1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580476 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Södertälje 2009-12-07

1214839 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
KniveN: Om det är nån som är patetisk så är det du som tycker att din åsikt är den enda rätta och som sätter epitet på andra som är helt tagna ur luften. Hynning är ingen hackkyckling men är han dålig så får han en slev, likväl som övriga. Det finns de som är bra, mindre bra och rent av dåliga och de får den kritik som de förtjänar. Positiv - Negativ.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
Ambroo: För att du är som många andra patetiska personer här inne som måste ha någon/ några hackkyckling i laget att klaga på, där alla situationer den spelaren är med i som inte faller väl ut automatisk är den personens fel...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
KniveN: Jaha ja, men varför tror du att jag svarar dig då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
Ambroo: Bra då vet man vems inlägg man inte behöver ta på så stort allvar i framtiden
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
KniveN: Han gör allt fel hela vägen efter att han vunnit puck.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
Lemmy och Ambroo: Kolla på sekvensen igen så får ni se, jag har sett den flera ggr. Hynning lägger sarg ut som hade gått till Corso men Karlsson stoppar den med handen innanför egen blå. Han har ett läge att skicka pucken ur zon (med förmodad icing), men varför ska han göra det när Södertälja inte har haft någon press? Karlssons fel att pucken blir kvar inte Hynnings.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
Bragd-Birger: Övermod big time av Modig, då vet du vad jag talar om. Ja, du har en liten aing iaf. Vi kan väl säga att han gjorde en Norrena bakom egen kasse, då börjar det likna nåt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
Dream Team: Såg inte matchen, men det låter majsigt. Sånt vill jag se mycket av på torsdag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
Bragd-Birger: Amen skit också! Övermodigt agerande av Modig. Det där får dom äta upp på torsdag. Nöjd tränare i Luleå.. Men jag förstår honom delvis. Endast den okunniga kommentatorn kunde hitta den 7:e Luleåspelaren på isen på slutet. Och domaren då såklart. Dahlén får hjälp från alla håll..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
Bragd-Birger: Joru, spana in målistalangen i Lulä. Där har du en spelare god för... minst allschwänskan... eller nåt. 3-2 till The assholes efter sudden. Ska vi ge målvakten ett ass. för avgörandet, ja vi gör det!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
Bragd-Birger: Jo, den förhoppningen satt ju som en smäck. Jävligt onödigt av Frölunda.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
Heleniz: Lule & Assholes lirade i a f oavgjort. Låt oss hoppas att inget lag hittar på nåt i förlängningen. Jag gillar tanken på att ligga sked med sillstryparna om vi knäcker Lule i nästa. Flåsa en pinne bakom dom också, för den delen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
Vad håller HV på med? Beställde hem matchen på C+ hemsida. De såg inte motiverade ut alls och ingen skärpa i avsluten. Skräp också, men men, det är bara TIK själv som kan lösa denna situation, vi kan inte lita på andra!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
The Palm: 4-1 nu -.-
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
The Palm: Ja, vad fan sysslar HV med? Osexigt att dom måste ha sin förstafemma intakt för att vara bra. Lever ens Davidsson längre?
Jaja. Varje omgång som vi har SM-guldvinnarna bakom oss får vi vara glada.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
2-2 i Scandinavium nu... håll detta nu :P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
3-1 till Modo och uselt spel av HV. Nåväl det är väl positivt att HV tappar poäng - det är ju dom vi skall om..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
Ambroo: funderar ibland på hur högt Corso legat i poängligan om han hade haft en mer klinisk spelare än Hynning vid sin sida.

Man måste ju emellertid vara ärlig och säga att han är DÄR när det ska göras mål, han sätter dock inte alltid dit den. Många forwards är ju inte ens där.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07

Ambroo: Exakt. Det blir ju liksom inte fängelse om man lyfter ut en puck ur egen zon, inte minst när man leder med ett par mål. Det är även tillåtet att slå icing har jag hört. Även på hemmaplan. Bättre det än att mota iväg pucken till stillastående spelare. Framförallt när man nyss släppt in ett mål. Varför krångla till det hela så att säga?

Hur som havre är det lite lättare att göra rätt vid sidan av isen.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
KniveN: Det jag såg var att det var just Hynning som hade pucken i kontroll först och slarvar och duttar sen i vanlig ordning. Vet inte om vi snackar om samma situation men jag måste nog hålla med vår käre Ambroo i detta fall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
KniveN: Fabricera? Han gör det bra som vinner puck, om jag nu ska försöka hitta nåt positivt, men som han agerar med den i just den specifika situation som både du och jag trycker på är bara för dåligt.

Och du har ju naturligtvis aldrig gnällt på nån utan att få medhåll från alla håll? Att kasta skit är en sak. Det här är inte att kasta skit. Jag vet också att jag inte är ensam om att tycka som jag gör om den situationen.

Hissa eller dissa. Man gör sig förtjänt av bägge delar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
Ambroo: Finns sanning i det du säger men nu var det en specifik situation vi pratade om, ge han skit för det han gör dåligt men fabricera inte fram situationer så att du ska kunna klaga på honom eller någon annan.. Det sker alldeles för ofta här på HS.

Hynning är på väg att ta tillbaka pucken och lägga ut den ur zonen till Corso, han rår som sagt inte för vad Karlsson gör. Kolla på situationen igen så får du se.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
KniveN: Det är Hynning som i grunden ställer till det, kort och gott. Jag vet inte hur många gånger han missade att ta ut den igår och det är som sagt inget fel i att slå icing. Hellre det än att det indirekt leder till ett mål i arslet. Det handlar om avvägningar. Visst, han gör 1+1, men bränner på tok för mycket, är allmänt duttig i egen zon och viker ständigt undan i sarghörnen. Sen tycker jag även att han kladdar sönder lite väl många powerplay genom att ha för dåligt pucktempo, obefintlig rörelse och en förmåga att hamna med ryggen mot banan.

Edit: Vi kommer nog inte längre i diskussionen. Man kan väl avsluta med att konstatera att våra åsikter går isär...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
Dream Team: Ja man kan väl tycka det? Det spelar ingen roll om man slår tio raka. Det är ingen skönhetstävling.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
Ambroo: Corso står i passningsskugga. Under press är han direkt när han får pucken. Han drar den inte i bakhasorna på Karlsson. Bra att han kan hålla i den och leta passning istället för att bara slå ifrån sig så som vi vill att han ska göra, som förmodligen resulterar i en icing.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
Ambroo: Vad är fel med att slå en icing i det där läget? Allt bättre än ett mål i arslet är väl att föredra!?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
KniveN: Han åker och glider bakom egen kasse efter det ja och håller i för länge. Tittar han upp så kan han spela en kort till Corso, lång till Sonnenberg eller lyfta ut den då han har all tid i världen. Men istället så fipplar han, tvingas titta ner och är så nonchalant att han hamnar under press och drar den i bakhasorna på Karlsson. Sen gör visserligen Karlsson en mindre bra sak när han inte täcker bort passningsvägen bakom förlängda som leder till målet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
Ambroo: Det är första gången Hynning rör pucken i det bytet när han tar tillbaka pucken i egen zon, det måste vara något annat tillfälle du tänker på. Sen så gör han det inte svårt för Karlsson, för Karlsson ska bara släppa den där pucken till Corso.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
Tikrat: Aj... blindtarmsinflammation är smärtsamt. Hoppas operationen går bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
Mer sjukdomar och skador..

Challe till sjukhuset
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
dr-nix: Har inte sagt nåt annat, men vi kan ändå ta 3 p liksom mot Rögle.

Vi har flyt nu som jag hoppas håller i sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
Hahl Bundy: Luleå i Luleå är knappast en enkel match. Tror att det blir en svår match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
mikenomad: Ja vi börjar bryta vissa trender nu.
Nä, det var en skön rättvis seger, mer segrar framöver,Ta Luleå på Torsdag o RBK på lördag.
Då kan man vara lugn fram till annandan. När hände nåt sånt sist?
Fast nu har det ju inte hänt än förstås! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
Hahl Bundy: Ändå tycker jag gårdagens match sammantaget var lite av ett styrkebesked. Vi lyckades vinna pliktskyldet en match vi "ska" vinna, utan att orsaka kollektiva hjärtinfarkter runt om i Medelpad med omnejd.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
Ambroo: Dessutom lämnas Micha ensam därbak o har ingen att passa när SSK:arna flyger på honom nere i sarghörnet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
mikenomad: Det var kanske den han syftade på? Fast förvirringen var total? 

Jag tror han ville få fram vid 4-0, att inte ens en 5-0 ledning är säker.
Jag tror det. Vi säger så. :)

Det kanske var därför jag satt en hel period o funderade på vilken match vi ledde med 5-0 o vann med 6-5.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
KniveN: Hynning har, i momentet innan, läge att starta ett uppspel med en enkel passning alt. lägga ut pucken lugnt och säkert, men istället så ger han, återigen, nonchalansen ett ansikte och gör det inte enkelt för Karlsson.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
Hahl Bundy: Jag skulle vilja likna gårdagens match med en lite klichéartad Hollywoodproduktion. I filmens första del visas hjältens utomordentliga förträfflighet upp och man gottar sig i biosalongen åt helylleintrycket som man översköljdes med i våg för våg. Samtidigt satt man självklart och funderade; -"Det här känns inte realistiskt, när skall det bli spänning i detta?".

I filmens andra del kommer svaret. Hjältens fasad krackelerar en aning. Hjälten måste inse att han inte kan leva på gamla meriter eller den förträfflighet som målas upp under filmens inledning. Det krävs självrannsakan (time-out) och självuppoffring (blod).

Dock kändes det som om filmen förlängdes med 15 minuter i onödan. Jag tycker faktiskt det verkar som om regissören (Thomas Andersson) gjorde sitt bästa för att fövanska manuset på slutet av filmen bara för att skapa extra spänning. Det var absolut helt onödigt effektsökeri med specialeffekter som i normala fall inte förekommer i dessa typer av filmer.

Men slutet blev ändå som vi förväntade oss och det var väl tur det.
Annars hade det varit en riktig kalkonrulle. Men med tanke på att relativt många uppskattade skådespelare valde att tacka nej till att delta, alternativt gjorde en cameo (Pärssinen), så får filmen godkänt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
Hahl Bundy: Det där med "in your face" stämmer jävligt bra. För det är så det är....med TIK kan man ALDRIG vara säker, oavsett om vi leder med 5-0 eller ligger under med de siffrorna.

Minns ju även en match häromåret hemma mot HV som startade mardrömslikt med ett 0-5 underläge(tror jag det var) men som till slut slutade oavgjort.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
mikenomad: Gubben bredvid mig sa nåt klokt vid 4-0:
Kommer du ihåg matchen då vi ledde med 5-0 o matchen slutade 6-5?

Ja, sa jag med ett hurtigt leende. Men jag kommer även ihåg när vi vann mot FBK med 6-0!

Att jag aldrig kan hålla igen klaffen o lyssna på dom med erfarenhet. Brist på erfarenhet, trots min erfarenhet.
70 plussarna vet vad dom snackar om :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
mikenomad: Ja det är fantastiskt i sig.
Men det beror nog på att hur vi än vinner så berör Timrå IK :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
Hahl Bundy: Men visst är det skönt att vi kan hitta de där kornen av missnöje trots 7 raka utan förlust och formstarkast i ES! Så man har en anledning att skriva härinne...

;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
mikenomad: Själv satt jag på sittplats för 1:a gången den här säsongen med "gubbarna".
Det dom uttryckte i ord passar sig inte på ett HS-forum.

Jag kan säga att dom var lite missnöjda med 2:a o 3:e perioden o med Hynnings o Moes defensiv bla. Milt uttryckt.
Anger behöver jag väl inte nämna, tror jag, för han är alltid med i snacket nuförtiden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
Hahl Bundy:

"Det här borde man väl hålla..."

"Jadu, jag är då inte lugn. Men förhoppningsvis är det här en av de fåtal matcher med TIK när man inte sitter som på nålar."

"Nu känns det lite oroligt. Limpans mål."

"Ja...som sagt, jag är inte lugn. Det är ju Timrå IK...."

"Hynning missar friläge, har innan passat till SSK:s bägge."


"Ja, det stämmer inte för karln!"

"Klart!"

"Nu bör det gå vägen."

"Men fan vet...:-("

Lite sms-kontakt mellan mig och en polare under matchen igår. Kompisens sms först. Man kastas mellan hopp och förtvivlan. Fast igår kanske förtvivlan var ett väl starkt ord, var på det hela taget ganska lugn faktiskt. Allt är ju som bekant relativt.

Dock kände jag en viss rektal retning vid straffsituationen.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
Det man kan konstatera efter gårdagens match är att jag var riktigt nöjd efter 1:a perioden.
4-0 o jag tänkte att: "Nu ska TT få"  för jag tippade ju o trodde på propplösning igår.

Tyvärr satt proppen väldigt hårt för det blev nåt konstigt baksug där i resten av matchen!
Jag var inte ens dyngnödig men när straffen slogs så nog hade jag en brunrand därbak!

Timrå borde få ett pris för: "att med stor ojälvisk disciplin låta andra spelare göra jobbet defensivt o för att med stor portion "in your face" låta supportrarna få sitta där med ångest, fotsvett, armsvett, you name it, efter att ha suttit o myst pillat naveln o sippat Pepsi i periodpaus ett!"

Men men vad hade jag väntat mig efter den här matchen egentligen?
Ett par rena Fillingar?

Ha ha In your face! som spelarna uttryckte det!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
Kramer: Ja, bra jobbat. Behållningen av matchen var ju att TIK lyckades göra 6 mål, det är vi ju inte bortskämda med. Dessutom hade vi ett rungande stolpskott och ytterligare bud på fler mål. Offensivt bra, deffensivt, njaa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
Karlsson vänder sig om och stoppar pucken med handen innanför egna blå, knappast Hynnings fel.

Momentet innan? Hynning vinner tillbaka pucken och åker bakom egen kasse och ska lägga ut den.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
KniveN: Andra och tredje målet är hans. Vid andra så stoppar mycket riktigt Karlsson upp den vid blå, men han får pucken i bakhasorna och i momentet innan så har Hynning all tid i världen att göra nåt konstruktivt av den. Sen vid trean så tappar han bort Hedin helt och hållet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
Ankan: "Hynning bjuder på 2 mål" Så att inte prick mål ur en dålig vinkel som sedan leder till mål och lägga ut pucken som Karlsson stoppar på egna blå är att bjuda på 2 mål? jaja det är han som är experten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
PEAP: Äh Södertälje var ju aldrig närmare äm 2 mål, var väl sådär lagomt spännande det!

Bra jobbat TIK!!
Kommentera

1214839 · »