1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577971 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - modos hk 20/11

« · 941270 Till forumet


Timrå IK - modos hk 20/11
Här är svaret, Björn.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Ja det vore ju småskojsigt om Regin och Pärssinen blir borta ett tag. Men känslan är väl att det inte är så allvarligt.

Men, ja just det. Man vet ju aldrig.

Nu kan jag inte lyssna på vad Nubben säger härifrån, men det låter ju bra med en ersättare till Jyri Martinsson.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
"Stora lag vinner inte varje match utan det viktiga är hur man hanterar det. Att man studsar tillbaka direkt." Riku Hahl
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Skönt att det verkar vara ok.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Hahl Bundy: Bra. Det var den länken vi behövde.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Skarin: Såg inte att den fanns när jag länkade, sorry.
Kommentera


Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Skarin: har jag missat något nu ... vad är det met regin och timo
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
superfalle: Se den postade länken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Det lag vi möter imorrn har drabbats av ett tungt avbräck (se länk). Lägg till att våra motståndare saknar Timander, Wargh och Petrovicky. Intressant.
Fredrik Warg ersätter "Sussie´s gnällorkester" i första-kedjan.

Känslorna börjar sakta men säkert att trappas upp.

Come on!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Skarin: Warg i förstakedjan...blir intressant att se hur avtikifierad han hunnit bli. Han gjorde som bekant hälften av sina tio poäng på de två första matcherna. Mindre imponerande fem på de sjutton efter det.
Snart är han fullständigt modofierad, med kinder i gammal hederlig Brolin-rondör och utlåningsmatchande i Sundsvall.

Annars, tja. Modo är Modo. Alltid lika sköna att slå. Mest för att deras fans blir så festligt upprörda då på det där frikyrkliga, hycklande sättet. Särskilt roligt är deras försök att låtsas som om dom inte bryr sig det minsta. Att ordet 'Timrå' förmodligen är det mest uttalade ordet i Örnsköldsvik (möjligen borträknat 'fingerplektrum' och 'syskonmys' ) har som bekant inget med sjukliga komplex att göra. Det är bara för att vi timråiter är så avundsjuka.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Bragd-Birger: Warg har spelat riktigt bra i Modo men haft otur i massor om man kan säga så. Han har haft lägen men inte haft turen på sin sida antingen är det stople ut eller så är det ribba ut. Men jag tycker verkligen han har förtjänat en plats i dom 2 första kedjorna i Modo men det verkar ju inte Harald tycka.

Annrs ser fram emot morgondagens match alltid lika trevliga matcher lagen emellan oavsett resultat. Och det där om att bli upprörd det är inte jag som person i alla fall. Det laget som vinner, vinner inge mer med det :) vara blicka fram mot nästa match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Kvällens domare: Patrik Sjöberg, Leo Takula och Per Sondell
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Såg att det finns biljetter kvar på ståplats. Kan det vara möjligt att det inte blir fullt i kväll? I kväll vill vi ha ett j..la tryck i arenan och fullt stöd till lirarna. Tryck på!
Varför inte dra vågen redan direkt efter första nedsläpp?
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
John K: Efter 1-7 mot FBK så känns det inte som om det är "Vågen-läge" vid första nedsläpp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Någon som vet om Eric Moe fortfarande är skadad?
Han är ju inte med ikväll
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Theo: Nej, han är redo att spela. Däremot så kan det hända att han är petad till förmån för Sebastian Erixon på platsen som reservback.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
JimmyH: Jaha, på tal om publikantalet ikväll, är det inte första gången det blir fullsatt denna säsong. Det är visserligen 249 ståplattser kvar nu, men brukar det inte droppa in lite folk utan förbokad biljett innan matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
JimmyH: Okej då, men om och när vi tar ledningen i matchen kanske det är dags? Min tanke är att glömma FBK-matchen och få in en positiv injektion i kvällens tillställning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Någon: Backe eller Åkerlund ikväll? ST har Åkerlund i sina preliminära... Är de fel ute? Visst kanske man kan tycka att man borde vila en keeper som släppt sju puckar, men samtidigt så var inte Backlund orsaken till kollapsen. Och även om självförtroendet inte är på topp så brukar han kunna spika igen av ren tjurighet efter en skitmatch. Det skulle iaf kännas tryggare för mig med Backlund i målet och allra helst om jag ska banka oss...
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Ikväll blir det en kanon match hårt och tufft mkt känslor, seger 2-1 Backe matchens lirare(om han nu står) målen görs av Tenkrat och Pärssinen.

Publiken kommer vara i extas när Tenkrat gjort första målet och får åka och hämta det fina priset 1 000 kr på ICA Maxi. Sedan är det fullt ös på publiken hela matchen.

Fulsatt 6 000 pers, naturligtvis allt annat otänkbart.

4 timmar och 41 minuter kvar till nedsläpp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Ambroo: det är klart att backe ska stå,om han nu inte är sjuk eller skadad.dom borde brinna av revanchlusta,om inte då faan kan dom ta o byta jobb,men dom är nog på tårna ikväll och vinner med 3-2.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Ambroo: Dagbladet har Backe i sin värmningsrapport.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Red Rocker: Apropå ICA så var jag inte så glad när reprisen av Backes mållinjeräddning bröts av reklam senast.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
T T: De får inte visa två repriser. Men de kan ju kanske göra det lite snyggare än att klippa för reklam precis då pucken rullar mot mållinjen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
T T: Nästa namninsamling blir "ICA Bergsgatan - Ett hot mot supporterkulturen".
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Knylan: ICA Bergsgatan syns VÄLDIGT mkt i VARJE match det måste vara en storsponsor, vilket betyder mkt pengar = mkt bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
JimmyH: Men om första reprisen hade visat allt, så hade alla sett ändå att pucken aldrig var inne. Det var ca 1 cm kvar av pucken på rätt/fel sida (beroende på vilka man hejar på) mållinjen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Det är bara att gå tidigt och köa om man inte vill missa matchen bara 244 biljetter kvar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Red Rocker: Pengar är alltid bra. Men går det ut över annat så kanske det slutar att fylla sitt syfte liksom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
fighter: 4-1 blir det! Sista i öppen kasse av "Pyrret".
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Fet-Ecke: Själv är ja bara nöjd om vi vinner spelar ingen roll vad vi vinner med. Men ju mer mål man få sätta på Modo är ju alltid lika skoj.. Så hoppas vi spelar som mot HV i första perioden..

Krizan blir utbytt i andra perioden för att han ej orkar mer.! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Kvällens säkraste tips vad gäller öppningsramsa från bortaklacken:

"SM-guld, SM-guld, SM-guld.."

Hur många sätter emot? ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Dream Team: Den eller " Hata Timrå "
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
JimmyH: Jepp så kan det absolut vara och jag förstod att jag skulle få det svaret. MEN nu är det så att det inte är för mkt reklam utan grejen är väl mer den att det är samma företag dvs ICA Bergstan som syns och hörs hela tiden. Det borde kanske finnas andra företag som vill synas i samband med att medelpadstolthet spelar, vad vet jag men han har ju lyckats eftersom vi disskuterar det här nu, publicitet.

Hade inte ICA Bergsgatan varit med i varenda spelavbrott kanske det varit något annat företag. Förmodligen betalar ICA Bergsgatan bra och Maths(gammal Bergeforsbo) som har butiken är väldigt intresserad av TIK och anser tydligen att det är välinvesterade pengar.

Nog snackat om det nu är det fullt fokus på matchen som gäller, 2 timmar & 54 min kvar till nedsläpp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Red Rocker: Nu 195 ståplatser kvar, så ja det borde väl gå att få slutsålt. Vore trevligt att slå Modos förra toppnotering i Sydkraft på 5986 (2003-11-27 innan ståplats kapades till 1400, se Länk). VF drog dock 6102 på premiären samma höst så där får vi väl vänta någon säsong till ... eller två.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Juuso Riksman lämnar nu AHL och Peoria Riverman, Backlund darrar och jag vill se Riksman i TIK !!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Dream Team: Det är ju bara att svara för oss med Wikegårds ord "Sugrörs klack, sugrörsklack, sugrörsklack....!!! fan va skönt sagt av Wikegård, köp snorungarna ett gymkort.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Redhat: " Bara ett sugrör! Ni är bara ett sugrör, baara ett suugrör,ni är bara ett sugrör!"
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Redhat: "Sugrörsklacken är ni klara!?"
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Dream Team: H¨åller med dej men nu har dom ju mött alla lag så den ramsan anser jag har gjort sitt snart för dom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Dream Team:

Haha fan vad löjlig du är ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Snoop: Vet inte om jag har fel nu, men spelar inte han i FBK?
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Dream Team: Den hade varit ganska retsamt komisk på något sätt. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
mok: Du behöver dock se helhetsperspktivet i din bedömning. Det var Timrå som Modo mötte i slutpslet ifjol. Man åker inte ur mot just MoDo ostraffat.

Mattias -74: Samma som ovan gäller för dig ;) När vi möttes under en träningsmatch i E.ON under hösten så körde dom ju den. Skillnaden nu är väl att matchen faktiskt gäller nåt. Det gjorde det inte i SCA-cupen.

Nu: Mot arenan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Dream Team: Matchen i kväll gäller väl ingenting, förutsatt att Modo förlorar. Då är vi bara avundsjuka på guldet om vi blir glada.
Festligt dock att det blir lapp på luckan. Säga vad man vill om våra mindre bemedlade länsgrannar, folk kan dom dra. Förmodligen en blandning av lyteskomik-fascination och en vetskap om tre lätta poäng. Oavsett vilket är det trevligt med fullsatt.

Och jo, innan någon modolid hinner påpeka det: vi minns kvartsfinalen. Liksom vi minns Vitryssland eller USA:s mirakel i Lake Placid. Shit do happen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Dream Team: Tycker ändå dom ramsorna snabbt blir uttjatade.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Jensen_12: Han spelade för FBK en månad och åkte sedan tillbaka till Peoria Riverman i AHL, men där vill han inte vara och han har nu lämnat den klubben, och i artikeln kan man läsa att Jokerit har rättigheterna till honom, men att dom inte behöver Riksman då man har fd NHL målvakten Jussi Markkanen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Snoop: Jag satt och undrade om du skojade till det en aning men så är alltså inte fallet?
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Snoop: Jaså, det var mer än vad jag visste. Men jag tror att om Timrå lägger pengar på något så blir det en ny spelande back. Backlund är bra, men han är ensam därute, det är klart man inte kan spela själv som målvakt mot ett helt motståndarlag. Backlund kommer hålla.
Kommentera

Sv: Timrå IK - modos hk 20/11
Man kan alltid lita på DB:s och ST:s rapporter...:

Timrå IK

--------------------------------------------------------------------------------

31. BACKLUND, Johan
Goalkeepers 1. ÅKERLUND, Magnus

--------------------------------------------------------------------------------

1st Line 30. KOKKO, Petri 9. KOSKINEN, Kalle
27. PÄRSSINEN, Timo 32. HAHL, Riku 71. HEDSTRÖM, Jonathan

--------------------------------------------------------------------------------

2nd Line 4. JONSSON, Robin 8. LINDSTRÖM, Sanny
62. TENKRAT, Petr 13. REGIN, Peter 37. PYÖRÄLÄ, Mika

--------------------------------------------------------------------------------

3rd Line 2. MOE, Eric 29. LOTVONEN, Kimmo
19. SVENSSON, Björn 17. ANDERSSON, Johan 10. SUNDH, Oscar

--------------------------------------------------------------------------------

4th Line 26. SVENSSON-PÄÄJÄRVI, Magnus
12. CARLSSON, Robert 24. LANDER, Anton 16. AXELSSON, Anton
Kommentera

« · 941270