1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581774 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09

« · 1789101 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Hur illa ställt är det med ekonomi? Kan förening vara transparenta kring detta?

Vad är föreningens svar till oss supporters på den totalt icke underhållande ishockeyn som spelas just nu?

Jag ser hellre en match med många mål och laget förlorar, för det vi som åskådare vill uppleva är underhållning! Inte en massa stök och bök i hörnen! Då finns det helt klart annat viktigt att ta tag i.

Vi supporters lägger ca 3-4 timmar per match, ta det gånger 52 gånger så blir det en jävla massa timmar som man avstår ifrån, och väljer bort!

Vi får inte ens betalt vi betalar för att ske denna skit som är just nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
SMÅLAND: Jag såg TIK-IKP på plats. I de två första perioderna uppträdde TIK som ett krisande bottenlag. Man släppte till öppningar som ett välorganiserat och välfungerande lag inte gör. Jag tror att det är en relativt lång process att bygga upp det här igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Ikväll trodde jag på det här...
Jag hade laddat länge..
Men IKKE!!
Med det här spelet blir vi överkörda utav Röven FREDAG den 13:e...
Hualigen jag hoppas att vi kan vinna...
Vi vinner ju oftare borta än hemma just nu...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Kongo: spekulationer föds när kommunikationen är dålig...va fan beror det annars på...vet du?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
+ulfberth+: Du och Nisse på Mon är lustiga. Av - vad jag kan se - grundlösa antaganden spinner ni loss på att spelarna inte skulle fått sina löner. Rannsaka eder.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Nisse på Mon: ja och vem fan vill jobba gratis, eller vänta på utebliven lön? Då förstår jag att laget inte mår bra!! Men börja med att sparka menlösa Forsberg och Stridh. Totalt jävla värdelösa på denna nivå! In med en tränare som spelarna tror på med pundus och balle. Agera för i helvete ledningen!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Nisse på Mon: Gränsen gick när JVM spelarna försvann och nya juniorer om än duktiga lyftes upp då klev inte de rutinerade fram och visade vägen. Vi förlorade 4 matcher innan JVM också också.... En bra ledare får med sig hela gänget, kan förändra spelsystem och inte bara i femmorna. Varför slutar vi spela i andra?
JD:s sågning i pausen verkligen ju klockren.
Vi kan satsa hur mycket som helst på juniorer men om det är i den här miljön dom ska utvecklas så blir de inte kvar länge. VAKNA TIMRÅ IK!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Svårt att förstå att man inte agerar i båset i period 2, totalt hönsgård i försvaret och ALLA förstod vad som slutligen skulle hända......Usel coachning!

Sen ska vi inte ens prata om agerandet från spelarna. Herregud ni spelar hockey på elitnivå, men enda skillnaden mot en trött kommunalarbetare är att ni hänger på klubban ist för spaden. Snacka om 5 spelare som skapar en minimal box som ändå är ihålig som ett såll. Noll aggressivitet, ingen vet vem som ska ha vilken spelare. Ingen tar puckföraren och Södertälje ser ut att spela som gamla ryssfemman utan att behöva förta sig.

Näe nu krävs ett omtag, för det har varken fungerat bakåt eller framåt på länge. Speciellt framåt där ett mål per match ser till att vi förlorar merparten av matcherna. Den taktik och det vi presterar räcker inte till top 8 om vi bara kör vidare i samma djupa hjulspår. Så agera på nått sätt tack!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Nisse på Mon: en förklaring kan ju vara att lönerna uteblivit, och att krisen är större än de vill tala om, ekonomiskt. Då kan vi snacka sluttande plan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
WifstaÖstrand: Samma frågor - utom den första - kan även ställas till spelarna. Att vi har en bristfällig journalistik håller jag med om.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Förstår inte hur man kan säga att Timrå är ineffektiva? Hur många kvalitativa chanser har man? Inte många. Som Timrå spelar nu så måste det vara jättelätt att försvara sig emot. Timrå har fem spelare efter sargen och blålinjen, alltså ingen som åker in mot mål, vilket gör att SSK hela tiden har Timrå-spelarna på rätt sida om sig. Det går kanske inte bygga ett helt lag på spelartyper ala Jocke Nilsson. Känns som att vissa spelartyper saknas i detta lag.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
WifstaÖstrand: kan aldrig i helvete tro, att ledningen med Nubben sitter nöjd med denna skit. Men var går gränsen för dom? Min gräns är nått för länge sen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Inte ens JVM -spelarna fick det att vända....
Vad kan vända detta elände?? 😵 😱
Gravölen rinner lätt ikväll...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Zambonin: tack. Man är ju en sån go göbbe så man skulle kunna hålla på Frölunda
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Det ska bli intressant att läsa i ST vad Roger svarar på varför han tar timeout i det läge han gör, varför han inte hittar ett recept på varför vi inte kunnat göra mål de senaste 20 matcherna, varför spelarna ser så uppgivna ut osv....NOT

ST (och andra tidningar) har ju slutat ställa sådana obekväma frågor...Menlös tidning, menlöst lag, menlös tränare....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Nisse på Mon: Jag orkar inte se detta mediokra hockeylag som överpresterade i höstas.Ser många likheter med fjolåret. Inte mycket som förändrats som vi tjatat om länge nu. En sak som jag undrar över är hur kan nr 10 o 16 som skulle tillföra så mycket vara så bleka? Vad beror det på? En sak är säker 2 spelare gör inget lag över tid inte ens om de heter JD eller EP. Ska vi tillhöra topp 8 så måste nåt hända med laget, ledningen o organisationen och inte fortsätta tro att de är ett topplag för det har de visat att inte klarar av att vara tyvärr.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
The great one: jag tycker vi har massor av karaktär i laget! Det är bara att det är fel sorts karaktärer just nu. "Snurrfinta bort sig själv"-Boqvist kanske? Eller varför inte "jag vill helst vara matchvinnare i ett annat lag"-Mattson? Inte att förglömma bröderna "vad fan gör jag ens här?"-Molinder/Stene?

Det finns ju massor av karaktärer i laget :) Sen finns det ju faktiskt såna som Dahlén också som bär hela laget en sån här match och hur länge orkar en sån som han delta i den skiten man ser nu? Liljegren är ju en skänk från ovan men frågan är hur länge dom vill ha honom i Timrå när stämningen verkar vara usel rakt igenom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Modano: 4:e raka hemmamatchen är ett faktum...
Tom publiken börjar svika...
Vart har glädjen tagit vägen i laget...?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Inget självförtroende, inget fungerande spel. Ser helt dysfunktionellt ut därute. Uppspelen? Anfallsspelet? Försvarsspelet? PP?

Det här ett havererat lag. Dags att avsluta Roger-eran nu och ta in något nytt. En omstart är helt nödvändig. Ser inga som helst tecken på att det här ska 'lossna' och lösa sig självt.

Fy faen. Det värsta är nästan inte att man plockar så lite poäng, utan att det är så fruktansvärt tråkigt att bevittna. Vad är det för jävla alibihockey man spelar? Vad fan är det man vill göra?

Gaaaah! Hur faen kan vi bli utmanövrerade av det här SSK-laget? På hemmaplan?
Blir jävlarimej helt mental på det här.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Nisse på Mon: När blir ledningem och nubben nog besvikna på detta? Hur länge ska vi vänta?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
El Maco: jag glädjs iallafall över att du fick till det där med skitbra om hela toaletthistorien!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Nisse på Mon:

Ja, låt Roger bli assisterande och ta in Dahlén.
Något måste i vilket fall göras, syns ju långa vägar att detta inte kommer lösa sig själv. Vi är bra ibland, men vi har inget fungerande grundspel att falla tillbaka på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
The great one: härlig skitmatch som vi hittar ett sätt att få till en härlig hemmaförlust i där vi återigen visar upp en härlig ineffektivitet. Visst är det härligt med hockey?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Nisse på Mon: är målet att få undet 2.000 på läktarna? Vi är där när som helst. Det här är ingen formsvacka. Det är totalt haveri. Och vem tar ansvaret?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
SMÅLAND: frustrationen skiner rakt genom teven. Dahlén skjuter hejvilt från sarghörnen och spelarna stannar på blå och knackar med klubban åt Mattson för att han ska starta igång spelet. Tälje spelar som det bottenlag dom är och vi spelar som kärringar, som vanligt, och nog fan hittar vi ett sätt att förlora ännu en match. Sen får dom lallande fånarna säga vad som helst, hockey och "låt gå"-mentalitet går inte ihop.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Timrå IK - Södertälje SK 1-3
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Jari Kapanen: Bagdad bob blir intervjuad
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Helt klart Rogers fel att vi förlorar ikväll. Jag kan inte begripa att han inte har sagt åt spelarna att sätta iaf 3 av målchanserna ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
WifstaÖstrand: Får inte tränarjävlarna gå nu så är det bara och ge upp spelarna saknar ALLT just nu ingen brinner för TIMRÅ IK
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Vi saknar karaktär i laget, det är därför det ser ut så här.

På väg och ge upp nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
El Maco: ta in både uffe å challe, kan omöjligt bli sämre. Nu är det jävlar skarpt läge.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Modano: Nu ska han bort, förtroendet är försvunnet o han har tappat laget!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Modano: In med Christer Abrahamsson!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Nisse på Mon: det finns ju två engagerade elittränare som går på många matcher redan. Challe eller Uffe kan kanske skruva till det här? Och Challe är väl inte på Modos lönelista längre?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Bra time out Roger. Nu ligger ni under med 2 mål. Kanske skulle tagit timeouten med ca 4/5 min kvar? Sen när har Timrå lyckats efter att tagit ut målvakten? Pinsamt är det, vem fan förlorar mot Alexander Sahlins SSK.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Nisse på Mon: å detta med att ta ut mv...snälla nån...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Hahaha nu tar fanskapet timeouten när det är kört heja heja
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Modano: Idioten tar timeout EFTER att dom gjort 1-3
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Skönt att vi sparat timeout en.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Modano: Det är över....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
El Maco: det gick ju skitbra
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Andersson: Nåt måsre hända på tränarfronten. Nån ny röst...
Kommentera


Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Inte ens nu i PP tar han målvakten och få spela 6mot 4 säger ALLT
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
Olle: Jag började nyss titta.
4 minuter kvar...
Och nu utvisning...
Kvittera vi inte nu med detta spel..
Vetifan..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
SMÅLAND: Så jävla menlöst spel bara Dahlen och Rögle lånet som får godkänt men vi rullar på ingen timeout det vet inte sopan Forsberg vad det är
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
SMÅLAND: goda intentioner är ju trevligt men det vinner inga matcher. Vi har ju snurrat i deras zon i snart en hel period men bara en vass chans egentligen. Tandlöst!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
SMÅLAND: okej. Jag har intagit position 🏒
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2017-01-09
El Maco: Spel på ett mål... vad händer???
Kommentera

« · 1789101 · »