1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581704 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19

« · 2409663 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Villervalla: Hanzls utvisning, som var en dussinsituation, föranleds ju av Hartmanns utvisning i offensiv zon. Den är mer katastrof då den är en korrekt bedömning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Min åsikt om denna match var att Hanzls idiotutvisning som ledde till 2-0 var klart avgörande, sedan är det sirap i pp. Sedan lite oflyt på Hartmanns ribbträff och Lyytinens träff i utsidan målburen med halva målet tomt. Saik var inte dåligt men de chanser de hade räddade JJ, så liten är skillnaden.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Karlsson74:

Kollade lite snabbt igen och kom fram till att vi skulle (eller borde) kunna ta 17 poäng före årsskiftet. Kanske är lite önsketänkande. 12-13 kan vara godkänt, om än en liten besvikelse i så fall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Tom Topp:

Tja, ärligt talat kanske inte VHC, FBK och AIK än så länge i alla fall. Men i övrigt har vi nog vad som krävs. Gäller bara att göra jobbet och komma in i ett ”flow” igen. Förlåt mina klyschor 😔
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
DJ Hemp: om jag tittar på spelschemat resterande av året så skulle jag säga art runt 12 - 13 poäng skulle jag tycka är godkänt..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
DJ Hemp: den här säsongen känns det som vi kan slå alla lag! Det var längesen man hade den känslan i SHL!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Olle:

Har kollat på spelschemat för resten av året. Vi kommer att möta betydligt mer beskedliga motstånd än detta. Lite blandat givetvis. Men jag vill tro att vi faktiskt får ordning på både Dahlén och PP. Ärligt talat är jag knappast den som tror att saker och ting bara fixar sig utan vidare, men i det här fallet tänker jag att kompetensen finns. Det har vi visat förr. T ex ”Ante” var ju tokhyllad strax före uppehållet och idag anses han plötsligt vara en alltför svag coach. Okej, men då antar jag att han plockar fram fler ess ur rockärmen längre fram. Förhoppningsvis redan på torsdag, även om jag räknar med en ny förlust i Luleå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Olle: Jag satt för övrigt väldigt bra till och domarn lyfter inte armen förrän efter han lagt sig. Sedan kan man säkert hävda med stöd i regelboken att det är en korrekt utvisning sett till slashingen MEN hade han inte släppt benen så hade domarn ej lyft armen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
mikenomad: Spelar ni med den farten ni hade tredje så kommer ni fortsätta plocka poäng. Känner igen den där förvirringen varför laget inte alltid lirar så.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Olle: Håller med men försökte vara diplomatisk, se mitt första inlägg i affekt på väg hem från hallen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Hassan: han tappar definitivt inte skäret. Han känner att han får ett slag sen drar han isär sina egna ben samtidigt som han lutar sig framåt så att han faller per automatik. Bara måste anmälas i efterhand.

twitter.com/emilols42054984/status/1594001960994119681?s=46&t=Kw8_4Rx-ff9ML0HjQ3EU7A
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Saik-Småland:
ni är bättre i 2 perioder
men eran spelare ramlar som ett höstlöv
med 5min kvar
lika dåligt tar domarn en 2.a tbax lite senare
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Barkborren: Visst, när man fått andas en stund så är spelet i stort(med tanke på 2 veckor utan match) ok. Inte mer, men Ok med en hel del inslag av rost skulle jag vilja säga.

Det som gör dessa förluster extra frustrerande är att man känner nån slags mental spärr t o m genom TV-rutan till TV-soffan, det går liksom inte att bruta sig ur detta mönster mot Växsjö/Skelet/Färjestad, och det syns på spelarna.

Sedan som redan nämnts så har Skelet ett överflöd av spelarkategorin osköna lirare med gruff o fulspel efter avblåsning, sånt som får locket att flyga av hemmavid.
Bara det att Sheriffen var förbannad efter avblåsningar ett par gånger, då vet man att det finns svin på isen. Sheriffen har i 2-3 års tid knappt lyft på ögonbryn mot motspelare men nu blev han less.

Domarna dåliga, förstås, men Lander fick två billiga också som var mindre utv än slashingen/tripping på Eronen i första men Landers utvisningar låg kompensationsmässigt rätt i tiden. Summa sumarum, det var inte p g a domarna vi torskade.

Positivt:
- JJ efter lite skakig/ringrostig start
- Erik mycket bra match(tänk bara om han själv eller kompisarna kunde förvalta allt han jobbar feam lite bättre)
- Halloran visade på några byten att han är klaaart rappast på grillor i vår trupp. Håll dig frisk nu.
- Ante vaskade om i 3e när allting gott i stå.

Om jag ska lyfta något negativt som stickte ut och är delvis matchavgörande är det vårat PP som varit seeegt i flera matcher nu om vi ska vara ärliga. Tempot och passkärpa måste upp i den spelformen.
Vi vet att dom kan så mycket bättre, det såg vi ju framför allt i början på säsongen när Jonte & Co var sylvassa och pucken gick som på ett snöre.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Tänker inte såga dagens insats men tror att vi står inför en tyngre period nu. I ärlighetens namn rosade vi inte marknaden mot Malmö sist heller, då hade vi tur och JJ. Luleå borta nästa match känns hyfsat 0 p, sen två viktiga bortamatcher mot Oink och Hiv. De blir lite upp till bevis var i tabellen vi tycker att vi hör hemma
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Kerstin_k: Skiter i om han filmar eller inte men konstaterar att det verkligen inte är första gången som den killen ”tappar” skäret. Odugliga matrisar i SAIK, promille på spelaren eller filmning, välj själva.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Zoogin62: Håller inte med. Möjligtvis att JJ hade kunnat agera bättre på 1-0, men 2-0 är det snarare passiva försvarare som låter honom komma så ren mitt i slottet och måtta in ett skott. Senast vi spelade mot Skellefteå släppte vi in 6 mål, nu bara 2 trots att de hade bud på fler. Hela laget får ta på sig förlusten som jag ser det, 2 perioder där vi glider runt och knappt kommer ur zon och är sist på alla lösa puckar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19 Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Saik-Småland: leta fel? Leta fel i ditt eget huvve om du inte ser filmningen. Pinsamt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Nisse på Mon or: 16-2 i skott nu. 1min kvar av första 🙈
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Håkkybokky: Jag förstår er Timrå-fan det klart att man är besviken när laget förlorar man letar fel domare spelare osv NÄ ni har Luleå nästa match den vinner ni lätt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
jj inte på topp
som många andra tyvärr
lär er skjuta i p.p oxå
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Zoogin62:

Ja, även solen måste få ha sina fläckar. JJ räddade många poäng åt oss i början av serien. Annars hade vi inte legat där vi är nu. Sedan har vi visat oss vara jävligt vassa i OT dessutom. Har väl 6-1 i den statistiken. När hände det senast? Finns mer att plocka fram ur den här truppen. Lutar definitivt mer åt slutspel än åt kval i alla fall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Lule-Oskars 3-0 i mitten på 1a...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
DJ Hemp: Ska vi vara ett lag ovanför plats 10-12 så måste vi få ordning på Dahlén och PP. Torsk mot Skellefteå är ingen katastrof men man kan heller inte spela anfallshockey i enbart 10-15 minuter av en match och förvänta sig att ta speciellt många poäng.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Zoogin62: 2-0 är mer eller mindre omöjligt att ta. Löjligt skott. Hanzl dödade matchen när han tar den mest onödigaste utvisningen i år.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Jag tycker att JJ var största orsaken till förlusten.
Han borde ha tagit både 0-1 och 0-2!
Däremot så var han kung när han hindrade 0-3.
Men även solen har fläckar, som man brukar säga!🙂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Tycker man ska se det positiva i matchen istället för att bråka på alla dåliga aktörer faktiskt. Svårt att påverka efterblivna domare om det nu var deras fel. Tycker istället vi glädjer oss åt kedjan med Sebbe Erik och Magnus. Måste oavsett vara jobbiga att möta känner jag. Hejja sebastian du är bäst! tycker även Anders huss gör ett stabilt jobb i båset
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
empa11 & alla andra: Alltså, det här kanske är att svära i kyrkan. Men jag tycker att det är solklart att han, Saikarn, INTE filmar. Det där är ett klassiskt jävla "tappa-skäret-snubbling". Han gör det inte medvetet


Att domaren har noll spelförståelse och tar den är ju bedrövligt men inte spelarens fel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
snushane: ja, det stämmer!🤣
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Jag tror att Dahlén måste lobotomeras! så att han slutar tänka så mycket, och går mer på instinkt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
HKN: sen är det ganska uppenbart att Skellefteå är rätt så mycket bättre än oss i det mesta. Pp har dessutom inte varit bra sen 7-0 matchen mot Malmö..fungerar väl hyffsat mot de lite sämre lagen men så fort man möter topplagen så får man knappt en målchans i pp
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
roger_sundsvall: Man spelar Leif&Billy hockey 50 minuter och försöker kötta på sista 10 minuterna räcker tyvärr inte. PP vi spelar under all kritik. Helt otroligt föratt man gör inget åt det heller. Dom som tjänar miljoner kan visa lite respekt till publiken och spela. (Ja Och Timrå började träna i Onsdags så 3 dagar innan matchen.)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
thorwald:

Men kom igen nu! Varför börja snacka om kval för att vi torskar mot topplag? Vi är ett mittenlag tillika slutspelskandidat i nuläget. Kan ju inte bara glömma insatserna före uppehållet. Vi ska vara topp sex, allra sämst åtta. Fan…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Äsch Dahlén gör mål mot Luleå, dom spelar mer hans stil.

Långsamt och tråkigt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Barkborren: Korka upp champagnen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
2 första perioderna är föör dåligt
chanser finns men gör inte mål...suck*
uppryckning i 3.e ,snyggt mål av emil.p
ca.5min kvar o domarn tar utvisning
vart hitta han den???
sen en till på saik
4 miot 4
ut med JJ
men för i helvet* skjut
chanser finns men - Näeee
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Barkborren:

Precis. Här fälls fan i mig inga tårar. Kan inte minnas när det hände senast heller. Bölnissar ger jag ärligt talat inte mycket för.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Barkborren: Är det inte Skellefteå så är det Färjestad eller Växjö. Vi måste börja hitta ett sätt att vinna eller ta poäng även mot topplag. Visst vi kan nog klara oss ifrån kval ändå, men det är inte med stor marginal.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Rallarn: Vad gråter vi över? 2-1 mot serie tvåan
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Dubbeld:

Trodde själv på torsk av samma anledning. Samt att det sitter i skallen att vi brukar vara kassa efter ett uppehåll som vi spelat bra innan. Har fattat läget med dagens match genom att läsa alla kommentarer. Men det är bara att bryta ihop och komma igen som vanligt liksom. Vi har ju varit med om betydligt värre. Hade detta på känn…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Smokey: du har rätt…

Daniel Eriksson och filmande spelare är värre än könsorgan… oavsett kön.

Skadan är redan gjord för sporten dock…

Lander föll lätt i det PP vi fick med oss med…

Så filmningar är verkligen receptet för att lyckas.

Höga klubbor med påföljande blodsprut är inte tillräckligt för att få med sig utvisningar dock…

Fan Migrationsverket hittar fler utvisningar.


Skulle det gå att byta ut en del domare med folk från verket?

Skulle sannolikt hålla nere kostnaderna för svensk hockey med…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Kvällens plus:

Diddes tackling på glasampullen med skenor.

Hårt och resolut utan armbågar hopp eller skär!

Jävligt bra!

Skapa momentum och väck tankar och idéer hos motståndaren!

Alla skridskosvaga ingripanden han hade denna match (ihop med Stenkvist o Eronen) blev förlåtet där…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Smokey: allt är Zoogins fel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
DJ Hemp: Anledningen för att jag trodde på torsk är för att SAIK är ett bra hockeylag; Varför jag blir så förbannad är för att laget spelar som dom gör; AIK var fan inte tip topp ikväll, det var vi som gjorde så att dem såg bra ut genom att se totalt förlamade ut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Dä ända possessiva ikväll ä att dä FULLSATT!!
Mölle ett lätt dragskott i slotte som JJ skull ha tatt!!
Hann höll förövrigt kvar oss i matchen efter ett par svettiga räddningar!!
Didriks tackling var kvällens behållning!!
Dä ska gör ont å spel hockey…
Dä ska bäras av motståndarna på bår!
Vi ä fö veka…
Rullstolarna ska vänt på motståndarna…
Ja ä så jävlas besviken ikväll!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Utan att ha kunnat kolla matchen kan jag inte känna att 1-2 mot detta AIK var någon katastrof. Vad fan, nästan alla härinne hade ju räknat med dyngtorsk och att vi skulle vara klappkassa efter uppehållet. Så vadan denna ilska - egentligen? Luleå borta på torsdag är ingen drömmatch, men vi slog dem ju i Delfinen senast. Därefter IKO på lördag. Tog vi lätt med 3-0 sist. Nej, här glöms inga slutspel. Självklart lär grabbarna vakna upp ur dvalan. Nu har vi en match i benen och var tydligen jävligt nära en kvittering. Tänker inte deppa ihop för det här..:
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
SAIk ska spela fotboll för några hockeyspelare är de inte! Möller och Wingerli kan dra åt helvete! Skäms!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Smokey: Jag använder KUK lika mycket när jag är på detta humör. Har inget med könen i frågan att göra, mer att det bara är väldigt effektiva värdeord :-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
thorwald: sen har ante vissa jävligt konstiga drag. Vi KAN inte spela 4-4, vi har varit tillbakapressade mot alla lag i alla matcher vi fått 4-4-läge. Man behärskar det inte. Med +2 minuter kvar på klockan och tekning i offensiv zon så väljer han att INTE plocka JJ. Vilken katastrof. Vad händer? Skellefteå får lägga ner pucken djupt och döda bort 40 sekunder direkt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
vonDöbeln: det lönar sig verkligen att fuska och mygla.

Det är systemfel!

Om nämnden dömer för diving borde laget få tre poäng avdrag utöver den skrattretande låga bot som mest verkar funka som balsam för den som filmar.

Med lite flyt kan man sedan efter en säsong kanske dra slutsatsen att ett lag hade kunnat gå till slutspel om man inte filmat eller sluppit kvala om man inte filmat…

Då finns incitament till att inte filma på isen…

Men i Sverige…

Nja… knappast…
Keep Diving!
Låst ämne

« · 2409663 · »