1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581406 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31

1343533 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Wayne Gresky: Nu syftade jag inte till själva grejen i sig, utan till hur en med nykter blick ser på hockey emellanåt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Ambroo: Det där var ett justitiemord, men Skellefteå åkte på några extremt billiga utvisningar också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
T T: "Det går ju inte att helt och fullt förstå sig på en sport där Joakim Lindström först trycker upp Tomas Skogs i planket för att sedan bakifrån kasta sig över honom och trycka ner stackars Tomas till isen. Väl där lägger han sig på honom och trycker ner stackars Tomas som bara ligger lugn och still och blir påpucklad.

Och när det är dags för straffsats - så är det två minuter åt båda håll.

Det är som att en poliskonstapel finner en våldtäktsman med byxorna nere i en skogsdunge där han håller fast en skrikande ung kvinna.

"Sluta upp med det där. Nu tar jag in er båda för våldtäkt", säger konstapeln.

"Mig också?!", skriker kvinnan.

"Ja, men... du ligger ju också där och håller på".

Typ."
Kommentera


Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Linkan har väl agerat?

Han har skickat hem Corso under halvmärkliga former, köpt en "videojugge", låt vara från typ Canada som förvisso var polare med Eriksson som drog till Modo, han har också tydligen en typ dröm om att Juniorer ska växa ut till fullfjädrade stridsmaskiner i Timrå och Elitserien. Procentuellt har han nog köp fler än vad som sannolikt lyckas med det...

Sedan har han troligtvis chansat lite på att slippa skador med en märkligt tunn starttrupp redan från start. Känns också som han ändå tror på framtiden, då han förlängt med många av dessa "tunna" köp till nästa år.

Sedan vetefan om inte Kolan och maskerade präster och vägjobbare är beviset för att TIK:s fysträning inte är i NASA-klass detta år.

Frågan är alltså HUR Linkan har agerat? Och vem/vilka som tar ansvar för detta agerande?

Sundsvall Tidning bör studera och begrunda:
- Varför kallas det rusningstrafik, när ingenting rör på sig?
Kommentera


Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
73Sjöbba:  Loggade in för konstatera precis detsamma. Pinsam betygsättning! Pinsam artikel överlag som toppas av Engströms lama krönika. Inte ett spår av kritik mot ansvraiga någonstans utan allt andas otur. Otur med skador tidigare, otur med missade målchanser och otur med domslut. Vilket jävla skitsnack! Vi gör en hyfsad 1:a, därefter är det klasskillnad! Man undrar nästan om en del av TIK:s usla ekonomi går åt till att muta lokalpressen....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Skarin: Fantastiska spelarbetyg i ST idag.

PeWee fick en 3a trots 5 insläppta
Kola fick en 3a.
Ingen fick en 1a

Vilket skämt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Ambroo: Ja där beskriver han situationen makalöst vackert och bra!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Ibland blir jag kär i Bloggrins sätt att finna ord (se länk). Spelar ett naket, intimt och väldigt passande musikstycke till hans senaste blogginlägg:

www.youtube.com/watch?v=zrw3ITdZco4
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Nu är fönstret stängt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Ambroo: Ja men tok linkan har värvat skiten och ska bort fort som fan med farmor T johansson. Finns ingen återvändå nu lurat sponsorer supportrar med skitsnack lögner svammel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Matchens tre timrå stjärnor

1 Lander

2 PW

3 Åkerlund
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
RocknRolf2: Ja det är ju han som är och pillar i allt. Linkan har inte gjort EN enda värvning utan att han haft sista ordet. Christer Ericson, herr ordförande, är en annan som går i hans koppel. Försvinner TJ så försvinner alla andra. Visst har han gjort mycket bra för klubben, men då fanns även Janne Söderström med i bilden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Ambroo: Thomas Johansson kan också fara och flyga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
mikenomad: Ja det är mycket som irriterar en nu. Men inget slår: "Nu lyfter vi!"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Modano, mfl: Ok, det är Linkans fel i viss mån, men hur kan ni inte ha fattat vid det här laget att det är Thomas Johansson som är den skyldige till detta helvete?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Bragd-Birger: Ursäkta om jag gör ditt långa inlägg orättvisa men den första frågan som dyker upp är: Vill du höra hur Perra resonerar NU? Inte för 10 omgångar sedan? Eller 20 omgångar sedan?

Själv vill jag bara höra två vackra ord från honom: "Jag avgår". Jag tror nämligen att han får ta det beslutet själv, linkan ligger väl och solar någonstans, i övrigt så anställer han ju bara folk, han verkar inte sparka några. Nej perras resonemang och tankar löser ingen kris, hans hypotetiska ursäkter kan han också torka sig i röven med. Inte för att jag hatar perra på något sätt men det har ju gått på tok för långt. Han måste bara hoppa av det här tåget nu och någon motivering behövs absolut inte. Överflödigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Kolan och Sonntag tillsammans, det är ungefär lika illa som när Viktor Wallin och David Halvardsson bildade backpar. Eller frågan är om dom var bättre ändå...


Förövrigt kan jag säga att nu ska jag dra till USA i 2 veckor och det kommer bli så skönt att kunna slippa tänka på TIK. San Jose - Washington på programmet, då kan man få se lite klasspelare som är värd sin lön, inte spelare som tjänar som Sveriges statsminister men inte kan passa pucken till rätt adress....


Tack Linkan, tack alla som bidragit till nedmonteringen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Ja just det glömde största idioten liket linkan som monterat ner Timrå gjort laget till allsvensk nivå och kastat bort alla miljoner, gjort klubben nästan kk. GRATTIS STOR SUNDSVALLS H PAJAS !!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
ÖstrandsNisse: Jag blir mer än glad om Rolandz får gå. Fågelholkar finns det gott om ändå i laget redan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
mikenomad: Det slog mig just att egentligen så borde vi ha ett lag fullsmockat av JVM-stjärnor. Jag menar...alla som vill ha mer istid behöver ju bara krita på för Timrå och helt plötsligt spelar dom i en 2:a eller 3:e femma och får synas på teve och grejor.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Skarin: Kan nån SNÄLLA ta bort bannerhelvetet här ovanför? Orkar inte bli mer hånad....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Skarin: Jag bestämde mig i kväll. Jag vill ha ett tränarbyte. Dessa pöjkar kommer aldrig ro en kvalserie i land. De har en alldeles för naiv syn på aktiv coachning. Har vi tur kanske några av våra spelare vaknar till liv också. Det kan inte bli så mycket sämre än det är nu. Därför känns ett tränarbyte som en inte alltför vågad chansning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Helt otroligt att inte mes perra tar taimaut tidigt i 2a perioden när man tappar allt och viker ner sig helt i tacklingar uppspel. Går inte nåt mer så länge den göken står i båset nu jävlar är det nog.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31

Det här var det värsta och sämsta jag någonsin sett. Och då har jag sett precis allt.

Det som är allvarligt i det här just nu är att vi INTE kommer överleva en Kvalserie. Blir det vi och AIK som hamnar där är vi garanterat rökt.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
mikenomad: fast jag brukar inte lämna mina bruna avtryck i vänners mun!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Laken: Vafan missade du artikeln i dagens ST.nu eller vadå?! Jag syftar naturligtvis på den då dom intervjuar lagtandläkaren. Jag har personligen inte lyssnat på intervjun men jag kan bara tänka mig vilka aktuella "heta potatisar" man tog upp till debatt där!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
orion: Som farsan brukade säga; inte svårt att skita när man har arslet fullt....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Pätr: Det finns en hockeycoachvariant på det också. Ett BP bestående av Sonntag, Kolan, Hirso och Hynning. Hade inte den sistnämnde varit skadad tror jag att Perra gärna gått för den där utmärkelsen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Bragd-Birger: Ja, vart är de kritiskt granskande sportjournalisterna i närområdet?!

Varför ställs inte Perra till svars?
Varför ställs inte Linkan till svars?
Varför ställs inte TJ/CE till svars?

Eller väntar man till grundserien eller säsongen är slut?
Det borde köra ett tema med var och en: "Mot väggen - 15 kritiska frågor"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Kattgubben: han är ju fruktansvärt svag framför egen kasse så de var nog ingen vidare bra ide
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Bragd-Birger: Appropå rysk roulette så har det också praktiserats med en halvautomatisk pistol. Utövarna tilldelades senare darwinpriset, som varje år tillfaller den eller de personer som "bidragit till vår arts långsiktiga överlevnad genom att avlägsna sig själva från den gemensamma genpoolen på ett synnerligen korkat sätt".
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
fredriko74: I år med det här materialet skall vi vara glada om dom klarar dumpa puck OCH ÅKA.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
RTS: Om du tycker att du tänkt rätt, skrivit rätt och resonerat rätt - grattis! Då kommer du att ha cred på det här forumet. Jag förstår bara inte varför du ska paja ett eventuellt sådant scenario genom att köra 'vad var det jag sa??1'-inlägg. Eller har du missat faktumet att sådant beteende brukar uppfattas som lika attraktivt som att tugga med öppen, smaskande mun?

Annars: nej, det är väl inte sannolikt att Perra får kicken. Förra årets 'is i magen' gällande Challe var i backspegeln rätt. Å andra sidan kan man i backspegeln se det som ett tecken på handlingsförlamning, om än en lyckosam sådan.
Hursom, jag bygger på min kritik mot folk vartefter fel begås eller man agerar på ett sätt som, när konsekvenserna visar sig, var fel. Och nu börjar Linkan få så många minus i min bok att nä, han bör inte sitta kvar.

Men det är inte det mest akuta nu, även om arbetet med lagbygget för nästa år står för dörren. Vi har något jävligt mycket mer angeläget att brottas med, nämligen det som sker n u, och det vi bevittnar på isen.
Har vi någon journalistik värd namnet i våra lokalblaskor bör båda tidningarna innehålla feta intervjuer med Perra. Jag vill ärligen höra hur han resonerar. I fallet Hirso (och i synnerhet hans förtroende i PP). Hur han ser på backarna. Vad som krävs för att en spelare ska bli bänkad. Hur han ser på den speltaktiska biten, och varför vi - efter 45 omgångar - fortfarande har ett spel som faller i bitar när någon blåser på det.
Hur han ser på hierarkin i gruppen, och hur hans coachning ger laget rätt signaler och energi.

Det kommer vi dock inte få se. I stället blir det det sedvanliga 'Mörkt för Timrå', och lite oifrågasatta kommentarer från Perra om 'individuella misstag' och 'tappade puckar på fel ställen'. Kanske får vi en skön 'vi slutade att åka skridskor', också?

Jag tror inte att Perra skiter i Timrå. Jag tror att han mår dåligt över hur jävla illa det går nu. Självklart. Men vad gör han? Hans FBK-hockey, med fart och ett PP som de spelskickliga lirarna reder ut själva har nått vägs ände. Och gjorde det redan i omgång 10. Försöker han komma med något nytt?
Nu grisade vi lite mer än brukligt, och styrspelade mer mot SAIK. Men när det slutade att fungera efter två minuter i andra och SAIK åkte åttor runt oss - vad gjorde han då? Nada, nichts, niente. Förutom att spela Kolan extra mycket. Stort plus förresten, för att han fick Sonntag vid sin sida i några byten också. Hockeycoachens motsvarighet till rysk roulette (med 4 kulor i trumman).

Nej, det här var en alltigenom fruktansvärd afton. Något av det värsta jag bevittnat faktiskt, i värsta tänkbara läge. Hur fan studsar man tebaks från det här? Är det ö h t möjligt utan någon form av nystarts-mode, med sparkade Rolandz?
Jag tror inte det, och det gör mig livrädd. Det enda hoppet nu är att Modo också losar i morrn, under samma förnedrande former. Då kan vi få en riktig Sobril-final där nere i ångestträsket.

Glöm allt jag skrivit förut: Hockey är en riktig jävla skiitsport!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
fredriko74: Linkan har ju skrivit kontrakt med både Hirscho och Jokela som sträcker sig över ä v e n kommande säsong...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Sen hoppas jag det återkommande dumpa puck i sarg spelet också har ett utgående kontrakt! In med mer snabba pass på spelare med fart och hög forecheck istället tack, och sluta backa in i målvaktens famn också, då är vi på rätt väg!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Taurus: Hoppas jag innerligt, viktigast ändå att Jokelas går ut liksom Hirschans !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Munnen full av bajs och Timrå IK har skitit!
Inga fler kommentarer behövs...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Timråit H-sand: Det har jag ju sagt länge.
Men Linkan, han avvaktar... Kanske lossnar det snart? Haha!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Kattgubben: Tanken är inte dum. Det offensiva spelet vill uppenbarligen inte stämma, så varför inte låta honom fokusera på defensiven, och bara defensiven...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Pätr: Vi hade fått i princip 3 st C Söderström för Hirsos peng. Han hade axlat första centerspaden 700 gånger bättre än Hirso. Dessutom en Timrå-produkt som ville hit så sent som förra säsongen men ansågs kosta för mycket.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Taurus: Ja, det gör det... levde in nån slags illusion att han skulle vara kvar nästa säsong också. Gott så.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Laken: Trodde inte det men så är faktum: Utan problem kan man plocka två juniorer från TIK`s duktiga juniorlag som lätt kan ersätta Hirsco o Jokela. Tänk om nåt finskt lag kunde ta dessa redan nu. Även om de bara skulle betala hälften av deras lön så skulle TIK spara enormt med pengar men framförallt så skulle laget höja sig!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
bobrov:

Tror inte Perra är här inne. Bara han som kan förklara det ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
RTS: håller med - klasskillnad - när TIK tappade intensitet och SAIK ökade den i 2:a, då kan man säga att skillnaden blev rätt stor.

Ny match på Torsdag....tur dom har 10 matcher kvar att spela ihop femmorna under innan kvalet :-P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Pätr: Han kanske skulle haft en annan roll i laget. Han känns definitivt som en säkerhetsrisk på blå linje. Skulle man inte kunna sätta in honom som en tung och svårflyttad pjäs framför kassen istället? Vad fan som helst.. han går ju omkring och kostar pengar för fan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Kattgubben:

Kolans kontrakt går väl ut
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Jockz: Och defensiven.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Vi har nästan 90 minuter på oss innan trams/tranferfönstret stänger , nån/några bra backar kanske ?
Kommentera

1343533 · »