1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580476 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Mora IK 2006-01-26

666470 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
Laken: En assist som han dessutom inte ska ha. Tittar man på bilderna från matchen så är det våran Beaudoin som spelar fram till erat 1-0 mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
Precis som många supportrar trodde nog laget på en klang- och jubelföreställning mot Mora hemma. Efter två raka segrar mot Färjestad och HV71 borta så tappade man nog en liten del av ödmjukheten.
Det räckte, tyvärr...
Mora stängde igen mittzon totalt (som vanligt) och Timrå slog felpass på felpass då man aldrig hittade några luckor.
En taktikseger? Ja, sannerligen...
Mora vann även kampen framför målen. Timrå kom aldrig in framför Vehanen utan tvingades slänga in enkla puckar i magen på honom. Det jag funderar på är vad har Kenta lärt av de tidigare matcherna mot Mora?
Nyförvärven då? Jantunen bäste Timrå spelare, en av få som kunde hålla pucken lite extra i anfallszon. Rosa får underkänt (trots en assist). Ett bra skott visade han dock upp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
sargad:

...håller med, det känns "struligt" alltför ofta med dåliga positioner m.m som säkert kan skyllas på dessa evinnerliga förändringar i femmorna hela tiden.....håll i hatten nu och spela ihop laget med Rosa o Jantunen tillsammans med vår bäste defensive center.....ehhh...vem är det...Gahn ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
sargad: Ganska säker på att hela spelideen sprack i och med att Mange oväntat fick lämna isen. När sedan också Wargen fick kliva av blev det bara hopplock. Sedan kan det vara att mobiliseringen inte var på topp över hela linjen. Mora-laget däremot var motiverade och ville verkligen ha med sig poäng. De lyste om dom på värmningen. Precis som du så saknar jag den där inställningen som var inför varenda match för några år sedan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
Som många andra redan nämnt spelade Mora ut oss med vår egen medicin. Det var som att se TIK 2002-2004vt i gestalt av Mora möta TIK 2004ht-2006. Lite försäsongsmatchkaraktär på vårat spel eller pojkhockey, alla 5 åker dit pucken befinner sig.

En fråga som man kan ställa sig är vad det beror på att vi gått från Big Red Machine till ett allt som oftast oorganiserat lag? Beror det på Kenta, spelarna eller en kombination? Själv tror jag att "Crazy season" 2004-2005 lite slog lagmaskinen i spillror och av någon anledning har vi inte hittat tillbaka till ursprunget i år. Skulle vara intressant att höra vad övriga på HS har för teorier om detta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
Smokey: håller med dig fullständigt - laget behöver VÅRT stöd NU !
Läs vad Rosa och Jantunen säger i DB idag (länk nedan). 4 nya ögon med en hel del erfarenhet av att vara hockeyspelare som gör en bra analys av hela situationen. Rosa säger att det finns många bra spelare i laget ( RR2 :-0 läs detta igen ) och dom är trevliga och han själv kan mycket bättre !! men...dåligt med sömn
Jantunen hade svårt att känna någon glädje över sin insats efter 2–5.
– Det vi gjort i de senaste två matcherna spelar vi bort i dag. Vi var inte smarta i vårt spel och det var som att vi ville bjuda hemmapubliken på något extra. Men det behöver vi inte. Det är segrarna som räknas, inte hur man tar dem. Vi måste bli bättre på att avgöra när vi ska gå framåt, sa Jantunen. Krångligare är så är det nog inte....och hockey är och för blir en lagsport och vi kan vara den sjätte utespelaren om vi vill !! Frälsningen är inom räckhåll och nära.. (slutspelet) halleluja !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
RocknRolf2: Håller med dig. Dom där pajasarna på ST sportsida kritiserar ALLTID målvakten vid många insläppta mål. Svoboda kan inte lastas för dom 3 första målen när försvarsspelet var i lillstrimmahallen. Många gånger undrar man om dom ens sett matchen. Var det inte andra säsongen i elitserien som Malmö vann över óss med 8-2, Kapanen fick betyg 1 av ST och blev Timrås bästa spelare på planen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
Redhat: Ja. Spela hockey. Mora passar Timrå dåligt. Kliv in i matchen mer. Fixstjärnor måste dra igång laget med en attityd om de ska vara värda namnet. Än är dock inte sista matchen spelad.

Roy Andersson ska få äran att filma Timråismen i nedgång.
Men hey, vi har ju faktiskt vunnit på sistone..
Sälj storyn till Disney.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
geggelundin: Jag är inte ett dugg förvånad över gårdagens antiklimax. Nya spelare in och anrik TIK-spelare som plockat ut skydden dragit med blixtens fart till annan klubb. Hockey är ett lagspel! Låt detta sätta sig några timmar till. Jag tror vi får se det här som tuff "brottarhockey" ett tag framöver. Vi står i partär. Men det är mycket bättre än att ligga i brygga. Det gäller att få ordning på prylarna och börja jobba framåt. Jag tror det kommer att fixa sig. Men det blir en tuff resa där den psykologiska effekten blir viktigare än vad vi kan ana... Jag tror på stöd nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
Crippe hade tydligen en bra debut i Färjestad igår. Fan vad roligt för honom!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
geggelundin: Besviken är bara mellannamnet. Nu var man dum att höja ribban lite igen, man skulle titta mot slutspel. Då får grabbarna kramp i hela huvet. Detta lag klarar inte av när krav ställs, låt ribban ligga lågt och bara spela ishockey.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
Janken: Fy fan vad jag är besviken på spelarnas inställning igår. Snacka om nonchalanta. De var ju inte ens trea på pucken!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
RocknRolf2:
Faktiskt så håller jag med dig...
Målet direkt efter tekningen kunde han kanske ha fått iväg pucken längre ner i hörnet... Men å andra sidan är det TIK- spelarnas skyldighet att vara påpassliga efter tekningen.. Pucken skulle ha rensats bort...Om inte Svoboda får bort den så måste ju en av backarna ta bort Moraspelaren som står där.. Hur som helst.. Ett mycket snöpligt mål... SKIT OXÅ!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
svammel av ST om matchen. "Svoboda väldigt osäker i kassen" , skitsnack! första tre målen var knappast hans fel. Fjärde kanske, men även det var resultatet av kasst försvarsspel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
Kerstin_k: Ett kungarike för en bra ny center..till...Men det får troligtvis vänta..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
RocknRolf2: Helt rätt de du nämnde tre kan inte fortsätta o bakåt behöver vi nog byta minst ett par till ..till mindre långsamma..nu är ett par backar ständigt halva steget efter i aktionen o det kan kanske gå skapligt att freda sig ändå emellanåt vissa matcher.. men håller inte i längden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
-Gurra-: Men har du satt limpan i halsen eller tål du inte mjölk? SSK och Leksand måste vinna hälften av matcherna som är kvar, samtidigt som TIK ska torska alla om vi ens ska börja prata kvalserie...

Behagar du skämta eller är du dum på riktigt?!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
Bergius: Nä så är det, kalla fakta..
Men det vänder snabbt i den här branschen..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
-Gurra-: Fyra raka hade nog varit för bra för att vara sant. Slutspelschansen finns ännu men så länge Brynäs, Mora och DIF inte börjar förlora kommer vi inte dit.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
-Gurra-: Precis nu ska taggtråden fram på lunchbordet o sedan ska det käkas puck..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
Efter hemmaförlusten mot Dalalaget Mora tar vi nu ett allt hårdare tag om kvalserieplatsen. Sitter hemma nu och har precis fläskat ner en limpsmörgås med ost och skinka tillsammans med lite kodricka.

Mellan tuggorna har jag funderat en del över kvällens skitmatch.
Nu tycker jag att vi skiter i allt som har med ödmjukhet och finlir att göra och pumpar på som fan framåt, med blod svett och tårar. Det är allvar nu! Ska vi säkra en slutspelsplats.. eller i detta fallet Elitserieplats så måste vi ta i med järnhandskar och inte vara rädd för skit under naglarna.
Kom igen nu grabbar!! Ni kan mycket bättre än så här och det vet ni.


Nu tar vi nya tag på Lördag emot Dalalag nr.2 ... d.v.s. Leksand.
Det är dags för det sista rycket !!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
RödVit: Tror inte heller på KS... men vi fick ett guldläge efter dessa nio poäng som inte får slarvas bort !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
Kerstin_k: Håller med om att dom ska spela ihop !
Det var lite ironi och mycket verklighet i det jag skrev nyss. Men det viktiga är att spelarna ska känna ett ansvar mot dig och mig och alla andra, som kommer på matcherna i vått och torrt...
Den ansvarskänslan ska finnas i kroppen varje dag under en säsong.
En tung sensommar dag med tre tuffa träningspass likväl som en dag med hemmamatch mot Mora IK..
Timrå IK:s adelsmärke har alltid varit ödmjukhet, klubbkänsla och stenhårt arbete varje dag på jobbet.
Den inställningen verkar vara lite naggad i kanten !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
Måste nästan hålla med Virus med 2 centrar slår man inte Mora,Regin och Nilsen drog ett stort lass när nu Gahn går på knäna, när så Nielsen gör en blek insats får inte Mandy och Rosa ut så mycket, det såg segt ut och försvaret som varit vattentätt var som bortblåst. Men LIF och SSK torskade så hopet lever för en fortsättning nästa säsong. Crippe fick ett ass på staffslaget men det räknas ju inte, så där sparck man också trodde kan skulle göra 2 poäng. Nu tar vi Leksand och hänger på tåget..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
svasse24: Ja nog behöver det tränas markeringar nog, o hoppas det tränas rejält. Mora lirarna fick ju stå omarkerade o ösa på 3 skott.

Jantunen o Rosa blir säkert bra det men tiden börjar rinna ut...
Tror inte på KS men en stor bonus om det blir slutspel..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
svasse24: Det borde inte vara svårt att tagga till inför en match där en tabellförändring, i positiv bemärkelse, står på spel. Jag tror personligen att det var ett övermodigt Timrå, en för stor hype och fokus kring Rosa och ett bra spelande Mora i kombination som knäckte Timrå ikväll. Många gånger letades det passningsmöjligheter till Rosa när läget att passa honom inte ens fanns.

Håller med dig angående Rosa. Man ser att han ändå har kvalitéer som är önskvärda. Jag håller också tummarna att han kommer vara ännu bättre på lördag och verkligen visar upp sig, att han behövde en match i benen för att komma igång. För han såg ju piggar ut i slutet av tredje än i de övriga perioderna. Jantunen och Rosa borde spela ihop i powerplay som i spel fem mot fem.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
Klart att lagets rätt så framgångsrika roadtrip kanske sitter i benen...
Klart att det kanske inte är så lätt att tagga till inför en kamp om man inte vet om man ska spela förränn knappa tre timmar innan match....
Kenta hade ett upprop i tidningen där han uppmanade alla riktiga TIK supportrar att ställa upp för laget nu, när den i så många säsonger väloljade hockeymaskinen stånkat fram över landet plötsligt kärvar.
Det är klart vi ställer upp !!!

Men ändå undrar jag om inte laget måste ställa upp för oss också ?

Jag gillar inte att gnälla och försöker se det mesta positivt hur mörkt det än kan se ut, och jag tror verkligen att vi går till slutspel om alla spelare och ledare i klubben gör det som förväntas göras !
Men idag så föll otroligt många ur ramen enligt mig. Rosa bland annat som mest gled runt på en skridsko och såg livrädd ut.
Jag tror han är en otroligt duktig hockeyspelare och mitt positiva jag kommer att ge honom chans efter chans att lyckas bli den spelare som dagens trupp saknar, men jag oroar mig lite att pengar betyder lite mer än kollektivet !
Gud jag hoppas jag har fel !!

Sedan har jag även en "säkra källor" upplysning som är så otroligt populära här på HS...

Dom ska köra markeringsövningar hela nästa träning !

Slutspel - Here we come !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
Kerstin_k: Fattade inte det! Det gjorde inte ens Virus med polare på C+ heller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
Helg Ernest: Jo, han fick ju 5 min + game. Dom kvittade utvisningen eftersom moraspelaren fick samma.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
Kvällens behållning var ju iaf att Marko Jantunen inte hämtade ut sitt pris som matchens lirare. Korven var god i pausen det tar vid med oss till på lördag.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
RocknRolf2: "enda positiva med det här debaclet är att Rosa ser bra ut"

Ja, för 1.5 mille så borde han väl ha råd att gå till frisören och piffa upp sig...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
Kerstin_k: aha, kikade bara med ett halvt öga sista. Aspen utlånas, ja, det är väl lika bra. lite mindre lönekostnad där iaf
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
Kerstin_k: Ja, men han vart ju inte ens utvisad ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
RocknRolf2: Han kastade ju handskarna och slogs. Det är väl automatisk avstängning, eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
Kerstin_k: Varför inte Hallin? blev han också skadad? eller avstängning?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
lungan: Uscha... det lät ju inte vidare bra. Han lär med andra ord inte vara med på lördag, och inte Hallin heller. Synd, dom två visade lite vilja idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
Kerstin_k: Ang, Magnus Nilsson så sa de på ppv att det trodde det kunde vara en revbensskada, men hur allvarlig vet jag inte.

Hoppas han är tillbaka snarast...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
lincoln: En positiv sak angående våra nyförvärv är att båda levererade i sin debutmatch. Varsitt assist har dom lyckats skrapa ihop. Varsitt mål på lördag?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
lincoln: Glömde att säga....att jag i alla fall är tacksam att grabbarna nog grejat kontraktet

SKÖNT!!!
BRA JOBBAT!!!! DET VAR DET VIKTIGA!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
iggy:

Vi e Timrå å vi e slaktade av Mora, slaktade gav Mora, slaktade av Mora
Vi e Timrå å das bååt is going down, das bååt is going down, das bååt is going down
Mora är ju ej ett hockeylag, ej ett hockeylag, ej ett hockeylag
Detta är väldigt äckelpinsamt, äckelpinsamt, äckelpinsamt

Nu tar vi riktigt nya grabba-tag, nya grabba-tag, nya grabba-tag
bla bla bla

Detta är bara att glömma - Det var inte en hockey match - Det var en nationell katastrof. Viu har släppt 12 poäng till Mora.

Bara detta borde ju ge oss ett wild card i slutspelet som det mest lattjo laget i elitseriens historia - Fan...här tänkte jag sluta vara ironisk, men det är ju fan sant....undrar om nån annan - inklusive Väsby - skulle ha släppt 12 pinnar till årets Mora.

Any Way

Grattis Mora!! ...Men vi tar er i spurten. Om vi dock får mötas igen de närmaste 125 åren är ni att gratulera...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
hovhas: Han vart skadad.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
hovhas: Han skadade sig i första. Fastnade med klubban i motståndarnas målbur och fick den i magen. Därefter utgick han. Hoppas att det inte är allvarligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
Vart var M Nilsson?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
iggy: riktigt bedrövligt idag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
RocknRolf2: vad tror du....klart att jag varken är nöjd eller glad över detta resultat. Men jag orkar inte lägga ner så mycket energi på att hitta mera fel än det som finns.....nu när du inte kan skylla på Nubben & ledningens passivitet angående "klassvärvningar"...så då hittar du sådan skitsak att Robban spelade i fjärde linen och det är tjänstefel ifall han spelar där även mot Leksand. Du konstruerar fel och sedan så strö du salt på allt och alla. Skulle vilja se dig på isen en match, du påminner lite om huvudrollsinnehavaren i filmen American Psycho ;-) tänk om du vaknar upp och Timrå har vunnit SM-guld 05/06 och allt du har klagat på har inte ens hänt.....pröva och gör en refresh på tabellen, vi ligger ju två efter SSK... vakna vakna RR2. ps Gillar dig ändå *skratt*
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
Kerstin_k: helt rätt! mycket bra inlägg. väldigt märkligt att en sån som CJ matchas i första backpar (!!!) och som sagt Carlsson inte får mer speltid.

CJ, Ström och Gahn spelar sina sista matcher i Timrå nu, sanna mina ord!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
Kerstin_k:

Håller fullkomligt med dig. Har dom nämnda uträttat nåt under hela säsongen. Blir väldigt förvånad om vissa spelare finns kvar nästa säsong. Verkade som alla trodde att Rosa skulle vinna matchen till Tik idag. Mora verkar passa Tik väldigt illa, men att vika ner sig som man gör i kväll är bedrövligt!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
Teamreux: Det var lite, enligt mitt tycke, upplagt för en plattmatch i dag. Att sedan spelarna bevisade mig rätt gjorde mig inte gladare.

Spelet i mittzon och backarnas håglösa prestation borgade för en ytterst jobbig förlust. Jag tror att den här förlusten försvårade avseevärt mycket för Timrå att ta sig till slutspel. Det är fortfarande inte omöjligt, bara lite jobbigare.

Jantunen var bra. Rosa såg seg ut men kom väl igång mot slutet. Förhoppningsvis har han inte kommit in i spelet ordentligt. Det återstår väl att se. Rosa och Jantunen tillsammans såg ut att kunna bli farligt. Härligt också att se att en spelare i Timrå inte är rädd att dra på ett ordentligt skott.

Det som är värst i en sån här förlust är coachningen. Jag tycker att det är mindre bra att spelare som Ström, Gahn och Johansson får spela så pass mycket som de fick. Johansson har inget, trots sitt fina skott, att göra på banan. Miss Gahn uträttar inte heller vidare mycket. Nej, jag röstar för minimalt med speltid för dessa herrar.

Skönt också att Kenta vågade röra om bland kedjorna, inte för att hade så många val, inför sista perioden.

En skitmatch. Uscha. Nya tag på lördag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
Frisco:
Kul att du försöker tänka..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-01-26
Frisco: Intressant utveckling kring strecket med Brynäs skräll. Känns helt öppent mellan Mora, DIF och BIF. Hoppas att Timrå kan repa mod och göra upp om de två platserna.
Kommentera

666470 · »