1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22

« · 2395393 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Tom Topp: Kul att Eronen fick göra mål igen också. Precis när man börjat undra var hans skott tog vägen. Men det grundar sig i att hela laget krigar för varje puck, varje närkamp, varje tekning. Då kan man lyfta upp laget och skapa bra spel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
roger_sundsvall: utgår från att du menar Timrås nr 7, Jakob Stenqvist
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Hassan: precis, det här laget vill framåt! 💪
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
roger_sundsvall: Man blir fan stolt. Vet inte riktigt varför men när man ser en förlustmatch mot Leksand och ändå köper det för att det slits som djur ja då vet man att det är nåt på gång. Visst, 9:a i tabellen kanske inte skrämmer nån, men det här laget har nåt i blicken.

Kanske har man klivit för hårt på långburken ikväll men det finns en vilja som jag inte sett på år och dar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
t.o.m frugan va imponerad idag
nr.7 vem är de?
han åker fortare bakåt än framåt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Zäta75: Lyytinen överraskar positivt helt klart. Han slarvade med pucken en gång som höll på bli ett friläge, men han redde upp det själv och lyckades täcka bort det läget. Det är sånt man vill se. Rent offensivt har han även varit en stor tillgång och jättekul att se en spelare som vågar hålla i pucken, lite utav en bristvara i laget hittills förutom Walli då kanske.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
roger_sundsvall: ja jag tror faktiskt det! Det här är bara början! 💪💪💪
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
roger_sundsvall: Ännu en grym match av Lyytinen! Han var värd ett mål när han skjöt stenhårt i stolpen och Pettersson rakade in returen. Lyytinen har blivit en av mina favoritspelare i Timrå på bara två matcher. Bra på allt och så lugn med pucken samt positionssäker. Ser fram emot en ännu bättre finnback som skall komma in i laget framöver.

Hyvää Suomi!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
de kommer bli ännu bättre
vi är på G nu 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Rico01: Hej hallå! Har suttit och firat seger tills nu. Andra perioden bör vara det bästa man skådat sedan lockouten!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Olle: Jo jag vet, men jag har varit extremt negativ tills förra matchen så tänkte jag skulle vara lite motpol nu. Plus skrev jag faktiskt att det nästan är kris om vi förlorar...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
thorwald: Viktiga matcher framöver innan uppehållet. Eg bara matcherna mot Växjö och Örebro som inte är mot lag direkt runt oss samt lag vi skulle kunna sluta före i slutet av tabellen..
Oskarshamn(13)
Brynäs(8)
Örebro(1)
Linköping(10)
Växjö(4)
Malmö(12)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Olle: Av det jag sett hittills så är Linköping, Malmö och Oskarshamn de lag som vi bör ha bakom oss. HV tror jag kommer klättra. Sen är det så jämnt så svårt att tippa, men vi bör ha en god chans att undvika kval om vi fortsätter spela bra hockey. Nästa match mot Oskars blir väldigt viktig. Ska bli spännande att se vad MPS kan uträtta och hoppas vi kan få tillbaka Hanzl snart, han är så viktig för nyttig i detta lag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Labban: Oskarshamn är ju verkligen bara en skada på Karlkvist ifrån att vara klara för kval. Inte för att man ska önska någon att bli skadad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Kerstin_k: Säg inte hur det slutar, jag ska se om matchen nu. 😂😂😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Rico01: Det är ju en sjuk jinx att börja sådär, fundera på var vi är i tabellen efter vi spöat Oskars. Det behövs inte heller för jag kan säga hur det slutar.

Förutsättningar:
Vi har spelat grymt bra och vunnit mot serieledaren, sen förra årets finalist och nu Rögle. Vi går från klarhet till klarhet.

Motståndare: Dom radioaktiva dyngbönderna från söder. Sist i tabellen.

Resultat: 4-5 till Oskars. Skotten 45-9 till Timrå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Olle: Är vi aggressiva defensivt som vi var idag mot Rögle så kan det gå. Karlkvist, Suomela mfl ska inte få tid på sig för då sätter de pucken på bladet mest troligt. De älskar när lag faller ihop lågt defensivt, speciellt "trollkarlen" Karlkvist. Gäller att stressa och ligga tätt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Olle: vill minnas Jonte har hyffsat bra matcher mot Oskars. Vi får hoppas att Lander och Jonte visar vart skåpet skall stå på tisdag!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Sputnik: tycker dom är lite av vårt boogie-team. Hatar att möta Oskarshamn. Vi gör oftast en ok match offensivt men Oskarshamn gör mål på ALLA chanser dom får och vinner med uddamålet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Labban: Vi har två hängmatcher på dom så vi kan teoretiskt komma på samma poäng och med bättre målskillnad lär vi kanske t o m ligga tvåa i serien. Leksand har lika många matcher som vi och lär ta några poäng fler. Alla andra lag har spelat en match mer än Timrå. Det är dock nästan kris om vi skulle förlora nästa match, så jäkla jämnt är det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Labban: Vissa lag passar varandra; När Brynäs gästar oss så åker dem på stordäng spelar ingen roll hur dålig form vi har.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Märkligt med hockey ändå. Örebro såg riktigt bleka ut när vi mötte dem, har typ sämst underliggande stats efter Linköping, ändå leder de serien. Dock två matcher fler spelade än oss ska kommas ihåg. Det blir en sjukt jämn serie i år.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Tårtan: Tittar på matchen igen just nu. Blomqvist har precis gjort 3-1. Måste säga; det målet är hockeygodis hela vägen från egen zon via Eronen och Svensson, till crosspassningen från Blomman till Boyce, vidare till Boyces trolleri med puck och klubba till slutligen pucken i mål.

Helt fantastiskt mål, faktiskt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
The great one: verkligen duktig!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Sputnik: det som är allra störst skillnad är att nu 11-12 omgångar in så har tiken släppt in tredje minst mål i ligan. Det säger kanske lite vart de är påväg
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Villervalla: Oskarshamn är faktiskt några man ser fram emot att möta. Vill så gärna tvåla dit bondgänget och jag tror det kan bli riktigt underhållande hockey mot dom!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Villervalla:

Fattar det, men kunde inte låta bli. Sjukt att det slitlaget har etablerat sig i SHL på vår bekostnad och sedan via pandemin. Skulle helst se att de försvann.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Olle: och sen när han sätter in mördarblicken på en motståndare! Då spelar det ingen roll vad dom heter, eller vilka meriter dom har, dom blir skolpojkar allihopa!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Tom Topp: Ja satt och tänkte på det under matchen med. Lander är verkligen navet i detta Timrå och som han steppat upp. Är ju Omark klass på hur han åker runt med en hand och skyddar puck i offensiv zon, helt omöjlig att sno pucken av!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Tom Topp: utan Lander hade vi varit sist i serien idag, tveklöst. Snacka om att han föregår med gott exempel och alltid sliter hårdast i laget. Uppenbarligen smittar det av sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
DJ Hemp: Oskarshamn.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Tom Topp: Ja, han är fantastisk!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Det är många som får beröm idag, men jag säger bara Lander! Vilken jävla Kung!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Villervalla:

Oskars surströmming eller?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Villervalla: Tycker det också är mäktigt med TimråSupporten som brukar åka från Norge till Timrå för att se match sen åka hem igen. 💪
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Bee: Och som vanligt problem i Oskars, nu med plexit.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Mycket kritiska röster mot domarna på presskonferensen också. Varken Abbott eller Ante är nöjda - förhoppningsvis kan det faktist skapa lite konversation kring det här som inte bara sker på supporterläktare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Nooky:

Tänkte själv att det var just er säsong. Men sista finalmatchen blev en plåga. Stängde av TV:n vid 0-2. Sedan borde ni ha tilldelats guldet 2020, då ni vann grundserien överlägset. Visst är ni redo :)

I nuläget är vi inne i ett tydligt flow. Inte ens fadäsen i PP (4-2) kunde ändra på det. Så skönt hur vi kunde spela av 3:e ”perren” utan minsta stress.

Men vi har ännu långt kvar till när vi var som allra bäst. Kommer aldrig att glömma starten hösten 2006. Då vi vann allt och ”finnfemman” dominerade SHL. Men så kom alla skadorna och till slut även den grymma sortin i kvarten (sudden i 7:e matchen) mot MoDo…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
HKN: Ja otroligt att åka från Trondheim och hit för att spela lite hockey,
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Nisse på Mon or: mittåt...1+1
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Jag är fan lyckligast över att just de där spelarna som man i första han inte ser till för att vinna matcherna utan snarare se till att motståndarna blir trötta utan att göra mål klev fram.

Walli Hartmann Lundin Boyce Alvarez E Andersson, Blomman även 22-Junisen hade en period i matchen där när Timrå verkligen hade taktpinnen och producerade klasshockey med avslut, fysiskt spel och mål!

Dom klev fram när Hanzl saknas och gjorde alla sitt jobb snäppen bättre än man är van att se!

Jäkligt fint att leverera i NHC!

Hemmaborgen!

Det här ser jävligt lovande ut!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Mappe:

Där håller jag inte med. Som malmöbo vill man ha ett lag från stan i SHL. Särskilt när man kan uppleva ljuva stunder som den förra lördagen. Hur mycket Rögle än må vara söderns Timrå IK kommer jag aldrig riktigt att gilla dem. Så hellre MIF än RBK.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Jörgen Jönsson gick it och kritiserade topp6fdws offentligt. 5-0 till HV just nu och 2 pyts av LaLeggia.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
DJ Hemp: Det var inte vårat år det året, det kommer när vi är redo för det :) sen får man bara se det ljusa i det hela med att ta sig till final/semi år efter år kanske kommer leda till det! hoppas bara man får uppleva ett guld innan man går i graven iaf!

sen så ser man ett väldigt mkt bättre timrå så jag ni kör på och hårdare och tar i till slutspelet, där kan allting hända
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
DJ Hemp: men va fan! Du lever än!❤️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
DJ Hemp: Faan Hempen, vem har väckt dig?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Nooky:

Visst ska lagen uppifrån vara i topp. Led för övrigt mycket med er i våras. När ska Luleå lyckas bärga sitt andra välförtjänta SM-guld - och när fan ska vi ta vårt första? Tja, med tanke på att ett skitlag som Örebro kan leda serien kanske något av alternativen är möjliga redan till våren…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Mappe: Jo det är lite jag tänker med, för jag hoppas innerligt att Malmö åker i år, dom har levt på lånad tid länge nu i SHL
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Nooky: Rögle är ju ett väldigt sympatiskt lag och förening. Jag bor ju i södern och träffar supportrar till dem nästan dagligen. Malmö kan verkligen dra åt helvete! Men Rögle BK… de är söderns Timrå IK…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
mikenomad: Bleka idag , Väck-sjöarna
Låst ämne

« · 2395393 · »