1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598922 inlägg · 6213 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Lander åker för crosschecking, bra där. 0-4 och jag stänger av

Kerstin_k: Blev man så jäkla knäckt i lördags så man inte fixar att spela idag?

Erre92: Ja ge oss Rattie. Ingen kan göra mål nu när Wedin är borta. Dahlen försöker men missar allt

{297}: Timrås helt klart töntiga spel i offensiven passar Rögle jävligt bra!

Dom tar kampen framför Clang.

Vi vill in där och fösa pucken lite mysigt mitt i mål.

Det behöver bli mer desperation!
Det måste skjutas och gå… då går inget att läsa!

Fast då behöver det träffas pucken med.

Den här matchen blir svårt att vända… det det är för slött och det tar Rögle med sig hem med en bra bortainsats!

Sett till dagens match så saknar man Emil Berglund och Jesper Dahlrots skott

Erre92: Fy fan vilken misär.

Herminator: Betala tillbaka entrépengen till publiken. Man skäms.

Jadu: Vi gjorde vårt bästa för att hjälpa dom att blockera pass genom att glida in närmare mål. Jävligt märkligt spel i 5-3...

Herminator: jag saknar rattie i sånna lägen...

Synct: Pettson avslutar med lös fladderpuck från nära blå, suck!

sargad: BEDRÖVLIGT! Gör vi ens ett mål ikväll ?

sargad: Japp då är det kört, lär ju inte bli en lättare match på lördag. Vi verkar ha kollat video på Brynäs 5-3 spel

”Vilket målvaktsspel av Clang”, nej verkligen inte.

Han spelar mot ett jävla PISSgäng som inte ens vill göta mål

sargad: Så uselt.

Inte där heller. Satan så avslaget.

{7043}: Helvete det gick inte matchen körd

Värdelöst PP, totalt jävla värdelöst PP

EXPLORERSMÅLAND: Jaha, så börjar vi med alibi spela av 5-3, schnyggt? Näe!!!

erathoo: Haha, Jonte sen EP, två av dom sämsta avsluten jag sett i 5 mot 3, back to back.

Men skicka in Alvarez förfan så han kan skymma målvakten så de blir nå jävla mål

erathoo: nu visar vi klass va? 🤪

Det här…

Hur kan man vara helt ofarliga 5 mot 3??????
Det här är fan PATETISKT

Kan lika gärna ta ut JJ och spela 6 mot 3 se ifall de gör något

OlliJanne: total hemmadomare ikväll men Rögle kör ändå.

OlliJanne: det tycker jag med......

Nä, det enda som kan rädda kvällen är ett snabbt mål i PP2, sen 2-3 i PP.

Tom Topp: Ja å Bolage öppna kl 10 🙏💪

Sputnik: Det kan väl inte vara mer tveksamt att skriva två år med Pääjärvi än att skriva två år med en osedd, skadedrabbad finne från Liiga som ska spela 3:e eller 4:e?

Jamen va faan! Det är iaf fredag imorgon! Nånting som är positivt!

Dahlén ska absolut inte ha någon skuld i detta. Men helt ärligt har vi en endaste "sniper" i laget som kan skjuta och göra mål? Isåfall försvann det med Wedin i min mening. Vi lever på att spela ut motståndarna, så fort det blir tight försvinner alla våra forwards på ett obehagligt sätt. EP är den största besvikelsen som man på förhand såg att han skulle sprätta in någon handledare var och varannan match. Allt känns unket och sen juluppehållet har vi spelat på lånad tid i top 6.

{297}: Det måste ju innebära att en hel del spelare ryker nästa säsong. Förhoppningsvis. Alvarez, Andersson, Lundin, Halloran. Till att börja med. Bye Bye.

roger_sundsvall: men det måste väl ändå vara domarnas fel att vi spelar så här uselt va?...

FH - avdammad: Ja du apropå försäsongsmatch…
Ä dä fortfarande dä den 9/3 nä vi möt Rögle i Ängelholm i omgång 52?
Då ligg vi i ingemandsland eller om vi gör som förra säsongen 14 raka utan vinst…
Då blir dä KVALE!

{297}: Å andra sidan finns det ju en del platser kvar att fylla. Räkna bort Lundin, Alvarez, Halloran, Andersson, Stenqvist, (kanske Eronen), Edfeldt.

Så finns det fortfarande en del platser att fylla i min bok både offensiven och defensiven.

Den mest tveksamma i min bok av Kapanens 2 års kontrakt är Pääjärvi, fast där har man läst på sina hålla att han är riktigt billig, ryktet i folkmun att han nästan erbjudit sina tjänster nästan gratis.

Sputnik: Det man kan hoppas är att han kommer in med lite bättre jävlaranamma.

Bättre andra, men helvete så uddlösa man är framåt. Puckarna som går på mål är myslobbar, när det är lite tryck missar dom målet helt.

EP och Halloran har ungefär noll kemi. Båda spelarna har brister som gör dom icke-kompatibla. Halloran kan åka fort och skjuta, men saknar helt spelsinne. EP är snajdig och har bra skott, men är vek och kan inte skapa ytor åt andra.

Nej, det här ser inte bra ut alls. 5-3 i början av 3e, blir trevligt. Förmodligen inte mycket mer än så dock. Krävs en Örebro revisited om det här ska bli poäng.

Föreslår att man sätter ihop #14 och #54 igen. 2a-kedjan blir ett problem. Men kör Pääjärvi med Halloran, då. Kan knappast bli sämre än nu.

ÄR vi bra på nåt??
jopp,att inte göra mål
slagskott över,sidan,fuc* everywhere

Villervalla: Bra för sin roll kan han absolut vara men att inte ersätta tappet av Wedin kommer stå oss dyrt i det länga loppet. Inte för att vara elak med detta, men typiskt att Wedda gick sönder så sent på säsongen så vi inte hinner få ersättning från Försäkringskassan till att ersätta honom.

{297}: Färjestad visar klassen. Från 3-0 och 4-1 till Luleå har man kvitterat till 4-4!

värsta Zzzz matchen
helt ointressant

BlackBay: man skrev 2 år med den nya finnen också ja? Kapanen är som en femåring som hittat en femhundring på gatan och går bananas på H&M’s fyndlåda. Vi värvar ju för fan bort oss för säsongen 23/24 och det är bara januari!

Jag tar över Sunes roll from nu.
AVGÅ ALLA!!11!!1!

erathoo: Kropp? Usch... Beröringsfobi är det många som lider av i det tysta

erathoo: Försöker inte ens täcka pucken, som du säger istället så lyfter man foten som om han vore framför Rögles kasse och lurar målvakten

Denna säsong har hela tiden handlat om att överleva, att undvika kval. Jag har glatt följt timrås fantastiska höst, men med en övertygelse om att raset kommer att komma. Har inte funnits en match, en spelare eller något annat som fått mig att tro annorlunda.

Bara timrå undviker kval är jag skit nöjd. Fler borde vara det också. En dopad slutspelsplats med det här lallandet är inte nyttigt.
Nej, en rejäl käftsmäll i ingenmansland är precis vad dom behöver. Då kan dom sätta sig efter 52 omgångar och jobba fram tillsammans vad som krävs för att klättra

Sputnik: Men han blir nog bra om man får tro på alla här, han är ju finne så d kan det ju inte bli fel. "Host host"

vonDöbeln: I kväll spelar det ingen roll om så får spela 5 mot 2 hela sista perren. Vi har det inte i oss i kväll.
Dom måste gå till botten med det här:
VI VAR INTE REDO FÖR MATCH
Hur ska vi undvika det framöver?

Söndagsåkarna Stenkvist/Halloran ska vi inte förlänga med. Noll vinnarmentalitet och åker och gäspar och tittar åt annat håll när puckarna trillar in i egen kasse.

ÅÅÅh fyyy faa* 💩
vilket elände
händer inget

Intressant och se hur Stenqvist lyfter vänsterfoten och öppnar för Tambelinis skott.....ska man inte försöka gå på kropp och få skytten ur balans?

Dags att hitta ett eget spel offensivt som funkar mer än en på tre matcher.

Läktarproffset: Det här är ju en ledarfråga. Nu i nästa intervju kommer ante stå och säga att det är för dåligt. Sen kommer han säga att vi måste upp i intensitet. Sen kommer vi inte göra det och förlora ännu en hemmamatch och sen börjar vi om igen.

Rögle har gäspat sig igenom ännu en match mot Timrå. Dags för publiken att börja ställa lite krav på hemmalaget, det är för mycket ”kul att vi får vara med iallafall” över hela tillställningen.

« · 2444447 · »