1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580422 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02

1561197 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02

mikenomad: Så jävla irriterande med folk som inte kan hålla sig till aktuell matchtråd.

Forza TIK, tre poäng!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02

mikenomad:Haha, nu har jag väl inte "hatat" Tik sen jag gick i småskolan, men det är ju jag det, en Kärring kanske Modano skulle kalla mig...Gärna se er lida lite ibland, sådär lite lagom - men åka ur ES?  Nee, hur kul är det se RBK, elr Veckxsjiö?

Hat, frexten, kan ju trigga derbyn o så, men går idag allt för ofta överstyr, när meningslös skadegörelse o slagsmål blir följden, inte så vidare. Ffa i Fjollträsk, lika bra det inte är så många hat-derbyn där.

Ang tränare, e jag ju rätt nöjd me Uffe, men vill han verkligen dra över till NHL igen, så kan ju A F passa som hand i handsken.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
mikenomad: Äh, bara hitta nya sätt att hata dom på;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02

mikenomad: Bara att hålla med Dig o Zigge här...  A F är verkligen otroligt sympatisk som person o så rakryggat enkel o pretsigelös i sitt uppträdandet han måste man bara gilla...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
zigge: Joru. Inget svartfoteri där inte :-).
I år hade han aldrig kunnat varit där ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
zigge: Det blir nog Modo och det är bara att gratulera. Kanontränare och väldigt sympatisk. Gör det lite svårare att hata Modo isf. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
Dream Team:Men så är Anders Forsberg  Ö-vikare åxå! Rakryggad o ärlig. Ska han träna MoDo till hösten? Time will tell.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
73Sjöbba: Jag tycker vi till att börja med ska skilja på sak och person. Alltså släpper vi Modano om vi ska diskutera vidare och koncentrerar oss i stället på själva sakfrågan. Dvs vad är ok och inte att skriva här inne? För min del är allt utom direkta hot om våld ok. Det innefattar virkningsmetaforer i artonhundra inlägg efter varandra men även reaktioner på dylika inlägg.

Har jag en åsikt om någons sätt att uttrycka sig så bör jag kunna få skriva det likväl som du har åsikter om att det är barnsligt att trigga igång nån man vet kommer reagera tragikomiskt. Det är ju så man kanske kan få upp ögonen på en och annan om man är konstruktiv. Du t.ex. gav mig en liten tankeställare och jag kan inte annat än hålla med om att exempelvis mitt inlägg om Modano igår inte var mycket annat än ett billigt plusjagarförsök. Att jag gjorde mig lustig på hans bekostnad och att det är ganska lågt.

När det gäller hot däremot så kan det inte accepteras men det är väldigt sällan förekommande härinne. Kommer ihåg Burkmat, där upplevde jag mig hotad. Han blev också avstängd men efter det har vi rett ut saken och i slutändan visade det sig att det handlade till stor del om missförstånd.

Man bör alltså tänka på hur det man skriver kan uppfattas eller åtminstone vara beredd på reaktioner om man provocerar. Burkmat har jag f.ö. en givande kontakt med via bubblor nu.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02

Dream Team:

Jo Anders, kan jag hålla med om.

Men jag är mer ursinig över att jag inte kom på matchen, förbannad är bara förnamnet.

Men, men man kan inte vara med på allt ;-/

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
Hantverkaren:  jag tycker Olle skrivit det bästa inlägget i den här "frågan", jag är alltså inte så förtjust i Modanos spyor. Men att jämföra någon med Andreas Jämtin är fan för låg, ett övertramp per automatik!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
Låt vara att mentaliteten i formuleringarna vid vissa ögonblick svävar ut lite väl mycket, men på något vis gillar jag trots allt Modano och hans provokationer och humoristiska sågningar av spelare till höger och vänster. Modano är våran Andreas Jämtin.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02

Bror Duktig: Vem har han hotat ijenkligen?

Snålåkare är jobbiga.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
bobrov: å andra sidan så hade dom betydligt mer att spela för än oss . vi har ett antal träningsmatcher kvar innan kvalserien
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
Hahl Bundy: Det är det som är kruxet, allt överanalyseras här på HS.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
Vann vi? Yes We did.
Analyze that.

Själv är jag tacksam att ni inte analyserar mig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02

Här inne diskuterar vi alltså användaren Modano? Han som borde varit permanent avstängd sedan ett par år tillbaka. Killen som hotar folk, står för en pinsamt låg nivå och bara slänger ur sig one liners angående hur värdelösa och patetiska våra spelare är?

Anledningen till att vissa ibland garvar högljutt åt honom är därför att han framstår som en extremt irrationell psykopat som går till enorma överdrifter när det gäller kritiken mot egna spelare. Och det är ganska komiskt, det håller jag med om. Det väger dock inte upp nackdelarna, det är en skam att användare som uttrycker sig på det här sättet, och som egentligen inte diskuterar ett enda dugg, inte modereras hårdare.

Klart att folk ska få spy galla på internetforum, det hör till. Däremot borde man kunna varva det med en och annan insiktsfull rad ibland också.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
mikenomad: det jag upplever är att Modano inte har skrivit här på några dagar, men ändå finns det dom som vill trigga igång honom. Det är minst lika barnsligt som hans inlägg. Yttrandefrihet is the shit!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
Jag måste ännu en gång få uttrycka min största respket för SAIK-tränaren Anders Forsberg. Där har vi en kille som kan uttrycka sig och som inte vad jag hört någon gång skyller ifrån sig eller agerar dålig förlorare. Samma visa på presskonferensen ikväll. Det var Timrås "fel" att hans lag förlorade matchen. Visst, han säger att man gjorde en ok match, inte mer, men orsaken till att de inte tilläts spela bättre var Timrå. Självklart är man färgad och köper eller t.o.m förstärker kanske det han säger en aning bara för att det känns bra, men Anders är värd respekt och är en ovanlig sort bland de flesta ES-tränarna som allt som oftast bara väljer att se det egna lagets "ofta genomusla" nivå vid förluster.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
bobrov:Eller så kan det vara så att vi passar dem jävligt dåligt helt enkelt. Jag sticker fram hakan och påstår att de hade förmodligen inte ens valt oss i en kvartsfinal, i ett parallellt universum där vi ligger på plats åtta i tabellen. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02

bobrov:

fast det är ju kanske roligt att vinna grundserien också , så lite hade dom väl i potten ?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
mikenomad: Nu tycker jag att alla supp. skall ligga lågt vad gäller att vinna över SAIK. dom leder. överlägset elitserien med  X-antal poäng så tat lungt dom hadde  inget att spela för dom hade inget att spela för.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
73Sjöbba: Det är väl det fina i kråksången, att man kan och får tycka olika. Och även uttrycka när man har invändningar mot vad som skrivs. Kastar man sig ut här på forumet och svingar som Modano får man inte ha ömma tår, då får man räkna med mothugg. Man bör även kunna hantera detta någorlunda vuxet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
Mappe: Vi kan vara eniga om glädjen över viktorian i eftermiddag. Jag tycker att du ringar in det ganska bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02

Dream Team:Jag liksom alla andra som huserar här älskar hockeylaget Timrå IK. Jag liksom många andra använder detta forumet som en ventil när det går tungt för vårt lag, vilket skett en hel del den senaste tiden. Jag är inte stolt över allt jag skrivit här inne, inte alls. I bland vill man dock bara spy galla över allt och alla och det vill man gärna göra tillsammans med olyckssystrar och olycksbröder. Att bli mästrad och tillrättavisad när man mår uselt över att det lag man älskar underprestrerar å det grövsta är bland det jävligaste  som finns. Jag förstår Moddan och jag har skrattat högt många gånger över hans sätt att uttrycka sig i affekt. Lite för att jag känner igen mig själv men är för sansad och pk för att kunna skriva det själv. Jag tror inga tanter tar illa upp över Modano och hans engagemang och för mig har hans kommentarer i bland varit ljuset och glädjen i ett kompakt HS-mörker. Jag skall tillägga att jag har en universitetsexamen och en hiskelig massa i studieskulder så jag är inte vilket White trash som helst, jag tycker så i alla fall. Ja ja, usel att skriva på iPad är jag men lycklig över en seger i afton är jag desto mer.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
73Sjöbba: Fel av mig, direkt hot var att ta i kanske. Men oacceptabelt hotfull ton tycker jag man kan anse iaf:

El Maco: Jävla pissmyra vill du nåt ?????
Modano Svara | Gilla +1 2013-01-29 20:37

Ett exempel av flera.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
6 points på 2 matcher när hände det senast. Jag är fan skitglad.... Långt upp till ingenmans, men hoppet är det sista som överger en.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
mikenomad: Vad är det för direkta hot du pratar om?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
El Maco: Du vet var du har mig. Intressant ämne dock.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
73Sjöbba: Ingen orsak. Vad gäller Modanos attityd så är det inte enbart sexismen jag invänder mot, när han får mothugg går han över till direkta hot. Och det är hyfsat ocharmigt och rätt mycket piprensar-Modo.

Att han skulle mysa när det går dåligt för Timrå har däremot öht aldrig slagit mig. Verkligen inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
73Sjöbba: Måste man vara kvinna för att ta illa upp över sexism? Måste man vara svart för att reagera på rasism? Måste man vara gay för att reagera på homofobi?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
73Sjöbba: Det är svårt med halvkvädna visor. Jag tycker Modanos språk är fel och har sagt åt honom, du tar honom i försvar och pratar om "bror duktig". Om du menar mig kan du ju klämma ur dig det så vet jag var jag har dig. Inte för att det är jättejobbigt för mig om någon ger mig öknamn eller inte men det är ju alltid lite snyggare om man är rak när man delar ut förolämpningar till andra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
Kattgubben: Jag tycker gästboken är som allra roligast att läsa när det är mycket inlägg, som under en bortamatch t.ex. När vi spelar hemma är det av naturliga skäl betydligt färre som sitter och följer med i snacket på HS. Variationen i nivå på inlägg är ju som ofta helt styrd av hur det går i den aktuella matchen. Men visst, nog finns det väl säkert nån som skulle kunna sitta och klaga järnet även fast vi ledde en match med 8-0.

Det behövs balans i inläggen för att en gästbok ska bli rolig att läsa. Är det bara inlägg där man stryker varann medhårs är det faktiskt lika bäst att inte ha nån gästbok alls. Och är det ett mål i sig att alltid vara överens med alla i alla diskussioner? Nej, åsiker kommer som i vanliga livet ganska ofta att spreta åt olika håll. Det som kan göra det hela lite kaosartat ibland är självklart när känslorna svämmar över. Men vet ni, det är bara mänskligt. Och det är nog mycket sällan som det faktiskt ballat ur fullständigt, det är min uppfattning. Nåt inslag här och där, men dessa blir ju mycket sällan förbisedda av oss som läser här, så det där brukar nästan alltid lösa sig till det bättre för alla.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
73Sjöbba:Seriöst så funderar jag över hur många kvinnor som mår dåligt när ord som handväskor, virkningspartyn, tant mm. tas upp? Det är iaf vad som har skrivits i et här forumet. Herregud, har folk förlorat allt perspektiv?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
Så dags att börja spöa topplagen nu när det redan är kört. Det var ju skitlag som Växjö och Rögle vi skulle slå. Positiva besked inför kvalserien dock. Forza TIK!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
El Maco: Det är en tolkningsfråga. Tog du åt dig?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
73Sjöbba: Vem kallar du bror duktig? Är man bror duktig om man ber Modana sluta med sexismen efter fem år på samma pinsamma tema eller är det något annat du tänker på?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02

Dream Team:Precis. Många brukar väl lösa det genom att hålla sig borta från tangentbordet när man är i affekt också. Frågan är väl vad man vill ha för forum-miljö;

ett bullrigt halvvulgärt uppriktigt och levande men med avsaknad av djup,

eller ett strikt, artigt, initierat, djuplodande men samtidigt lite stelt och statiskt .

Själv föredrar jag nån slags magisk mix, vilket HS i sina bästa stunder kan vara :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
Kattgubben: Sedan är alla inte lika slipade i att framföra kritik heller, det ska gudarna veta. Ibland behöver man få spy ur sig gnäll bara därför att det är nödvändigt. Att sila snacket är inte allas melodi alla gånger.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
Kattgubben:Det håller jag med om.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
73Sjöbba:Det tror inte jag. Jag tror bara han har ett behov av att skriva av sig frustrationen, såsom många andra. Sen är det lättare att kritisera än att berömma.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
mikenomad: Tack för att jag får tycka vad jag vill. Det lustiga är att det finns dom som tror att Modano myser när det går ont för Timrå IK. Slipade människor! =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
73Sjöbba: Jag vet att du tycker det. Och det är helt ok..det får du. Men jag håller inte med, Modanos attityd stinker och att invända mot den har inget med PK att göra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
73Sjöbba: Glimten i ögat målarn. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
mikenomad: Jag kan tycka att att det är mycket pikar mot Modano. Själv tycker jag att Bror Duktig-fasonerna stinker mer. Självgodhet är så mycket Modo.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
jå1: Modano har av nån anledning varit jävligt frånvarande i två matcher nu. Det har väl varit för mycket mandom för hans smak kan jag tänka.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
Kattgubben: Inte vart in och läst sen jag kom hem från eon. Har modano vart in och berömt Hagos för sin fina insats idag?:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02

Timrå Icon:Ingen koll tyvärr... Han dyker nog upp igen, senast vid kvalserien :)

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
Kattgubben: Var håller Blizzard hus?
Tog sponken pojken till slut....?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
mikenomad: Jag ser framåt till sommaren om Skarin ska köra cover på Yohio på torget i Timrå hehe!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
T T: Kollade AB:s värdelösa resultatuppdatering och enligt den var det periodslut och SEN 3-2...men så var det alltså inte.
Kommentera

1561197 · »