{297}: Lyttinen och Rindell behöver vi väl inte diskutera. Didde har sina styrkor. Eriksson likaså. Svensson, ja, det har dykt upp frågetecken där, agree.
roger_sundsvall: nä, det var tur vi tog så pass med poäng i novembermörkret då alla andra lag var nedtränade, nu när alla steppar upp, så räcker vi mycket riktigt inte till.
Kebab_House: Vi har 13-12 i skott mot serieledarna, släppt in 2 mål på 2 försvarsgrodor. Gjort 0 mål. Alla ska bort! Främst backarna!
Jag är faktiskt hyfsat nöjd med hur vi spelat den här matchen. Det tråkiga är att vi inte spelade såhär mot skräplagen vi tappat poäng mot nyligen. Vi måste lista ut hur vi ska göra mål igen för att vinna sådana här matcher.
Vi saknar forwards med killer instinct. De tänker för mycket istället för att försöka göra mål. Wedin är en sån spelare som vi saknar oerhört mycket. Även Lodin förra säsongen gjorde viktiga mål.
RunarUp: nu tycker jag du är orättvis. Dom enda jag önskat att man skulle bryta med är Hartmann och Lundin. Hartmann har ju spelat upp sig rejält! EP har jag dryftat att man kanske kan få nåt annat lag att ta över kontraktet på så vi får lös pengar.
Sen finns det en rad spelare jag inte önskar/önskade att man har/hade förlängt med. Mieho, Palola, Svensson, EA, Pääjärvi, Svensson, Rindell, Stenqvist. Så 1/3 av truppen typ?
Timrå4ever: Ok, men när han spelar bra i aktuell match så kan vi berömma i stället för lyfta fram och fokusera på nån tidigare dålig match, eller hur. Det är väl mån slags grundbult i ett supporterskap.
För övrigt hoppas jag han eller Didde proppar nån av oskönt kaxiga skeletspelarna.
Men varför är det Erik Andersson som får bägge kontringarna?! Vafan vem som helst kunde väl fått det, inte EA! Hade haft större hopp på ett om JJ kommit i det läget än när EA gör det.
The great one: Måste in någon slags domarfunktion som kan plocka en sån där filmning direkt på isen och sen avstängning på fuskaren. Det skenar snabbt i fel riktning för hockeyn just nu. Tacklingar ska vi inte ens prata om, det har blivit våldsamma kramar istället för tacklingar. En open ice och man blir avstängd direkt oavsett om den var schysst eller ej.
{9908}: domaren kan inte se den filmningen, det går för snabbt. Så då tar han en reflexutvisning istället. Måste in nån videodomare som kan bryta in och visa ut skellefteåspelare in direkt på isen.
Men det är ju oerhört fult av Skellefteå att fuska och dra nytta av detta faktum.