1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581253 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09

2265228 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
Varför spelar Joakim Hilding i Troja? 24 poäng på 24 matcher. 3 mål i kväll mot Löven. (5-2). Bakgrund och bra med poäng i Färjestad, Oskars, Växjö, Graz med flera.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
För övrigt har ett annat av Nubbens "fynd", Hugo Reinhart, 0 mål och 0 assist i 4efemman i Tingsryd på 22 matcher.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
Ska man vinna mot Oskarshamn kan man inte vara så jävla mjuka i fysiskt spel måste synt Ante och Farbror (Melker Freddan) bankat in i skallen på de nu en gång för alla. Släpp alla handväskor spela hockey 🏒🥅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
bar mofftak: Håller med. Vilka jävla tomtar. Klubben för inbördes beundran…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
Rallarn: Det där var plågsamt att kolla på. Jag skulle välja bort DIF bara för att inte vara i samma stad som det där gänget.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
Zambonin: Dålig humor från min sida på fredag eftermiddag, ursäkta.
Felaktiga Virket... också kallad surved.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
Rattler: Dom tipsar även Åberg om att gå på Daltons. 1:31:50 in i klippet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
Saik-Småland: nog borde Timrå gjort 1-2 mål till i andra, vad hade vi 4-5 skott i virket med? Men helt klart var ni mentalt starkare över 60 min, även om det hade varit intressant att sett hur Timrå agerat vid 3-3 eller 4-3 inför
3:e perioden..
Sen var SAIK bättre på att ta sig till farliga lägen och förtjänta till vinsten, även om siffrorna kanske böev nått för stort.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
sargad: vilka är FV?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
Icingpucken: Rätt ska va rött! (som vi brukar säga)
Det var inte RV utan de här handlade om FV, surved helt enkelt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
nectis: Bra så då, för snacket var att det var RV-folk.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
Icingpucken: SHL är ju också en miljardbusiness med gigantiska tv-pengar från Cmore, man kanske kan anta att Timrå IK ser det här ur ett bredare och mer övergripande perspektiv.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
Icingpucken: Om du läser mitt inlägg igen så ser du att det jag vänder mig emot är de godtyckliga avstängningarna. Personen som gick in på hemmastå är inte en del av Rätta Virket heller, så för diskussionen kring stämningen på ståplats är han orelevant. Beter man sig så får man faktiskt räkna med att bli avstängd, länge.

Vi kan disskutera till döddagar kring avstängningarna, jag vet vad som hänt, har sett beslutsunderlagen och tagit del av korrespondensen mellan parterna och min slutsats är att det är felaktiga avstängningar.

Hur vi än vänder och vrider så bottnar det i att bra stämning inte kommer gratis. Alla är lika viktiga i det, nu råkar det vara så att drivande personer inte får gå på ishockey och då behöver alla ta ett större ansvar än tidigare. Som nectis skrev, RV består av 25-30 personer, men ståplats tar 1400 personer. Det finns inget som stoppar någon att starta en ramsa, skrika sig hes eller skapa stämning bara för att några drivande fattas.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
Icingpucken: De personer som gjorde det går på hockey en gång per år, slutar oftast med att dom gör bort sig sen syns dom inte till nå mer. Inga personer som tillhör RV, och har aldrig gjort heller.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
RasmusVS: Att man gick in på hemmastå, snodde en megafon som man sedan försökte hiva in på isen och att man stökade runt bland barnfamiljer trots kraftiga varningar är ju också relevant att addera i det här. Har från bra håll även fått höra att man från liga/förbund är missnöjda med att Timrå nöjt sig med varningar vid tidigare tillfällen och därför velat se hårdare straff, vilket förmodligen lett till detta. Rätt eller fel? Vem vet, men berörda är ju inte avstängd för att man inte gjort något.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
Såg ni intervjun med Åberg i hockeytutto igår? Gillar hans ärlighet och hur han står upp för sitt klubbval. Bitterheten hos Fimpen går inte att ta miste på!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
Olle: Vi behöver den mäktiga sången hela matcherna när vi spelar hemma. Det ska eka i hallen...

Timrå Timrå...Timrå Timrå Timrå...Timrååå Timrååå heja heja Timrå!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
RasmusVS: lägger ingen värdering i vad nån gjort eller inte gjort men du har kanske svaret där i din text: det är SHL nu och inte hockeyallsvenskan, vissa beteenden som accepterades i allsvenskan är inte ok i SHL.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
RasmusVS: Är det de anledningarna som du beskriver så låter det ju helt klart i överkant med avstängningar av den längden, speciellt den första. Men jag har nog kvar min åsikt om att om man beter sig så blir det sällan ett problem. Du verkar ju veta mer om situationerna så du kanske själv var på plats? Man får ju alltid ha ett litet filter i vad som berättas i efterhand då det kan finnas mer fakta till händelserna som inte kommer fram beroende på vem som berättar.

Min högst personliga uppfattning är att det blivit mer av dessa händelser (vandalism, avstängningar osv) på senare tid än vad det var förr. Men jag kan säkerligen ha fel och att det var lika utbrett förr men kanske inte skrevs om lika mycket.

Nåväl, det är trist att det leder till en sämre stämningsfull matchupplevelse och ett ev. energitapp för laget då det blir tyst. Bara att hoppas att alla parter kan vara stora nog att ta i hand och gå vidare för klacken behövs. Jag själv är sedan länge en sittplatsare och försöker göra mitt därifrån och har den största respekten för de mer engagerade supportrarna som skapar stämning på ståplats.

Om några tår klevs på så ber jag om ursäkt och jag hoppas det fortsätter vara lika livat från västra framöver som det varit tidigare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
ionloo: nej, det är Timrå som skitit i det blå, löjliga avstängningar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
ionloo: Men kan ni bara sluta spekulera i saker ni inte har någon koll alls på.

Ja, ett par personer är avstängda.
Nej, det är ingen strejk pga det. Även om man kan ifrågasätta någon av dessa avstängningar. Att en person tillexempel blir avstängd i 4 månader pga att han bankade på ett plast/plexiglas som hängde på ett räcke i Leksand.

Det är helt enkelt så att även folk i RV blir äldre. Jobb, studier, familj och annat kommer mellan. Dessutom är inte RV flera hundra personer. Det är i runda slängar 25-30 personer.

Är det så lågt vi har hamnat? Att våran ståplats ska förlita sig på att dessa få personer skriker halsen av sig exakt varenda match för att vi ska kunna skapa stämning?

Det är gemensamt ansvar för alla som står på ståplats att skapa stämning. RV kan inte göra det utan alla andras hjälp.

I mina ögon ska inte ens det här vara en diskussion.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
ionloo: Du vet inte vad du pratar om. Det är ingen som stannat hemma på grund av det. Du vet inte heller anledningarna till avstängningarna som landat, det gör jag, och kan säga att om vi hade spelat i HockeyAllsvenskan så hade det inte resulterat i avstängningar.

Timrå IK har blir bajsnödiga och tappar ryggraden när pappa SHL kommer och pekar med hela handen.

För att nämna två exempel på avstängningar så är en person avstängd för att en leksandssupporter ryckte i hans halsduk och knuffade HONOM, polis på plats frågade om han ville anmäla för misshandel, Timrå valde att stänga av i 6 månader.

Det andra exemplet är en kille som slog på plexiglaset tillsammans med 20 andra, plexit gick sönder, det finns video där man ser att den avstängde inte är personen som slår så att plexit går sönder, säkerhetsansvarig säger själv att han ser att personen i fråga inte förstör plexit. Styrelsen stänger av personen i 3 månader, enbart honom, ingen annan av de 20 som slog tillsammans med honom.

Så kom inte dragandes med ”normalt funtade”.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
Rip Kirby: Men oj vad dessa personer INTE hördes igår. Så tråkigt att de inte kan sköta sig och bidra i hemmahallen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
Rallarn: jo några blev avstängda hörde jag i efterhand
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
kulltorp: RV måste vara i hallen och trumnan gå hela matchen för att maximera våra vinstchanser.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
kulltorp: Känns väl inte som nån större förlust heller om denne inte fattar vad sunt förnuft är.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
ionloo: Var väl stök nere i Leksand senast, kanske fick reprimander.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
ionloo: Jag fattar inte varför man måste ställa till det för sig, om detta stämmer?
Nu när vi är på gång så behöver vi alla röster i hallen och RV gör ju ett superjobb att skapa tryck i hallen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
jå1: Det känns som att han behöver mogna på alla plan. Men det kommer nog.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
Zambonin: Ja RV eller någon hos RV (som får de andra att surna till och stanna hemma) måste ju ha gjort bort sig helt klart om det lett till en avstängning från hallen. Normalt funtade människor blir ju inte avstängda från etablissemang utan anledningar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
snushane: Detta var tyvärr ett steg tillbaka. till det gamla. Hoppas man var i väntan på Herr Åberg bara.
Upp på hästen igen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
The great one: den där "SJUUUUKT" braiga perioden du pratar, var det inte så att Saik satte sig lite i fåtöljen och kände, det här tar vi hur som helst. Och släppte in Timrå lite enkelt i matchen. Idag var hela laget dåligt! Klyschan " ett bra lag har tur stämmer" Vi hade "otur" ikväll. Säger väl allt om lagets insats för kvällen. Nya tag på lördag. Och jag vill fan INTE se numero 38 på isen då! Sorry..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
Smetovish: varför är de stendött ofta, ingen trumma eller nånting, kolla början av andra, otroligt tyst i hallen?! Tänk stämningen som var för 12-13 år sen. Tror de va nån olle(?) som trummade. Otroligt tryck! De gör en hel del poäng på en säsong tror jag!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
The great one: Säsongen 18/19 hade vi 12 uddamålsförluster av totalt 33 förluster. Då räknar jag inte ens in tvåmålsförluster där motståndaren gör mål i öppen kasse. Det skulle jag säga är ganska många ärofulla förluster.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
The great one: Det tror jag inte på förrän jag ser det, OJ är inte dålig men han är definitivt inte för bra för HA
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
The great one: fast i sista perioden tycker jag det var riktigt bra stämning i hallen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
Olle:

Nej det hade vi inte, förra sejouren var något helt annat. Ikväll kan jag inte klaga på laget förutom att första perioden överraskade med högt tempo och hög press från SAIK. Ändå kommer vi tillbaka i matchen. Det finns ett lag på andra sidan även. Nä nu glömmer vi denna och ser fram emot lördag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
Modano:

Han gör en riktigt bra insats idag, sin bästa match vill jag hävda. Han är för bra för HA.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
The great one: alla andra lag ligger inte sist i tabellen och kämpar för sin överlevnad. Vi hade tonvis av ärofyllda förluster förra gången i SHL, det fanns ingen gud som förbarmade sig över oss då och det kommer det inte finnas nu heller.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
Modano: Han är ju rätt ung så vårat J20 är nog ett bättre alternativ än utlåning
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
Olle:

Så alla andra lag lirar alltid bra i 60 min? Ni ställer orimliga krav i er kritik.

Gäller dock studsa tillbaka direkt på lördag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
jå1: Ser vem som helst för mycket pojkhockey i Oliver obegripligt svagt av Freddan Ante spela han i 1a. Låna ut till hockey allsvenskan är det bästa för han nu
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
The great one: andraperioden var bra men den var ju också ett tydligt bevis på att man måste spela 60 minuter för att vinna en sån här match. Det här var inte första gången man ger bort matchen tidigt. Sen kan man glädjas hur mycket som helst åt EN bra period, noll poäng är noll poäng.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
Rallarn: då har dom gjort bort sig, var stendött idag, trotts tappra försök
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
Sputnik: Jag tycker att vi vinner rättvist ikväll. Men framför allt så ser man ingen Timrå-fan som skyller förlusten på domarna det kallar jag på riktiga fan!(Det borde LULEÅ-fansen tar efter)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
The great one: Menade inte att vi var usla i 60 minuter. Summan av de 60 minuter, totalen, helheten är för dålig. Tycker att noggrannheten och beslutsfattandet var oroväckande idag. Tillbakastuds i nästa match, tack.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
Är det bara jag som tycker att Oliver inte är mogen att lira första line i SHL? Det finns nått där helt klart men han väger lite för lätt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
Olle:

Var väl exakt det laget gjorde mellan första och andra perioden. Kravla sig upp och tog tag i matchen igen. Imponerande. Sedan att SAIK dödar tillställningen med sitt 2-4 tar inte ifrån andraperioden och hur vi kom tillbaka trots underläge 0-3.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
The great one: fast man kan ju inte kampera i botten av tabellen och bara konstatera att motståndet är för bra och det egentligen är andra matcher man ska vinna, vilken planet bor man på då? Har man satt sig i skiten så får man kravla sig upp och det kommer innebära trepoängare mot topp 5-lag också. Speciellt när vi redan har torskat mot Oskarshamn, Linköping, djurgården osv. Ikväll var det uppförsbacke men mot Rögle och Växjö skulle vi tagit två trepoängare. Dom poängtappen sved.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
Rallarn: haha är RV antivaxxers kanske?
Låst ämne

2265228 · »