1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600107 inlägg · 6212 ämnen

Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-02-23

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-02-23
Knass: "fan växx upp allihopa"

Hahahaha! Nästa moralpolis

Det här forumet behöver en trepoängare mer än vad SMÅLAND behöver en sup.

{9386}: vet inte hur kul det hade varit o levt med en bitter stålkuk heller. fan växx upp allihopa ni är vuxna människor och ni är inte rolig för 5 öre

Ha dä släppt ut Lekis hä ida??
Va ä alla vuxna??

Olli Nomadinen : Måste vara ryska porrbottar som tagit Nick-form...

KulltorpsOlli: Ja man undrar verkligen från under vilka stenar alla dessa tomtar krälat fram. Gäller ju inte bara härinne

Olli Nomadinen : Alltså vad är det med folk idag??

Meduza: Ja spelare X är helt värdelös och har varit typ hel säsongen, men solen går ju upp imorgon också, kul! Typ så?

Meduza: Vi är överens om att Timrå inte var dåliga igår, sen kan man ju aldrig vara nöjd över en förlust. Men som jag konstaterat hade vi flyt med övriga resultat så skadorna minimerades. I morgon har vi Malmö hemma, allt annat än 3 poäng där ser jag som en missräkning och det kommer jag vara besviken över. Då är det en helt annan kravbild än mot lag som Saik

FH - avdammad: Ja och framför allt så upprepas samma skit kontinuerligt! 🤢

{297}: Roligt att just du tog dig tid att kommentera.
Som det gamla ordspråket "slänger man in ett ben i en hundhop, skriker den som blir träffad".
Just du råkar ju vara den som ideligen skriver "samma" inlägg med minimal variation om och om igen!
Jag vill definitivt inte ha nåt facebook gullegull, men tycker att man kan va objektiv och ibland kunna se saker som är positiv i eländet.
Som jag sa, i princip alla här hade ju kalkylerat redan innan matchen med förlust.
Tycker vad ni än säger att vi gjorde en bra match och hade chans att ta poäng.
Slutpratat om detta nu, som tur är kan man ju scrolla!😉

{297}: Jag vet inte om jag varit med längst, men jag har varit här länge. Forumet var visst annorlunda för 20-25 år sedan. Alla var yngre och mindre gnällgubbiga och många kloka skribenter har gett upp och gått vidare. Men för den delen så är det väl ok i nutid också. Däremot så tycker jag att gnället på enskilda spelare ibland går överstyr.

{9386}: Ja alla är vi bra på nåt men nu släpper vi det. Vet inte om du har så tråkigt liv att du suktar efter lite drama här men jag avböjer vidare inviter. Trevlig helg

{9386}: Kan vi bara ta oss upp på den snälla vägen igen nu. Eller ta det i privata forum.
All form av styrning om vad personer ska tycka och tänka i ett forum behöver motas i grind, exakt som Mike skriver.
Vi respekterar varandra, eller låter bli forumet.
Det är nog mycket hat, hot, lögner, påhopp och elände i världen.
Låt oss vara föredömen iallafall.

Meduza: Hockeysnack har varit EXAKT likadant i 20 år trots fläckvisa försök av massor av individer som likt du vill ha nån slags facebook-feelgood-sida. Måste va skitjobbigt att få ångest varje gång det skrivs negativ kritik. Du får så klart vara på hockeysnack lika mycket som nån annan men du kommer ju inte omvända någon, gilla läget. Ignorera inlägg som inte faller dig i smaken.

Jåkkinen: hade dom varit inne länge på andra målet? Det såg då iallafall ut som så på agerandet!

Olli Nomadinen : ja det är ju prio i ditt liv att poängtera människors liv felstavining.. Det är väl det enda du kan hävda dig inom..😂🤣

Laken: "Emil Petterson ska ej spela pp då han inte verkar kunna skjuta direktskott… Alltid ta emot pucken och kladda med den 2 sekunder innan avslut. Märkligt."

Jodå, som sagt nog kan han skjuta direktskott. Här har du exempel på detta i bifogat klipp
1:44
2:47
3:10
3:38

{9386}: Precis. Vi kan ta en kurs i särskrivning till att börja med. Du står först i kön

DenRöda: Slump? Jag skulle säga att deras mål var väldigt dåligt försvarat av Timrå och inte deras skicklighet. Ena snubben stod ju och gapa av förvåning över att han fick glida i slowmo förbi hela Tiklaget.

Olli Nomadinen : och här kom Mr viktigt Petter och styrde upp allt så vi övriga låg begåvade med stråtrövarpanna ska förstå hur det fungerar 🤔🤣

Andersson: Mina drömkedjor nästa säsong:

Dahlen Lander Hållander
EP/Hartmann Hanzl Lodin
Wedin NY Walli
Wärmhed EA/Boyce Johansson

Tror att Hållander nästan är 100% klar. Tror Lodin kommer också då han är skadad och inte lär få nytt kontrakt. Då ska han spela med Timrå har han sagt.

Sonnenberg: Erixon har ju nyss skrivit ett flerårskontrakt så honom kommer man med största sannolikhet inte att göra sig av med. Samma gäller Svensson och Didde. Visst det går att bryta eller skriva om kontrakt men tror inte det kommer att ske.

Söderöver: Dahlen är den som är hetast i Timrå just nu. Han har ett driv som man inte sett på hela säsongen och tar initiativ. Skjuter mycket. Igår hade han 4-5 fina lägen, borde satt minst två. Men jag hoppas att det kommer mot Malmö. Han brukar ju göra en hel del poäng mot dom. Hoppas även att Hartmann är tillbaka. Han är viktig i offensiven och forechecken. Som Timrå spelade igår med hög forechecking så inte motståndarna får någon tid på sig och ofta fastnar i egen zon, det är så Timrå ska spela punkt.

Sonnenberg: Jag blir lite provocerad då en av Skellefteås spelare säger i en intervju efter matchen att detta är ett lag vi ska slå om vi spelar normalt typ. Snacka om nedvärderande. Nog för att de är bättre än oss det visa poängen. Men tror inte de kan vara helt 100% att vinna om vi möts i slutspel. Igår störde vi dom rejält.

Olli Nomadinen : Ja, tänk vad hemskt att sitta och diskutera vilka som ska vara kvar eller inte.

Meduza: Ojojoj vad jobbigt du har i dina ambitioner att forma oss övriga till vad du anser är mallen för hur man ska vara som supporter. Att du ids lägga energi på det. Supporta är som att sörja, det är högst individuellt vilka uttryck det tar och i stort sätt finns inte rätt eller fel. Detta är ett supporterforum, så länge det inte går till hot eller personliga angrepp är var och en fri att ge utlopp för både frustration och glädje kring supportandet på det vis man önskar

Tillsammans med målvaktstränare Michal Zajkowski diskuterar Ante Karlsson läget inför varje match.

Och även om Jacob Johansson vill stå varenda match kommer Karolus Kaarlehto att få sina chanser.

? Han börjar komma igång och kan vara redo att spela, jag kommer att stoppa in honom. Jag litar på honom.

Timrå räknar med att få tillbaka Tim Erixon och Sebastian Hartmann till matchen mot Malmö på lördag eftermiddag

Däremot kommer Robin Alvarez inte till spel och mycket tyder på att det blir ett uppehåll för Per Svensson också efter att han dundrat in med huvudet i sargen i slutet av matchen mot Skellefteå.

roger_sundsvall: Utav de som inte har kontrakt nästa säsong, börjar jag mer och mer känna ska vi ta nästa kliv så är det BARA Walli vi måste behålla. Andra lag lär ju ha fått upp ögonen för honom så han kommer nog att bli dyrare men lite mer deg på honom är nog helt klart värt det då detta dessutom är en spelare som har en utvecklingskurva modell UPPÅT.

Jag är så jäkla trött på en majoritet av "supportrarna" här på HS!

Det är ständiga upprepningar av samma sak.
Det ältas om att den och den är usel, kass, värdelös m.m. och lösningen är att "sparka" spelare hit och dit. Vem och vilka ska in istället, blir det garanterat bättre?

Oftast kommer detta efter förlustmatcher, men även när vi tar 3 poäng.
Det verkar som om det aldrig är bra vad som än händer?

Varför inte acceptera att det är Ante och Kapanen som bestämmer vilka som ska va kvar, som tur är!

Gårdagens match mot serieledarna och troligen guldvinnarna denna säsong.
Jag tycker att prestationen av TIK var över förväntan. Vi stängde ju ner SAIK i princip, mycket starkt försvarsarbete (förutom vid 0-1 & 0-2).

I princip alla här hade så ju att TIK var helt chanslös, men hade inte pajas zebrorna helt omotiverat tagit Palola utvisningen, så tror jag att vi hade fått oavgjort full tid.

Problemet vi har med produktionen mot dessa topp 4 lag beror ju på att dom är mästare att stänga oss, blocka skott, rensa framför eget mål, ta hand om returer.

Håller med om att vi måste lära oss att skjuta direktskott. Det går inte att stoppa pucken och sen skjuta, skotten går i princip aldrig igenom.

Som sagt, bra genomförd match mot värsta motstånd. Synd att det inte blev poäng.

roger_sundsvall: ja alltså det här med 6e platsen var väl inget vi trodde stenhårt på innan säsongen även om laget såg spännande ut, MEN eftersom vi legat topp 6 mer än halva jävla säsongen känns det ändå som en besvikelse om vi bara slutar topp 10. Trenden just nu ser dock mer ut som att vi ska vara jäääävligt glada om vi räddar oss kvar i topp 10.

Men oroa er inte, jag har lösningen. Vi ska använda ett gammalt citat från Anders Hedberg när han var expert kommentaror på TV3 i nåt VM för evigheter sedan:
"SKJUT! mot mål, på mål, i mål, så blir det mål"

Speciellt den delen att de ska skjuta "i mål" är ju genialisk. Är det nån som berättat det för laget?

Andersson: Det stämmer! Jag tänkte bara 35 år bakåt. Glömde bort tiden då man kunde skjuta en långfösare och den gick in för att målvakterna hade så små skydd.

{DenRöda Jo det är kanonbra , men svenska rekordet har Kenta Nilsson och det lär stå sig ett tag till , 131 poäng

DenRöda: Vore bra om han berättade för sin storebror hur man gör poäng!

Elias Pettersson trendar mot 107p sett till hur hans poängsnitt ligger på över hela säsongen. De senaste 10 matcherna har han gjort 19p. Fortsätter han på samma nivå så lär han bräcka 120p vilket gör honom till den bäste svenska poänggöraren någonsin under en säsong i NHL. Det om något är häftigt!

Olli Nomadinen :
precis
8.a är okej nöjd,playin o nån/några xtra matcher
till nästa säsong krävs uppgradering
av vissa spelare,som idag håller HA klass

DenRöda: Fyfan, 6 ångestmatcher kvar och vi har allt att förlora. I flera omgångar har vi varit på kvartsfinalplats. förlorar vi allt nu och inte tar oss till slutspel är jag jävligt besviken

sargad: Exakt! Min tolkning på hur det sett ut under denna säsong är att vi är:
95-100% 12 matcher.
80% 15 matcher.
65% 15 matcher.

Väldig ojämna insatser, och det finns tillfällen då vi kan se ut som topp3. Efter varje uppehåll blir det ännu värre och vi är i botten och skrapa.

Gårdagens match var 80%. Hade vi spelat lite smartare på off-blå och kanske leta mer spel bakom motståndarmål så hade vi kunnat få till mer chanser.

Skellefteå fick iväg 13 skott på oss hörrni. Mål 1 och mål 2 är "slump" och såklart individuell skicklighet av deras backar. Deras Forwards hade inte en chans så deras backar fick kliva fram i banan för att bräcka vårat försvar.

Trots förlusten så tyckte jag Timrå spelade bra! Jävlar vad dom vill vinna till varje pris. Dahlén är på G. Han är het!! Har saknat hans svarta ögon i avgörande situationer. Senast i kvalet uppåt hände det.

Olli Nomadinen : Kan man ju säga, tror det är mer troligt att vi kmr till slutspel nästa år, kändes lite smått overkligt att vi skulle behålla plats 6 då vi kvalade förra året, timrå som förening behöver tid att etablera sig så är det bara tyvärr

roger_sundsvall:.eller vi ligger 8:a, vi är så pass bra ;-)

Rindells högsta vs lägsta nivå är en väldig skillnad.
Ett par matcher har han sett ut att vara för bra för SHL. Håller i och bär upp puck på ett mästerligt sätt och skott eller flippar från blå fastnar nästan aldrig på första motståndare.
I några matcher är han helt anonym, osynlig och blir ofta "uppäten" i egen zon.
I och för sig är väl lägstanivån något som hela laget behöver jobba på. Om vi kunde komma upp 5-10% bättre i majoriteten, säg 3 av 4, av våra dåliga matcher skulle det göra väldigt mycket.

roger_sundsvall: Slutar vi 8:a i grundserien är jag nöjd med plus i kanten. Igår fick vi god hjälp av övriga resultat. Kanon med oavgjort mellan Luleå-Rögle och extra till de sistnämnda, även om det tar emot så var såklart Oinks seger över Clöbben guld värd, Läxandstorsk mot fbk och att HV slog Öret gjorde inte heller ont. Hyggligt glapp nedåt ff och beskedliga 3 p upp till 6:e
Det k a n gå

vi ligger 8.a i tabellen
vi är inte bättre
så ere

Bee: Jag skulle i så fall offra Erixon före Skägget.

Spelare som ska bort Lundin Andersson Mieho Alvarez Boyce Stenqvist Palola även Pettersson som han spelat de senaste 20 matcher men lär inte hända. Måste in med spets till nästa säsong för att bli ett stabilt SHL lag Drömmar Hållander Lodin och två PP backar

Fortsätter på min inslagna, säkert ouppskattade roll som domarkritiker. Mest för att jag är så skenheligt spyless på att dessa topplag ska ha så sinnessjukt mycket med sig som bara ska accepteras med ”dEt hÄnDeR aLLa”. Det mesta av vår insats och matchen i helhet har blivit sagt med så jag bänkar mig från den diskussionen.

Utöver en 2-3 solklara utvisningar i första perioden, där SAIK lyckades få med sig det enda PP:et, hade vi ju en sleewfoot som jag fann mycket underligt att den inte renderade något. Eftersom jag var där live och var fly förbannad i 55 minuters aktiv speltid har jag inte lyckats med min rutin att titta på situationen igen 1500 gånger. Någon som minns när detta hände?

Är jag helt från vettet, eller överträffade SAIK sig själva ikväll med dykningar och klubbtapp? Vi var ett gäng på 15 personer som alla turades om att resa sig upp åtminstone ett par gånger när Dijonsenaps skridskor mirakulöst försvann. Var inte alltid domaren gav gehör som tur var, men till syvende och sist fick de ju ändå ett par med sig via denna hedersvärda, inövade taktik.

Sist men inte minst har vi länken nedan. Inte för att det kanske avgjorde matchen, eller ens påverkade poängutdelningen det minsta, men denna meterssolklara offside som dukar vägen för matchens sista mål, är ju för fantastisk. Sveriges högstaliga i hockey damer och herrar. Rättskipningsparodiernas Mekka!

Men ”dEt jÄmNaR uT SiG”. ”sAiK hAr oCkSå fÅtT dOmSlUt MoT sIg”.

Godnatt!

{7043}: nu vill ju Timrå som sagt enligt rykten skriva kontrakt med han .. antagligen till samma eller lägre....enligt mig är han långt ifrån tillräckligt bra för att vara tänkt i en tredjefemma ...iaf om vi ska höja nivån i klubben och höja ambitionsnivån inför nästa säsong.. .

Greven: Jag står fast vid att skotten måste komma snabbare. Ska det hända måste vi bli bättre på att skapa ett halvt skärs yta i offensiv zon. Just nu har vi jättesvårt att spela oss ur pressen, vilket leder till många skott som slängs runt eller i närliggande täck.

Jobba sent igen då…

Såg just färdigt.

Gick tåget ikväll?

Jag tycker man ska sluta tävla för en topp 6 jag tycker Kapanen och Ante ska lansera en plan för att nå en plats i ingenmansland!

Det är bättre än ifjol.

Det blir tydligt att när serien ska knytas ihop och det börjar bli viktigt, ja då räcker vi inte till.

Då spelar JJ lite som om det var försäsong och backarna drar ner tempot lite för mycket heeeela tiden.

Passningsspelet rakt över blir faktiskt bajs!
Farten på rören är helt borta.

Ingen annan än Walli klarar av att åtminstone åka jämt skägg med motståndarbackarna.

Ingen. Verkligen ingen utmanar och vill något utan det är utsida, vända hemåt chansa en pass. Ibland till medspelare oftast inte.
Backarna tar inte snabba avslut så dom får aldrig igenom ett skott.

Vi går på filmningsfällor hela jävla tiden.

Och jag kan bara säga: SLUTA SPELA DUTTAR HOCKEY MED ARMAR OCH KLUBBOR!

Det är så förbannat löjligt enkelt att få med sig utvisning genom att som Saikfjanten mot Palola, släpp klubban. Det är ingen slashing värd 2 min. Det är en petning. Men det räcker för det är så jäääääävla enkelt för en horzebra att ta den utvisning.

SLUTA SPELA MED KLUBBA NÄR MAN INTE HAR PUCK!

klubban kan då användas till balans, bryta puckar täcka skott/blocka skott och passningar.

Enkelt!

Diciplinera er!

När vi hade en period i andra halvan av 2a där vi faktiskt var lite förbannade och smällde på, Lander, Mieho, Hanzl, Walli, Pääjärvi och faktiskt även E P! Ja utöver Didde och Svensson. Då går det bra! Inga filmningar, psykologiskt övertag, Saik ur balans.

Sedan kryper vi tillbaka och duttar i tredje…

Rindell var tragisk med pucken idag tyvärr!
Hade behövt hans kapacitet att hålla puck.
Eronen missade ALLA! lösa puckar och var som ett rådjur i hellyset me pucken…

Åkte sakta med den och blev fastchecka varenda jävla gång det fanns chans att vända spel eller gå ur zon iaf.

Fall framåt?

För vi kom i gång med produktion?
För vi blev rejäla i egen zon igen?
För vi tog tag i passningsspelet?
För att vi fick fart i vår offensiva rörlighet?

Nope!

Vi dög inte, vi var faktiskt inte så nära.

Men 1-3? Två gubbar offside? Saik privilegierade fuckfaces!

Det är inte tufft att vara domare i svensk ishockey! Det är en jävla dröm!

Att vara chef inom polisen? Det är tufft!

Men men! Det kändes rätt så rättvist ändå!

Släpp nu drömmar om slutspel!

Slappna av och spela av säsongen! Det blir bättre än ifjol!
Har vi en jävla tur kanske ett avslappnat spel leder till att Timrå från nov 22 kommer fram igen.

Då kändes det som att man spelade.

Inför nästa säsong får man fan lösa en tränare eller konsult som kan dra upp tydliga riktlinjer på hur ett ansfallspel ska se ut.

Timrå försöker men hittar fan inga farliga ytor att hitta på något på utöver Dahlén! Han är den enda i Timrå som rör sig utan puck i anfallen för att få yta.

Alla, ALLA andra rör sig längs sargen och söker gröt!

Den enda som vinner på det är fakking Erixon som då har chans att pricka en passning.

Japp nu har jag spytt i affekt igen!

Så kan det gå.
Alldeles oavsett, kämpa Timrå!

På lördag tar vi Malmö!
🌹🤍❤️🌹

Sonnenberg: Just nu är vi 8 . åttan möter nian ,i detta fall mögle . Hur skulle det gå ?

Karlsson74: Du skrev ”ett billigt alternativ i 4e” Han tjänar ju över 100 tusen i månaden. Normalt sett brukar spelare i 4e tjäna runt 30-70 i månaden. Som sanny alltid säger, 4e kedjan ska vara billig.

Bee: Jag tror Hanzl kommer lyfta sig i slutspelet. Han var kung i våras, visserligen i negativt kval men han kommer bli bättre när det börjar gälla något.

« · 2478731 · »