1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581983 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24

1530170 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
"Och kalla mej gärna gammal grinig gubbe – men hade vi mötte HV 71 eller Skellefteå idag – oj, oj, oj va pisk vi hade åkt på."

Det går aldrig att jämföra timrå sådär! vi är och har varit erkänt dåliga mot dåligt motstånd hade tex HV varit här igår så hade matchbilden sett helt annorlunda ut, det hade blivit den där fartfylda hockeyn som timrå faktiskt kniper en och annan poäng i. vi drars alltid ner i tempo mot typ rögle/aik/Växjö så är det bara.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24

söder över: Du måste ha i åtanke att Rögle är aningen desperata i sin jakt på poäng. Minst lika mycket som Timrå är. Men eftersom försvarsspelet i TIK har blivit klasser bättre än vad det var i fjol och man verkar kunna fortsätta på den inslagna vägen så gick det som det gick. Kan Tik sedan lyckas lite bättre med målskyttet framledes o göra minst 3 mål framåt/match kan det här bli riktigt bra. 

Har en känsla av att man kommer lägga mer tid träningsmässigt, på att skapa målchanser.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24

Johan J:

 

ja Saari där ser intressant ut. Har ju nyss fyllt 18 och verkar ha fått igång samma fina produktion i J20 som han hade i J18. Dax att matcha in grabben kanske.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
Johan J: Emil P är ett stort spelgeni. Har själv tränat och spelat i hop med han i Ånge och han var alltid i en egen klass när det gällde speluppfattning. Hans nackdel är väl dock hans klena kroppsbyggnad? 72kg fördelat på 186cm är alldeles för lite. Har heller inte sett några matcher med J20 i år så han kanske klarar det kroppsligt? Någon med mer insyn på juniorerna skan gärna skriva vad ni tycker.

Spelade han inte sca-cupen förresten mot Sundsvall?

Förövrigt är han modolid så han sticker väl så fort Näslund hör av sig..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24

Johan J: jag håller inte med dig!

crippe är nyttig i a-laget han sumpar en del chanser men ofta så skapar han dom själv med så...

ok om han hade varit en helt enkelt felande länk...

jag tycker att det är hysteriskt skoj att j20 går bra ioch deras segertåg med thord i spetsen får jättegärna rulla vidare!

det är otroligt trevligt att vinna saker ihop.

kan dom fortsätta den positiva utvecklingen i j20 o komma upp mer redo för spel i es så vore det jävligt trevligt!

dom skulle juh komma fram under moténs ledning i alaget nästa år om dom ville det o det spelet som monten vill se är inte särskillt avikade från traditionell j-20 hockey. 

jag vill värna om dem o se till att deras självförtroenden får spira vidare där dom är idag! 

det är surt att dom vinner o vinner o vinner med j-20 men inför tomma läktare...

skulle vara jätte kul om supporter klubben kunde försöka ragga ihop en klack med trumma o allt o dyka upp i eon vid en match för att stötta dem o lyfta grabbarna i sin serie lunk!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24

Har sett alla matcher och kan inte förstå hur Montén kan ge Christian Söderström fortsatt förtroende i match efter match.

Från min TV soffa ser det inte ut som han har rätt engagemang.

Samtidigt har vi juniorer som redan visat framfötterna i A-laget (Wedin och Öhrn), andra som fått vara med (Nilsson) och ett lag som går bra i J20.

Bänka Söderström i ett par matcher och låt någon av de mest framstående juniorna få chansen. 

Emil Pettersson, 6+11 på 12 matcher. 186 cm/72 kg, född 1994
Mattias Saari, 10+5 på 12 matcher. 181 cm/89 kg, född 1994
Emil Berglund, 8+1 på 10 matcher. 171 cm/73 kg, född 1994

Har inte sett J20 spela men Saari har storleken och tycks kunna hitta målet. 

Ge grabben chansen!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24

Är inne på samma sak som flera här. Jocke Rodhin var grym! En jävla speed och ett jävla driv i allt han gjorde. Underbart att se!

Även Montén tyckte att Jocke Rodhin var klart bäst: "Jocke Rodhin var klart bäst tycker jag, vet faan inte vad han äter - men det var något bra i alla fall" - säger han på presskonfen (se länk)

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
Mäster T: Håller med. Det vart ju som ett riktigt jävla segervrål från hela publiken när slutsignalen tjöt också. Märktes att vi inte är så bortskämda med 3 poängare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
Hemma spöket borta?

Nja mig övertygar dom inte.

Vinsten var dö skön men jag vill se 2-3 st till inom kort för att tycka att spöket är väck...

Det skulle kanske vara ok med 1-2 poäng om motståndaren är riktigt jäkla sviiiinbra!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
mikenomad: Sällan el aldrig har väl en simpel 3 poängare på hemmaplan i omg 16 känts skönare...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24

Tre orgasmsköna poäng igår och jag skiter högaktningsfullt i hur det såg ut spelmässigt. Vad fan bryr jag mig om fumlande och tallande när klimax til slut nåddes?!

Snarare är det så att på något j-a vis känns det som att Timrå igår la fokuset rätt. Tre poäng skulle bärgas, hur det görs är oviktigt. Trots att det var hemmaplan. Vinna OCH spela vackert, den lyxen kan vi kanske förhoppningsvis få uppleva längre fram. Vi är ju inte Modo direkt...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
söder över: Bra där Timrå IK, ni är inte så kassa som folk tror även om offensiv spets saknas.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24

superfalle:Hehe, GRATTIS! Inte mer konstigt än att tex jag höll på Er igår.

jag SA ju att ni skulle vinne. Kan tyvärr bli trickigt för Modo att "bara" slå AIK, de har kommit igång, o är på tårna nu, Modo vilat i flera dar nu - obra.

Jaja, vi litar på att PJ gör nåt genidrag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
Laken:
+++++ - rhodin
+++++ - persson
++++ - lundström
+++ - larsson
++ - hagos
+ - robinson

----- sebbe
---- molinder
--- dahlrot
-- crippe
- hedman

Persson gjorde en jäkligt bra match även om man inte ser till gw målet...
Intensiv som fan!
Rhodin är het! Frejdig o allmänt skitskoj att se på isen just nu.
Lundström gjorde en fullt godkänd match även om det blev lite simmigt ibland. Ger ett jäkligt tryggt intryck
Larsson överaskade mig med sin fart! Skönt så in i baljan att se att den finns kvar! Visa mera!
Hagos gör det bra åt båda hållen ikväll men slarvar en del med så som att lägga pass på skridskor o ta en sjukt onödig utv
Robinson tycker jag gjorde en bra match i dag. Inblandad i offensiven och täcker skott i bp.

Sebbe såg trög o orkeslös ut o inte ens han normalt fina klubbteknik var där. Han hade något skott men antalet felpass samt hans ständigt för stora avstånd till motståndare i försvars spelet drar ner honom i skiten...
Molinder kändes lite som den som sabbade varenda anfallt där han fanns på isen.
Dahlrot var nästan trögare än vanligt får inte undan puckar o passar som en kratta.
Crippe borde försöka lära av rhodin. Kladda är ok om man har den här fina tekniken... Men det måste hända något med...
Hedman kändes tok slarvig i det mesta han gjorde. Sämsta matchen han gjort i tik tröjan tycker jag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
superfalle: Wandell, Regin
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
Mäster T: jag tycker att vi i absolut första hand tar in en center som har åtminstone lite offensiva skills .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
Olle: Vi säger så här: Om LO håller i sig så tar vi in Strålman i Nov när dom fått ungen.
Vi tar ett par 3 st till i fw väg. Vi säger så....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
Olle: sant . Jag känner att han håller på att bli för mej vad bellisimo är för flera här inne . Jag ser bara felen .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
superfalle: ja man kanske kan säga att det är monténs fel som spelar honom i så fall. Han skulle kanske behöva speltid i en division under oss. Det är synd att han inte tagit klivet och chansen men kört är det ju inte för honom ännu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
Olle: ja du har helt rätt . Har bara suttit och stört mej på matchningen av honom i kritiska lägen dom senaste två matcherna .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
Hörni... det är gott med whisky.

Jag brukar kolla på repriserna när vi vinner. Jag gör det inte nu. Spelet var under all kritik. Vi vann pga ett par 3 spelare: Jocke, Jocke o Hagos.
Visst ja...glömde Timrås mest underskattade spelare....Persson. Bästa back..igen.

Det enda som var bra med denna kväll är att vi tog 3 p o vi kanske kanske jagade bort hemmaspöket...men där tvivlar jag.
Det här spelet håller inte. Inte alls.

Men nu ska jag fira ändå. Heja whiskyn.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
Varför är alltid Timrå sist ut med sitt? highlightsen med Timrå kommer alltid sist tycker man.. eller är det bara då man tänker på det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
Tabellen ser ju bra mkt bättre ut nu =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
superfalle: Jag tycker inte att det ska vara med sarkasm man kritiserar våra yngre spelare, det bör snarare vara med lite hjärtesorg. Det är tråkigt att Dahlroth inte platsar just nu men låt oss inte göra en "challe" och sänka killens självförtroende mer än det redan sänkts.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
Modano: dalroth bör inte bänkas . Han bör säljas till mjukbandylaget . Eller börja jobba i restaurangen på arenan
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
Skarin: Rätt spelare du ger plus men många måste upp flera nivåer vissa bör bänkas omg crippe dahlrot
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
Skarin: Hockey är en inte allt igenom värdelös sport. Gonatt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
Sammanfattning: 

Lottsedel. Bra lag har tur. Eller nåt ;) 

Men Gud så underbart att få vinna hemma. Overklig känsla. 

Plus till Jocke, Hagos, Larsson, Wedin, Rohdin samt Persson. 

Rögle var bättre. Vi vann. Gott så.

Det finna väldigt mycket kvar att jobba på när det gäller hemmaspelet. Bara hoppas att denna overkligt viktiga segern kan bli ett steg i rätt riktning.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
renen: Tänk vad härligt att få vinna en skitdålig hemmamatch! De tre poängen är behållningen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
superfalle: Låter bra det -:) men du ska nog inte ha för stora förhoppningar, vi brukar förlora när vi möter lag som vi baaara ska vinna mot.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
superfalle: Du har helt rätt! Övriga forwards borde ta efter Rhodin mer!
Rakt på mål!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
Laken: ja rhodin är så djävla bra så jag skrek rakt ut flera gånger . Inget ner med pucken i rundeln som dom andra . In på mål och ta skott . De måste bli ett slut på de här rundel spelet
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
Bergius:

Tack.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
Oerhört skön seger! Även om man var ett nervvrak vid 3-2. Vill inte tänka på vad det hade betytt i negativ bemärkelse inför framtida matcher om vi tappat denna. Då hade frågan varit om vi överhuvudtaget skulle vunnit någon match alls hemma i år. Nu tror jag denna sköna 3 poängare löser upp alla nervknutar tills nästa hemmamatch. Nu kommer vi kunna spela mera avslappnat på hemmaplan framöver.

Matchens 3 stjärnor:

1. Jocke Rhodin

Visar vägen genom hela matchen. Ligger bakom både ledningsmålet och avgörandet.

2. Jocke Lundström

Stabil i målet hela matchen

3. Yared Hagos

Matchvinnare med som vanligt ett bra jobb över hela banan.

Ps.

Varför fick bagarn bara lira bp?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
Skulle vilja ge cred till de som fortfarande går på matcherna. Såg jäkligt glest ut på läktarna därför blev jag så jäkla glad då man fick se klacken jubla vid 3-1. Visst är det tufft att vara ett bottenlag men när väl en seger kommer så kan man också glädjas enormt mycket då man vet hur viktiga poäng det är.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
Timrås första 3-poängarna i Elitserien sedan 18 februari 2012, det var mot Växjö med 2-1. 

och ska man till nästa 3-poängare på hemmplan får man backa enda till 3 December2011, mot brynäs med 3-1.

Dom kommer inte jätte ofta om man säger så, så passa på att njuta nu!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24

Otroligt att vi faktiskt är 9:a i serien!

+++++ - Joachim Rhodin
++++ - Joakim Lundström
+++ - Yared Hagos
++ - Robin Persson
+ - Alexander Larsson

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
Hemma från jobbet. Härligt med seger. Såg matchen på TV naturligtvis.

"När Timrå spelar står arbetet stilla" gammalt Mäster T ordspråk.

Nu Whisky. Många Whisky.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24

Ikväll förlorade vi...och då tänker jag så klart på publiksiffran som befinner sig under den siffra man kalkylerat med. Men nu stoppade vi förhoppningsvis den blödning eller negativ spiral som pågått på publiksidan. Det kommer inte att vara fullsatt nästa match men det ska fan in mer folk än vad det var idag för idag så gör spelarna jobbet. Under nästa hemmamatch så har dom förtjänat publiken.

Till er som tycker att man tar dåliga avslut och inte tar vara på returerna vill jag bara påminna er om att både 2-1 och 3-1 kommer på returer. Först tar Hagos sin egen retur (5 plus på hagos ikväll) och på vårt GWG så är Persson påpassligt framme efter att Gerber faktiskt kommer ut bra och gör en bra förstaräddning. Så returspelet tycker jag inte att man kan klaga på.

Om det är något man kan klaga på ska det väl vara vår ovilja att avlossa skott (25-30 hemma mot Rögle känns väl lite sådär) och att vi inte kan kontrollera mer av spelet. MEN! Nu tar vi tre poäng och det är det som är livsviktigt. Jag trodde jag hade hög puls efter dagens gympass men i bilen på vägen hem ikväll hade jag gärna haft en defibrilator nära till hands.

Det är ju bara att plussa på killar som Hagos och Rohdin ikväll, vilka jävla hjältar! Fortsätter det så här så kommer killarna att spela med självförtroende och då kanske vi har en "linköping borta" mot Luleå hemma istället.

Jag kan bara tala för mig själv men jag kommer att sova riktigt gott efter en kväll som den här iaf.

PS. Gerber är en sopa och Morgan i zebrafärgerna är en jävla idiot (ja jag vet att det inte var morgan som dömde men han som gjorde det imiterade honom jävligt bra).

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
I morgon är en konstig dag . Då ska man sitta och heja på modo .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
Frella: ja två saker

1. skulle vart mer beredda på returerna han släppte

2. lägg mer puckar på honom och få tekning vi krossade ju dom i tekningar, det märkte man ju direkt..


en sak jag blev förbannad på var när Erixon fick pass jämns blålinjen fint läge för att gå mot MÅL och SKJUTA då traskar han iväg med den ner i hörnet och tappar pucken och rögle kan vända... 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
Hur många lägen missade man idag pga att man bågar ut i hörnen efter första inspel? Gerber spred ju puckar rakt ut gång på gång men då pucken studsade ut var våra spelare redan i hörnen. In i skiten! Men underbar seger och jag hoppas det inte dröjer en månad till nästa trea på hemmais.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
KORITFW: japp rekord var det :) och du har rätt med OT :)

Målvakterna som räddad flest skott i en match (grundserien): 1) Anders Lindbäck, Timrå, 53 skott (26 november, 2009, HV 71–Timrå),

2) Mikael Sandberg, Linköping, 53 skott (4 oktober, 2001, Rögle–Linköping, ordinarie tid plus fem minuters sudden death) 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
hubbenorlen: ni som fick se csports, sa Monten något efter matchen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
Blizzard: Inte lika överlägset alltså....men den där matchen är ändå en av mina absolut bästa TIK-upplevelser.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24

Blizzard: om jag minns rätt så var det rekord! eller ja, tangerat rekord mot någon som dessutom stod OT och därmed fick mer skott. 

Skönt att se att vi vann! min värdfamilj kallade till middag efter 2-1.. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
Blizzard: Visste att du skulle fixa det, bra jobbat!
Kommentera


Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
hubbenorlen: Mycket möjligt, Blizzard kan säkert luska ut det:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2012-10-24
jå1: Kan tänka mig att vår match mot HV säsongen 10... när Lindbäck tog typ 50 skott...var nåt liknande...
Kommentera

1530170 · »