1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604054 inlägg · 6212 ämnen

Timrå IK - Södertälje SK 2009-11-17

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2009-11-17

Leffe: Jag är inte alls insatt i norsk hockey men den information jag hittar gör gällande att ligan är stängd. IK Comet Halden blev tvångsrelegerade inför innevarande säsong på grund av bristande ekonomi. Det öppnar

Manglerud Stars och Frisk Asker Ishockey ser ut att halka efter i tabellen efter 18/19 omgångar men frågan är om Timrå kan hitta något i dessa två lag eller om någon annan klubb är villiga att göra sig av med en spelare under denna tid på säsongen.

Spelare i Finland håller högre kvalitet men brukar bli intressant först framåt jul. SM-liiga är som bekant stängd och där brukar de fyra lagen i botten ha en tendens att göra sig av med spelare i slutskedet av grundserien för att inte äventyra ekonomin. Nu är bara en tredjedel av serien spelad och det är väl egentligen bara SaiPa (och eventuellt Lukko Rauma i överlägsen ledning) som skulle tänkas göra sig av med spelare på de premiserna för stunden.

Men vill Espoo Blues skicka iväg den gamle Timrå-bekantingen Petri Kokko kanske det finns fler spelare där eller i andra lag som kan tänka sig Timrå som ny(-gammal) klubbadress. Vad jag förstår är det ekonomiska problem som gör att just Espoo Blues söker ny klubb till Petri Kokko. Har de någon övertalig forward som kan vara intressant för Timrå?

Uno Gordon: Jag slösar bort arbetstid på hockeysnack men annars försöker jag sköta mitt jobb. Jag får någonstans runt 100 e-mail varje dag och har toppat på sådär 250 mer eller mindre arbetsrelaterade e-mail på en dag. Inte läser och besvarar jag allt. Ännu mindre så om mailen är i A4-längd. Då skulle jag inte få göra annat. Man måste sålla i bruset. Det är inte knivhugg i ryggen, det känns rätt sunt.

"Man använder sig av en dåres försvarstal", priceless! Du tar aforismkonsten till nya dimensioner.

El Maco: Så hur många mejl anser du är rimligt att man skall författa för att uppnå statusen att bli besvarad?

El Maco: Arslet svarade nästan uteslutande på min mejlkorrenspondens och sms. Undantaget kunde vara hektiska arbetstoppar och semestertider. Men även när han befann sig utomlands så svarade han i mobilen och bad sedan att få återkomma vid hemkomst vilket således också¨skedde. Det som gör mig ännu mer besviken är att jag trodde Linkan hade högre upp i tak än vad som nu är fallet.

Varför göra sig så in i helvete märkvärdig och stor utav sig. Man glömmer lätt bort småhandlare som mig i tider som dessa då intäkterna ökar och man spelar på en annan nivå. Men utan sådana som dig och mig Mattias hade inte föreningen varit där den är. idag Sådant tycker jag man skall beakta när man slår undan benen på folk som verkligen bryr sig om. Verkligheten kan gripa tag i en brutalt snabbt och omskakande fort innan man ens hinner blinka. Har man då vänt ryggen åt faster Rut och moster Olga samt den halte och tandlösa kusinen från landet så får man dem aldrig tillbaka igen.

Som det är nu kan vi sätta epiteten Tvärvigg efter Challe såsom han orerar om att statistik kan man torka sig i arslet med och att ödesmatcher och ödesveckor inte existerar. Det är för när serien är slutspelad som man kan summera. Allting annat är tvärsäkert tjänstefel. Det känns verkligen hedrande att ännu en gång bli smälld på fingrarna av en nollåtta. Men jag har fel i vanlig ordning av ohejdad vana kanske det är bäst att tillägga.

Uno Gordon: Hahaha, bra fråga.

För ett par år sedan besvarade jag alla mail jag fick men jobbade regelbundet 14-timmars dagar och sexdagarsveckor. Nu prioriterar jag annorlunda. Jag vet inte hur Tomas Johanssons arbetsbörda och prioriteringslista ser ut men ser inte att han är skyldig att mailväxla med varenda supporter som mailar. Timrå kanske borde ha en kundtjänstfunktion för sånt om behov finns (jag tycker inte det men det bestämmer inte jag) men det kan i min värd inte vara högsta tjänstemannens arbetsuppgift i en elitserieklubb att maila med dig.

El Maco: ...å andra sidan, Timrå IK bygger på ideella insatser, det gör inte min arbetsgivare. Så då kanske man måste göra sig tillgänglig. Jag är väl förstörd av 08-perspektivet.

Uno Gordon: Sen håller inte jag på att ringa vår sportchef. Varför skulle jag göra det?

El Macos sportcheftrevlighetsindex:
En gång träffade jag Nubben utanför en ishall. Jag frågade om det var okej att jag störde och det var det så då pratade jag med honom om säsongen i några minuter och tackade sen för mig.

En annan gång träffade jag Linkan på Arlanda (i en bar! säg åt SpritTaco!), frågade om det var okej att jag störde och det var det så då pratade jag med honom om säsongen i några minuter och tackade sen för mig.

Båda får höga poäng av mig. Mer än så har jag inte testat dem. Anders Jansson i Dragons är också trevlig för övrigt. Slut på mina erfarenheter.

El Maco: Fem i rad?

Jag tyckte Mododinosaurerna var riktigt fyndigt men det tyckte visst ingen annan. För facit - se min presentation.

Över och ut.

El Maco: Nu hade vi ju en kompisrelation i det hela Arslet & Jag som gjorde att vi även pratade om annat än ishockey också. Och jag vill poängtera att jag mejlat Linkan vid två tillfällen under en 6-månadersperiod. Så det är ju inte så att jag sitter och slipar på mejl dagarna i ända för att medvetet terrorisera klubbledningen. Det har jag varken tid, kraft eller ens ork till att göra. Och Thomas Johansson har jag mejlat vid ett tillfälle. Och jo jag anser det vara nödvändigt av honom att besvara mitt mejl då han faktiskt hade sökt mig först och jag som sagt var skrev uttömmande redogörelser kring saker jag inte vill gå in på i närmare detalj här.

Uno Gordon: Förresten, vart har tjuvkika-funktionen tagit vägen någonstans? Försvann den längs vägen när HS blev uppgraderat?

Uno Gordon: Klicka på inloggade i höger övre kant...

Uno Gordon: Klicka på Inloggade eller på ögat nere till höger.

Tycho & TT: Tusen tack! =)

El Maco är ingen lallande fåne.

El Maco: Jorå tyckte dom va rätt slående, tänkte på ungefär samma spelare men orkade inte skriva ut det :-)

Uno Gordon: Har TJ sökt dig och sen inte återkommit håller jag med. Dock är jag allt mer en mailergiker. Vill någon mig något, skicka helst en härold eller till nöds en brevduva.

Hellre skridskoskicklighet i Allsvenskan än grishockey i Eliten!

orion: Man ska inte bara vinna, man ska vinna snyggt också.

El Maco: den dagen Timrå vinner med grishockey kliver jag av! Stolthet, hellre i tvåan isåfall!

« · 1202638