1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598545 inlägg · 6213 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Ambroo: Nej precis, att ersätta med Gradin är inte rätt medicin..

Redigerad kommentar

RED DEVILS: Det spelar ingen roll vad han vill eller inte vill för ingen vill spela här så länge han är coach.

RED DEVILS: Challe har alla hästar på travbanan!

Rooster23: Lars Molin har räddat oss förr...

Rooster23: Gradin är erkänt dum i huvudet. Det finns inte nån i S-vall som har nåt gott att säga om den karln.

bejo: Det är helt riktigt, jag ber om ursäkt, men han ser lite skabbig ut nu.

Nu ligger vi sist....och JAG tror inte vi kommer att lämna den.....

Challe berättade idag att han ville ha Mårtensson men han tänkte på gruppens bästa och därför sa han att han inte ville ha honom i media.
Timrå försökte tydligen också få hit Kokko men han hade redan kommit överens med Brynäs, utan att papperen var påskrivna, så han ville inte vara ful mot Brynäs. Challe tyckte Kokko skulle ha en eloge för det???
Challe ville inte att klubben skulle berätta för media etc om intresset för Kokko, för det kunde sätta sig på spelartruppen som vi har nu...
Undra vad som är bäst för Timrå på lite sikt, skall dom behålla Challe så måste dom behålla honom hela vägen tills sista matchen denna säsongen är spelad, annars så är det enda alternativet att sparka honom redan nu så en ny tränare för chans att bygga och forma ett lag som klarar av kvalserien, för det är bara att inse Timrå IK 09-10 är inte bättre än vad tabellen visar. Förluster mot Brynäs, Södertälje och nu Rögle, detta är en total katastrof, vi kommer aldrig att överleva kvalserien som det ser ut nu.

Jag hoppas på ett mirakel, och blir inte riktigt klok på Challe Berglund, har han alla hästar i stallet?

Lindbäck tillbaka i målet på lördag, allt enligt Challe idag före matchen. Det kan ju knappast bli sämre.

Rooster23: Nej, han var inte omtyckt heller.
Tom Virus är bättre.
In med Lill-Kenta, Boork, Taavola, Wikegård. Helst alla!

Hahl Bundy: Det är viktigt att vi supportar tar ut frustrationen på rätt sätt och ställer frågor till ledningen i imrå IK hur åtgärdsplanen ser ut för att klara detta läge och inte gå på personangrepp som inte ger något.

RocknRolf2:

Ta in en sportchef som vet vad som krävs blir ju väldigt obekväm att jobba med! Därför anställer vi inte en sådan!!

Hahl Bundy:
Funderar på att checka in på bilskroten i fillan....

Bryt kontraktet med Skogs som är tveklöst sämst och använd hans överbetalda lön till att värva en stabil målvakt är mitt recept! Sedan ett par stabila backar är vad som behövs. Är backarna dåliga blir forwardarna dåliga också då de gång på gång får hjälpa till där bak. Så backsidan ska förstärkas och en ny målvakt MÅSTE bara in annars är kvalserien ett faktum vill jag lova.

Taurus: vi kan väl börja med att införa ett spelsystem .. de är ju gratis . fast de är klart .. en tränare som har ett kostar ju lite

Rooster23: Kom just på ett bra namn som tränare: Peter Gradin.

Dock är han ännu oprövad i elitserien men han var duktig med ett begränsat material i Sundsvall.

Redigerad kommentar

TIKbiff: Jag kräks. Vi syns i ES om 30 år. Vilket hem kommer du vara på?

Taurus: I så fall måste jag ställa frågan: Håller Rögles lag för elitserien? Håller Södertäljes lag för elitserien? Nej men likt förbannat har dom hängt av oss nere i skiten. Det sitter inte i spelarna, det måste sitta i Challe!

sargad: Respekt! Bra skrivet!

Hahl Bundy:
Hihi..kul med hockey :-)

Caslava,,vilken stjärnback...

Nu tar jag sommarlov,eller dyker inte upp förrän något drastiskt har skett i föreningen.

Tomas Johansson,,publiksnittet lär minska dramatiskt till du gjort vad som måste göras....
nu skall jag ta ett glas vin och sen sova.
Konstigt,borde känna mig mer upprörd än jag är...
man orkar liksom inte bry sig längre.

Det är jobbigt när vi har ett spel som varken är säkert i egen zon eller farligt i anfallszon. Nu gör vi visserligen fyra mål idag men det är hemskt att vi:
- Inte har en målvakt som vinner matcherna.
- Inte har backar som kan hålla rent framför mål.
- Inte har ett spel som är vägvinnande.
- Inte har ett PP som fungerar.
- Har elitseriens sämsta BP.

Jag vill se en stabil, klassisk elitserietränare i Timrå nu! Rollerna är inte klara i Timrå. Sportchefen har värvat ihop ett lag som coachen var nöjd med och så har coachen misslyckats. Bort med Challe och in med en tränare som är tydlig i vad han vill. Till och med Boork är bättre.

dr-nix:
Tänk om inte om fanns, vad skulle vi göra då?

Olle:

Visst är det så, men laget håller inte i ES. Titta vad som funnits och vad som kommit. det är ju som att byta guld mot bly. Det är 22 st medelmåttor på isen. Det fattas en hel förstafemma med klass! Så jävla enkelt är det!! End of story

On the papper har vi fortfarande ett lag i nivå med övriga bottenlag(Modo borträknat). Nu finns väl 3 alternativ till bättring:
- Fortsätta med samma ledning och spelare. Då får i alla fall samtliga inblandade chans att visa om dom har nån stake i sig.
- Samma ledning + köpa in 1-2 riktigt, riktigt bra spelare d v s åtminstone en klass bättre än det bästa vi har nu.
- Byt ledning. Helst en tränare med klar(enkel!?) spelide som han kan applicera på spelarna samt vara en bra psykolog så att vi får ut max av mer eller mindre varje enskild spelare. Troligtvis svårt att hitta en tränare som fixar bägge bitarna MEN han måste i alla fall fixa en av dessa bitar (Charles Nygård fixar hitintills ingetdera).

Kvalserien hamnar vi ganska säkert i om vi inte på något magiskt sätt kan slanta upp för ett par klasspelare. Tror det är för sent in i denna säsong för att ny tränare + samma material kan föra oss upp över ytan. Så därför är det bättre att ha lite is i magen och hitta en tränare som kan lotsa oss genom kvalserien. Jaa, varför inte Boork till exempel. Men ta då in honom 5-10 omgångar innan kvalserien. Skulle vi ta in honom nu så kanske den kortvariga effekt som jag tror han kan ha är förverkad och utbränd i Mars. Ser den gubben lite grand som Dextrosol, en effekt som kan sitta i ett par matcher.

På sikt är jag en anhängare till att få tillbaka Kenta, men då till nästa säsong. Han funkar bäst så, när han fär sätta sin prägel på lagbygget över tid. Våran plånbok numer verkar tillåta en spelartrupp för platser 8-12 typ. Just med en sådan "grå massa" lyckades Kenta bra. Detta är ingen glorifiering av Kenta, jag kan inte komma på någon annan tränare som passar denna förening helt enkelt. Lite Tom Prahl <-> Trelleborg feeling.

dr-nix: Månsson är nog nöjd med sitt beslut....

uhahl: nej, jag säger ju det, släng Åkerlund i älven, vi provar med att återuppväcka Kimmo, han kommer att göra stordåd, he he.

uhahl: ungefär det jag gnällt om ja även om mina känslor går i överstyr ibland.

bejo: Vi måste värva som jag säger 3,4 klasspelare, så illa är det o det kommer aldrig hända!
Vi klarar inte ens KS med det här gänget o den slem tränare vi har.
Han ser ju tom skitig ut.

Redigerad kommentar

bejo: vi ÄR i kvalserien!

77% på Åke inte lätt o vinna då

Hahl Bundy: Ja, kanske skulle höra med "Surströmmingen"

tik02:
Jodå det kan vi, men det krävs ett jävla krafttag.

pingvin:

Ja det och 3 klasspelare fattas utan prut

Taurus: Det fanns spelare idag som var helt värdelösa, ja. Åkerlund gör en riktig blek insats men vilken målvakt kan egentligen släppa 5 puckar och få godkänt?

Den här sortens matcher förlorar vi fan inte på grund av enskilda misstag, den som inte ser att vi förlorar för att det varken finns psyke, hjärta eller lag han är inte bara blind, han är även helt jävla dum i huvet.

tik02: laget är nog inte bättre än så här.Vi måste ha nyförvärv både på back och forwardsidan annars går detta rakt ner i kvalserien

tik02: Ja det är mycket frustration nu. Själv är jag vansinnig. Jag skiter snart i det här. Alla mår vi fruktansvärt dåligt!

Jag står fast vid min åsikt. Challe ska bort först, sen får vi se vilken sportchef som ska anställas o sen om Söderström är villig att bli VD igen!

Pär: Jadå, det är så, Sverige skrattar åt oss, och det värsta är att vi kan inte göra ett jävla dugg åt det.

Pär:

Jo, men det är väl bättre att betala av arenan och spela div 1 i den samma

Taurus: Släcker ner och önskar att läsa att Challe fått sparken imorgon. Vi behöver en coach som ingjuter mod och låter oss spela vår Timråhockey!

liston:

Ja, plus några till i rummen intill ska ta en rejäl semester

tik02: Och dessutom har T-J mage att klaga på publikbortfall....Vart är klubbens ansvar gentemot oss som bryr oss?
Vi åker ur med svansen mellan benen, Hockeysverige kommer att skratta o använda TIK som en skrämmande exempel på höjden av naivitet o okunnskap...(Bristen på kvallitet rakt igenom organisationen!)

SVEKET ÄR SNART FULLBORDAT!

Bragd-Birger: Det du säger sammanfattar det jag känner precis. Det spelar INGEN SOM HELST roll vilket lag vi möter, vi hittar alltid ett sätt att vika ner oss på. Spelarna har ett ansvar men det yttersta ansvaret har challe. Cancern måste bort från föreningen, vi måste få en chans att börja bygga upp det här laget igen.

Hahl Bundy: Förlåt att jag går på så hårt, men har suttit och sett eländet på TV ikväll och vet snart inte vart jag ska ta vägen, man hoppas ju och tror i det längsta, men till slut ger man upp, och spyr galla på alla och allt , finns det ingen rättvisa längre, "Han däruppe" borde ju kunna fixa något tycker jag.

Olle: Glöm aldrig Linkan. Det här är hans lagbygge. Det är hans lista på ett A4-block. Han har använt sitt omdöme. Se vad som har hänt. På så kort tid. Glöm inte heller den som inte kan anställa kompetent folk: Tomas Johansson.

Det handlar om killar som är på väg att skriva in sig i Timrås historieböcker på ett negativt sätt.

Taurus:
Linkan bör nog planera sin semester, den kan bli lång.

tik02: Fanken att man inte kunde genomföra period 3 som man gör 2:a perioden :(

Timrå IK till Kvalserien. Jag garanterar det. Vad väntar lagledningen på? Nytt blod på tränar- och spelarsidan! Nu finns det ingen återvändo!

Olle:

Ja men tänk på att en ES tränare kan inte ha halva laget med div 1 spelare: Vems felet är??Ja dom har nog inte skridskor på nån dag alls

pingvin:
Jag skrev i när jag drog igång denna linje att denna match är inte bara en måstematch utan den är mycker mer betydelsefull än så.
Det var challes chans att koma tilbaka och få lite plåster på såren, men inget händer.

Spelar ingen roll om vi vinner mot FBK och LHC , det är dessa matcher som skall vinnas resten är bonus.

Jag står för att Challe måste väck, det talas t.o.m. illa om han i Sk-eå.
Inget bra facit för en tränare.

Spelarna MÅSTE börja ta sitt ansvar också inget snack om det.
Det finns spelare som kanske skulle ta Challe i handen och följa honom till en annan klubb.

Olle: Motståndet spelar ju ingen roll. Alla matcher ser likadana ut, oavsett om det är HV eller Rögle man möter.
Vad fan är spelarna rädda för? Kan ju knappast vara förluster, för det finns väl inget lag i Sverige som har mer träning i att hantera sådana än Timrå.

Så jävla patetiskt. Jag är helt stum. Detta kan vara det värsta jag har bevittnat, någonsin.
Finns inga som helst jävla ursäkter.

Så. Jävla. Patetiskt.

Raggaren Putte: han är inte skyldig till alla målen men 5:e och uhmm... 3:e tror jag det var måste han ta på sig.

edit: måste kolla på målen igen för att lista ut vilket det andra målet var. tror inte det var det 3:e trots allt. Orkar inte tänka mer på matchen i detta nu så det får vänta.

Redigerad kommentar

« · 1203703 · »