Greven: Vi har väl balanserat på slak lina 3-4 år nu med lite tur så har det alltid rett upp sig,men ikväll gick linan av för åtskilliga år framöver .
DJ Hemp: Jag kommer alltid att hålla på Timrå IK. Är tillräckligt gammal för att ha sett dom ramla ur Eliteserien förr. Ökenvandringar kan vara charmiga de med. Att se Jocke Nilsson kvittera till 4-4 19.59 i en betydelsös match mot Kiruna kan också vara eufori. På sitt sätt.
Är ett dåligt år i år. Har bara 2 favoritlag här i världen, Timrå IK och QPR i England. De åker också ur. IFK Sundsvall åkte också ut, Ur Allsvenskan och så småningom ur mitt medvetande. Nästan.
Sätter på en musikDVD istället. Rammstein kanske eller In Flames. Sprättar en öl, tar fram gitarren. Hockey, who the fuck cares......
Laken: Vi har drabbats av Djurgårdsfenomenet, dvs vi tror oss vara mycket bättre än vi är. Det enda sättet att få våra högst medelmåttiga backar att spela ett bra försvarsspel är att de är fullt fokuserade på det hela tiden.
Nu tycks laget tro att de ska spela något slags allanspel bara för att Timrå kommer från Elitserien. En total brist på ödmjukhet inför uppgiften, som vi inte hade ifjol då vi kom in som underdogs och strykpåsar som visste vad som krävdes för att ha en chans.
Det är med stor sorg som man tänker tillbaka på den första perioden där ett helt lag med en sanslöst taskig inställning går in och skänker bort elitserieplatsen utan strid. Det här är den mörkaste dagen för klubben någonsin. Mycket värre än 1982, då man säkerligen såg utträdet som ganska temporärt (även fast verkligheten visade sig vara 18 år).
Med det arv av totalt trashad ekonomi som vi nu åker ur med, så är nog den rimliga gissningen att det handlar om mer än 18 år om det ens är mätbart. Om sedan sanningen visar sig vara snällare den här gången får vi se det som en ren bonus. Visst, vi är inte ur riktigt än, men för att slippa fler besvikelser så väljer jag att betrakta det som över nu. Om Tommys ande sedan råkar visa sig så får man väl bli religiös eller nåt, men nu är det bara totalt becksvart och tomt.
mikenomad:
Men det är väl ändå inte rätt inställning? Att skita i allting nu bara för att vi åker ur. Du skojar väl...?
timrasuppi08:
Vart tog ungtupparna vägen, dom som åkte skridskor och kämpade?
Smolenak, kom upp i hastighet överhuvudtaget, måtte man bygga på lite yngre killar och sedan kan jag rekommendera en kurs uppe i Norr hos, SAIK om hur man bygger långsiktigt och hur man får företagen på sin sida.
Redigerad kommentar
Greven:
Mina sympatier blev inte mindre efter Lehtonen-grejen men det är klart att man undrade varför all olycka skulle drabba oss. Jag gick bärsärkagång efter den förlusten men liksom du valde jag sedan att finna andra värden här i livet. Man kan liksom inte fortsätta att leva annars...
erathoo: Back- och försvarsspelet var klart godkänt i Elitserien men i Kvalserien har det varit under all kritik! Även mot Örebro och Växjö var det uselt men då räddade Bellissimo oss.
Vad har hänt med backspelet???
Redigerad kommentar
Frågan är vem som står nästa match? Det måste ju vara ett angenämt val för Montén nu när vi - precis enligt planen - har två målvakter igång.
timrasuppi08:
Visst att han signades. Men att han får spela? Det verkra som om Montén är blind eller så far han inte bänka honom. Han har väl iofs kontakter i klubben..
Finns ju fan ingen ekonomi till att ha ett vettigt elitserielag. Blir det bättre av en ny hall i stan så säger jag svälj stoltheten och börja bygg där
Man kan redan nu konstatera att vi åkt ut, aldrig att leksand tappar detta försprånget
bara att gratta tj och gänget. Grattis