1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

576240 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19

2449776 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
AVGÅ ALLA!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Tänkte kolla Frölunda HV...nu måste HV bekänna färg.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
ALLA till ladan rabbuslingar!!!!
I med å MOTGÅNG ALLTID!!!
Låt dä rinna lätt ikväll 🎉🎉🎉🎉🥳🥳🥳🥳
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Nånting jag reflekterat över senaste matcherna kontra hur det såg ut i början o den period vi vann som mest matcher. Tyckte Lander hade en mer elak attityd, påminner om matchernq mot Frölunda och Rögle tex. Tyckte han o laget stod upp för varandra på ett helt annorlunda sätt än nu, innan var det står du framför våran målvakt efter pipan gått vart det en tydlig signal bort härifrån. Nu är det mer, jaha nä nu åker jag och byter. Landers berömda blick känns tam och inte alls lika farlig.

Nån fler än jah som lagt märke till detta?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Labban: Håller helt med dig i allt du skriver, folk glömmer o ser alldeles för blint på dahlen. pettersson däremot tycker jag mig se kämpa o slita för o vinna puck.

Kan likaväl om vi återgår till halloran vara en underliggande skada som det var på hartman
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Knass: Känns som Halloran jobbat i uppförsbacke hela säsongen. Mycket krav på jänkare att prestera. Sen har han sina brister absolut, men tror det förstärkts av att han är lite utav den udda fågeln i gruppen. Hans defensiva arbete är inte det bästa, men samtidigt är det väl inte mycket sämre än Dahlén eller EP tycker jag. Både dessa två herrar glider mest hem lite på slentrian även dem. Skillnaden är väl att Halloran inte riktigt producerat framåt som kan kanske får vågskålen att tippa över till hans nackdel. Sen har han lite en egoistisk aura över sig, men det är väl iofs vanligt bland "legoknektar".

Jag skulle anta att det är någon schism bakom hans petning, för den är inte helt motiverad utifrån hur hans offensiva spel som ändå sett hyfsat ut senaste matcherna han spelat.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Pyrret: Ja så kanske det är, skulle dock hellre bli av med tex Lundin och alvarez
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Jag googlade och fick reda på att ...... fortfarande kan mycket hända och sportcheferna har några sista veckor att göra skillnad fram till att transferfönstret stänger natten mot den 15 februari.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Knass: Han ska väl väck innan fönstret stänger
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
JohnnyHockey: Bråk med lagkamraterna , vill inte spela antes system , glömde lägga pengar i kaffekassan ? Vem vet ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
JohnnyHockey: Kan tänka mig att det skickar en hel del signaler till laget, kämpar man inte i varje byte kan man hamna på sidan oavsett vem det är.

Tycker Timrås största problem inspelare just nu är stenqvist. Tycker inte han gör rätt i nästan nåt han gör, tar hellre in edfeldt o sätter typ bredvid en strömberg som kan agera som en vis mentor.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Sputnik: kan någon här bara komma med den verkliga anledningen till att halloran är petad TOTALT? Det är svårt att förstå. De här med defensiven kan inte ha med något att göra alls. Något är skumt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Pyrret: Ja men nu verkade ju Blomman gärna vilja hem till Gävle, annars håller jag med dig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Mcmac: Hade hellre haft blomman kvar än nya finnen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
SMÅLAND:
Tankar kring detta? Precis som tidigare nämnt här vore det nog bra att dra ihop hemvändar-kedjan igen då den faktiskt var topp i serien under en lång period, samtidigt som Petterson ser helt menlös ut i andra formationer.

Sen tycker jag även HHH-kedjan spontant är ganska välbalanserad på pappret.

Mieho - Andersson - Walli
Känns som en kedja som borde vara förjävligt jobbig att möta.

Dahlen - Lander - Petterson

Halloran - Hanzl - Hartmann

Mieho - Andersson - Walli

Alvarez - Lundin - Pääjärvi

Boyce



Erixon - Rindell

Lyytinen - Strömberg

Svensson - Eronen

Stenqvist
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Halleluja då vinn vi mä tvåsiffrigt mot IK70 imorgon!!🍾🎊🎉🥳🥂🍹
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
DenRöda: På tal om backar, jag hade bytt Westerlund mot Stenqvist rakt av. Tyvärr inte aktuellt nu då såklart.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Lyytinen klar för spel!

Men Pär Svensson saknas istället 🙈🤣❤️🤍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
sargad: Problematiken i den kedjan just nu och som verkar fortsätta trots nya omgivningar är ju att Dalle och EP inte jobbar tillräckligt hårt. SAIK-matchen är väl egentligen pricken över I:et men Dalle tar ju inte jobbet över hela banan.
Och de gånger EP inte drular bort pucken så är han ensam mot 3 gubbar och tappar den ändå.

Sen vet jag inte alls vad som hände för dem igår, för EP+Dalle åkte konstant på samma sida och Hanzl var hela tiden ensam med puck utan någon att passa. Det vore vågat att bänka någon av dem bara för att skicka signalen att din nivå just nu måste bli bättre och sedan ger man chansen till ngn som krigar mer.

Förstår till exempel inte varför Halloran skulle sitta exakt hela matchen bänkad, varför inte kasta in honom i ett par byten i 3:e för att skapa lite oreda?

Sen ett annat inspel:
Kan Svensson sluta försöka spela som Tim Erixon och spela mer som Didde?
Ett spel han faktiskt behärskar och gör riktigt bra jämfört med det han pysslar med nu :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Sputnik: Du tycker precis som jag örets tränare tycker jag att Timrå borde satsa på mycket kunnig och erfaren och kompetent därtill mycket sympatisk människa skulle han bli tränare i Timrå då tror jag att vi skulle kunna gå mycket långt jag gillar honom skarpt!!!🇺🇿🇺🇿👍👍👍👍👍👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Modano: Rattie var ju en följetong ikvalet ifjo då l stod det klart redan då Snackas hv lhc och värre om han gått ti hv
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
DenRöda: Ta in han Ikonen från LHC också. Kommer inte få förnyat där. Han är billig och har ändå snittat en halv poäng per match. Han och Mieho i en gnuggarkedja. Skulle kunna vara nått.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Zäta75: Nej precis, och varför skulle han? Bedyrade sin kärlek till laget för att några veckor senare gå till konkurrent. Givet att vi inte vet exakta orsaker till detta om Dahléns vara/icke-vara spelade in men ändå. Han hånade hemmapubliken i sin första återkomst i NHC, samt att hans poängskörd är typ densamma som den gravt ifrågasatte Emil Pettersson.

Rattie var guld värd den säsong han var här, men just nu är och förblir han historia.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Modano: Lodin och Rattie ja. Som de saknas. Men tar gärna Lodin och Hållander nästa år. Rattie kommer nog inte spela mer i Timrå någonsin.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Bara konstatera att spelare som inte håller i SHL Andersson Boyce Lundin Alvarez Stenqvist Edfeldt bla måste bort och in med spelare som kan producera poäng om vi ska ta nästa steg .Laget nu är så jävla trubbigt och fruktansvärt svaga fysiskt på Forwards sidan särskilt duttar peta lite sen glider man därifrån och gömmer sig. Bara en jäkla tur vi har de poäng vi nu TACK JOHANSSON om vi fick kvala så var det kört nu med det här mes laget saknar Lodin Rattie enormt mycket. 🏒
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Tycker Hartmann och Lander funkade bra igår , ja innan hela laget bestämde sig att försvara 1 mål i 35 min , de funkar nog
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
SebastianH: jag skulle vilja lugna din oro genom att använda Abris gamla uttryck "kom igen grabbar, de har också en dålig målvakt". I vårat fall skulle det omsättas till "ta't lugnt det finns fler lag som suger och de har inte våran poängskörd". Dvs även om svackan fortsätter så ska det mkt till innan Brynäs, Luleå OCH HV (MIF tror jag är klara för kval), alla tre går om oss (plus att alla de lag som ligger en pinne bakom också gör det). HV ska t ex hämta in 16 poäng på 17 matcher.

Däremot får ju inte nuvarande trend fortsätta om vi vill lirar lite slutspel i år
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
sargad: Hade inte Hanzl fått barn nyligen? Får han sova ordentligt?? Ska vi swisha ihop till en natt-barnvakt?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
sargad: Var det inte nån härinne som sa att Hanzls poängproduktion t o m var lite bättre än förra säsongen? Nu har inte jag sett alla matcher denna säsong men de matcher jag sett brukar han i a f jobba hårt och vinna närkamper. Walli - Hanzl - Hartmann kanske kunde funka? Walli kan ju gå både som LW eller RW men jag har inte analyserat hurvida han presterar bättre som det ena eller andra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
sargad: Tänkte bara säga att Mieho gjorde en helt okej match igår ändå. Jävla vilka bröstvärmare han kan få in. Smart framför mål.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
DenRöda: Som många nämnt, återförena Dalle/Lander/EP.
Vi har inte råd att Dalle/EP inte bidrar med mer än de gör just nu och och så sent som för ca 2 veckor sedan var 54/51/14 den näst mest producerande enheten i hela SHL sett över hela säsongen.

2a-kedjan mer besvärlig att få ihop. Men det vore obra om en så kompetent center som Hanzl inte bidrar just mer än Lundin/E Andersson. Och det är ju så det sett ut senaste månaden för Hanzl. Eller är motivationen på väg att rinna ur 34-åringen och det här är hans faktiska nivå nu?
9/10 hockeysnackare vill prova Walli nån match i 2a med Hanzl och någon av Hallon/Hartmann. Hoppas Ante ser att Walli förtjänat det förtroendet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Nu känns det så illa att helgen kommer räddas bara om Frölunda piskar HV i kväll. ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
DenRöda: jaja. 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
snushane: Det är ändå på rätt väg jämfört med Rögle och SAIK- matcherna. Man ser ju klart att självförtroendet in finns där såklart men det räcker med att EP eller Dahlén gör mål så kommer det bli mer och mer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Sputnik: exakt, så gjorde Leksand till slut, sopade bort all familjeverksamhet och vips så steppade föreningen upp. Gillar inte den här kombon Ante och Lander, det kan sticka i ögonen på spelarna. Behövs komma in nån utifrån som du säger, nollställ laget!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Nya ramsans fantastiska mening ”Rötterna blir starka när det blåser” har nog sin kulmen just nu. Att vi var på rätt väg efter första perioden igår råder det inget tvivel om. Men denna krissvacka blev ännu mer bekräftad då vi inte klarade av att förvalta en flermålsledning, återigen på hemmaplan, med goda förutsättningar.

Det ska bli 6+ mål i en sån match, med det lag vi har, för vi har potential för seriens bästa offensiv när vi vill. Men att gå ned och "kontrollera" matcher kan vi inte, för de har knappt spelat en försäsong med varandra och har inte det djupet i laget. Vi har en kvalitet som kan rädda oss, försök då att spela med den och inget annat. Att fängsla offensiv skicklighet i sin egen zon är så dumt att jag bara förutsätter att detta var ett provisoriskt misstag.

Om rötterna ska växa sig starka nu så gäller det att ta kommando om offensiven. Låt de ledande spelarna få friare utrymme att utnyttja sin innovation. Man MÅSTE inte ha en utarbetad plan, och följa den till punkt och pricka. Den här dumpsituationen längs kanter vi satt oss i är så kontraproduktiv med de individer vi har att det vore som att köpa en elitloppshäst för att plöja åkermark.

Det blåser sannerligen, hoppas fan vi ser detta som förändringens vindar. Oavsett hur less man är på den offensiva produktionen och individerna som inte stått för den så har vi sällan haft bättre förutsättningar för att vara ett offensivt jobbigt lag att möta. Och det gäller att ge dem de möjligheterna omgående.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
DenRöda: det är mycket om och om, gäller ju att vinna matcher, spelar ju ingen roll hur mycket bättre vi är i matcherna om vi inte lyckas sprätta in puckfan. Tycker det börjar se illa ut jag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Mcmac: Både hört och sett på sociala medier.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
DenRöda: Menar du att du har hört det eller att det snackas mycket om det på HS?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
SebastianH: Positivt är att om vi klarar att hålla ~3000 besökare på de återstående hemmamatcherna så når vi upp till budgeterade 4100 besökare i snitt.
Så ekonomin borde vi klara i alla fall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Titta på återstående schema. Sannolikheten att vi har max 10 poäng på dom 17 matcherna är stor. Förutsättningarna är att vi sveper inget lag som vi idag har plusstatistik på. Topplagen rår vi inte på. Brynäs är något jävla kryptonit aktigt. Känns inte bra det här, kvalet är inom räckhåll och utom Timrås makt att påverka. Enda chansen nu att undvika kval är att dom andra lagen fuckar upp mer än vad timrå gör. Samma visa varje vår, fan va tröttsamt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
DenRöda: Linköping, Oskarshamn och även Leksand som ligger 1p bakom oss har alla mycket bättre form än oss just nu. Det är nog bara en tidsfråga innan de går om och drar ifrån. Hoppas dock jag har fel och vi kan ta en vinst imorgon. Trenden måste vända snarast, ju förr desto bättre.

Anfall är bästa försvar!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
DenRöda: Om någon kommer loss tror jag mycket väl det. Någon som Juolevi t.ex. Nu har vi nästan enbart Lyytinen som kan hantera uppspelen på ett bra sätt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
DenRöda: Jag hoppas det, saknar Lyytinens snabba uppspel och hade gärna kompletterat där. Känner att vi är för långsamma ut ur egen zon och att det är det som gör att vi inte riktigt får någon fart i anfallen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Zäta75: Det snackas lite febrilt om att en toppback ska in innan fönstret stänger. Är det någon mer som vet eller är det bara bullshit?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
empa11: jag är inte märkvärdigare än så att jag vet mina fel och brister. Och har inga problem att be om ursäkt eller förlåt heller. Inget som tär på min stolthet eller manlighet ☺️
Men jag ska försöka tona ner min frustration, där har du helt rätt i att det ser inte snyggt ut för läsarna.🙏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
nila: Ja, vi skulle verkligen behöva Lodin. Hoppas att han kommer till oss nästa år.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Bragd-Birger: Exakt. Timrå ska spela offensiv anfallshockey med fart. Det är vårt signum, har iaf varit. Vi kan inte lägga oss på försvar och tro att det ska hålla en hel match. Vi måste framåt och göra mål. Ante verkar som du säger vara panikslagen. Bådar inte gott. Han vet inte alls hur han ska formera kedjorna. Laborerar så vi snart har testat allt möjliga och omöjliga kombinationer. Publiken kommer inte för att se vårt lag försvara oss till 1 poäng som du säger. Då kan vi lägga ner.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
SnabelA: Ja, det är förjävligt vad de drivit oss mott botten med 5 raka förluster. Allt började med skador på Didrik, Lyytinen och Wedin samt Torines avsked. Sedan har det rullat på. Vi har lett matcher och spelat ut FBK och blivit bortdömda. Men det går inte att skylla på det. Vi har allt emot oss just nu och självförtroendet är nog i botten hos de flesta. Dumma jag trodde de vänt igår när vi gjorde 2-0 i första och kontrollerade matchen.

Det är framåt det brister mest. Försvaret är jag inte orolig för när Didde och Lyytinen är tillbaka. Vi hade trots allt näst minst insläppta mål innan raset kom för 5 matcher sedan och 2-13 de senaste 3 matcherna.

Hoppas vi kan vinna över Oskarshamn på lördag. Inte många räknar nog med det nu. De snurrade på bra mot Luleå igår och gjorde 6 mål.Vi måste stoppa blödningen nu, annars kan det lätt bli 10 matcher i rad med förluster eller mer och vi ligger nära kvalstrecket. Back to basics återförena Dahlen Lander Pettersson.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
snushane: Tror vi är många som är otroligt frustrerade nu. Framförallt eftersom skillnaden i spelet är så otroligt synligt.
Stort av dig att kunna be om ursäkt!
Låst ämne

2449776 · »