1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577968 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19

« · 1202276 Till forumet


Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Om det blir samma dåliga attetyd mot Rögle så kommer dom att köra över oss som ingenting.

Urladdningen mot Färjestad lovar gott för dom så det vill till att vara på tå redan från början.
Ser början ut som idag kommer vi inte att hinna kvittera inom sinom tid och då är krisen ett faktum på riktigt.

Vi se att challe & Nygge tar en rekordelig funderare på hur man ska formera laget.
Jag tänker inte ge mig in i polimik om detta utan detta blir en ödesmatch för dessa herrar och lite också för Linkan.

Nu ser vi framåt till på torsdag och ser till att hjälpa Timrå till vinst mot, nästan ullareds pojakarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
liston:

Vad är det första man läser när man går in på Timrås forum på denna sida?

"VI GER ALDRIG UPP"

Och det ska vi så fan heller, bara att bita i det sura äpplet och se till att vi tar detta.

Måste ju åtminstone vara glada att vi fick 1 poäng i Södertälje.

Formationer som en annan vill testa till Oöägle matchen iaf.

1st:

Pärra - G Karlsson - Anger

2nd:

MPS - Lander - B Svensson

3rd:

Axelsson - Corso - Sonnenberg

OCH RULLA PÅ DESSA

4th:

Starkov - Meuiner - Hynning.

Varför bänka Hynning?

Jo, för denna herre har inte gjort mig blöt i byssan många gånger i år...

Varför Anger?

Tror fortfarande han bara måste få spela med någon som kan servera puckarna till honom, detta kan de 2 herrarna han får spela med denna afton om dom är på bra humör.

Backar

1st:

Skogs - Granath

2nd

Caslava - SMS

3rd

Sebbe - Valfri inlånad spelare från J20/Sundsvall


Im ready för sågen, kasta den mot mig!


Btw, Åke i kassen!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Klint Östwood: Ersätt MPS med Meunier.Fransmannen är MYCKET bättre defensivt och ungefär likvärdig offensivt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Det skall bli intressant att se hur Challe agerar om vi lyckas ta ledningen i matchen. Kommer han att mana på eller att försöka spela av matchen?
Den senare metoden har ju misslyckats totalt flera gånger. Mitt råd blir att det skall gasas så mycket det går i medgång.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19

Huuuu, viktig match. Har alla kommit ihåg att tacka Modo ordentligt föresten? Eftersom de dumpat sin andre/tredjemålis hos Bobbarna kan Bobcats i sin tur låna ut sin förestmålvakt till oss för att vara jourhavande andremålis.

Min hopp och tro är att Rögle lagom till den här matchen kommer på att de i grunden faktiskt är ett uselt bortalag. Tror ni föresten att pressen på Kenny att dra på sig utrustningen igen ökat eller minskat sista dygnet....?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
El Maco: Pressen har nog i all väsentlighet ökat ur ett nationellt och globalt perspektiv. De nog rycka till i tarmarna hos Kenny med tanke på OS. Men det är nog ändå bara en flyktig tanke som virvlar förbi på näthinnan av den enkla anledningen att kärleken till sporten är så enormt stor och han får sig nog en flashback till livs och tänker "Fan vad skoj det hade vart med Vancouver" men sedan viftar han bort dessa tankar illa kvickt igen. För Rögle står i dagsläget inte rent poängmässigt i tabellen vid något vägskäl där man absolut är nödgade till att böna och be efter en comeback. Man har det väl förspänt ändå. Jag tvivlar starkt att den där lystna hungern i blicken finns kvar. Han är nog rätt nöjd med vad han har åstadkommit när längtan efter OS har lagt sig. Hade däremot Rögle vart i samma sits som Modo så vette fan hur han resonerat kring en comeback? Då hade nog hjärtat klappat fortare och han nog pliktskyldigt fått noga övervägt det hela både en, två och tre gånger om. Men NEJ Kenny Jönsson är nog lika mätt som Mats Sundin och inser att tiden är förbi.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
El Maco: Ärligt och uppriktigt så har ni fått låna vår näst bäste målvakt. Men i er situation så får ni väl ta det ni får.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Moverare: Roligt med Sundsvallsfans som fortfarande inte kan hålla sig från Timrås gästbok fastän timmen är sen. Blir dock färre och färre av er. Du tillhör en unik särart, klart utrotningshotad nuförtiden. Med hög sannolikhet är du enda levande exemplaret.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Johan J: Undrar om några Kovlandsfans eller NSK:are försöker trashtalka hos bobcats?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19

El Maco: Väldigt ovisst om det finns några kvarlevande Sundsvallsfans att trashtalka. Vi bör höra oss för med en expert och konferera med Moverare som är det enda beviset på artens överlevnad om lag längre ned i näringskedjan uttrycker samma mindervärdeskomplex även om jag tvivlar.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Realist: Har du tappat hatten? Måns istället för Mange? Visst, Mange har inte presterat alltför mycket de senaste matcherna, men alla vet vad han går för. Att Måns är bättre defensivt köper jag, men offensivt håller Mange HÖG klass, vilket är anledningen till Round 1, #10 overall.

Get a hold of yourself!

För övrigt så är det en sjukligt viktig skalp som står på spel imorgon. Vinst imorgon: Vi har REJÄLT häng, plus vunnet självförtroende. Förlust imorgon: Vi tappar MYCKET mark, då Modo faktiskt "riskerar" att börja vinna nu, för säg vad ni vill.. Foppa gör Modo så otroligt mycket starkare. Inte bara på isen, utan när hans lagkamrater vet att en av världens genom tiderna bästa hockeyspelare är med i truppen, förstår de ännu mer allvaret i det hela.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Skador :

Samma backar borta fortfarande...

Sjukdomar :

Axelsson febrig och flera krassliga...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
PEAP: Torsk ikväll, 1 - 4, minst!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
LennartA: Ja, tar man FBK som värdemätare så är RBK minst lika bra som Timrå. Rögle är dessutom bra på bortais så det blir ingen lätt match. Med den framgångstrend som Timrå inte är i måste det bli förlust, gärna med uddamålet efter tappad ledning, varför inte i förlängning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
U137: Samtidigt verkar Rögle inte vara särskilt skadedrabbat...

---klippt från deras hemsida----

"I laguppställningen mot Timrå fortsätter Cristopher Nihlstorp mellan stolparna.

- Vi spelar med sju backar och elva forwards. Det blir ett fjärde ytterforwardspar med Mikael Gath och Tommy Enström, meddelar Hansson avslutningsvis."
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19

Undra om vi får se succékedjan "Starkov o Måns" ihop ikväll. Känns verkligen helt rätt att matcha dessa i såväl Boxplay som PP, de besitter verkligen de kvaliter man behöver för ett lyckat BP.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Skulle de inte gå att låna två backar från Sundvall innför kvällens drabbning

Våra fyra friska backar är ju våra bästa backar hittills + SMS. Så får dom avlastning så kan de ju gå bra ikväll ändå.

Tex. Karl Johan Lundström och Stefan Svanbom. Eller är de nån som har förslag på nån annan?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Tvåtallar: Det är uteslutet, de har själva en streckmatch i morgon.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Tvåtallar: Björklöven---Svedberg
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Tvåtallar: Tror du S-vall vill låna ut eftersom de inte fick låna när de behövde backar för någon vecka sedan ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Nybbe: Eller Mats Hansson från Borås. Kanske billiga lösningar.
Men det finns ju inte så mycket annat att tillgå och kanske Svedberg och Hansson skulle vara perfekt backupp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
65selander: Dom hade full förståelse för att både Timrå och MoDo var rädd för smittspridning vid det tillfället.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Tvåtallar: Det är inte bara att flytta emellan, det finns regler. Målvakter och unga spelare har undantag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
T T: Jag kan ställa upp.
Jag har hjärta för Timrå o var en lysande stjärna i kvartershockeyn.

Jag är forward o vet vad målet är beläget, motståndarlagets alltså, splitvision är min starka sida, liksom att stänka in mål.
Jag spelar för äran o inte för pengar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Hahl Bundy: "Du finns på listan"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
T T: Skillnaden är att jag vill o att jag är gratis. Gratis är gott!

Dessutom är jag grym på överstegsåkning!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Hahl Bundy:

Som gammal längdåkare har jag ok fysik. Tyvärr är jag sådär på skridskorna.
Backar i slowmotion och kan bara översteg åt ett håll.
Givetvis ställer jag upp gratis.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
PEAP: Det kan bli riktigt bra. Pressen släpper på killarna.
Här har dom 2 stycken som får fullt Fokus på sig från 1:a nedsläpp, fansen kommer att totalt glömma allt annat o Go Nuts.

Men detta är en avledningsmanöver, fokus på oss o grabbarna känner att: "Vi är ju stjärnor! Let´s Go boys!" + att jag kommer att hänga en balja eller 2 efter några grymma överstegsåkningar åt ett håll för att sen om än lite kantigt byta riktning o få några mackor serverade av Corso. Nåt solo mål med inbrytning från högerkanten blir det nog oxå, eftersom jag är mycket bättre att överstega åt vänster.

Allt handlar om FOKUS, FOKUS, FOKUS!
Kan inte bli fel. Omöjligt!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
PEAP: Just det, om du kan ta burskydd så är det en grym merit!
Men vi måste anfalla på högersidan som vanligt inom Timrå, annars blir det svårt för mig att överstega så där skitsnyggt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Hahl Bundy:

Detta luktar succé !

Jag är dock orolig för introt. Kan bli problem med min undermåliga överstegsåkning. Men det ordnar sig.

Tror att jag kan bidra i PP. Passningstempot har ju varit ett problem i PP, jag kan lova att jag inte kommer att hålla i pucken i onödan. Lobb mot mål direkt, alternativt att jag bara släpper pucken förbi mig vilket kan ställa vilket försvar som helst.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
PEAP: Introt ja. Skit det glömde jag, det är ju åt höger! Jag åker rakt fram o du hakar på, sen så tar vi en stoooor sväng, innan långsargen på andra sidan, ner mot mål o låtsas ta emot jublet lite coolt. Kan omöjligen bli fel. Passa domarna bara, det är ju mörkt på andra sidan.

PP är inget problem där hinner vi bägge med om vi så har med kaffetermosen.
Lägg på mål så drar jag till direkt: stenhårt!
Men lägg den på left sidan, annars kan det bli en frivolt o en backhandlyftning, men det är snyggt det med.
Det sa alltid mina medspelare förut i allafall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Hahl Bundy:

Introt är ett kristiskt skede, då jag som grädde på moset har dåligt mörkerseende. Jag skulle föredra om vi tar direkt vänster och åker förbi klacken med sargkontakt, håller oss sedan efter sargen ett helt varv och triggar publiken ordentligt.

PP fixar vi.

Jag räknar med stort förtroende från Challe, framförallt i Boxplay. Jag tror att jag passar in där. Att vara passiv och inte störa passar mig som handen i handsken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
PEAP: Mycket bra förslag. Där kommer FOKUSET in på en gång o grabbarna kan slappna av. Då behöver vi inte vara med på line upen för fokuset är fortfarande på oss.

BP kan vi nog bägge vara Riktigt passiva i o få Publiken att fokusera på att det var bättre förr!

Tekningar kan jag ta, för frugan säger att jag är en hejare på att svabba golv o vispa grädde.
Om vi dessutom kan spela med Måns o Skogs så kommer dom nog att höja sig nåt snäpp kanske, iallafall i fansen ögon. Jag kan franska.

MPS kan det bli liiite svårt för mig kanske, eftersom han spelar till vänster o jag höger. Den fart vi får upp o den snygga överstegsåkning kan resultera i en ofrivillig kollision bakom mål, men problem är till för att lösas.
Det fokuset som blir av den smällen kan gynna Lander att få göra mål.

Nä, jag är full av tillförsikt över detta.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
...och man kom hem för att äta lunch och läsa lite hockeysnack medans man tuggar...

...konstaterar att det var länge sedan man läste sådana "tokironiska" inlägg här inne...

...in med en tugga i munnen bara, sedan ta del av den ena skrivna käftsmällen efter den andra tills maten är finfördelad och fin redo att sväljas utan att tugga...

Själv lämnar jag med varm hand över ironi, komiska inslag, dissningar mm till de som känner sig manade att fortsätta med detta. ;-) :-D (kul var det!)

Jag har nu slut på lunchen och maten är nere i magen.
Känner mig fylld av energi som skall ta mig genom eftermiddagen samt kvällen.
Känner för att vara riktigt energisk i kväll och hoppas på en rejäl vinst.

Är min förhoppning realistisk?
-Ingen aning, svarar jag insiktsfullt...

...men beger mig dit nyfiken och "taggad till bristningsgränsen" för att se efter...

KOM IGEN NU!!! :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Ikväll krävs 110% attityd av Timrå.

3-1
Caslava, MPS, Corso

Kom igen nu Timrå !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
pratarn: Det har mestadels gått dåligt för TIK sen man slutade att spela låten med Nanne Grönvall i E-on strax före matcherna.
Det kan väl du ordna pratarn?

Jag är inte skrockfull, men allt ordnar sig bara man har en hartass i fickan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
John K: Vi har ju trots allt 3 raka hemma utan Nanne nu, törs vi bryta mönstret? Jag ska då iallafall gå i samma kalsonger som sist (otvättade såklart)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
actionleif: Och jag spelar Nanne i bilen på väg till E-on, Det har jag inte gjort tidigare denna säsong, kanske därför det inte alltid gått så bra. Mitt fel alltså!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19

En sittplats över till kvällens match. Bästa plats, ovanför speakerbåset. Kan hämtas utanför hallen då jag befinner mig på arenan från klockan 17.

Mejla mig.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Ingen fraktur för Sonntag.

Inga fler indisponibla pga sjukdom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
PEAP: Underbart med lite goda nyheter mitt i allt helvete.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Olle:

Lite mer info från Dagbladet.

Positivt även vad det gäller Moe.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
actionleif: Manderville och Bladerunner började säsongen med lite olika fikatilltugg, men har de 3 senaste matcherna bytt tillbaka till ordinarie fika i pauserna: Cola/Trocadero och Hägges dammsugare.
Än har vi inte förlorat så dammsugarna är inhandlade.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
PEAP: Fyra ordinarie backar borta är egentligen ingen picknick. Man får nog tona ner förhoppningarna om poäng innan läget på backsidan ser bättre ut. Man hoppas ju dock på första vinsten i Eon mot Rögle...känns som en bisarr sak att säga men ändå :)

Några rykten om nyförvärv hade gjort min dag men där är det väl fortfarande inget nytt? Kokko borde man ju verkligen erbjuda ett fett kontrakt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19

Olle: Vi vann två hemmamatcher mot dem förra säsongen.

Här försökte jag två gånger länka till Hockeyligans estats utan att lyckas?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19

Olle: Med tanke på de senaste vinsterna på hemmaplan så hade jag trott på poäng. MEN med tanke på skadeläget och Timrås förmåga att vinna 6-oängsmatcherna så talar det för Rögleseger. Lägg också till som du nämner att Timrå haft svårt för Rögle här hemma. Tror tyvärr Rögle vinner, rejält dessutom.

ev. Segerrecept för Timrå är väl att inte ta ledningen med 2-0 typ.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Bergius: Haha, har ni en sådan skräck för Rögle att ni har förträngt vinsterna?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
T T: Det säger du. Vad bra att man kan redigera inlägg :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
PEAP: Mycket trevliga nyheter. Det hade varit ännu trevligare med en presentation av 3, 4 klasslirare av Pyrret o Lello klass!
Jag kräver det.

Realistiskt så blir det 2 Japaner med Spanskt medborgarskap o en Grek med polskt!
Sätt in dig o mig istället. Man måste våga för att vinna!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Hahl Bundy:
ses vi ikväll din jävla motgångssupporter?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
TIKbiff: Nej jag har ingen biljett :)
Kommentera

« · 1202276