Gusse: Jasså skrämmer det dig?.jag är en inbiten Timråsupporter,men ändå hyfsat objektiv.Modo gjorde ju igår ingen bra match.Med de spelarmaterial dom har borde dom vunnit ganska lätt.Känns som om det var lite underskattning.Sen domaren tyckte inte jag dömde åt något lags fördel.
Realist: Vi hade inte ett så fantastiskt spelarmaterial igår. Vi saknade Jonsson, Timander, V Hedman, T Wargh klev av en bit in i matchen och Tribuncovs spelar tydligen halvskadad. Det innebär att vi en stor del av matchen spelade på 5 backar där en var junioren Westin och en annan den justerade Tribuncovs. Däremot var ju bredden på forwardssidan mycket god.
Realist: Den uppfattningen har inte jag men att säga att domare Andersson var bra är skandal. Han missar/släpper saker åt båda lagen, till slut klagar man juh åt de utvisningar han tar åt motståndarna också då det är solklara kompensationer/felaktigheter.
Det jag inte gillar med herr Andersson är hans förmåga att alltid gå in och avgöra med en utvisning med mindre än 2 minuter kvar efter att släppt allt i tredje perioden. Det är juh klockrent varje gång han gör på det viset.
Sen var det mer otur att modo lyckades göra två mål på felaktiga utvisningar när han har chansen att faktiskt ta det som är utvisning... För visst missade han åt båda håll och tog utvisningar som var fel åt båda håll. Men att kalla han bra är bara löjligt!
Tycho: Men du INGEN domare är ju bra i klackens ögon.Jag är inbiten Timråfan,men sån oerhört dålig regelkunskap som vissa har i klacken är nästan pinsamt.OBS vissa i klacken sa jag
zigge: Eran klack är ett skämt. Finns ingen annan klacka i elitserien som står och skriker "Sm-Guld Sm-Guld!" 1år! efter att man tagit hem guldet. Sedan, "Hata Timrå! Hata Timrå!" ? Herregud, vad är de med er? lågstadienivå.. Sedan att ni har 1-2 personer som står med ryggen till hela matchen, vad är meningen med att gå på hockey då? Fattar inte..
Realist: Då tyckter du inte att Tenkrat skulle ha åkt ut för en armbågstackling i första? Det jag syftar på är att Tomas Andersson är ooootroligt duktig på att ta ut för små förseelser, medan han släpper det fula.
Personligen tycker jag att jag är rätt så neutral vad gäller domare och dennes bedömningar. Men igår trodde jag att jag skulle brinna upp när Kuben envisas med att ta för små skitsaker och totalt vägrar att se armbågstacklingar, tacklingar mot huvudet osv.
Men du tycker ju att han är bra, så du kan ju inte klaga varken på Tenkrat, Sanny, Steen osv.
Realist: Det finns inte så många bra domare, det kan jag hålla med om. ;) De håller en pinsamt dålig standard många matcher och har en taskig attityd mot lagen, media och hockeysupportrar. Klubben för inbördes beundran brukar jag kalla dem. För det måste finnas brist på intern kritik med tanke på att de alltid har varit bra oavsätt vad de gör på isen.
Men sen vad som är påverkan och ren okunskap är en annan femma... Man kan skrika bara för att vilja påverka. Men visst finns det spån överrallt. Men påtalar fortfarande att man inte kan säga att Andersson var bra bara för att vissa i klacken inte kan reglerna... Hans avgörande utvisningar(som dessutom var felaktiga) drabbar Timrå igår, det känns skit tycker jag... Sen kanske Modo eller nått annat lag drabbas av det nästa gång men nått lag råkar ut för det när Kuben dömer...
Maggan: Jo men jag menar att det finns INGEN domare som är bra enligt vissa i klacken.Jag anser mig kunna en del om regler och jag kan erkänna att han var lite petig igår men en domare får väl också göra misstag eller?Tenkrat t.ex borde ju fått 5 min utv vid ett tillfälle,men domare som spelare gör ju misstag.Enligt klacken är ju i princip alla utvisningar som drabbar Timrå felaktiga.
Realist: Tillåt mig små le. Det finns ingen domare i Sverige som är bra. De har absolut ingen som helst känsla för spelet. Ibland verkar de som om de ska träna på att hitta en viss utvisning. Ex de har läst i boken innan mattchen om Holding, och vips, det har aldrig dömts så många Holdings under en match.
Sen det här med misstag. Tomas Andersson är ju för böveln proffs! Han har betalt för att kunna koncentrera sig på att vara en kunnig hockeydomare. Den chansen tycker inte jag att han förvaltar på bästa sätt. Han är och kommer nog alltid, i mina ögon, vara en av Sveriges största clowner.
Tacka vet jag en gammal hcokeydomare, Grundström. Han kunde man bli irriterad på men han hade åtminstone känsla för spelet.
Realist: Grundström bra? Killen saknade känsla och körde efter regelboken hur märkligt det än var. Sen att han är tragisk som person gör det hela bara värre.
Realist: men det måste väl ändå finnas domare som inte är bra? och att objektivt analysera en domarinsats under en i övrigt het match känns väl lite väl präktigt
Realist: Han var juh inte igenom... Definitionen för straff är: -Helt fri -Pucken under kontroll
Då han inte var fri och knappt hade pucken under kontroll var det inte straff. Ditt påstående blir ganska roligt då till och med Micke Johansson sa efter matchen att det inte var straff och inte ens utvisning...
Realist: Fem omständigheter krävs om ett straffslag ska utdömas om en spelare otillåtet bakifrån: Förseelsen måste ske när pucken är utanför spelarens försvarszon (helt över den blå linjen) Den anfallande spelaren måste ha puckinnehavet och kontroll på Den anfallande spelaren måste ha hindrats otillåtet bakifrån. - Den anfallande spelaren måste ha gått miste om en rimlig målchans. - Den anfallande spelaren med puckinnehavet och pucken under Har ingen annan försvarare att passera annan än målvakten
Det tycker jag är betydligt mer likt min tolkning än din...
Realist: Domare är ett jävla folkslag, finns inte många bra. Men vet flertalet matcher jag sagt att jag är nöjd med domarinsatsen. Har just nu inte i minne vilka som dömt dessa..