1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580586 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19

« · 2448443 Till forumet


Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Öret hemma brukar innebära vinst på ett eller annat sätt, inte sällan kryssvinst. Utan att tjuvkika i historieböckerna så är åtminstone känslan den att det måste ha varit väldigt lång tid sedan vi torskade hemma mot dem, frågan är om det någonsin hänt?

Så: upplagt för ytterligare en fullständigt tandlös insats där vi står upp hyggligt i förstaperren för att sedan helt vika ner oss när de fått göra första. Eller? Någon form av injektion känns fullt livsnödvändigt just nu och det verkar vi ju få i Didde. Humöret skulle må toppen av en chansfattig 3-1–seger ikväll, då tror jag vi sveper IKO på lördag också utav bara farten.

Verkställ!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Knylan: Att vi är huvudmatch i cmore ikväll känns ju än mer upplagt för fiasko..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Jag skulle ha gått ikväll, men en 3-dagars influensa som inte släpper sätter stopp. Så vinstmöjligheterna blev genast större!
Hur optimistisk man än vill vara kan jag inte förmå mig att ens föreställa mig vinst sett till senaste matcherna.

Det blir 6-1.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Knylan: Efter lite snabb research.
Vi torskade ena hemmatchen med 3-5 säsongen 18/19
Och en av hemmatcherna förra säsongen 2021/2022 med 3-4 i Övertid.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
"När Lyytinen spelar har Timrå tagit 35 poäng på 20 matcher vilket är i klass med Skellefteå.
Utan Joonas Lyytinen i laget har man tagit 16 poäng på 14 matcher vilket är i nivå med bottenlagen."

Ganska tydliga siffror på vad tappet av Strömberg och framförallt Lyytinen betytt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
falconuggla: Lyytinen betyder enormt mycket det har jag sagt många ggr. Vår överlägsen bästa back det ser alla. Tyvärr verkar han inte vara med ikväll.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
HELVETE vi är huvudmatch, uppdukat för smisk inför hela hockeysverige.

Edit: Var visst tvåa på bollen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Jadu: Nä det blir svårt att vända den här trenden, hela havet stormar i kedjorna före match och troligen inför tredje perioden.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
100%
ikväll vänder de
💥
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
roger_sundsvall: Ove är här också. Kräver underhållning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
roger_sundsvall: Annars skick vi dä jävvla tä torken!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
HELVETE , dryg-Edlund kommenterar. Flin-petter i studion . Undra vad de blir för domare ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
SMÅLAND: Spela nu för mina Alnö-släktingar!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Back to basic i afton.
Rebus, vad står på Timråspelarnas kvällsmeny?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Andersson: Edlund är väl en av de bästa kommentarerna. Därför han gör huvudmatcher. Vad vill du ha? Peter backe? Johanna Dahlén?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
falconuggla: Fast innan Lyytinen kom till laget låg vi väl ändå hyfsat till i tabellen? Raset som kommit de senaste matcherna behöver väl inte bara bero på hans frånvaro utan snarare att vi gått kort om folk generellt på backsidan. Men det är klart både han och Strömberg är väldigt välkomna tillbaka då de bidrar enormt mycket.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Ah, the old ”intala oss att vi spelar på bortaplan så vi kan ta några jävla poäng hemma”. The oldest trick in the handbook.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
JohnnyHockey: Edlund är en bra kommentator, men det är smärtsamt att lyssna på honom när det går dåligt för laget, han är en rackare att strö salt i såren på det lag som går tungt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Knylan: 28/10 2021 förlorade vi med 3-4 mot Örebro hemma. Som en motvikt till alla jinxare här inne som tror på vinst så måste jag säga att det tyvärr är dags för en riktigt svidande 2-4-torsk. Ångesten är här för att stanna. Doppa valium i starköl och allt det där.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
empa11: En annan sak som är värd att pröva. Jag tror att det var i slutet på 80-talet, Christer Abrahamsson tränade Hv-71. De hade förtvivlat svårt hemma i Rosenlundshallen men spelade bra på bortaplan, Abris hade busskörkort. Han packade in hela laget och körde dem i bussen några varv runt hallen. Jag tror att de vann den efterföljande matchen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Olle: Örebro är luriga. Ibland tycker jag de har varit riktigt bra och samlade och jobbar stenhårt som lag och går framåt i samlad trupp när läge ges. Samtidigt så såg de väldigt trötta ut och har varit rent utsagt dåliga flera gånger vi mött dem. Verkar spela bra mot andra lag, men inte just oss. Det oroar lite att den trenden ska vända. Kan gå hur som helst ikväll känns det som, oerhört svårtippat.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Labban: hånflin deluxe
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
JohnnyHockey: Tar gärna Lars Lindberg alla matcher . Patrik Westerlund går också före , han är ju rolig iaf
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Mappe: Hade för mig man gjort så i Timrå också nån gång i början av 2000 talet. Jag kanske bara blandat ihop då.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Icing-Ove: Ove skall få som han önskar. Ove hejar egentligen på Timrå och brukar i smyg sitta hos sina släktingar på Alnö i Timråtröja, Ove älskar Timrå och stenhårda Icings, var som Ove.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Laguppställningen mot Örebro
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Labban: Byt plats på Alvarez och Walli
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Andersson: gissar att du menar Westberg och inte Westerlund. Lindberg gillar jag inte alls som kommentator.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Labban: Spännande! Hade faktiskt lite funderingar på Hartmann ihop med Lander. Spännande att se om de får nån kemi.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Sputnik: Kul att se vad nya finnen går för mer
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
JohnnyHockey: ja Westberg heter han ju
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Varför är Halloran 13e forward? Han är ju knappast sämre än vissa andra forwards i laget. Eller har jag missat något?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Bara att hoppas att det går bra idag.
Annars lär väl "gnällbältet" innefatta Medelpad också?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Sputnik: -90-talet. Timrå mötte IK Nyköping på hemmaplan i playoff, säsongen 1996/97. Vi hade förlorat första bortamatchen med uddamålet, 5-6. Man körde ju schemat B-H-H (först att vinna två) för laget som hade placerat sig bäst under fortsättningsserien som spelades på vårkanten av säsongen. Timrå hade vunnit sin norra serie överlägset, med bara en tappad poäng, så man var ju jättefavoriter att vinna.

Jag vill minnas att man bland annat provade byta omklädningsrum, så Timrå bytte då om i de gamla omklädningsrummen som då låg där Lill-Strimmahallen ligger idag. Nu hjälpte inte detta ett dugg! Det blev ytterligare en uddamålsförlust, 2-3, och fiaskot var ett faktum.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Bara en fråga : Varför görs det inga rejäla matchprogram numera ? Ekonomisk fråga eller läser alla laguppställningen på telefon ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Andersson: Har tänkt samma tanke. Men med tanke på hur SJUKT mycket reklam man pressar in i programmet så torde det vara närapå en ren vinst per sålt matchprogram. Förr om åren, innan mobilernas intåg, så var det för egen del ett måste att kunna hänga med i övriga resultat o.s.v.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Andersson: Allt läses väl på telefon nuförtiden, eller har jag missat något?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
joergenB: du har inte missat något. Men de verkar Andersson gjort.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Rip Kirby:

Vi inledde faktiskt med att förlora hemmamötet med 5-6, tror att det var efter sudden efter att ha lett med 5-3. Sedan torskade vi borta med 3-2, även det efter sudden. Som jag minns det. Från säsongen 1999/2000 finns dock betydligt mer angenäma resultat från möten med Nyköping. Minns vinster med 5-2 och 1-0 på bortaplan på plats med TIK08 och sedan avslutande 4-0 på plats i Isstadion, vilket tog oss upp i finrummet den gången. En oförglömlig upplevelse, där vi var fullt fokuserade och dominerade från början till slut (Kvalserien 2000).
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Näe, nu vände det. Hade någon känsla idag av att det vänder nu. Men får på riktigt inte ihop hur vi ska göra sån kovändning från de 2 senaste matchernas obeskrivligt låga nivå. Det måste snarare vara en process till bättre spel, så vi kan absolut göra en bättre insats idag än tidigare. Men inte mer än så.

Blir hemskt gärna glatt överraskad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
empa11: Kanske Örebro har en dålig dag ? Näe , prio 1 är allmän höjning av vårt spel
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Andersson: Arntzen står i Örebro ist f Enroth
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
mikenomad: där kan vi ha våran chans. (Tror dock vi inte har en chans ikv)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
mikenomad: Han är också bra
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Timrå4ever: Nädå idag vinner vi med 5-2
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
mikenomad: Nää, jag Jinxar inte. Ikväll kommer vi bli knäckta, ledsen alla Halleluja kom igen och nu tar vi nya tag snubbar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Sanny tror vi har slappnat av nu när det är klart ???? att vi slipper kval ......
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Andersson: borde vara en ögonöppnare det dom visar i studion nu. Lata stjärnor senaste 5 matcherna. Ledande spelare måste bidra med mer än bara poäng, speciellt i matcher då dom inte gör några poäng.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Olle: Ja och det är inte dem spelarna som här får skiten utan det är gnuggarna som alltid gör jobbet men inte lyckats få utdelningen. Jävligt intressant forum det här.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Andersson: Upp till bevis nu Timrå! Vill se bättre spel och mål.

Vinn och ge oss frid!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Olle: Oh ja, där såg vi vad avsaknad av backcheck från de spelare med högsta lönerna betyder..
Låst ämne

« · 2448443