1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600107 inlägg · 6212 ämnen

Timrå IK - Modo 2008-02-19

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
haggen:
haha, snacka om att trösta sig själv. :) Och snacka om störd, hem för att se när en spelare blir skadad.

haggen: Nej det är sant, hur känns det för er som tappade två?

Freddes: Du har fel, tacklingen tar på kroppen varpå Yetmans kropp får en rotation som gör att huvudet sänks och hjälmen lossnar mot sargen eller Sannys kropp.
Sen har du och domarna fel att man ska ta matchstraff för skada, att bara påstå det är lite löjligt...

Hedin låg bara och åmade sig, det var juh inget fel på honom... Vilket också stämde, är nån riktigt skadad med riktig fara så skulle vi aldrig skika så. Tex med Tommy Wargh förra matchen.

Gillar inte heller det med fingrar mot varandra
Det ska absolut bort!

Tycho: Däremot älskade jag onanirörelsen som jag såg flertalet gånger, främst från bortahåll.

Freddes:

Väx upp och sluta med personangrepp. Jag tyckte tacklingen var helt korrekt och schysst, riktigt hockeygodis som man gärna ser igen.

Tycho: Intressant att fanny inte behöver ta ansvar för konsekvenserna av en tackling.

Tycho:
Då har jag alltså missuppfattat det hela. Jag tycker man läst lite här och där att domare ska utdöma matchstraff vid skada. Har väll ändå varit lite skrivirier hur dålig denna regel är...

Tacklingen i sig är väll inte så ful när jag kollar på den en gång till. Det är ju precis som jag sagt tidigare mest yetmans fel att det hela uppstår. Just vid tacklingen böjer han sig ner/fram och blir därför träffad i huvet.

Freddes: Bra förslag. En spelare måste i första hand ta pucken. Varför kroppskontakt öht?!

Blev inte Hedin mirakulöst återuppstånden av avblåsningen förresten?

Näe, modisar. Stå upp som Tommy Wargh istället. Han föll med stil mot FBK.

spud: Man ska ALDRIG åka på matchstraff för skada! Tycker du verkligen det?
Gör han fel ska det utdömmas straff, men inte för att det blir en skada!

haggen: Hur menade du när du säger att det inte gör något att ni tappade en pinne?

spud: I tabellen till er kanske.

actionleif: Ja men då det var 3 poäng på spel, och jag antar att ni gick in för att vinna matchen och därmed ta 3 poäng? Då tappade ni ju 4 poäng.. vi däremot, vi tappade en poäng.

spud: Så som jag räknat på det så förlorade vi likt förbannat bara en poäng till er tabellen.

Freddes: Om det är utvisning är det matchstraff inte bara för att han skadar sig... Förtydling... =)

Tycho:

Mitt förslag som jag framhållit är att domaren inte ska göra en medicinsk bedömning. Detta innebär att i fallet skada/inte skada ska domaren inte utdöma match penalty. Avstängning och böter kan alltid utdömas i efterhand och då kan disciplinkommittén ta hjälp av en ställd medicinsk diagnos.

Dom kan också specialgranska situationen där skadan uppstod för att se om det är en direkt ojusthet som föranleder skadan. Den möjligheten har inte matchdomaren och han har inte heller någon medicinsk kompetens. Skaderekvisitet ska alltså bort från matchbedömningen.

actionleif: Jaja, spännande att ni inte går in för att vinna en hemmamatch utan ser oavgjort som det naturliga.

spud: Du är nog för dum för ditt eget bästa..

spud:

När man får se sådana delikata tacklingar av Sanny känns det mindre att det blev poängtorsk, man blir helt enkelt nöjd och glad ändå;)

spud: MEN, du är ju helt j-vla packad! vi går vell så klart in för att ta 3PINNAR. Men vi tappa fortfarande BARA 1 pinne i tabellen och 2imatchen!! och då valde han att skriva "känns inte så dumt ibland att tappa 1pinne" I TABELLEN

haggen: Sedär en kulturskillnad. Vi däremot, vi kan inte få nog av att vinna. Vi har ju sett att i jämna matcher är det vi som drar det längsta strået!

Men det är riktigt roligt att du har något att glädja dig åt, för ert lag är ju inte mycket till nöje, om man inte gillar skadade spelare.. Men just ja, du gillade ju skador också, fullträff för dig som inte bryr dig om ni vinner och gillar skador, tik är ditt lag!

Blizzard: Ni tappade väl trots allt 2 pinnar i tabellen eller hur modofixerade är ni egentligen?

bisterfinnen: Det kan jag vara med på, dock blir det lite samtydigt då det ofta sker i samband med våldsamma tacklingar/bentacklingar eller boarding.

Wayne Gresky: Ni fick väl ändå 2 och vi 1 poäng. Räkna på den, ring när du är klar.

bisterfinnen: Jag håller med dig. Skönt att se ett bra inlägg med ett budskap i den här boken.

actionleif: NI hade 70 poäng, ni hade chansen att gå upp på 73, ni har 71. 73-71=2 - två förlorade poäng mot vad ni kunde haft. Finns det inte ens lågstadium i Timrå?

Tycho:

Jo, men det är skillnad på game misconduct och match penalty. Det finns ingen anledning för domarna att döma ut match penalty (resten av matchen plus minst en till) pga skaderekvisit.

bisterfinnen: Oj oj oj. Med det resonemanget skulle David Printz fått många matchers avstängning pga tacklingen (enligt mig schyst) på Jonte Hedström.

Wayne Gresky: Jag håller med dig. Skönt att se ett bra inlägg med ett budskap i den här boken.

om det är så dåligt med bra inlägg och med budskap, förklara då för mig varför just nu 10st Modolider läser inlägg oss timrå ik!? GÅ IN I ER LYA för f*n

Wayne Gresky: vi FÖRLORA 2st, men tappa bara 1pinne upp till närmaste lag ovanför oss!!! ser du skillnaden ;) finns de inge högstadie i Gnällbältet ;-)

Blizzard: Det är väl som vanligt - man läser här för att man är skadeglad. :)

bisterfinnen: Sant så sant... Läste inte ut match penalty... Bara matchstraffet, med domarna har valet att välja det alternativet. Men det vore juh inte modigt nog...

spud: men du spud eller vad du nu heter ... skaffa ett jobb eller en hobby eller någonting... en poäng hit tre poäng dit fyra poäng tappade .. vad fan snackar du om ... gå och bada på erat fina badhus eller nånting .. du har ju suttit här och varit jobbig hela dan

Är alla MoDO-anhängare som de 2 brudar som satt ovanför oss igår på matchen: fula, feta och högljuda och inte ett dugg intresserade av vad som händer på isen??

haggen: Möjligtvis fruarna

haggen: Och med det menar du att alla tikar är vackra?

Blizzard:
Otroligt omoget inlägg. Visst skulle jag kunna sluta skriva. Men det känns ju ändå som att man bidrar till något när man skriver här. Man blir ju inte riktigt klok när vissa verkar tycka att det är coolt med skador eller en oerhört skön känska om Sundström skulle bryta nacken.

Jag hatar te.x styf för att han spelar så fult, men jag skulle ju aldrig i min vildaste fantasi vilja se Atvars köra över honom så han skadade sig för det.

Enda undantaget i detta fall skulle kunna vara Peter Nordström, men jag skulle inte vilja det heller.

spud: nja, men han är ju INTRESERAD av Hockey iaf ;-) de var ju inte dom som du kanske lästa i inlägget, och han är heller inte Tjock!

spud:

Han är nog snyggast av alla!
Däremot så blir allt och alla snyggare än de jag såg igår med hängmagar och MODO-kostym.

Freddes: Åker man på Styfen så får man stå sitt tilltag. För är man så dum att man gör det får man skylla sig själv. F.ö. saknade jag "Fläsket". Vart var han?

haggen: Det är nog bara att inse att det finns fula människor som håller på båda våra lag.

Frisco: Kvällshumorn igår torde väl ha sagts av de som nu påstod att MoDo vann matchen, när de i själva verket bara tog en extrapoäng. För visst är det väl så det är?

Dream Team: Där har du en sanning faktiskt.

Dream Team: Sedan kunde man ju skriva att Modo spelade 5 mot 3 hela sudden med hjälp av dommaraset. Huva!! Spelare nr:5 var dommaren.

Fantastiskt vad mycket text man kan få ut av en tackling.
Det är också Fantastiskt hur mycket fel man kan se i en juste tackling om det drabbar det egna laget.
Fantastiskt väder är det idag också.

Fantastiskt att "di småe" förlängde.
Det är även fantastiskt hur man kan få sendrag i foten o bli utburen på bår, jag har sendrag varje kväll men inte 17 kommer det nån bårbärare till mig.
Polacker! Fantastiskt!

Hahl Bundy: Om alla som kom in till akuten kunde ordineras ett glas vatten och skickas hem så skulle skatten kunna sänkas rejält.

T T: Det är fantastiskt hur man kan spela över pga för lite vatten.
Kom tillbaka när man kan snacka om riktigt manliga skador, fjompor!

Här snackar vi Knäleder som krossas o diskar som krasas sönder o så ligger den där mesen o åmar sig pga lite sendrag o ett glas vatten för lite att dricka.

F.ö så var Tv-sportens utsända en mes också i inslaget om matchen: "Trots alla skador kunde Modo till slut vinna matchen!"
Va?!
Man kan bara skaka på huvudet åt sånt djupt lodande i vad som händer i lagen.

Hahl Bundy: reagera stark på det också skrek rätt ut "vad f'n snackar han om, nu fick han till det" helt sjuukt vad dom kan göra fel.

Wayne Gresky: "Det är väl som vanligt - man läser här för att man är skadeglad. :)"

DET var uppfriskande ärligt och dessutom helt sant.
Heder! :-)

Wayne Gresky: Ang. matchen i går så vann vi en poäng, så är det. Vi förlorade inte två eftersom vi innan matchen ej var i besittning av något av dessa poäng och man kan inte förlora något man aldrig haft. Denna säsong har vi aldrig haft 73 p, så ditt matematiska resonemang bygger endast på hypoteser och har ingenting med verkligheten att göra. Ni vann t.ex 2 poäng och var med det just i går strået vassare än TIK. Men inte heller ni förlorade något poäng.

mikenomad: ...och detta torde alltså innnebära att Timrå tappade en poäng gentemot MoDo igår. Varken mer eller mindre.

« · 988006 · »