1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600106 inlägg · 6212 ämnen

Timrå IK - Modo 2008-02-19

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
spud: *skrattar* Ja må då säga det. "Jaga Yetman för att få en skalp" det är ju skrattretande.
Det är inte så att Sanny gör sitt jobb som back och försöker stoppa den spelare med puck som vill in i Timrås zon?
Herregud, var lite neutral nu.
Fick för ett par timmar sedan ett meddelande från en Modo supporter som tyckte att Sannys tackling var hur schyst som helt.

Men det är väl så, vill man hitta fel hos en person - då gör man det.

Maggan: Hur kommer det sig att stora stygga Fanny aldrig råkar få in något på de andra stora pojkarna då?

spud: Därför dom kanske kan ta emot en tackling bättre? Inte vet jag.
Men jag antar att varken du eller jag skulle klara av att ta emot en tackling ens från en junis.

spud: Fashinerande att Modoiter envisas med att referera till Sanny som stor och stygg....förstår att han med ert frikyrkoperspektiv antagligen framstår som en riktig hårding. I ett lag där gnälltanter som Sussie och Wernblom är stjärnor blir det väl lätt så.

Hos oss ser vi mest Sanny som en väldigt kompetent back med goda ledaregenskaper både på och utanför isen....

mikenomad: Nåväl, ni får väl ha han de ca 15 matcher han har kvar i er dress.

Goda ledaregenskaper på och utanför isen? Det där har jag reflekterat över fler gånger, Sundin sägs ha det, Svarten sägs ha det, men hur fan vet vi det? Innan fjolårets sm-guld hade då jag stora tvivel på att svarten var rätt man för att vara kapten, en kapten vill man ju ha som leder laget till vinnarcirkeln. Inte någon som nödvändigtvis är karismatisk och funkar i media. Och gör verkligen fanny det?

spud: Sanny har väl varit med i TV i egenskap som expertkommentator. Så någonform av karisma har han ju. =)

Maggan: Nähä, du tror inte att jag menade ledde er mot vinnarcirkeln? Vilket bör vara det viktigaste för en kapten.

Bragd-Birger: kan man hitta sannys tackling någonstans.. jag vill njuta av den igen

spud: Är knappast någon idé som någon sa tidigare att försöka få dem att klanka ner på deras lagkapten. Själv tycker jag Yetman i mångt och mycket får skylla sig själv som inte har koll på pucken och försöker komma ikapp i stålmannen liknande position får han en tackling och den tar illa.
Jag kan själv erkänna att någon av våra stjärnor gör fel, då jag tycker Sundström i början av säsongen tjatade som bara en mamma kan göra på sin elaka pojk och jag tror även många timråiter kan erkänna att Sanny även om han kör många hårda rena tacklingar även lyckas med en hel del vårdslösa. Dessa beror väl troligast mest på att man inte hinner ställa om i en situation som man satsar in i vilket han inte brukar neka att göra.

Det finns små problem hos alla lag men det är inte så lätt att erkänna dem.
Sen så blir det väl även svårare att erkänna att en tackling faktist var ok när en som brukar lyckas med sådana som inte är ok gör en.
Hade nog som någon sa nedan försökt återskapa den och le ett flertal gånger om det varit tvärt om. (Ja åt tacklingen då och inte skadan.)

spud: Med dig vet man aldrig. ;)
Du verkar ju ha rikta in dig på hela personen Sanny inte bara hockeyspelaren.

Bozze: Varför måste man välja? MoDo har redan en fin satsning i damhockey där man lirar i högsta serien. Känns kul att hålla på en klubb som satsar på både herr och damhockey.

MorganaLefaey: se där... det finns även modoiter som kan se nyanserat på saker och ting...

MorganaLefaey: Angående Yetman så skrev jag samma sak i modoboken redan igårkväll 22.23: "Tacklingen på Yetman är oavsett om den är juste eller ojuste framförallt Patricks fel, så där naivt får man inte såsa runt med pucken."

spud: Det märks troligtvis mest där du inte märker det alls, dvs i omklädningsrummet. Tycker inte nödvändigtvis att lagkaptenen behöver vara den som gör sig mest framstående på isen.

spud: Vänta nu. Så det hela handlade egentligen bara om att du ville ta udden av perfektionen i Sannys tackling - och lindra ditt eget obehag sedan du med fasa insett att det trots allt fanns timråitiska glädjeämnen i matchen - och inte alls om tacklingen i sig? Endast så kan jag tolka ditt behov av att styra in spåret på att Sanny inte lyckades/ej ännu lyckats 'leda oss mot vinnarcirkeln'.
Vilket i sin tur betyder att du lika gärna, nästa gång tillfälle ges, kan nöja dig med ett enda inlägg här efter matchen, i stil med: 'Hahaha!!!! VI vann! Jävlasugtimrådärfickni! Fan vad jag njuter era äckel!!!!!1'. Typ. Det är ju ändå den kategorin supportrar/människor du tillhör. Vem, förutom dig själv möjligen, tror du att du lurar genom att låtsas börja diskutera någonting annat?

Bragd-Birger: Hallelulja!

Bragd-Birger: Jag tycker jag var ganska kritisk till våran kapten också. Men visst menar jag även att fanny knappast varit den stora tillgången en kapten ska vara för sitt lag.

Olle: Att ni använder er av en kapten som inte är särskillt framgångsrik på isen behöver man ju inte direkt skriva upp på post-it lappar för att komma ihåg.

Klockren tackling av Sanny, bästa jag sett sen Niemi proppade Jämtin i mittzon. :)

Bragd-Birger: Går det överhuvudtaget att diskutera med fjollorna om Sannys schyssta tackling? Stick ner länken i halsen på dem och låt mig läsa mer intressantare inlägg på vår hemsida.

Knutte: Varför ska ni sticka ned en artikel i halsen på er själva?

Wayne Gresky: Skulle vara bra för oss om åtminstånde era spelara stoppade vätska i sin hals.

Wayne Gresky: Inte nog med att du och dina polare från dövik verkar obegåvat dumma, ni verkar ha uppenbara lässvårigheter också.

Det gör ont att möta Sanny chalalala

Knutte:

På tal om lässvårigheter så tror jag Wayne avsåg sista stycket ;-)

Wayne Gresky: Humor.. det är humor.

spud: Sanny är en fantastisk tillgång. Det tror jag att alla - utom Yetman och de mest patetiska av modolider, givetvis - kände igår.
Och ja, spud. Han kommer att, buhuu, lämna oss efter säsongen. Säg det till Yetman så mår han nog lite bättre.

Men vad är det frågan om? Åh suck, jag som trodde att han fit for fight nu.

Tvåtallar: Det där med att stoppa vätska i sin hals är inget man har problem med i Timrå...inte att det är för lite iaf...

Wayne Gresky: Hihi, fnitter. Är det nu eller efter nästa seger som vi mangrant ska in i modolidboken och skriva spaltkilometer om banjos? Kanske lite om frikyrkor, DNA och avvikande fingerantal också? Fnitter.
Hoppas att vi vinner med tre, fyra mål. Då tänker jag bo hos er permanent ända tills ni vinner mot oss nästa gång. Fniss, fniss.

Bragd-Birger: Låter trevligt BB. Hör du blivit vräkt från din husvagn eller varför behöver du någonstans att bo?

Wayne Gresky: Har du, ska det ju vara!

Maggan: Skulle mer tro att dom vill vila honom för att inte överanstränga, tyckte det lät så på en annan intervju.

spud: Vad långsur man kan vara då. Sanny har brister, som alla andra hockeyspelare också har, men han fyller sin kaptensroll på ett mycket bra sätt. Svartvadet kanske gör ett och annat mål men Sanny ger yetman en hjärnskakning.

Om du inte kan se nyttan med det och vikten av att ha en sån spelare i laget är det ju bara synd för dig. Ja inte hjärnskakningen i sig då men det fysiska spelet i allmänhet som ibland renderar i att en motståndare får hjälpas av isen.

Wayne Gresky: Försök att stilla dig en smula. Det är ju endast efter segrar som mentalt handikappade personer går in i 'kvicka replikskiften' av den typ du efterfrågar. Låt oss vänta tills dess att Timrå gett Modo på tafsen och se om jag tillhör din kategori. I s f kan vi gärna 'pennfajtas' i modolidboken. Dag ut, dag in.

Wayne Gresky: Det tar ju lite udden av själva hånet om du själv måste korrigera stavningen i efterhand. Man skulle nästan kunna tycka att det vore bättre att inte säga något alls...

Olle: Visst är det så. Synd att skaparen av sidan inte tänkte på att det kunde vara smart med en redigeringsfunktion.

Wayne Gresky: Skaparen kanske inte tänkte att sidan skulle vara till för modolider som ligger på en intellektuell kapacitet motsvarande en fjortonårings? I s f hade man säkert lagt till en 'mamma/pappa godkänner inlägget'-knapp också.

Bragd-Birger: Kan jag få någon form av vetenskaplig referens på att mentalt handikapp och kvickhet i repliker skulle korrelera? För mig framstår det snarast som något du hittat på. Trodde att du skulle klara av att komma upp med ett lite intelligentare svar, men jag har nog överskattat dig.

Bragd-Birger: Hade det funnits en sån knapp så hade väl inte funnits ett inlägg i timråboken?

Wayne Gresky: Varför hänger du i den här boken egentligen? Go home.

Jag var i proppskåpet för första gången igår, måste säga att det säkert skulle vara ett jääävla tryck där under slutspel. Inte lika fint som Swedbank dock.
Sen måste jag säga att ta sig ut från parkering med bilen var som att ta sig ut från modos gamla hall, kempis. Otroligt dåligt, men det är ju svårt att lösa.

Angående tacklingen på Yetman så kan jag säga att jag var tokförbannad direkt när jag såg den, jag tyckte att det var solklart matchstraff. Men nu i efterhand så var det ju mycket Yetmans eget fel. Men tacklingen går vilket fall mot huvudet, som resulterade i skada vilket också ska ge matchstraff. Det vet ju alla som kan reglerna.

Jag har varig kritisk till modos klack, men jag fick verkligen en chock när jag besökte erat proppskåp, jag trode inte i min vildaste fantasi att eran publik var sämre än den i swedbank, framför allt var klacken ännu mer omogen än våran.
Sen måste jag säga att jag är mycket besviken på publiken, främst ståplats. Man ska applodera när en skadad spelare tar sig av isen.

Till sist hoppas jag att ni kommer top4, och att ni precis som vi går vidare till semi/final och får mötas där. Det var roliga matcher förra säsongen och ni var den svåraste nöten att knäcka.

Wayne Gresky: Förvänta dig inget större utlägg från den individen. Så fort en diskussion börjar snudda vid utlägg av den mer debatterande formen stängs hjärnbalken av och tankeverksamheten leds vidare mot amygdalan. Men det är underhållande, så fortsätt gärna.

Det var ett jävla ståhej om en tackling. Lär man sig att ta emot en tackling så blir det sällan skador. försöker man undvika en tackling får man oundvikligen skador.
Till er som ville ha Sanny utvisad, nöjer ni er inte med skitutvisningen Styf fick för att att han tog emot smällen? Så går det.

Freddes: Vi applåderade när både Zajkovski och Yetman åkte av isen, inte alla men de flesta...
Sen var det absolut inget fel på Sannys tackling, han slår huvudet i sargen på grund av kraften i tacklingen och inte pga att tacklingen tar på huvudet...

Tycho:
Jag har sett tacklingen, och han träffar huvet, dock inte lika illa som jag först uppfattade det. Och Skada = matchstraff. Det vet du förmodligen lika väl som jag. Har ju delats ut flera matchstraff som förut inte borde varit matchstraff, så visst skulle det varit samma visa igår.

Okej, visst. De flesta Apploderade. Men när Hedin låg kvar och spelet var tvunget att avbrytas, då skrek hela hallen "ståååå upp som en riktig man", det är inte schyst. Sen att ingen apploderade heller var inte så bra tycker jag. Detta har även modos klack gjort när en SSK spelare fick ett skott på foten om jag inte minns fel, så ni är inte ensama här heller. ;)
Vill bara förklara vad jag tycker är dåligt, och modos klack bör ta åt sig lika mycket som ni.

Sen tycker jag även att det är förbannat fjantigt när man ser hur supportrar står å pekar finger till varandra och skriker och vinkar att dom andra ska komma dit. Detta är alltså kritik riktat mot bägge klackar.
Sen blir man rädd när jag såg några timrå supportar i 12-13 års åldern står och håller på på samma sätt.
Jag tycker dock att det är kul när det blir rivalitet mellan klackarna i form av ramsor och sång. :)

Freddes:

Var det bara jag som tyckte att det var skönt att se Fanny sätta in en riktigt juste FET tackling för en gångs skull. Tänk om han kunde dela ut sådär rena proppar varje gång. Då skulla han stiga i respekt hos mig.

I övrigt, tråkig match med kul slut. Hoppas vi ses i slutspelet. Det skulle vara skoj!

Eftersom man inte kan editera här tydligen.

grattis till förlängningen av Magnus och Anton. Tycker verkligen det är roligt om ni släpper fram dem och om det dessutom går bra.

När tar tacklingen i huvudet? Även en bild kan ses ur en subjektiv vinkel, va?

Faan vad skönt o se 2 modolider äta is, jag gjorde stående ovation efter Sannys propp sen fick man skynda sig hem för att se delikatessen på sportnytt.
Ibland känns det inte så illa att tappa 1 pinne ändå.

Robban:
Jag säger bara vad jag tycker och vilken uppfattning jag fått. Kollar jag på bilderna igen kanske jag ångrar mig. Var som sagt på plats å då uppfattade jag den defenetivt som ful. Sen när jag såg bilder på internet uppfattade jag inte riktigt lika fult men ändå träff mot huvet. Sen hade ju Sanny faktsit kunnat gå efter pucken också, men det var inte det vi pratade om.

Jag förstår inte varför du blir så sur för att jag har en åsikt. Är det inte bara att ta den? Ni verkar ju vara preccis lika enögd som modo är kända för. ;P

« · 987857 · »