1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580499 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19

1130030 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
Tvåtallar:

Amen..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
blisterpinnen:

Timrå Vinner o MoDo förlorar. Man får en söt smak i munnen. Man känner sig upprymd i hela kroppen. Vi måste bara få mera av den drogen.
Segerns sötma blandad med den enda sanna glädjen (skadegläjen)
Vilken underbar mix.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
en spelare som håkansson måste va intresant lhc erbjuder bara 140k i mån för han vi borde lägga ett bud på han tror han skulle göra succe här:P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
bisterfinnen: synd att man aldrig fick se den där super duper kedjan men salle foppa och umer .. doom kedjan .. haha .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
bisterfinnen:
Kissa ej i motvind försök nu att förstå,
för alla dina hjältar loosar ändå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
gud: Bisterfinnen o spud var ute o gick, plötsligt så utropade den ena:
- Akta! Där ligger hundskit.

Då sa den andra:
- Nej de är inte hundskit.

- Lukta på de då.

Han gör de.
- Nej de är inte hundskit.

- Nehe, ta på de då.

Han gör de.
- Nej de är inte hundskit.

- Smaka på de då.

Han gör de.
- Usch du har rätt de är hundskit.

- Mmm, vilken tur att du inte trampade i den...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
bisterfinnen:

Snacka om att slänga sten i ett glashus..

Vi njuter av att det går bättre för TIMRÅ IK än för ditt pisslag..

Muuuuahaaaaaaaaaaaaa...

Håll nu spud hårt i handen nu när det är eran tur att få
stormen i fejset..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
bisterfinnen: Har precis sett reprisen av Modomatchen och måste verkligen framhålla Modos förträffliga spel. Det var nog Modos bästa match för säsongen. Men det hjälper ju inte när laget ligger så risigt till i serien. Du skall se att det vänder redan i nästa match. Pröva med att setta "Freddan" i målet i stället för att köra mentalt slut på en junis och en genomsur Tjajkovski.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
bisterfinnen: Det som förlöjligar dig nu är att det ser ut som du skriver om Modoitboken, Muhahahaha!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
bisterfinnen: vem är du?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
ITK:

Hehe, det vänder snabbt här i boken. Challe är gud, Backe är stabil, laget presterar, det är väl inget fel på varken styrelse eller sportchef heller, en dag som denna. MoDo förlorar och Timrå vinner. Fiiiint

Tänk på att det blir jobbigare och jobbigare att tända av när man speedar för mycket.

Snart är det slut på glädjeyl och de försiktiga gnyendena avlöser gläfsandet från hundkojan igen.

Att ni aldrig lär er....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
Hahl Bundy: Bäst är ändå dem som ber en att sätta sig ned vid exempelvis mål. Som jag tidigare varit inne på här på morgonen så är detta fenomen något jag märkt av främst när jag har suttit på J sektionen någon enstaka gång.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
Känns litegrann som att om vi inte hade haft 91orna och kanadensarna så hade denna match kunnat sluta typ 4-1 eller liknande.. Syftar inte bara på vilka som gjorde mål utan även vilka som var hungrigast. Får liksom känslan av att dem vill vinna med 2 siffrigt och inte är nöjd med en 5-0 vinst, som kanske andra i Timrå skulle kunna göra.

Någon som känner samma sak?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
kidcox: Gör Brynäs sitt hemma mot DIF och vi kan göra en bra match i Tälje för en gångs skull så ska det väl oerhört mycket till om vi ska missa. Men eftersom laget säger sig sikta på top fyra så får man väl hoppas dom är beredd att ofra sig för det också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
Otroligt kul att se förnedringen av Schtan.
Men vi skall komma ihåg att motståndet var otroligt blekt enligt min mening så tuppkammen får inte bli för hög bara.
Kul för doldisarna att göra mål och Backes målvaktspel ,nu behöver vi bara slå ett avsågat SSK så skall det vara klart för slutspel.
Forza Tik
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
Andersson: Ja men vad vill man få ut om man sitter knäpptyst med armarna i kors o slumrar till då o då?
Komma hemifrån för satt slippa gummans tjat? Hämta igen sig så man kan klara av dagarna till nästa hemmamatch då man får vila ut?

Klart man blir grinig om man blir väckt av stolsgrannen hur ofta som helst.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
Hahl Bundy: hehe , nödvändigt att gå på matcherna om man inte vill klappa och heja
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
ITK: Sittplats ÄR stela. Inte alla, men tyvärr finns det ju stjärnor som blir stortokig om dom hamnar bredvid nån som inte kan vara tyst under matcherna som tex jag.

Vet inte hur många diskussioner jag haft med gubbar i 60 års åldern som säger till en att man ska vara tyst o inte skrika o klappa händer under matcherna.

MEN skruva ner hörapparaten då!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
JimmyH: Det är klart man ska jobba för det bättre, gör man inte det kan man lika gärna lägga ned och det ska vi såklart inte göra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
ITK: Vi har bra sittplats men så länge det finns möjlighet till förbättring så ska man jobba för just det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
andyo: Tycker att det konsekvent klagas alltför mycket på sittplatspubliken och gärna oss på långsidorna. Jämför gärna med sittplats i G(J)ävle osv. så kommer du att märka att vi är långt mer delaktiga när klacken drar igång än vad dessa är.

Dessutom hörs inte (jag talar av egen erfarenhet då jag bevittnat matcher både hemma och borta från ståplats) sittplats alls lika mycket vid stå då det av förklarliga själ är högre ljudvolym där.

Visst det vore en utopi om man kunde få med sig större delar av hallen/arenan såsom exempelvis AIK, Djurgården (både i hockey och fotboll) och Bajen (fotboll). Men dessa föreningar kan vi av naturliga orsaker inte mäta oss med i publikunderlag.

Söker du dessutom riktigt oengagerad sittplats publik i E.ON så råder jag dig att sätta dig på J sektionen någon match, maken till torrbollar existerar inte på annat håll i arenan. Ska jag sticka ut hakan så tycker jag att vi på C närmast bortabåset oftast håller förhållandevis hög sittplats standard.

That's my 2 cents.


Och för att inte vika ned mig så måste jag såklart få klaga på någonting, i gårdagens match fanns det inte mycket men Robin Jonssons ständiga klavertramp när han försöker få in open-ice tacklingar gör att jag ständigt tvingas leva med en risk för hjärtattack.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
Det en enda negativa med gårdagens match är att jag inte var där...:-(

Skön läsning från Skelletfeå

"Förnedringens timma" och "DEt enda positiva jag kan komma på är att de inte gjorde mål i vårt powerplay iaf", sköna kommentarer.....=)

norran.se/sport/hockey/skellefteaaik/article249783.ece

norran.se/bloggar/hockeyblogg/
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
T T: Citat från AB:

"– 8–0 känns jävligt jobbigt faktiskt måste jag säga, säger Jimmie Ericsson till PPV. "

Det tyckte nog Crippe också då han åkte av rinken i ilfart omgående efter matchens slut, utan att tacka. Patetiskt och rätt så förnöjsamt på samma gång, sådär.. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
T T: Härligt på slute när man ser Pääjärvi full fart ut på isen med dom andra grabbarna han fastna ju i PPV-interjuv!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
Cartman: Det var som senast mot HV71 hade gärja sett Johan Andersson då, eftersom han fick ett Tifo. Men icke då, ingen J Andersson!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
T T: Man kan väl tycka att en kommentar från pyörälä borde ha varigt med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19

T T: Tack för länken! Glad och rörd!

Timrå Ik är dom bästa...

Kommentera


Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
Man har hyllat Pääjärvi o deeCaz helt välförtjänt men jag vill framhålla en tredje spelare: Sonnenberg.
Vilket kämpamatch. Vilken attityd. Vilket hjärta.
Han gör en kanonmatch o jag är överlycklig att han är kvar nästa säsong!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
Foyn: m fler... ...Ang Pyörälä's 21 mål i samband med straffen...

I E.on Arena likväl som i alla andra Arenor tror jag att det finns supportrar som vill se pauser och ordentliga avtackningar på stuberten när någonting skojsigt har inträffat men i Sverige och Elitserien skulle det nog inte accepteras om en match avstannas bara för att någon sätter ett rekord av något slag. Jag förstår om det förekommer i NHL men allvarligt, nämn ett enda exempel där vi här hemma i Sverige stoppat en match mitt i för att något sådant inträffat.

Sedan är det ett ständigt pågående samspel mellan mig som "speaker", "ljudbåset" samt publiken.

Så länge som musiken spelas så väntar jag på min tur att prata.
Efter ett mål skriker publiken ut sin glädje och denna glädjeyttring tillsammans med målmusiken måste få ebba ut innan jag kan ta till orda.
Det finns ingen som helst anledning för mig att blanda mig i detta och förstöra bara för att jag är ivrig att presentera målgöraren mm.
Samtidigt helt idiotiskt om jag skulle göra det eftersom jag inte skulle kunna göra mig hörd mitt i denna eufori.

Alltså, Mål, glädje och applåder till musik, när detta lagt sig presentation av mig, chans att jubla igen, osv

Och alldeles säkert en ordentlig cermoni innan nästa match som exempel.
För att slutligen svara på ett annat inlägg i samma frågeställning,

Vill ni att jag skall prata innan nedsläpp så sluta jubla nån gång då...
...nu hoppas jag att ni alla förstod att jag skämtade... ;-)

Klart som korvspad att vi alla har tokroligt på hockeymatcherna kvällar som denna och då tar det tid ibland att få göra sig hörd, precis som det skall vara.

Det samspel som vi i E.ON Arena har mellan "musikbås", "speaker" samt publik är riktigt samspelt och väl inoljat utan tabbar och missar.

Det samspelet skall vi alla vara rädda om samt stolta över tycker jag. ;-)

Till sist... 8 - 0 ...finner inga ord... ...jo... HARMONI!!! :-) ;-) :-D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
Bissett19: Mycket snett. Totalt vindögt. Lite Marty Feldman look över det hela men det bjuder jag på som Nyström säger. :)

Men nu var det inte bara jag som var orolig. Det fanns fler tex Maggan o några till. :)

Yellowcard: Jag bjuder på allt. Har jag så fel såna här ggr så är man ju fruktansvärt lycklig.
Det var som en kille i klacken sa: "Dom spelar så vackert! Jag blir tårögd!"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
Simmalugnt: Får väl skicka en sista hälsning från Timrå "The soul of hockey" 15 mil norrut till Death Valley.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
Och vad ska man säga om DC? Det är fint med breddspelare.

Bra där, Linkan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
Blizzard: beror på vilken sorts hockey man lirar. Lirar man mer defensivt och satsar på kontringar så föredrar jag Tenkrat-Pääjärvi.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
T T: Och han spelade faktist 15:33 Som JimmyH sa Pyörälä lira 14:47. Inte alltid man spelar mindre för att man spelar i 4:e linen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
T T: Tycker det var bra, Pääjärvi skapa 100 gånger mer med Lander än med Tenkrat (Tenki-Pääjärvi blev de NADA för)! Så hellre mindre speltid och fler chanser!

DiCas ska även få fortsatt förtroende med Axelsson!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
El Maco: Jag ska erkänna att jag själv kläckte nån kommentar typ: Jahapp, nu när kontraktet är klart så blir det fjärde igen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
T T: Bra matchat av Challe där. Jag tyckte annars att Kakblad var rätt ute före match. Kul att ha fel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
T T: Att jämför med att exempelvis Mika Pyörälä spelade 14:47 och Petr Tenkrat 14:37...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
El Maco:

Modo har lika många kvalitetsmålvakter som Virus har fungerande hjärnceller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
Tråkigt att se att han sätter ihop Lander med MPS igen misstänker att det inte blir allt för mkt speltid för de då :/ har ju varit så ofta denna säsongen.

kakblad
Idag kl. 18:45

Facit:

91 Magnus Pääjärvi-Svensson LW 2+1 15:33
51 Anton Lander RW 1+1 14:55
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
Simmalugnt: Modo har redan tre kvalitetsmålvakter, vad ska de ha Backe till?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
Blizzard:

Backe har verkligen ryckt upp sig efter Modomatchen och varit i princip felfri.

Hoppas att han inte har kritat det där Modokontraktet till nästa säsongen redan.

För vad som än händer så är han alldeles för bra för allsvenskan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
ITK: jo dom där extra hundralapparna ni slantat upp jämfört med "vi" andra i hörnet gör ju att ni med gott samvete inte behöver delta i allt elände till aktiviteter som klacken utsätter oss med
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
Blizzard: taskig tajming?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
Foyn:

"så är jag trots allt lycklig över att jag inte håller på Timrå.

Salle @ Örnsköldsvik Idag kl. 20:52 | | Permalänk "


Haha, ja jävlar xD Vad ska man säga!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
ITK: Jo vi pumpar in pengar i föreningen. Men likförbannat är det torrt på sittplats.
Om nån vill ha rolig läsning... Gå in på Modos forum. ABC lektion i ångest å panik :) Underbar kväll de här....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
andyo: ja vi är förjävla torra, vi som cashar 8papp styck för våra biljetter. Vi hjälper verkligen inte den här föreningen nånting.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
Foyn: Tror det är bra att dom som är stressade och har bråttom därifrån går i tid, tänk dig själv hur det skulle bli om alla dessa skulle sitta kvar till slutsignalen - parkeringen hade blivit en krigszon, om den inte redan kan klassas som det

Näe, jag tycker det är bra som det är jag. De flesta instabila människor går innan slutsignalen, vilket hindrar onödigt lidande för andra.

Jag håller med dig om vågen, många torra jävlar på sittplats. Speciellt på långsidan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
Blizzard: Ja vågen funkade inte. Sitter själv på sittplats omringad av en massa dönickar utan inlevelse och känslor... Blir helt vansinnig på folk som reser sig upp å går fast det är fem minuter kvar. Kan man inte offra fem minuter av sitt liv, stå kvar å hylla laget? Kanske en annan som är dum i huve??
Kommentera

1130030 · »