1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580477 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Mora IK 2020-12-13

2112325 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Synct: Han stoppar in ett m efter många ord. ”Matchem, göram, överlägem” Är det någon dialekt man missat?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Synct:

Reta honom inte, han har ju ett tydligt talfel, det är enda förklaringen.

Hutchkings, vem fan är det?

Jag skulle vilja se löven-timrå i nästa omgång.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Varför i hela helvete säger kommentatorn Moram? Med ett klart och tydligt M i slutet, låter sinnessjukt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Hahl Bundy 2.0: Visst är det märkligt? Jag är hellre glad i onödan än bedrövad i förskott. Alla fattar väl att ingenting är avgjort, men nog känns det bättre att vinna 16 raka än att harva i de nedre regionerna. Jag gläds både över segrarna och uppmärksamheten och all den frustration som vi tydligen ger upphov till.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Hahl Bundy 2.0: Det var många Modoiter som var glad förra säsongen, med all rätt. Det vore ju väldigt tråkigt om man inte fick tycka att det är kul med hockey även fast det är grundserien. Det är ju svårt att glädjas i ett slutspel som inte har startat dessutom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Sputnik: Vet inte om vårt rekord slår högre, varje rekord är en ypperlig prestation oavsett serie.
Men visst.. rekord ska väl kanske jämföras inom seriesystemet, precis som de individuella rekorden gör. Visst torde Dahlén gå mot rekord denna säsong?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Hahl Bundy 2.0: Jo jag älskar glädje och firande av alla slag. Nu har du nog tolkat fel😂

Svaret var till villervalla om vad som var det som var viktigast.

Då anser nog de flesta att avancemang är viktigare än rekord.

Själv firar jag skott på mål emellanåt 😎
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
kulltorp:

Tips i finalen. Reta upp Crandall han har riktigt svagt psyke, var ju han som klöste sylwander i anaiktet ifjol efter en närkamp. Samma med hutchings, går det emot åker han hellre runt och fulspelar.
Sedan har dom ju en galning i Rahimi som gärna tar ett huvud eller två, han kan säkert försöka få bort Dahlén eller lööke från matchserien.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
eltifoso: Får man inte glädjas över framgångar i seriespel o att laget går bra?
Vi får nog tänka om härinne gubbar! Man får inte glädjas åt egna lagets framgångar. Gravöl fram...
Timrå IK berör... det är alldeles tydligt det. Andras lags supportrar säger att vi inte får vara glada... Vi måste passa oss trots att vi vet att det gäller till våren.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
eltifoso: Detta är en oerhört lustig säsong, man får inte vara på plats och heja fram sitt lag. Då griper man minsta halmstrå att få glädjas lite extra bland all annan missär runt omkring. Det som gäller mest i slutändan är en vinst i säsongens sista match. Sen tycker jag inte heller man kan jämföra med ert rekord. Det gäller trots allt i högsta serien, det slår högre helt klart. 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Rytter: Men du tog ut att Lööke skrek i båset ganska fort. Men ok, vi myser i serieledning och du myser att ni värvat Gladers tidigare gamla grannes grabb
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
eltifoso: det är ju det där med ödmjukhet som inte funkar ibland, sedan är det att glädjas för det som går och att reta Modoiter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Woody: : 5-3 till Mora! Heja Mora!!
Åsså fular Lövenspelarna, vilka svin...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Rytter: Vem är det som har räknat in avancemang?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Woody: Sedan när heter han Hutchkings? Eller är det en ny amerikan?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Villervalla: Ja så är det såklart. Men det har ju tjoats och firats endel här när rekordet togs.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Rytter: Det gör inget om vi inte går upp. Vi har ju fortfarande Modos kvalmatcher till hockeyettan att njuta av. Vinst varje gång!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
eltifoso: Iofs spelar inte rekord någon roll i grundserien, det som gäller är att gå vinnande ur finalserien, då har man vunnit något, en biljett till SHL och får vara med att tävla mot de stora tupparna i hönsgården.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Bragd-Birger:

Jag unnar dig att mysa under serien när ni går som tåget, för jag vet vilken ångest du kommet ha om ni missar att gå upp, då är allt förgäves. Då kan plaketten med flest segrar stå där i prisskåpet och skina ikapp med den för "längst utan att göra mål"

Men mys på ni och räkna in avancemanget till shl redan nu, själv har jag varit med för länge för att inte ta ut något innan sista matchen är spelad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Spock: Sedan har vi denna något knepiga svit..

Rekordfakta: FBK spelade 21 matcher utan förlust 21/9-27/11 1997. Tog då Djurgårdens rekord från 1982, 19 matcher.

Detta torde varit innan sudden då? Så det var segrar / vinster i en svit på 21 matcher

Lycka till med att hålla er svit intakt framöver
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Rip Kirby: Snyggt självkorrat!

Titta i perioden
16 segrar: Färjestad, 2001-09-27 till 2001-11-13

Det var den säsongen som Gerber fullkomligt dominerade för dem. Bland annat körde de över finalmotståndaren totalt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Linkovich:

Ja, då har vi olika uppfattning om vad som menas med "hjärtligt".
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Bragd-Birger: Du har rätt. Jag var fel ute på en säsong. Det var säsongen före, 2001/02. FBK går alltså "rent" och vinner samtliga matcher under slutspelet. Det känns svårslaget. Har förmig att dom hade en viss Martin Gerber i mål som spikade igen helt.

Har dock inte kollat antalet raka segrar som man tog här?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Enaranger: säsongen 01/02
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Enaranger: hårt men hjärtligt. Jag svarade på det du undrade.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Enaranger: Ja det där kändes lite onödigt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Rytter: förstår att du är bitter och avis på Timrå . Frågan är om inte pendeln har slagit över till Timrås fördel att bli det populäraste laget i Västernorrland. Modo har 2 Sm Guld jaa..rädd att ni kommer få väääääänta väldigt länge till nästa, om det överhuvudtaget blir nåt nästa. Däremot så ligger nog Timrå bättre till då det gäller ett SM GULD.
Men lev ni på gamla meriter som tröst.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Rip Kirby: nja. Det lag jag minns gick som tåget var Timrå. Tippade sist, slutade 3a. Torsk i semi mot soon-to-be-mästarna-Frölunda, med en viss Lundqvist i mål.
Var FBK verkligen så bra den sässen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Enaranger: Jag skulle gissa på säsongen 2002/03. Har för mig att dom gick som det berömda tåget den sässen och vann typ allt, eller var i vilket fall rätt så överlägsna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Linkovich:

Trevlig ton härinne.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Bragd-Birger: Det där är i sanning humor. Haha. För övrigt känns det ändå läskigt att fladdra iväg så här i eufori och känna hur man tappar kontakten med marken. Det känns lite otryggt och obekant, och man börjar inse hur det är att vara modoit och se jorden någonstans långt där nere. Björklöven kör över Mora, 3-0 efter åtta minuter. Jag tänker då inte ropa hej än på ett tag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Rytter: på något sätt känns det ännu mysigare att gå som tåget i serien när man vet att du "inte bryr dig".

Hoppas er Alexi "inget-NHL-lån-här-inte" Hepionemionime gör hattrick nästa match. Grattis också till att ni, efter hård dragkamp med i princip hela Hockeysverige, lyckades landa Harju. Se upp Väsby och Kristianstad! 💪
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Enaranger: s01/02. Du kan fixa datorkörkort på komvux för att lära dig söka på nätet latjävel
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Hassan: Haha, gå in och anklaga folk för att hitta på saker för att sekunden efter göra samma sak. Den fina egenskapen kanske går att trycka in i Modos knökfulla prisskåp?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Hassan:

Vilken säsong vann Färjestad 16 (eller 17) raka matcher i SHL/Elitserien?
Som påstås vara rekordet för "svensk elithockey".
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Enaranger: hockeyallsvenskan startade 2005 enligt deras sida www.hockeyallsvenskan.se/rekord
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Rytter: Nämen är du här och svassar igen? Har du varit hos optikern efter att du såg Lööke sitta på bänken och skrika mot Daggen?

avd. I fablernas värld
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Enaranger: Eftersom det var före man gjorde om seriesystemet så räknas det såklart inte.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Enaranger:

Men förstör nu inte för timråfansen. Dom behöver ett rekord att sätta in i det tomma prisskåpet. Nu kan dom ha plaketten över "flest segrar i rad" bredvid plaketten för rekordet "längst utan att göra mål".
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Spock:

Om allsvenskan 1996 räknas som elithockey,
så är det 17 segrar i rad som behöver slås.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Nisse på Mon or: Eller så provar du Allehanda.se😆
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
YourIntruder: Borde redan nu gå att rösta på som årets mål.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Går att rösta på som veckans mål på Hockeyallsvenskan
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Nisse på Mon or: eller ÖA snarare...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Knylan: även självaste Rickard Herrey uppskattar detta högklassiga mål.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
"Och i en annan del av Västernorrland håller Timrå och Jonathan Dahlén på att varva hockeyallsvenskan."...ur Per Hägglunds krönika i VA...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Superjinx jag vet, men vinner vi kommande matcher mot först Hästen och sen Almtuna så kan vi väl i stort sett klippa serien neråt den 27:e när vi möter Kentääs lapptäcke
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Spock: Ja så var det, krävdes 17 för att slå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
Visst, Albin Carlsons 3-1 må vara ett av de vackraste hockeymål som någonsin skådats i den där arenan, men att utbildningsministern uppmärksammar målet med en retweet är en smula uppseendeväckande.

Är Anna Ekström en vurmare för kreativa anfallslösningar eller har hon något form av familjeband till någon av de inblandade spelarna?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-12-13
KniveN: Färjestad har rekordet för elithockey tillsammans med Timrå på 16 raka segrar.
Låst ämne

2112325 · »