1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580987 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Mora IK 2019-11-22

« · 2006823 Till forumet


Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Äntligen hemmamatch
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
T T: tror på en svår match mot ett desperat Mora. Kul om det kommer mycket folk som stöttar laget, köper korv och massor av öl. En och annan java. Trevlig helg.
Heja Timrå IK.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Tikkare: Mycket intressant match ikväll ..hur hanterar våra backar en transatlantisk kedja , det blir en svår match , Mora måste snart börja vinna och våra är snart tillbaka i den form som visades i början .
Det blir en kul kväll ikväll .
Låst ämne


Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Gorkyman: Ja självklart behövs en förändring då PP:et varit sämst. Bra byte tycker jag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Gorkyman: Gick in och kollade på statsen för Harde. Har inte läst så noga här inne men många verkar tycka Hardegård är en dålig back. Men enligt statsen så är han en av våra bästa. 6p på 14 matcher, vilket bara är ett poäng bakom Westerlund som leder våran backliga. +4 i +/- också (även om alla inte gillar den statistiken). Trots det så spelar Hardegård bara ca 17 min per match medans Westerlund spelar nästan 21 minuter. Kanske minns fel med många av Westerlunds poäng kom tidigt på säsongen när vi hade omänskligt bra PP. Jag tycker själv att hans form tyvärr sjunkit en hel del sen dess.

Så egentligen så är Hardegård en mer effektiv back i offensiven just nu. Mer subjektivt sett så tycker jag han skjuter bäst av alla backar. Westerlund var aldrig ett hot i PP på pointen. Däremot tycker jag Westerlunds förmåga att ta emot och passa pucken varit bra hela serien. Vilket har lett till långa PP-anfall. Något som jag inte sett Hardegård göra. Blir intressant att se om ett bättre skott kommer väga upp för sämre en spelfördelning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Abstinensen börja att dyka upp!
Moras tränarbyte måst gör effekt snart..
Deras 7 raga förluster vänns nog snart...
Bar vi slipp vara mä om dä!
Vi ä ju int bra nu trots 3 raga vinster!
Freda och Vin kvinnor å sång!!🗣💃🍷🎶
Ge oss FRID Å VINN IKVÄLL rabbhalvor!!👊👊👊👏👏👏🙏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
John Cena: Är väl just Westerlunds puckskicklighet som är grejen, då han hittar bra lösningar plus att han är bra mkt vassare än Harde på grillorna om det skulle bli en kontring. Gillar egentligen inte att spela PP som vi gör, utan vill helst ha 2 backar, kan även vara en forward på blå som mattar skott in mot mål, där man jobbar på att skymma/styra och slå in returer. Men just några sådana hårdskjutande spelare har vi inte, eller så får dom inte visa det när vi ska spela runt och hitta öppna lägen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
John Cena: Jag tror det var Knylan som var inne på att hans framtoning gör att han sticker ut och ser lite gänglig ut och därmed uppfattas som sämre.

Det jag reagerat på med Hardegård är att han verkar så jäktad och impulsiv, känns som att en indianare aldrig är långt bort, eller ett konstigt pucktapp eller en missad tackling. Men det kanske hänger i hop med hans framtoning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Gorkyman: Puck tapp på blå och benskyddas skott och sedan hinner han inte med bakåt . ..strul på blå ... inte lovande pp ikväll .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
RasmusVS: Är det inte generellt så att de matcher vi sågar Hardegård för livsfarliga indianare är samma matcher han lyckas göra mål.
Kanske måste han spela lite på gränsen till vad han klarar för att leverera.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
RasmusVS: Precis, samma med Berglund och Söderberg. Sen finns det massvis av exempel genom åren, en sån som Kalle Koskinen fick också mycket skit för hans stappliga framtoning exempelvis. Challe snackade om just Koskinen i något sammanhang och beskrev hur han ställde sig själv frågan "vad i helvete... är det där?" när Challe precis tagit över TIK, för att sedan fatta allt när väl seriespelet drog igång.

Hardegård kämpar lite i uppförsbacke när det kommer till att vinna supportrarnas gunst, ändå får han spela i alla spelformer. Såväl i år som förra säsongen. Vissa menar att det beror på att Nubben gått ner till Freddan och sagt att "Hardis måste spela hela tiden, han är nämligen ihop med min dotter" och så finns det andra som menar att det finns fog för Hardegårds existens i den här truppen. Jag menar det sistnämnda, inte för att jag inte ser att det sker lite misstag här och där utan mer för att han har stor potential att bli en riktigt habil hockeyback på (åtminstone) SHL-nivå. Nu tillhör han nästan veteranligan i det här laget (som 22-åring) och får ett stort ansvar, en sådan som Didrik Strömberg fick lika mycket skit kastat mot sig i samma ålder. Skillnaden där är att Didrik är en utpräglat defensiv back medan Hardegård har sina styrkor över hela banan, framförallt i uppspelsfasen. Det såg man redan på J18-nivå där han nästan var överjävligt skicklig i att hitta de där Pär Djoos-mackorna från egen zon.

Sen har vi då Westerlund som i grunden är mer talangfull än Hardegård när det kommer till i stort sett allt, men som har det kämpigt att få ut något poängmässigt av sitt stora förtroende i PP. Hardegård är i nuläget betydligt mer framgångsrik i att få igenom sina skott, om nu det är det sätt vi vill spela PP för att få igång produktionen igen. I det där tiki-takaspelet i PP vi framgångsrikt sysslade med i början av serien så fungerar ju Westerlund ypperligt i att han är så helvetiskt skicklig med pucken, men just nu har vi ingen framgång i att passa runt tio gånger för att sedan hitta ett instick i slottet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Knylan: Hans minus är bestämdhet i vissa lägen , han blir en markerade back i egen zom , kan inte stänga till vid sarg , vinner inga en mot en lägen , men har ett fint första pass på blad för det mästa.
Saknar pondus .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Clay.2: Om allt det där stämmer så är det ju obegripligt att han ens tog sig igenom pojklagsåren.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Knylan: Dahlén är slut, han blev aldrig mer än lovande. Och knappt det. Det förstår du väl.

Håhåjaja.....det är sannerligen mer än lovligt svart/vitt härinne. Heaven or hell. Är man inte EP-klass pronto är det kört. Typ.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Knylan: Han har väl utvecklats sen dess hoppas jag , det är väl det han tränar ... och spelar ... för att utvecklas .eller har han stannat i sin utveckling?
Han blir nog bättre ! med åren .
Han är väl inte bäst av backarna .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Clay.2: Ser du inga svsheter hos honom ?
Det var dom jag tog upp , alla spelare har svsgheter i sitt spel det är väl inge konstigt i det .
Hade inte vår förste målvakt det förra säsongen . Och var gammal .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Clay.2: Den målvakten har samma svagheter fortfarande, dock ett snäpp vassare försvar framför sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Clay.2: Vad gäller Dahlén tycker jag du är helt ute och cyklar. Han är snarare på för låg nivå sett till hans hockeyskills, däremot kan man fråga sig ifall han har "skalle" nog för mer. Hans stora utmaning för sin karriärs skull som jag ser det blir att ta sig ur sin "comfort zone" och tyvärr innebär det nog att ganska snart klippa navelsträngen med Timrå IK. Inte redan den här säsongen dock om jag får vara självisk. Men definitivt om vi inte går upp till våren
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
mikenomad: Jo är beredd att hålla med om Dahlén. Hockeyallsvenskan är en för låg nivå för han och det tror jag ligger där undermedvetet hos han och präglar hans prestation en del då han kanske blir lite för bekväm. I SHL kan man inte ha lite "glidarmatcher" utan måste hela tiden va på tårna och jag tror Dahlén behöver det i dagsläget för att trigga sig själv. Det blev extra tydligt när han växlade upp mot Leksand och Karlskrona när han behövde det som mest. Det är inte alla "stjärnor" som har den förmågan att ta fram sitt bästa spel till viktiga matcher.

Snälla hockeygudar, låt oss gå upp och få se Dahlén visa svenska folket vad han går för i rätt tröja!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
mikenomad: Kul att både Sputnik ger mig rätt på en del saker , jag har bara tittat på hans eller doms brister .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Sputnik: Men skaplig lägstanivå killen besitter när han ligger 3:a i poängligan och man som utomstående tycker han ser loj ut mellanåt. Jag hoppas vi kan va med i topp 2 racet till våren eller komma 3:a i allafall. Lovar att Dahlén kommer visa vad han går för när det väl är matcher som betyder nått.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Knylan: Nä och där tycker jag man ska variera lite med att ta ett sidledspass och så skott mot mål oftare, för att göra utrymme för instick i senare läge. Som det är nu vet ju alla lag om att det är så vi vill göra det. 3 som spelar runt högt och 2 framför mål borde testas emellanåt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Inga krussiduller för fan!!!
In mä fanskapet bara!!!
Låt dä rinna lätt ikväll!!😎🙏🍹
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
RasmusVS: Läste att MoDo skulle spel i gamla vinnar tröjor , visst 40 år gramla , lite dåligt med pengar nu sedan sista NHL killen kom och Timrå utan .. för att visa musklerna som inte fanns i fjol (ironi)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Knylan: Allt jag har att tillföra i ämnet är att oavsett om OHårde eller FilleFilur står som point på blå i PP så borde vi väl vinna hemma mot seriens näst sämsta lag?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Clay.2: Ursäkta skrev fel : för att visa musklerna som finns för att gå upp i SHL .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Sputnik: Där kan man bara hålla med!!! Som många härinne kanske redan vet så känner jag Jonte lite grann. Han kommer att visa sitt rätta jag när som helst de är vad jag vet o vad de gäller närkamperna vid sargen de är o kommer aldrig att bli hans styrka! Däremot så är det hans spelgeni vi ska vara glada över, visst lite loj bakåt men han placerar sig oftast rätt för ett bra uppspel!!😊👍👏👏Forza Timrå in me pucken!!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Clay.2: Har du tage nattvarden å dammsugare än inför kvällen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Första matchen lajv för mig i år och det brukar bli vinst när jag är på plats👍👍 Hoppas det håller i sig👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
John Cena: Apropå pp o pucktrygga backar så vill jag klämma in Leronbäck. Hur är hans bössa är har jag sämre koll på.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
mikenomad: Ute och cyklar?
Snarare väldigt seriösa förberedelser inför Giro de Italia..
Lite jävla tålamod får det väl ändå vara i detta forum också.

Obs lallar ej nu, men det är inte lite vi kräver av en grabb som faktiskt bygger upp sig inför kommande NHL- äventyr.
Va fan, var glad att han hade klubbhjärta nog att börja om hos oss. Vad kräver man av Dahlén för att ni ska lugna ner er bakom tangentbordet och räsääär-mobilerna?

Prova något nytt, relaxa och se framåt en enda jävla gång.
Menar med detta inte att man ska ha det helt fuki'n kravlöst heller.

Men någon förbannad sans skulle sitta bra bland läktar coacherna här och nu.
Spela själv då ungarjävlar så får ni se hur lätt det är!!

Modano, kom tillbaka, du fattas oss.. =)

Ursäkta franskan men ibland undrar man vad som pågår i era handleder, tänk och tänk en gång till.
Sedan skriver man något som känns bra.

Vi ses ute i Kapellet!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
sargad: Ja helt klart ett alternativ, men misstänker att det är långt borta med tanke på petningen för ett tag sedan
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Gorkyman: Jaså Wahlgren är fit for fight ikväll, det var mer än jag trodde.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Gorkyman: Jasså? Kul, det verkar han inte ha varit i 95% av matcherna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Synct: Ha Ha nä då förväntar vi oss stordåd ikväll
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Synct: 2 poäng på 17 matcher är inget vidare av en spelare som förvantas vara spets om du frågar mig. Nej dags att Wahlgren testar lyckan på annat håll för här funkar det inte för han..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Sputnik: risig start.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Första målet är viktigt i en sådan här öppen match!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Ingen bra första perre!
Vi måst upp om vi ska vinna ikväll.
Många spelare är hittills helt osynliga ikväll!!
Och som vanligt...
Vi har INGEN sniper vid 5-5...SUCK!
Nya tag i andra..TACK!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
RÖV...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
SMÅLAND: Dan såte'n!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
roger_sundsvall: Löcke!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
jubel 1-1 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Eeeeh????

2min????

Nu går det spöken i domaren...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
TIK-Lund: Nielsen, Lerebäck och Westerlund har ingen jättebra halva av denna matchen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
TIK-Lund: Den va nog inne!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Den interferencen var däremot jävligt korrekt dömd!

Fan va onödigt av Ragnar!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
söder över: Men aik är ju sjukt usla alltså, släpper in 2-3 mål i stöten hela tiden
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
Wahlgren måste bänkas. En spelare som ej går in i närkamper och ser allmänt rädd ut går ej att ha i ett lag. Vad sänder det för signaler till övriga forwards där en del för mycket mindre speltid? Hur tänker Freddan? Antagligen inte alls...

Förövrigt som vanligt så ser det sådär ut. Freddanhockey🏒
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2019-11-22
mikenomad: skapas inte mycket ikväll inte. Åtminstone inte farliga lägen. Känns lite avmätt.

Nåväl; okej utgångsläge inför tredje. Oavgjort och hemmaplan, borde kunna spotta upp sig lite.
Låst ämne

« · 2006823