1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581427 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26

« · 1554434 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26

Varför måste allt kollapsa så fort motståndarna gör mål ? Rögle tog ju över totalt efter sitt första (skit)mål

dåliga nerver ?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Ang montén här kommer min syn på saken:

Jag har ett bra förtroende för honom. Han ställer bra diagnoser o analyser på det som händer på isen och iom det även vet vad som krävs för att korrigera fel.

Det jag tycker att dessa tre coacher inkl Montén brister i är en plan för offensiven. Glöm att montén har det minsta med de senaste målorgierna att göra det är murley och den injektion han givit laget som ligger bakom det.
I början av serien snackades det om rakt anfallspel med mycket avslut men det senaste månaderna tycker jag att thomas tjatat mest om att ta ner pucken djupt i motståndarnas zon... ska monten vara kvar i timrå vill jag att han pluggar på offensiven till nästa år för där brister det ordentligt. Den röda tråden är sarghörnen o det är det kassaste jävla offensiv man kan ha alla kategorier. Vi har ett svagt lag offensivt men man kan coacha bort en hel del tillkortakommande... det gör inte monten eller så misslyckas han totalt med att nå fram med sina order... Friberg ständiga utsides åkningar kan väl inte vara på order av en tränare som vill vinna matcher va?

Slår man ihop allt så känner jag ändå att monten är en bra killeatt leda timrå men så väl han som spelarna måste vara öppen för nya saker och ständigt vilja utvecklas.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Det är ingen slump att Hallin är den som går i bräschen såna här matcher. Tyvärr är han alltför ensam. Spelare som Friberg, Önerud, Jonte, Sebbe, Hedman, Boyce m fl kommer aldrig att vara dom som gör'et. För vekt, för kladdigt.

Finns mycket jobbigt/negativt att verbalisera nu. Bäst att hålla käft. En sak bara: Nubben är Timrås kejsare utan kläder. Trusta honom hela vägen ner i allsvenskan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Allt är sagt, jag orkar inte bli upprörd längre. Ikväll håller jag med alla härinne..samtliga. Även Modano. Eller förresten; i synnerhet honom...och det är inte ironi.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26

Nisse: Robin Persson, som knappt spelat på två månader, en till coachmiss anser jag...

   

eller var det Dallas ?

Redigerad kommentar


nää det var persson

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Nisse: Dalroth
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26

Nisse: jo, fast OM man är ett bottenlag så FÅR inte Bello släppa första baljan på det sättet, där är första problemet, sen FÅR man inte bli så passiv o skitnödig efter 3-2, där är andra problemet.

Men om man ska va ärlig så har det ju sett ut så här de tre senaste säsongerna, finns ingen genväg till att komma tillbaka som topp/mittenlag i ES...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Vilken var Timråbacken som for som Bambi på hal is innan han krokade sig själv och for in i sargen precis innan 3  -  3  ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Det här sved så in i h..... Helt onödigt, det var Timrå som skänkte bort poängen idag. Vi har inte ett material för elitserien, varken på isen eller runtom laget. Läste Ni Torps kommentar om att allt var bättre runt laget i Modo än i Timrå. Det är inte den första spelaren som varit här som tycker det. Vi måste ha in en idrottspsykolog till spelarna. Dom ser ju ut som om dom knappt vågar ställa upp till tekning.  Hade vi haft nån form av självförtroende idag hade matchen varit stängd efter 1:a perioden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26

erathoo: Helt klart, kommer bli en ervig, vår. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
hubbenorlen: Asså.. man blir ju lite kluven inför det här laget. Å ena sidan ska dom ha grym respekt för att gå ut och kämpa match för match när det går så jäkla tungt. Ett lag som har motgångar och svackor brukar ju alltid åka på en eller några riktiga kölhalare och torska med 4-5 mål och det gör ju i princip aldrig det här laget. Å andra sidan är oförmågan att ta 3p de senaste 2-3 månaderna på en sådan nivå att valfritt bottenlag i AS knappast kunnat bärga färre 3poängare, det är ju snudd på omöjligt under 2 månaders serielunk att ta så få 3pinnare.. eller hur? 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
lungan: det kommer aldrig att gå att slippa KS, så lika bra att börja fokusera som ifjol igen, träna hårt, banka in ödmjukhet, fokusera på tempot och det fysiska spelet, tok-träna på snabba vändningar....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26

erathoo: Helt rätt, detta var en caochmiss! AllaDelux

Fjärdefemman ska in efter ett så viktigt mål.

Monten, gjorde två avgörande beslut till förlusten idag, låta Bello stå och att spela 1:a femman efter det gjorda målet. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
lungan: ALLA TRE SKA BORT ante är en junnis tränare inget mer TOMMY eller någon som vet vad fan det handlar om MÅSTE IN OMG. Sen var ju det här laget så jävla bra tränat ha ha vart då jo på att VIKA NER SIG.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Kör denna igen, helt allvarligt, lagen i KS, har sämre tempo, sämre försvar, sämre spelare, anledningen till att DIF åkte ur var att dom aldrig acceptera att dom var i KS


Är så sjukt taggad på ks! Inte kännt sådan ro på länge! Denna ks kommer vi att klara ganska pinsamt hur man nojjar egentligen. "jämnaste på länge" haha nej! Om domarna gör sitt jobb rätt och att inte halva laget ligger på sjukan så kommer timrå klara detta! Max
2 förluster kommer vi att åka
På en av dom troligtvis när vi redan är klara! 
Frammåt bröder!!!!
 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Ambroo: japp jag hör å håller med...förutom i förrgår och matchen mot AIK då....så det är nog pest eller kolera.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Det är fint att man gnäller till domarna för att förklara att dom gör fel...

Jag förespråkar att man står upp för varandra mer konkret isst....

Jo...

Bellissimo andas klass...

Nu blir jag nervös...

Båda målvakterna har alltså formsvackor när vi närmar oss ks...

Inte bra match alls... ja jo det kändes bra. Meeen nu måste jag säga att våra induviduella tillkortakommanden kostar oss ännu en match... bella o molinder o även carlsson bjuder på lite för avgörande tavlor ikväll...

Målvakterna måste upp igen.

Hallin gunno murley robinson crippe klart bra ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
superfalle: Joakim Lundström är en målvakt. Det är inte Daniel Bellissimo. Hör du det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
sargad: Jag litar på Montens spelsystem, men han kan uppenbarligen inte få laget att stänga en match.
Dom blir ju så jävla nerviga så fort det vankas tre poäng.
In med Tommy i båset och satsa på Jocke fullt ut resten av säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26

.....sen tycker jag att när man gjort ett så viktigt mål i en så viktig match som modolinder gör, då tycker jag man ska sitta nästa byte, eftersom man blir så fylld av känslor och gärna 'vill' för mycket, vilket syntes tydligt när han hamna i knät på Bello....

...där får Monty börja coacha bättre....

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Ambroo: Säg det till Nubben/Montén.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26

Hejdå Monten, Låt Ante Karlsson styra skutan nu! Tre tränare är inte bra, har aldrig varit, kommer aldrig att vara.

MÅLVAKTSKRIS!!!!

Blir fem extra matcher i år igen. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
jå1: Ohåjaja... Har vi sett detta scenario förut? Stackars Bo gjorde förresten en låt just för Timrå anno 2010-11-12-13  redan i börajn på 90-talet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Joakim Lundström är en målvakt. Det är inte Daniel Bellissimo. Hör ni det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
erathoo:Det är kul att vara timråit,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Jag tycker vi ska värva aaltonen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
erathoo: gå å lägg dig bellisimo.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Inte en tre poängare hemma sen i november säger ALLT vilket jävla soplag och TUGGUMI TRÄNARNA på det EFTERBLIVNA JÄVLAR AVGÅ FÖR HELVETE
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26

erathoo: Tyvärr åker vi nog ut iår, det finns bara en vinnarskalle i laget och det räcker inte.

Jag var en av dom som var emot Monten och ser inte att jag hade fel!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
tänk att man ALDRIG kan få en seger i lugn o ro......
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
söder över: åssa tekning hos oss när de borde vart 2min för dom
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Mer känslor tack! Bra hallin!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26

Monty börjar se lite trött ut....å jag förstår honom verkligen....

otroligt vad jobbigt att en sån liten grej som att Persson står på 'fel' ben å hinner inte riktigt ner på pucken.....å så yrar det till big time...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
söder över: EXAKT SÅDÄR JA! KRASHA NÄTET! SÅ JÄVLA ENKELT O FINT.

SEDAN gör molinder? Ja vad fan gör han i knäet på bella? Gyn undersökningar kan med bravur skötas på andra tidpunkter o andra platser...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Timrå IK säsongen 12-13......  suck
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Dårjävlar hjärndöda idioter hur kan man tappa igen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
KUKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Kramer: KUUUNG MURLEY
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Manderville: ne tyvär så känns det ganska omöjligt nu...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Kramer: Idag trodde jag inte på 2-0 förbannelsen men den sitter tydligen djupt rotad..KÄMPA!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26

söder över: Man känner sig inte direkt optimistisk nu :(

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Ska dvärgarna vika ner sig igen helt jävla otroligt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Aj som fan....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Faaan

Överraska nu, kom igen och vinn.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Det här blir nerver med...

Helt i onödan... vi är helt klart bättre än rögle och har allt vad som krävs utom en sak för att köra över rögle ... självförtroende...

Efter att vi genomför ett pissdåligt andra pp i 2a perioden så ger vi fullständigt bort momentum i matchen... sjukt trist.

Inför ks behöver vi självförtroendet... in i tredje o trampa sönder rögle nu! Byt gärna plats på molinder o önerud så det blir lite enklare spel. Molinder som puckförare känns som att skjuta sig i knät lite... men nu gnäller jag kanske lite i onödan...

Segerkonceptet ikväll? Trampa o skjut! Gerber släpper mer returer än bella så störta på baljan med. Det är molinder bra på!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
superfalle: Hehe förstår vad du menar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Årets tavla o Årets räddning av samma målvakt i samma match. Odds på det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
jå1: nix . Som jag har sagt . Den ena är inte ett dugg bättre än den andra . Men reaktionen blir enormt mycket större då en av dom gör de . Medans den andra har blivit nån form av oantastbar messias figur
Kommentera

« · 1554434 · »