1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599410 inlägg · 6212 ämnen

Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
En helt godkänd insats i genrepet av TIK!
Två (ganska stora) frågetecken dock!

Målvaktsfrågan: Oksa övertygade inte. Minst ett av målen borde han ha tagit. Som det känns för närvarande så har vi två målvakter av helt okej klass men absolut ingen matchvinnare som Kapanen. Det kan stå oss dyrt!

Stjärnor: Vi har inga stjärnor som sticker ut ur det gedigna lagbygget. Vem ska göra målen? Vem kliver fram? Jag saknar Nordgren!

Boxplay och powerplay såg förvånansvärt bra ut för att vara så tidigt på säsongen. Backarna känns stabila. Warg och Wennerberg tillhörde de allra bästa anfallarna för dagen.

" - Det ska egentligen inte vara sådan skillnad som det är mellan träningen här i Timrå och Modo, men allt är så mycket bättre i Timrå. Det har aldrig känts så här bra för mig."

Frdrik Warg om skillnaderna mellan lagen.

Kanske en anledning att fd MoDospelare blomar ut i Timrå...

Swordster: Just Fredrik Warg såg vass ut igår.
Även Wennerberg och som jag tycker Ström var bra igår.
Ström kan bli mycket nyttig. rör sig bra och håller i pucken precis lagom mycket.

Laken: Ja för mig är Oksa också det stora frågetecknet. Men jag såg honom mot Mora och då var han OK men han släpper lite för mycket returer. Backarna måste vara mer noggranna i år jämfört med tidigare år. Hade gärna sett Hirsch i TIK i år när man nu inte ville behålla Kapanen.

Vi ska vara försiktiga med att höja Nordgren till skyarna och hylla honom som en stjärna. Han har ju ändå visat de senaste säsongerna att han är beroende av en riktigt kreativ center för att glänsa. Dock - även jag vill ha honom tillbaks. Gillar hans skridskoåkning och aggressivitet.

TIK i dagbladet idag en hel tidning med 56 sidor!

Rooster23: Precis, han släpper och styr ut många skott. Har lite problem vid blockeringssituationer o.s.v.

Är det ngn som har statestik på hur våra ÄLSKADE grabbar har skötts sig poängmässigt, Finns det ngn Intern poängliga för försäsongen tro?

Det skulle va intressant att se enkel överblick så tycker jag att Hallin varit framme rätt mkt.

TIK-Supporter:

Ja har sitter jag pa sjomansklubben i Rotterdam och lider av att inte kunna se matchen i morgon. hoppas nu att Grabbarna krossar DIF. Missade Black Sabbath i globen i somras och nu premiaren i E on arena...............sant ar livet for en sjoman, men haller tummarna i morgon.

TIK-Supporter: Lägger in den igen:
Kristian Gahn 3+6
Teemu Aalto 4+4
Per Hallin 5+2
Calle Johansson 2+4
Frans Nielsen 3+2
Mattias Wennerberg 3+2
Peter Ström 2+3
Pär Styf 3+1
Fredrik Warg 2+2
Christian Söderström 2+1