1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03

1422656 · » Till forumet



Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Ambroo: Varken eller :-(.

Men nu undrar jag; varje gång det är fråga Olle så är Olle utloggad från hs.....hmmmm.....är han den Olle...?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Timrå Icon: Västernorrläningarna kommer att rycka upp sig. Det är känslan.
Nu finns ett litet problem i den känslan.
Det är lite för få västernorrläningar i lagen. In med fler juniorer från trakten och ett massivt stöd från fansen.

Är det nån som har nåt bättre förslag?

Att köpa sig till framgång är inte rätt sätt det har frölunda och malmö visat förut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Timrå Icon: Knullar de eller skiter de?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Johnny Bravo: Skit i det där. Nu är det Fråga Olle
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Ambroo: Med betoning på HADE. :)

Grejen är att det där skottet hade inte behövt reaktionsförmåga för att stoppas. Det hade räckt med en gedigen grundinsats från målvakten. Byt position, skär av vinkel - få pucken på dig. Enkelt.

Nåja. Om han åtminstone inte hade gått ner på knä i förflyttningen hade han nog räddat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Kerstin_k: Vi har ju faktiskt häng på DIF om vi vinner på lördag, äh skitsnack egentligen. Vi kommer att bli överkörda. Den här matchen gör nog minst lika ont i själen för spelarna och kan sänka även den bäste, vad gör det då för den sämste?

Du hade iaf reaktionsförmåga. Det minns jag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Kerstin_k: Man brydde sig inte ens när dom sa att vi var ES slagpåse.

Sjukt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Ambroo: JAG släppte inte ens ett sånt där skott. Inte i hockeyn och inte i innebandyn. Aldrig.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Johnny Bravo: Vi brukar ju göra en jävla massa mål. Problemet är att när vi gör en jävla massa mål, så gör även motståndaren det - allt som oftast ett mål mer än oss! Det är som Jimmy säger - är filten för kort så kommer man alltid tvingas stå mellan valet att frysa om fötterna eller överkroppen. :(
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Ambroo: Och MoDo verkar ha lärt sig av oss hur man slutar spela och tappar en tvåmålsledning.
Alltid något
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Ambroo: Va vänta nu! Så du menar att tåget inte redan gått?! Ofan. Själv har jag redan gett konduktören biljetten, satt mig tillbaka och vänta på slutdestinationen 2012. Vart den är, är i dagsläget osäkert.

"Timrå ser ut att bli avhängda" Sa Renberg precis på Hockeykväll. Och själv sitter man och nickar och tänker; precis exakt vad jag tänkte. Man blir inte ens upprörd.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Kerstin_k: Klart vi behöver en riktig målvakt. Men vi kan ju inte räkna med att vinna med 1-0 i varje match.
Vi måste ju göra Mål. Idag skulle vi ha vunnit.

Jag blir sååå trött.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Gusse: GONATT
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Kerstin_k: Man får aldrig släppa ett sånt skott, inte ens på träning. Det är märkligt att båda våra målvakter släpper så mycket från långt håll.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Hagos pizza bjudning till fansen (tre års kontrakt), våra uddamålsförluster hela tiden, Vad tror ni kan de vara en vink att allt är i våra händer mycke mera stöd så vänder vi skutan.

Lite barnsligt kanske men vad har vi att förlora.

Nu jävlar går vi all in

Eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Johnny Bravo: Det är väl också det som är problemet med våra målvakter, eller åtminstone Riddarn. Han räddar sånt som man förväntar sig ska gå in... Nåja, jag tog kanske i. Ibland räddar han sånt som man tror ska gå in.

Men när boxen helt plötsligt kämpar på beundransvärt och krigar då släpper han in ett skitskott från blå och dödar matchen för Timrå.

Jag var det inte tidigare, men efter dagen känner jag precis exakt som dr-nix skriver. Vi kanske skulle må bra av en ny målvakt också?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Tyngsta förlusten hittills. För en gångs skull så faller vi inte igenom, men vad hjälper det? Vi skapar chanser för en fem-sex mål. Naturligtvis så tappar Lill-Roffe brillerna... På lördag går det två tåg. Ett till Globen och ett till Kvalserien. Jag är trött.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Det var någon som skrev för en par dagar sedan att " hele sverige skrattar åt oss ". Fel och åter fel. Hockeysverige bryr sig inte om oss. Dom negligerar oss och vill hellre ha med Malmö, Örebro, Västerås, Leksand eller Rögle i stället för Timrå. Det värsta är att vår ledning verkar vara inne på samma linje. Tänker dom agera när det är 50 poäng upp till slutspel och 35 till ingemansland ? fattar dom inte att det går inte att sitta på kansliet 20 timmar per dygn och vända stenar. Det måste vara rekord i avvaktan som Linkan sysslat med vad gäller 1:e backen. 6 månader nu. Vad gör övriga styrelsen ? Är dom helt i händerna på TJ och Linkan, eller skall jag kalla dom Saddam och Bagdad Bob, agerandet är slående likt. Finns det någon plan i klubben ? Fattar dom inte att folk kommer inte även under pistolhot efter november uppehållet med detta lag. Jag litar inte ett skvatt på det som sägs om att ekonomin är under kontroll, kommer ihåg vid jultid ifjol då lögnerna och motsatserna stod som spön i backen från TJ och CE. Klubben har budgeterat ett ordentligt överskott i år, men det måste väl ändå styrelsen fatta att det kommer att vara bortraderat som snön i april är med denna utveckling. Skall bli väldigt intressant att se hur klubben skall locka tillbaka marginalåskådarna vilket är en överlevnadsfråga herrar Johansson, Eriksson och Lindqvist.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Kerstin_k:  Visst Riddarn skulle ha tagit den men Han tog ju friläget lite senare
Hursom vi skulle ha gjort ett antal fler mål än Skellefteå.
Hur kan man missa så många målchanser? Helt sjukt.

Det är fruktansvärt jobbigt nu. Kan vi inte vinna såna har matcher, vilka matcher ska vi vinna då.

Jag mår dåligt.

Edit: I morgon måste det vara straffkommendering på skotträning tills dom inte kan stå upprätt.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03

Jag blir alltid halshuggen när jag kommer med inlägg som dessa men nu har jag svårt att förstå varför någon skulle börja bråka med mig om det.

Timrås största brist just nu är på målvaktssidan. Forwardsbesättningen kunde vara bättre men är trots allt inte helt värdelös i mina ögon. Backbesättningen saknar den där defensiva klippan/förstabacken vi behöver aboslut och boxplay är inte alls bra. Men våra målvakter är inte tillräckligt täta helt enkelt.

De andra lagen har minst en målvakt var som är av riktigt hög klass i jämförelse med Timrå. Jag trodde målvakterna skulle vara bättre än vad de har varit. Hade jag varit i Linkans sits hade jag kollat om det finns någon tillgänglig målvakt av klass.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Patrik Källstr: Ja, det ser ut som så - tyvärr. Personligen hoppas jag verkligen att ni slipper KS. Vi känns dessvärre bortom all räddning. Och ska ni följa oss ner får vi med oss ett ES lag som passar oss otroligt dåligt. Tack, men nej tack. Då ser jag hellre att vi slipper er.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Hand i hand mot kvalserien bröder?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
En riktigt bra insats ikväll, förlusten till trots!
Vampola i en klass för sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Raggaren Putte: Håller med. Bortsett från en sak. Idag var backsidan inte speciellt dålig. Riddarn däremot - 1-2 målet ska inte få hända. Han var inte skymd och behövde inte göra en snabb sidledsförflyttning. Han hade god tid på sig att byta position, komma ut mot skytten och ta plockpotatisen som kom från blå. Men nej. Så gjorde han inte.

Tyvärr kostade det oss matchen. Idag var vi fan i mig inte sämre än SAIK. Vi hade kunnat vinna om domaren hade gett faan i att blåsa för den där otroligt töntiga holdingen som han lyckades hitta i 3:e. Vi hade kunnat vinna om vi inte hade fått bp där. När vi väl fick det så kändes matchen körd.

Om jag hade varit Hagos hade jag gett faan i att bjuda dom 15 första på biteline och istället sett till att laget bjuder klacken. Idag var den faktiskt magnifik!

Hade vi varit ett mittenlag idag hade vi vunnit en sån här match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
jå1:

Gissar vi på MoDo för Pirre eller blir det att hjälpa pappa att serva ismaskinen hädanefter?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Kattgubben: Att det sitter en hel del i huvudet på spelarna såg man ju klart i sista perioden vid alla målsumpningarna. En del vågade ju inte ens skjuta trots frilägen. Dessvärre är det här ett tillstånd vi hamnat i för att vår ledning valt att inte ändra något.

Absolut senast efter 4 omgångar var det helt uppenbart att vi hade Elitseriens i särklass sämsta backsida. Det ignorerades och förfallet tilläts fortgå. Här är vi nu. Simple as that!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
stoff: Hela barnbidraget på Skellefteå ikväll? Enkla pengar!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
RocknRolf2: Japp, plus uppehåll:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
jå1: Alltid något att glädja sig åt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
men med så många klara chanser ska mer än 1 puck sitta, var inte ens värd o vinna jävla skräp lag
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
RocknRolf2: Ja det stämmer bra. Tror det stod i st att han inte får förlängt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
jå1: I så fall är det väl hans sista match på lördag, för visst hade han kontrakt t o m 5/11?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
RocknRolf2: Nä det tror jag väl inte?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Linkan och Perra kan dra åt HELVETE !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Jobba puck !!!!111!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Har Hedin kontrakt på resten av säsongen nu?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Raggaren Putte: Vi har inte riktigt råd med lyxen att förlora även de matcher vi spelar bra i..... Om inte det här har satt sig i huvudet på grabbarna blir jag högeligen förvånad.

Töm kassakistan helt nu och storhandla på marknaden! Det finns inget som heter "avvakta" nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Per HApps: Har dom utkörning?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Kattgubben: Egentligen kan man inte säga så mycket om det här. Vi gör en helt ok match med tanke på materialet, men faller pga bristande kvalitet i avsluten. Det här laget kan inte spela mycket bättre än så här.

Men nu har ju vår kompetenta klubbledning bestämt att det är det här laget vi ska spela med och då blir det ungefär det här utfallet i längden, oavsett om vi spelar bra eller inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Tid och plats för gratispizzan?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
MoDo och Timrå till kvalserien. Spännande! Nu går jag på konsert...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
RocknRolf2: Fy fan, jag skulle inte vilja ha den där pirklan
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Men va fan. Hynning har ju aldrig kunnat pricka öppet mål förut, men mot oss funkar det helt plötsligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Tröstlöst är vad det är........
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Ni får ju iaf pizza. Det får inte vi.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Faaaaan. Jag börjar bli trött på (relativt sett) hedervärda förluster. FAN.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Vi har ju faktiskt skapat klara chanser för en 4-5 mål i den här perioden, men då brister avsluten i stället. Man kan verkligen se hur vissa spelare blivit skitnödiga när de blir fria där vid bortre stolpen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2011-11-03
Kan ingen i hela jävla laget skjuta på en puck i rörelse?
Kommentera

1422656 · »