1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598560 inlägg · 6213 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Kerstin_k: Man ska visa missnöje på ett något konstruktivt sätt, typ när matchen ska börja, går hela klacken ut, väntar fem minuter sen tillbaka och föra ett jävla liv.

Laken: Visst var Corso bra ikväll?.

Hahl Bundy: Nä hoppas kanske är ett bättre ordval, men som sagt lurar sig själv är sanningen. Nån tillfredsställelse finner jag ingenstans i detta men kanske lurar man sig själv på den punkten också

PEAP: jo...det gör det..och deras 4:e strax efter.....

Kerstin_k: Jag håller med, varför man inte väljer att bua ut challe och laget i tredje perioden, det förstår jag inte. Spelarna måste ju tycka att det är ok att uppträda så här, dom måste ju tro att folk inte bryr sig om laget.

Varför buas det inte?!

Kerstin_k: Varför ska vi sparka Challe nu? Oftast ger väl ett tränarbyte en boost precis i början. Lika bra att spara pengar och värva nya spelare runt sista januari samt byta tränare runt mars...

Var det inte Challe som efterfrågade mindre svärmorsdrömmar? Det jag ser på isen är nog mer beskedligt än så.

erathoo:

Ja, det är sanslöst. Man dunkar huvudet i bordet och hoppas att man ska vakna ur en mardröm, men icke.

RTS:

Våran klasspelare och förstecenter av stora mått. 5% kapacitet jämnfört med Johan Davisson!!!

Kerstin_k:

Var den 24e november ett magiskt datum nämnde du?

PEAP: Kvartsamtal NU! Ställ samtliga ansvariga mot väggen och och förklara dem icke önskvärda på ett mycket handgripligt sätt! Kunde dfg och ba kan väl fan vi! Det är åt helvete för mycket "knyta handen i fickan" Det gäller både ledningsgruppen och vi supportrar. AGERA NU!!!

Som sagt, Nygge kan jag tänka mig ha kvar, resten kan dra.

Nu kanske ni som hyllat Linkan fattar vart vi är på väg, Jimmy kom med nått förslag el försvar.

Linkan, Challe o TJ fantastiskt bra jobbat

MB: NÅT måste klacken göra. Luleå gjorde nåt för nåt år sen, nån markering.

Finns det nån med mod i klacken eller är dom lallare?
Timrås supporterklubb har väl aldrig visat sitt missnöje men det kanske är dags för 1:a gången o det kan ge resultat!

Frella: Tror du att vi kan få en långvarig, positiv boost MED challe i laget?

Taurus: Nä precis, det är något som inte stämmer, som någon tidigare skrivit så verkar det inte att få hit spelare, stämmningen i laget som var en lockande sak finns inte längre plus en massa annat.

Sen funderar jag i tänket med att låta Sundh gå, med sitt hjärta och inställning....mot vad????

RTS: Båda tränarna SKA bort.

RTS:jävla flopp!

Hahl Bundy: Ja dom gjorde nåt sånt.

Olle: Nej men vi sparar pengar in i det sista, det enda som räknas i denna förening.

SNÄLLA JAN SÖDERSTRÖM kom och hjälp oss.

Klint Östwood: Det var vad jag hörde. Men jag vet i faan om det stämmer. Det känns inte så. Varför skulle något positivt hända Timrå?

Nu skiter jag i det här. Jag ger upp för ikväll.

Ångest.

MB:

Att man gjorde sig av med Sundh är ett mysterium, helt ofattbart.

Frella: Det är ju bara att tömma bankkontot och hoppas på det bästa, det är för sent för att tänka långsiktigt nu. Åker vi ner så är allt över.

PEAP: jo, och som Laken sa...nu är jag också mentalt inställd på kvalserien...det BORDE gå att hänga kvar....allsvenska lagen verkar rätt ojämna, vi har ju en rätt jämn kvalite....eller????

Mappe: Inga jävla AIK fasoner........men något måste visas.

Frella: Linkan får väl skriva en lista (det är han bra på) med 10 tränare och ge dom några matcher var och på så sätt hålla den positiva "ny tränare"trenden igång en längre tid

PEAP: Vad skulle han gjort för skillnad?

PEAP:

Men det är ju inte bara saknaden av honom som är problemet.

Olle: brrr.....säg inte så Olle, även om det troligen är sant...nää kvalserien är sista chansen att rädda vårt kära TIK!

Hahl Bundy:
Timrås klack är för fega när det gäller sånt där....... själv skulle jag personligen stolt hjälpa till att hålla upp en jättebanderoll med texten "Avgå Challe" på........

Frella: Det känns ju sådär med nuvarande publiktapp också i nuvarande regi. Sparar på inkomsterna samtidigt lixom.

Frella: Du hann för mig.

Jag gillar hans fart och inställning. Men jag påstår inte att han hade vänt detta på egen hand. Saknar dock den typen av spelare.

Olle: Just nu känns Allsvenskan som en befrielse jämfört med detta. Synd det inte är som i fotboll. Timrå IK som förening skulle må rätt bra av en rejäl nystart. Kanske ska följa AIK till KHL...

BlackBay: Varför gör du det inte då? Det finns säkert någon fler här på HS som hjälper dig.

BlackBay: Ja men Varför är dom så fega?
Nån gång måste man säga ifrån o markera o det här är en sån gång!

PEAP: Äh vi har ju Hynning och Anger, bekvämligheten personifierade.

MB: Jo det är precis det som behövs, jag är så dödligt trött på allt jävla lallande. Det genomsyrar hela jävla föreningen just nu.

Ynkendomens ynkedom.

Jag tyar inte längre. Man mår bara dåligt.

Challe borde söka jobb som VD för Gröna Lund. Han är ju väl förtrogen med koncept som Fritt Fall och Skrattkammaren. När det egentligen borde fokuseras på attraktioner som Kvasten.

Sedan så är det lustigt att läsa hur Lindbäck blir tvärsågad vid en förlust här inne medan Åkerlunds inkompetens slätas över och människor slår knut på sig själva för att ursäkta honom.

Låt Jocke Lundström stå, den klassen han höll när han spikade igen i Sca-cupsderbyt förra året är ingen av herrarna Åkerlund/Lindbäck i närheten av.

Jaha så vi förlorade mot Rögle? Förra säsongen och inför denna säsong så omnämndes Rögle härinne föraktfullt som "Räddningsplanka". NU är det Timrå som är räddningsplankan.

Och att i en stad som Uppsala med så många människor med olika lagtillhörigheter vid en förlust inte längre bli hånad utan att översköljas av medlidande DET är förnedrande.

Något måste göras för i dag så är en förlust mot Rögle hemma en axelryckning, för det är så lätt att se var detta kommer att sluta.

Om det här laget överlever en kvalserie då ska jag bli religiös och göra avbön ifrån mitt utträde ur svenska kyrkan.

Frella: NU när man tänker på matchen , så var tillochmed rädd att fölora fast vi låg under
Det fanns inget kvar ,,alla hade gett upp
Challe ....HADE gett upp

erathoo: Det är ju sant! Det finns hungriga klubbar i allsvenskan som både har vilja och pengar, vi har inget av dom. VI ÄR DET NYA MORA!

Öppna plånboken, sparka challe, ersätt honom med en jävla sparkcykel, jag skiter i vilket. Det är bara att slänga dom sista pengarna omkring sig och hoppas på det bästa. Och mitt i allt helvete så står publiken och skanderar "vi är timrå och vi ger aldrig upp". Nu menar jag inte att kasta skit på dom tappra själar som väljer att vara på plats och heja på ett lag som inte förtjänar sin publik men SNÄLLA! Bua! På något sätt måste det ju framgå att folk inte accepterar katastrofen som redan är ett faktum.

Bergius:
Tror du verkligen det?... så fort man ens skriver en sån här kommentar som kommer alltid ett helt gäng o tillrättavisar en om hur en sann supporter ska vara...dvs inte visa sitt missnöje i klacken på något vis.... är så jädra less på dessa fega personer som alltid ska sköta allt så propert fast dom innerst inne egentligen tänker som jag......... vore det stake i SK skulle dom fasen göra nåt.

Mappe: Jag är galen också, men det är är inte den rätta medicinen, uppträd konstruktivt, inte destruktivt........typ som jag skrev tidigare, inte komma till matchen direkt eller stå på plats sen gå ut.....men något borde göras.

Dallas: Med tanke på vilken lön hans son blev erbjuden så antar jag att han för tillfället njuter.

I kategorin "Årets skambud av moderklubb" så skulle Tik garanterat tagit Sm-guld

Trodde inte det var möjligt att få bevittna ett sådant här dåligt försvarsspel från målvakt till siste forward. Skrattretande dåligt. Javisst, 4 backar saknades men....... Nä!

Vi är det bättre laget i två perioder där offensiven(!) faktiskt såg het ut och det skapades ju en hel del med målchanser. Samtidigt bjöd väl inte RBK upp till riktig kamp heller ska väl erkännas. Vilket kanske säger allt om hela den här situationen. Det finns nog bara ett lag som kan slarva bort en sådan här match och det är vi.

Det var det det.

Kvalserien är väldigt nära nu.

Timrå IK:s organisation suger så in i bomben. Tränarna är självklart inräknade.

Är det meningen att vi ska åka ur?

Ansvar.

Simmalugnt: Vi får hålla ihop i Uppsala...

Simmalugnt: Men det är väl för helvete jävligt tydligt att Lindbäck står nästa match, det säger väl sig självt efter 5 puckar i röven och en katastrofmatch mot Rögle?!

Sen så förstår jag inte varför vi ska ställa en allsvensk målvakt i målet när han inte ens tillhör våran förening. Dessutom så höll han väl nollan mot Timrå, det är inte så jävla mycket värt i dessa dagar...

MB: Det håller jag med om en konstruktiv protest.

MB:

Glöm inte oss i grannbyn...

Skarin: Rögle behövde ju inte spela, vi bjöd ju dem på målchanserna och målen, helt klart det sämsta jag fan någonsin sett på denna nivå.

BlackBay: SK har väl som uppgift att stötta så den hållningen tycker jag de har rätt i. Därmed inte sagt att egna kritiska röster och banderoller skulle bannlysas. Jag tror nog du med lätthet skulle få med dig tillräckligt många för att klara av att hålla upp en banderoll. Att spraya den kan man göra på asfalten utanför arenan, snyggare än så krävs inte för ett budkap av den sorten.

MB:

Som vi agerade idag i försvaret var det svårt(omöjligt ?) att förlora mot oss.

« · 1203774 · »