1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577968 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26

1554541 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Smokey: Vart finns bilden på Tommy 'Rambo' Andersson? På tal om Clintan-typ.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Billy the Kid Montén måste snabbt få sällskap i stan! Han är bra men nu behövs en huggormstuggande clintantyp som kan stötta upp ungtuppen! En rinkräv som kan få de dollartunga arslena i Timrå IK hitta tillbaka till stolthet över plånboken!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Skarin: Och jag lovar att sitta som på nålar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26

Monten vara eller inte vara TIK coach. Jag tycker han har fullständigt tappat gnistan alla spelare underpresterar, något måste göras, Jag tror inte Monten klarar av en kvalserie som coach där ställs det större krav än i ett slutspel mycket mer taktiskt och det har Monten visat att han ej duger till. Boorken har mycket rätt det han säger bara fakta för mig. ex Dennis Persson känns som klaser bättre än 58an. Djurgården blir nästa klubb trror jag att byta coach..

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Bragd-Birger: Nej. Det gick inte. Vilket är synd. Men jag lovar att återkomma.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Skarin: Testa att göra om det nykter. Och jag vet att vi inte är överens. I synnerhet om Nubben. Men där är jag nog på kollisionskurs med dom flesta, så du borde inte behöva bli så jätteprovocerad.

Ja, Tj och CE är mina pappor båda två. Fast dom kunde så klart inte avla mig själva, så då fick dom använda en s k surrogatpappa. Han heter Linkan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
El Maco:

Ja, det har du iof rätt i.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
BertilEnstöring: Tack för det inlägget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Bragd-Birger: Men... Visst är DU släkt med TJ & CE? Tillsammans. Jag vill påpeka att jag INTE är släkt med Nubben. Eller var det arslet?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Bragd-Birger: Hahahahaha.... Skrev ett inlägg till just dej alldeles nyss som försvann i rymden. Kanske ett av mina bästa inlägg någonsin. Rätt så långt. Men... Det försvann... Spårlöst verkar det som.. Jag var inte på din sida iaf. Det kan jag säga.

Fan!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
El Maco: Nä men jag är less o är i affekt. De sista åren var inte bra. Det var många som skrek efter styrelsens avgång för några år sen..det vet du oxå. Nu blev det så här. Fine om du är nöjd. Jag är det inte.
Men Hey...varför ska vi bråka?
Vi sitter i den här skiten tillsammans o vi måste vara eniga nu. Annars är det kört.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Taurus: Man kan säkert vara kritisk till en hel del. Men fjanterier om att gamla ledare ska portas vänder jag mig mot. Särskilt av en som själv skryter med att han INTE ställer upp precis som B-B påpekade.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
El Maco:

Kan kanske bli för mycket "one man show" när man har varit med så man tror man ska sköta och bestämma allt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26

Ni som gett upp kan ju studera tabellen i den något sämre ? serien och gissa vilka vi möter framöver

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Blizzard: Finns även andra som låtsas bry sig. Som hittar på att man skänkt pengar till insamlingen för att kunna håna Z för att inte han också bidrar. Sen när det brinner över efter en förlust triumferar man med att man är jävligt glad över att man inte skänkt ett jävla öre...

TJ och CE må ha gjort mycket galet, men nog fan brydde dom sig.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Hahl Bundy: Visst är det härligt att se saker i svart och vitt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26

Blizzard: Låtsas bry sig? Du, en sån som Tomas Johansson har för fan satsat femton år av sitt liv på att arbeta för Timrå IK. Först ideellt som styrelseledamot, sen som anställd. Du är väl femton år gammal?

TJ och CE lade av och har ersatts. Det är lätt att konstatera att klubben mått bättre än vad den gjorde deras sista år tillsammans. Men när Tomas Johansson började arbeta för klubben hette vi ST Hockey och kom femma division 1 Norra. Honom ska du porta? Var inte så historielös.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Fan vad det gnälls här. TJ, CE.....synd om mig som håller på Timrå....bla bla bla. Torka tårarna med snuttefiltarna, inse sedan att vårt lag inte räcker till i årets Elitserie. 14:e mars startar kvalserien och där kommer vi att vara. Då kör vi mot Elitserien 13/14. Älska Timrå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Blizzard: Jag har ff svårt att fatta att de fick ansvarsfrihet. Men det år ju jag det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
El Maco: Du tycker TJ och CE gjort det så bra så dom ska få hänga runt i eon och  låtsas bry sig..?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Blizzard: Du är tuff du.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Taurus: fyfan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Blizzard:

Dom var visst där idag
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Taurus: spelar ingenroll om dom jobbar gratis..dom ska aldrig få sätta sin fot i Eon igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Laken:

Är nog inget större fel på tränarna, utan på kvaliteten på spelarna. Ingen annan tränare har gjort nåt mycket bättre jobb med det här materialet
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Laken: du får lite respekt av mig. Jag tycker också att det är overtheline att kalla ledarna för efterblivna...

Men det handlar antagligen om social kompetens från modanos sida och jag vet inte om din markering kommer att medföra någon förändring där... antagligen inte.

Jag tycker inte att det är ok att kalla dom efterblivna heller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Dream Team: Han var dålig, därför jag antod bänkning, vilket kan vara bra om man finner rätt center att fylla hans plats. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
fredriko74: Saknade du hans episkt dåliga insatser mot FBK? Han var bänkad ikväll, men vad hjälpte det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Iphone70:

Låt dom jobba gratis i två år och betala lite för det dom slängt bort
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Har varit borta, men nån som vet anledningen till ingen Hagos på isen? Inte för att jag saknar han nämnvärt, utan mer en fundering.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26

Nu behövs det klass på det som kommer in innan transferfönstret stänger. Vi är i dagsläget klart sämre än i fjol. Vi släpper in färre mål, men gör betydligt färre också. I en sämre elitserieupplaga har vi tagit mindre poäng än vid motsvarande omgång i fjol. Riktigt oroande.

Att vi släpper in hyfsat få mål behöver inte betyda betongförsvar, det har vi sett tydligt senaste månaderna. Snarare har motståndarna kunnat tätat till enkelt vid ledning och enkelt avvärjt varje offensivt timråförsök. Vi är inte ett lag man vinner mot med 6-0, men däremot 2-1.

Montén har det inte lätt. Med facit i hand känns det lite risky att låta en helt oprövad huvudtränare köra jungfrusäsongen samtidigt som man ska försöka överleva med små medel. Varken han eller laget har övertygat i motgång.

Men, men. Nu är det kvalserien som gäller (även om man så klart kommer att - på pappret - köra Växjö som sista halmstrået). Att ha lång förberedelsetid kan bli en fördel. Men då måste man agera. Får man inte bort några spelare samtidigt som man tar in några nya är det meningslöst. Eoner av speltid kan inte fortsätta ges till spelare som inte bidrar. Alla vet vilka det handlar om. Sen finns det dom som - obegripligt nog - fortfarande ses som en tillgång, men som inte är det. Jonte är det främsta exemplet. Hörde under matchen att han har mest speltid i PP under den här säsongen. Samtidigt har inte inte gjort ett enda jävla mål i den spelformen. Av en tilltänkt offensiv ledare. Patetiskt. Framförallt av dom som fortsätter spela honom i den rollen.

Sen..äh. Orka.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Blizzard: Här skämtas det om ångest genom åren. Det ena värre än det andra. Nu är allt här i dess mest fula anlete. Man mår så illa att allt som sagts inte kan täcka hur man mår. Ångest i dess mest äckliga o groteska form har mage att komma fram.o visa sig.

Over and out.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26

Hahl Bundy: Detta är bara sjukt! ångesten man har är förjävligt!!

man mår så fruktansvärt jävla dåligt så fyfan!!! 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Vad har jag gjort för ont i mitt liv för att straffas av kärlek till det här laget/klubben.? Jag bara undrar.
Jag har inte dödat nån. Jag har inte torterat nån. Jag har aldrig varit otrogen. Jag har inte slagit en kvinna. Jag har inte våldtagit nån. Jag har inte gjort nåt ont. Kan det ha varit fortkörningsböterna.?

Jag förbannar den dag då jag fastnade för den här klubben.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Laken: kanske inte just i hettan! folk mår dåligt, laget hittar nya sätt att förlora matcher på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26

Blizzard: Jag.

Någonstans måste man dra en gräns.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Laken: men vem fan bryr sig?!?! PK!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26

Modano: Att kalla våra egna tränare för "efterblivna" är att gå för långt! Jag förstår inte vad moderatorerna håller på med?!

Ägna dig åt något annat än Timrå IK.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Laken: Det såg verkligen inte ut som om det var över 4000. Snarare som typ 2800. En massa outnyttjade företagsplatser?

Jaha...fick spam control på det där i flera minuter. Men det postades tydligen ändå...?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Blizzard: Skulle inte göra så ont att skicka Heddan heller... Manken till karl som inte vill göra sitt jobb. Fast han har fått en andra chans här nu...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Bragd-Birger: +1 på den! :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
hubbenorlen: Precis, det var inte så många i arenan men över 4000 sålda biljetter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Laken: precis! som jag sa igår

Dream Team: låna ut: Max Friberg, Robin Sterner, Jeremy Boyce, Sebastian Erixon.
 


och som jag sagt innan, Friberg kommer ALDRIG spela i NHL, kanske nån jävla matchför NHL är för stora på sig för att erkänna sitt misstag, Friberg är en AS spelare, inte ens en klubb i ES kan överväga att värva sopan!!!! 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Laken: Däremot saknar man honom under matcherna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Laken: Det såg verkligen inte ut som om det var över 4000. Snarare som typ 2800. En massa outnyttjade företagsplatser?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26

Jag skulle då inte sakna Friberg...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
Friberg har fullt upp med skövde, skicka ner han i S-vall!!!!!!!!!!!1

Friberg12 Grattis@HFLjunggren !! Väl förtjänat :)
2 minutes ago · reply ·retweet · favorite 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26

Om jag ska hitta något positivt med dagens match så är det publiksiffran. Över 4000 är bra med tanke på hur det sett ut på hemmaplan de senaste månaderna.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26
erathoo: Du har rätt, det var Persson.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2013-01-26

erathoo:bra skrivit, halva laget ÄR allsvenskt, då ska man vara där åxo.

man kan gnälla på mycke , men ser man till de fyra senaste säs. så kan man vara kaxig på säga.... Va va det jag sa! En kvalserie med Rögle, Leksand, Djurgården med Bremberg( jag sa innan säs att Bremberg kommer skicka ner Tik denna gång)  SSK blir ett helvete MEN spännande. Äntligen matcher som gäller nåt. Jag tycker man grävt sin egen grav med den gamla styrelsen, ordförande, sportchef och KLUBBDIREKTÖR. All heder åt de nya, inte lätt att städa utan grovdammsugare

Kommentera

1554541 · »