1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581755 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23

1310895 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
Bragd-Birger: Om en finsk klubb vill ta Hirscho rakt av går det säkert att hitta nån för 150K mindre som gör MER nytta.
Tänk på att det inte bara är sin egen lön han blåser bort, är de i samma kedja som per automatik inte kan prestera efter prislappen också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
El Maco: Grattis till skapelsen!
För övrigt känns det bra med en 3-poängare på hemmaplan. Även om matchen inte kan klassas om årets match så är poängen det som var viktigast.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
El Maco: Härligt Maco! Andra må hitta lycka i att vi rättrogna inte är överstepräster i märkliga sekter eller Kim Jong ll, när vi visar den ENDA rätta vägen för våra avkommor;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
Olle: tex Corsos när Styf tog in pucken, solklar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
T T: Solklar offside! Och det var tur att domarna såg den för det fanns ett par andra, minst lika klara, som dom missade i afton.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
Jag satt visserligen en bra bit ifrån men det kändes inte som offside när Videll nätade. Någon som har bättre koll?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
El Maco: Det är vad jag kallar supporter det!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
T T: Dahlrotheffekten? Mini-Maco, åtta dagar gammal, Medlem i både Timrå IK och Supporterklubben, ammat till tre matcher, obesegrad, sju av nio poäng.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23

Dahlroth-effekten.   :)

Det blev i alla fall några sekunders istid när han hade suttit av Jokelas första tvåa.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
Bragd-Birger: Kan inte annat än att hålla med där. Men det är ju synd om vi ska ta in just en transatlant som blockerar för Sonnenberg, Men i vilket fall blir det ett löjets skimmer att ta in fler spelare på dagar, veckor och monader. Fanken, snart vet väl Perra inte vad spelarna heter.

Idealiskt scenario nu vore en europe (jag hade tagit Månsson) och sedan Sonnie efter jul

Puss på alla för tre poäng i en dygn match som nådde oanade bottennivåer. Det smakar bottenslam i munnen, men hellre det än grundkänning i tabellen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
Löjligt viktig och skön seger. Sjukt att man ska känna så efter att ha mött SSK hemma, men...det är just dessa två faktorer som är orsaken. Vi måste vinna mot lagen vi ska ha efter oss om vi ska till slutspel i år. Det går att ta andra vägen också, men frågan är om vi kan ha samma flyt en gång till.

Nu har vi tagit 7/9 pinnar, trots endast en bra match (Luleå borta, dock såg jag inte dagens klang och jubelföreställning). Det är flyt så klart, men också något som kan bli ett avstamp till något mer bestående och positivt i spelväg.

Och Murley ryktas på ingång, troligen på bekostnad av Sonnie. Svårt att tycka något om det, märkligt nog. Perra har förmodligen ett par fingrar med i spelet. Han vill ha in någon nu, helst i går. Sonnie tvekar och drar ut på tiden. Murran vet bevisligen hur man gör mål, samtidigt som han givetvis inte är den boost i supporterleden som Sonnie är. Å andra sidan är den senares fysiska status okänd. Pådrivare sure, men han kommer inte att klara sig på att skrika 'empty the tanks, boys!' femton gånger om han hasar läder när han kommer ut på isen. Eller sträcker ljumskarna åt helvete i tredje bytet.
Inte för att jag tror det skulle bli så, men i a f. Som någon skrev: det är svårt att veta vem av dom här två som är grisen i säcken.

Kommer Murley hoppas jag att det är för säsongen ut. Viinanen på januariklausul räcker. Nu måste vi ha kontinuitet och arbetsro. Inga mer dränerande dörrar på glänt och lättfunna svepskäl. Gott om folk i truppen, och dessa är dom som ska göra't.

Eller, ok. Hirso kan jag göra ett undantag för. Finns säkert ett gäng finska klubbar som skulle ta emot honom med öppna armar. Och han dom, förmodligen. Frågan är väl om det går att hitta något förstacentermaterial in också. För samma peng, men med högra bang-for-the-buck borde det inte vara omöjligt.

Hockey är en mysig sport!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
TD:
Men det var ett äkta Norskt skämt, nja men det finna verklighet, lögn, förbannad lögn och så statistik.

Ha det Dyrstad...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
Abron: Vi är sämst boxplay en av de sämsta i powerplay sist i fairplay
målvakts posten på 10 plats glad om slipper åka ur är då jag (expert)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
KniveN: Damn right! :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
Timrå Icon:

Känns som några av lag ovan TIK i tabellen kommer att dala, typ AIK som kanske har haft sitt för ett tag. Det känns lite i tårna som om tabellen snart sätter sig, glappet ner till botten kanske ökar å vi hänger på lagen i topp.

Vore nice.....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
Timrå Icon: Nä efter nästa match när både modo och frölunda ligger på kvalplats.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
KniveN: Enormt viktig! Jag väckte hela grannskapet två gånger om. Att alla andra resultat går vår väg är inte heller helt fel. Lika viktig match mot Modo på Torsdag nu. Förra säsongen så tog vi aldrig vara på såna här chanser då vi hade möjligheten att dra ifrån lite till lagen nedanför, jag hoppas innerligt att vi kan göra det i år.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
KniveN: Nu fryser vi tabellen till slutspelet ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
Vi låg 11 vid 0-1, sjukt viktig vändning till 7e platsen :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
Blizzard: Man kan ju bara hoppas. Viinanen verkar ju inte utkristallisera sig till någon matchvinnare direkt (även om han kanske borde få ett par matcher till på sig). Annars tycker jag det känns vemodigt att göra klart med Murley på sonnies bekostnad.

Murley har ju visat sig kunna producera. Det är bra. Sonnenberg har visat sig kunna lyfta hela laget på sina axlar och dessutom hinna med att snitta 1 poäng per match. Det är bättre.

Det kanske värsta med hela historien är ju att Sonnenberg kan hamna i ett annat lag i den här serien. Det skulle kännas väldigt obehagligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
Blizzard: Men nu blev ju Hynning skadad - då måste man ju agera : )
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
Undra varför viinanen bara har kontakt till jan, är det för att ev ha råd med sonnie. Hoppas murley får kortis och sedan ta sonnie, man tycker iaf att klubben borde våga vänta någon match när vi iaf tar poängen, när vi var värdelösa hände nada.....
Kommentera


Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
Säsongens kanske viktigaste vinst är ett faktum! Halva matchen spelar vi totalt uselt och sen vänder vi och vinner. Det visar på att vi faktiskt kanske har något som liknar lagmoral.

En annan, minst lika viktig, detalj är att alla andra matcher förutom Brynäs - HV71 går våran väg.

Sonntag ska förresten ge fan i att stå och surra i täljebåset efter matchen. Med tanke på hans konstanta bleka insatser så kan man bli konspiratorisk när han drar indianare mot just SSK.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
nixXz: HahAha, satt oläste livebloggeb av jimmy ibörjan pch insåg att detta är kört... går ner o vallar skidorna i garaget ist... och då vänder timrå på ett par minuter...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
Haha men nu fixar Hirso 1-2
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
nixXz: Yes! Halvviktigt! Come on nu!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
TJOHOOOOOO!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
Olle: Snyggt av Corso!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
JAAAAAAAA Drömmål!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
och där försöker Pikkarainen filma till sig en utvisning. Jobba nu för fan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
jaha 3-0 till BIF nu också =/, Nej nu jävlar få dom rycka upp sig! Inte förlora denna match!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
Timrå måste börja spela modern hockey vilket vi gjorde redan 2002-2006. Mårts i all ära men det gjorde Timrå redan för många år sedan, innan Challe alltså. Jag snackar om Timrå hockey som lander brukar kalla det men det krävs att de orkar spela detta spel i 60 min men det gör de inte nu - för dåligt tränade helt enkelt. Här vilar ansvaret tungt på spelarna själva och på fystränaren men här har vi helt klart tappat mark o inte hängt med i utvecklingen här heller....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
Olle: Tja, han har ändå ett så pass gott CV från Finland att han lär få bra anbud även efter Timrå-floppen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
RocknRolf2: Men den teorin tror jag inte riktigt på. Hockeyspelare har karriärer att tänka på, om han totalfloppar hos oss så kommer han inte att få några större anbud från klubbar som tar honom vidare i karriären.

Således tror jag att det finns ett starkt egenintresse i att prestera bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
RocknRolf2: Straffen är glömd. Den här matchen hade han chansen att visa att han ämnar att vända sin negativa trend men istället kommer han ut som en jävla hösäck på isen. Om han börjar stänka in matchavgörande puckar i var och varannan match så får han vara hur lat som helst, tills dess får han gärna titta lite mer på skridskoåkningen Lander, Axelsson mfl. visar upp och helt enkelt rätta sig i ledet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
RocknRolf2:
Nu vänder vi det här!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
Olle: Men problemet är att han blir kvar, och han vet såklart själv också, eftersom Timrå inte KAN göra sig av med fler folk. Måste ha ett lag på banan osv.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
Laken: Deras tränare hade nog kunnat sätta fart på våra spelare. Popovic har den där glöden som krävs för att få sämre lag att prestera.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
RocknRolf2: Månsson är bara ett par baljor från att passera Hirso i målligan. Enda skillnaden då är att Månsson spelat 20-talet matcher färre och kostar sisådär 200 lax mindre per månad.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
Bragd-Birger: Jag funderar lite på om man inte skulle försöka locka en lite yngre publik till matcherna (eller åtminstone få folk att leva om mer). Det är skrämmande tyst på läktarna i match efter match och på det stora hela så får man ingen känsla av att matcherna betyder något.

Det blir lite av en "hönan och ägget"-grej eftersom spelarna absolut inte förtjänar den typ av stöd som dom kanske måste få för att förstå att det finns en massa människor som lever för det här...så att även dom kanske kan börja VILJA vinna på riktigt.

Stlutligen som en "Cartago bör brinna ner till grunden"-inflik så vill jag bara säga att jag tycker att man gör spelarna lite av en björntjänst då man inte kollektivt buar ut dem vid väl valda tillfällen under bottenmatcher....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
Laken:
Nu var du snäll!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
En riktigt pinsam insats hittills.
Södertälje kämpar hårdare helt enkelt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
Det känns bara som om bara Frölunda är sämmre än Timrå nu... HELVETE!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
pefr: jag är glad att man slipper höra de i eon . att sitta och kolla på en modo match då man måste stänga av ljudet på tvn om en modoit ramlar är de mest irriterande jag vet
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
Olle: Jo, och skillnaden är att Brendl alltid stänker in mål. Hirso har dåligt kroppsspråk, ungefär i klass med Hynning, och uträttar heller inte ett smack förutom någon enstaka passning och straffarna senast då.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
sarg ut: Vi är Timrå o vi står alltid still....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
Kattgubben: Jo, hade han varit billig så hade han väl varit en halvhyfsad ES-spelare på kanske 3-4-kedjenivå. Nu är han så genomusel så det är stort tjänstefel att inte karln redan är borta. Men man har ju iofs inte gjort ett piss (förutom Viinanen) för reparera säsongens monumentala värvningsfiasko, snarare tvärtom...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
RocknRolf2: Det kanske börjar bli dags att söka efter nya lösningar för honom. Jag har tamefan inte sett ett sånt jävla dåligt kroppsspråk sedan Pavel Brendl. Det är faktiskt lite synd om Pärssinen som måste spela tillsammans med honom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-11-23
Time out! Bänka 70% av första kedjan och hoppas att Pärra skriker sig hes i pausen... Detta är bedrövligt. Och det är bara aningen skrikigare i mitt vardagsrum än i Eon-Are:(
Kommentera

1310895 · »