1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581017 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19

1204085 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Det här var säsongens hittills tyngsta förlust. Så jäkla jobbigt just nu, att ge tre poäng till Rögle är ren tabellkatastrof.

Vi krigade som sjutton för våra mål, när vi sen ledde då kändes det som om Röglesplelarna reagerade "Men oj TIK leder, vi åker upp och sätter en reduceringspuck" och så gjorde de det. Så otroligt enkelt för dem, medans vi verkligen fick kämpa för våra mål. Bittert är bara förnamnet.

Asså vi har backar borta just nu, det är bakåt det verkligen brister. Det är där vi behöver förstärkning i första hand. Sen när man fyllt där så kan man fundera på "powerforward".

Sen "omstart i Allsvenskan" ja visst så blir vi av med dyra kontrakt, men vi kommer inte tillbaka till elitserien igen. Sen gäller det att vi har en riktigt duktig sportchef som kan hitta guldkoren som kan ersätta de rivna kontrakten. Vi har inte heller de ekonomiska musklerna, eller juniorer som kan ordna ett återtåg. Mora är nog det närmaste man kan komma TIK där och de kan har ju verkligen inte elitserien i sikte.

Sen Skogs, visst han drog på sig utvisning. Men han fixade också en, dessutom så låg han bakom ett av TIK:s mål. Nä Skogs är verkligen inte sämst.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Uno Gordon: Ja lika bra att se katastrofen realistiskt i ögonen nu för föreningen o agera utefter tanken vilken tränare vill vi skall leda det sargade laget i en kvalserie till våren förhoppningsvis har vi fått tillbaka några backar till då speciellt M Karlsson saknar jag just nu..


Challe har nog med travet o det känns som vi behöver en erfaren coah men vem inför den serien o naturligtvis värva ett par förstärkningar inför den också eftersom priset att åka ur är obetalbart ....förra gången vi flyttade ur finrummet blev det allsvenskan i 16 år el 18 år idag är det nog inte lättare att att sig tillbaka ...då är man för gammal att hinna se Tik i eliten igen känns vemodigt minst sagt i ett troget gammalt TIK hjärta
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
sarg ut: Personligen skiter jag i hockeyn för tillfället. Jag har tappat förtroendet för Challe och han är definitivt inte rätt man i dagsläget att leda Timrå IK. Så fram tills Timrå har hittat en ny tränare stannar jag hemma och bojkottar dyngan. Jag kräver betydligt mer än så här.

Nu hoppas jag publiksiffrorna rasar ytterligare i fortsättningen för det är ju det enda sättet som man kan få upp ögonen hos TJ på.

Under 4000 i nästa match vore smaskens! Jag håller tummarna stenhårt!

Godnatt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Nu jävlar måste det in kvalitet i laget och i båset. Nu måste ledningen inse allvaret i detta, Beslut måste fattas nu!! Nu kan man inte vänta längre!!!

AGERA!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
250kg kärlek: Tyvärr räcker det inte med en powerforward, det behövs minst två tuffingar, gärna med målsinne... men det kan man bara drömma om!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19

Simmalugnt: Challe skulle ha fått foten innan uppehållet. Nu valde föreningen att behålla honom och se vad vi åstadkommer.

Challe har sedan länge förbrukat sin tillit till mig. Jag tycker att han får ut precis ingenting av ett gäng spelare som är riktigt bra. Challe visar gång efter annan hur hans fingertoppskänsla mer handlar om hans eget ego än föreningens bästa. Att Charles Berglund fortfarande styr Timrå Ik är för mig ett mysterium. Han drar ner Timrå IK i skiten utan att någon igentligen säger ett skit.

Jag själv är less på den karln och vill se en annan person i båset som vinner spelarnas förtroende.l

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
söder över:

Hahaha han är ju fanimej tecknad!

Lillebror i kattlådan hade på det glada 90-talet en nidsång om en viss Timrålegend som handlade om en röd näsa.....

Den skulle passa bättre nu när vi faktiskt har en livs levande Cirkuspajas i båset.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
250kg kärlek:


Jag köper inte längre argumentet att det inte finns någon bättre att ta in än Challe och att han därför ska vara kvar.

En jäst burk Oskars finest på båskanten skulle leda det här laget bättre just nu. Och det skulle fanimej lukta mindre unket.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
250kg kärlek: Powerforwards i all ära, men borde man inte lägga krutet på backar istället? Vi släpper ju för bövelen in fem kassar mot Rögle på hemmais ikväll, och hur ser försvaret ut? Som en jävla hönsgård i stort sett. Framåt producerar vi fyra mål, vilket hade vunnit matchen åt oss om vi hade varit tätare bakåt än en inkontinent kärring.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Just sådana här rubriker gör saken bättre!!!

Jag misstänker att spelarna redan vet hur jävla dåliga dom är!

Det är själva grejen att en tränare måste kritisera i omklädn, inte i media!!!

HUR FAN SKA MAN HITTA TRYGGHET MED SÅDANAHÄR RUBRIKER!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
250kg kärlek: En Mandervilletyp, en Hlavacstyp och en Aki Petteri Bergtyp så KANSKE vi kan undvika kvalserien.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
zita:

Nä det missade jag...

Den grabben börjar mer och mer likna kaptensmaterial tamejfan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Simmalugnt: Eller BKO:" Vilka tror vi att vi är" till ledningen typ
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Simmalugnt: Luftslottet som sprängdes
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19

Kattgubben: Challe kommer leda laget året ut. Jag ser inget som skulle förändra läget eller som skulle innebära  att någon annan skulle göra det.

Positivt är att Challe vill ha en forward, en powerforward som han uttryckte det. Hoppas nu att föreningen lyssnar på sin tränare och finanseierar en sådan spelare. Förhoppningsvis inser föreningen att man inte kommer särskilt långt med enbart en powerforward utan ger klartecken till ytterligare förstärkningar.

Då, kanske, kan vi klara oss ur denna mariga sits vi satt oss i.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Simmalugnt: Då såg du inte Sebbe då, var just vad han gjorde.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
lincoln:

Annars så känns "Money for nothing" med Dire Straits rätt passande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
250kg kärlek: Jag har på intet sätt försvarat Challe. Tycker definitivt att han bör få gå snarast. Det borde väl även ledningen förstå? Jag tror han coachar sin sista match på lördag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Såg intervjuerna på St-tv och det lyser uppgivenhet även om det sägs "rätt" saker.

Jag hade känt mig lite bättre om man efter matchen får se någon knäcka en klubba eller drämma den i sargen men allt jag ser är uppgivna hängskallar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
250kg kärlek: Ja nu skall den satan väck!!! challe, gör oss entjänst o brinn upp...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Kattgubben: Och vems fel är det? Jag påstår att den som har störst orsak i att Timrå torskar idag igen, är Charles Berglund. Spelarna behöver inte gå i gruppterapi, spelarna behöver en tränare man känner tillit till.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
För att citera Bob Dylan (vars nya platta för övrigt är riktigt , riktigt bra):

BEYOND HERE LIES NOTHING...

Nu finns inget kvar att bortförklara, förlora eller förneka. I en elitserie 2009 kan man inte sjunka djupare mentalt, resultatmässigt och i relation till bottenkonkurrenterna.

Se sanningen i vitögat och använd den enda mänskliga egenskap som fortfarande betyder nått i det här sammanhanget.

Självinsikt

Allt är redan sagt i detta forumet. Vad finns mer att säga???
Det enda som kvarstår nu är för ledningen att agera. Bagdad Bob is not welcome here.

BEYOND HERE LIES NOTHING....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Frella: Ja men precis.. grabbarna behöver gruppterapi eller nåt, för det ser onekligen ut som att de har någon slags fobi för att vinna. Man hittar alltid ett sätt att förlora - oavsett hur matchen sett ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Ambroo: Lindbäck. Frågan är om Jocke hade fixat det här ikväll? Ja, vem vet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
SUCK!!!

Jag kan bara instämma me det mesta som skrivs här inne ikväll...

Trodde inte det kunde bli så jäv*a illa som det är nu...

tåg efter tåg lämnar timrå å sticker så långt bort som möjligt....
går det att anmäla timrås ledning för trolöshet mot huvudman? ähh...

Alltså till puckon som vill ha challe kvar å som tror på det jävla hockey geniet som har raserat allt på 2 år:
HAN MÅSTE BORT VARE SIG HAN ÄR BRA ELLER DÅLIG!
det handlar mer om psykologi än om kompetens...

Nytändning liksom. en ny röst! någon som kan lura våra spelare till att tro på sig själva igen.

ANG, TJ!!! Ok nu har vi provat att spara... nu kan vi prova att fixa lite glädje i eon isst...

herregud tappade publik siffror!!! Låg konjunktur... nja att skylla på det är att springA så fort man bara orkar med svansen mellan benen...
Dom sportsliga resultaten ligger mer troligt till grund för raset...
LÖSNING: Värva minst en spektakulär kille...

ang spelar värvningar så vill jag inte kasta mig över linkan med bajs i händerna... han har ju haft en budget att jobba med när han bygde inför i år
och JAG tycker att han fixade namn så det räcker för att hålla sig kvar i elitserien...

tycker mer att challe har misslyckats med att få ut det bästa ur allihopa o nu är det för sent.

Jag såg gabbe på st tv nyss å jag inser hur jävulskt tungt dom har det...

I min dröm värld skulle man kicka lite spelare å satsa sten hårt på lite lovande talanger även från andra länder än sverige samt skaffa ett par riktigt erkänt duktiga killar...

Allt för att det blir mer uppoffrande å fartfyllt med ungdomar i laget jag myser när 51 91 lirar verkligen LIRAR hockey...

DET MÅSTE BLI ROLIGT ATT SPELA HOCKEY I TIMRÅ IGEN!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Jag brukar inte säga för fan, men FÖR FAN!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Ambroo:

Står inte Jocke på lördag startar jag inte ens matchen på PPV. Får sitta här och titta efter laguppställning!

Tog upp datorn i sängen igen pga av sömnbrist, men blir bara så deppad av detta, bättre att gråta sig till sängs.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Skarin: Jag svarar på okejet själv. Så är det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Frella: Så är det. En mkt märklig passning som gör det svårt för Caslava. Men om inte Micha åkt bakom mål hade han ju inte tappat sin markering. En helt friställd Enström. Ok?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Skarin: Helt rätt, Caslava hamnar i en jävla knipa med den idiot passningen bakom ryggen som dessutom inte var på bladet, vips har han en Rögle spelare i ansiktet, hoppas det inte var nr 23 som jag tror jag uppfattade att det var, men det kanske bara var mitt ilviljande jag som hoppas det var han.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Skarin: Han skriver ju mellan våra två artistare.

Jocke Lundström i mål på lör? Varför inte!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Kattgubben: Så det var i målet det brast...det var som fan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Fri entré, om Timrå IK har lite hyfs så bjuder dom på fri entre så länge vi ligger under strecket. Detta skulle i sina bästa dagar fylla ladan och laget skulle få oförtjänt stöd i matcherna framöver. Men det vete katten om det kommer något folk även om det är grtis. Jag skulle skämmas att ta betalt för en sådan otroligt dålig produkt som Timrå IK just nu säljer, har dom öppet köp så skulle det vara kö till reklamationsdisken. Faktiskt så tror jag att jag skall gå till konsumentombudsmannen och anmäla dom för vilseledande marknadsföring. På www.timraik.se marknadsförs produkten som jag har köpt på följande sett.
De sportsliga målen är:
A-laget
- A-laget skall;
säsongen 2007/2008 nå en Topp 4 placering.
säsongen 2008/2009 nå en Topp 4 placering.
säsongen 2009/2010 nå final.

Juniorverksamheten
- Från juniorverksamheten skall skapas en eller flera elitseriespelare ur varje årskull.

Stämmer dåligt med verkligeheten...

Jag har nu bestämt mig, ingen mer hockey på plats så länge challe är kvar i föreningen. Och om han inte försvinner snarast så får man tacka för den tiden som varit och stänger sponsorplånboken för gott..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Kattgubben: Inte enda missen han gjorde, skulle ha änkat eller skickat in Skoghs i duschen tidigt, oavsett dåligt med backar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Skarin: Det är väl ändå Sonnenberg som dumpar den passen som leder till 4-4?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Frella: Vi får inte glömma bort att Caslava får en väldigt svår passning. En helt onödig passning dessutom.
Nu är ju Micha en back från J-20, men han svarar ju för ett rejält pojklagsmisstag som åker bakom mål och tappar sin markering.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
"Timråtränaren sågade även sig själv.
- Jag borde ha bytt målvakt efter andra baklängesmålet. En riktig coachmiss."

--saxat från hockeyexpressen---

Ja, vad ska man säga
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Hahl Bundy: Man måste ju beundra Challe vilken vinnare han är.
För nio år sen satt han i TV och sa Timrås tid är slut.
Många trodde han hade fel.
Men inte Calle Berglund han kämpande på för att bevisa att han hade rätt.
Han såg till att bli tränare för klubben sen sänkte han oss sakta utan att få sparken på tre år.

Skickligt han sitter i bilen till våren och ler hela vägen ner till 08 land.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Hahl Bundy: Som en bonus att tänka på när du somnar petar jag in det fantastiska samarbetet mellan våra två artister som ledde till 4-4.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
250kg kärlek:

Dom har bättre Vodka i Finland. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
BlackBay: Jag har skrivit på min presentation: "Att vare timråit är en sjukdom som lindras av sömnen åtta timmar om dygnet.......på sin höjd!"

Inte ens det stämmer längre!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
The Fat Bastard: Bremberg har tackat nej. Han är inte intresserad av svensk hockey.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Gonatt o sov gott..... dom som nu kan sova inatt.... man riskerar ju mardrömar om man råkar somna
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19

Mappe: The "big problem" är att alla i Timrå styrelses närhet inte ser detta som ett problem utan som ett normalt skeende i föreningens historia. Att tro att detta löser sig är det mest allvarliga och naiva sedan Timrå etablerade sig i elitserien 2000.

Vi har ett jävla skitlag 2009.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
General_Moisio:

Man fattar ingenting, Det måste vara den mest handlingsfattiga föreningen nånsin.

- Bort med Challe
- In med en offensiv Back och en smart Center (Bremberg), då har vi snipers ska ni se.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
MB: Ring Anticimex, SANERA! Bort: TJ, Charles, Nygge och Link. In: Jan S, Kenta och Inge. Kör!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
The Fat Bastard: Tycker de är bättre och försöka satsa att stanna kvar i ES men tydligen delar inte styrelsen samma uppfattning. Dom kanske vill att TIK ska spela Allsvenskan, dom kanske är ute efter fler "riktiga" derbyn kommande säsong. Agera eller detta blir snart ett faktum.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Manderville: Jag hade börja redan inför säsongen i och man såg tendensen redan ifjol, plus att jag mådde så jävla dåligt fysiskt av vårat jävla patetiska bortaspel ifjol mot typ DIF, Rögle mfl nu har jag sett FBK och Rögle, hur fan kan ett lag vara så jävla ojämnt i sitt uppträdande i år igen, mig får det inte en spänn i PPV-bidrag förens de visar action i föreningen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
General_Moisio:

Det behövs väl pengar att täcka upp underskottet inför 1-a året i Allsvenskan. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Daniel Corso!!faan vad bra han var ikväll våran förste center!
Kommentera

1204085 · »