner massor av modo fans som inte e idioter. Jag jobbar ofta i Ö-vik. Därför så vet jag efter att ha sett jävligt många matcher däruppe att en motsvarande situation som den Styf hamnade i, skulle föranlett en helt annan reaktion av modosupportrarna uppe i Swedbank om det drabbat Modo. Men det kommer man självklart inte erkänna... Som sagt e man Modoit så står man över andra...

Mycket jidder här... Alltid lika tjatigt att möta Modo. Den här påklistrade "derbystämningen" känns verkligen krystad. På vilket vis skulle Modo vara våra största antagonister? Jag har åtminstone ett antal större hatlag med (i fallande skala) Bobcats, Löven, Rögle och CRIF i topp.

Jaja, det där överlåter jag åt er andra. Vill ni stånga huvudet i väggen genom att argumentera med ett gäng inavlade (alla ser fan likadana ut!!) idioter från ett av Sveriges absolut värsta rövhål så är det upp till er. Lycka till!

Hur som helst var Sannys tackling matchens behållning. Vilken propp!

Sju poäng upp till andraplatsen, nu kör vi!

Foyn: Mycket har sagts, o kommer att sägas - men jag säger såhär: Aldrig brukar MoDo-klacken stå o skandera 'Stå Upp som en riktig man!" när motståndare ligger skadade på isen! Det tycker JAG är lågt.
Jaja, GoNatt!! Må edra skadade spelare snart återvända!

zigge: Jag skanderade inte ett skit. Jag klappade mina händer med de andra 6000 minus 35 ?. När spelaren reste sig...

Enligt Radiosporten: Zajkowski drabbades av vätskebrist.

Vet inte om det redan har sagts, men jag måste bara säga att en spelare gjorde stort intryck på mig igår. Petri Kokko. Vilken klippa!
Sen var det väldigt många som kämpade och slet, att nämna några; Petr Tenkrat, Anton Axelsson men alla är värd en stor klapp på axeln. Synd bara att det inte räckte hela vägen fram.

Men den där förbannade Tomas Andersson. Vem har han knullat för att få domarlicensen? Jävla rikstattare!

MoDos bänknötare och tillika båsöppnare tar 36 av 38 skott =95%

Timrås förstemålvakt, som man dessutom ser som så bra att man vill förlänga kontraktet tar 12 av 15 = 80%

I say no more....

Maggan: Jag anser mig kunna det flesta regler och jag tycker att Thomas Andersson var helt ok igår liksom dom flesta andra gånger.Regelkunskapen i timråklacken verkar ju vara i princip obefintlig om man ska vara ärlig

Skarin: Poffa: Du tillhör de smarta i ditt lags supporterkrets.!!!
Det skrämmer mig en hel del ..

Realist: Du är juh dum! Ser du inte ens att Andersson var dålig kan du börja titta på en annan sport!

« · 987585 · »