1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578022 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23

2093022 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Villervalla: Jag tycker det skall vara 10+10 i nord/syd
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Rallarn: Canoe trip?

That's right, a canoe trip.

What the hell you wanna go fuck around with that river for?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Rytter: Det är fortfarande taget ur en artikel med ett utlåtande under en tid med andra förutsättningar som senare ändrades och man öppnade då för att ta in lån, inget konstigt.
Sen hur länge lånen stannar är det ingen som vet. Hur många gånger måste man påminna dig om detta?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Hassan:

Nej han är inte en hemsk människa, han gör nog helt rätt som förstärker för att kunna matcha löven under serien. Sedan i slutspelet kommer det inte spela någon roll då både era och lövens lån är borta. Men det rimmar illa med hans uttalanden att lån är ointressant pga att de inte kommer vara med i slutet och rör om i hierarkin i laget.

Så försök inte låssas som han inte ändrat ståndpunkt.

Enda jag tycker i detta är att nubben är väldigt klumpig i sina uttalanden varför vara så hård i sina åsikter kring lån när man sedan plockar in lån trots att de inte kommer vara med i slutet.



– Det här förändrar inte min syn på att Timrå ska vara bäst framöver, men då kommer de här spelarna inte vara här, så för oss är det inte aktuellt. För mig är det ointressant och jag tycker att det är helt fel sätt.

– Det har vi sagt sedan dag ett. Jag tror inte på att ta in tre spelare nu, ta ut tre andra och röra om i hierarkin. Vi har en klar och tydlig målsättning och det är inte att leda Allsvenskan i oktober eller november, utan det är att gå upp i SHL."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Rytter: Om du fortsätter skalla tegelvägg så rasar den kanske tillslut. Lagom till nhl startar kanske.... Vad vill du att vi ska hålla med om? Att nubben är en hemsk människa?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Rytter: Som sagt uteslutet med korttidslån fram till 15 November. Sen om du eller raggaren putte säger att dom kommer åka tillbaka den tjugoelfte december det ser jag som påhitt, sen är det ju alltid lätt att vara efterklok.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Rytter: Denna diskussion är lite som att följa hem till gården på tv. Man kan missa 10 avsnitt men när man börjar titta igen har det inte hänt något nytt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Hahl Bundy 2.0: Ni var lika fula i mun i början på förra hösten ;-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Rallarn:

Att det inte finns något datum att förhålla sig till är ju inte sant. Om du orkar forska lite kan du hitta att nhl planerar att dra igång runt 1/1 2021. Såklart kan saker hända fram tills dess, men det är vad planen är och vad vi har att utgå från. Då kommer klubbarna kalla tillbaka sina spelare ca 1 månad tidigare, i början på december.

Så kommer lånen vara här när det ska avgöras?Kommer de ge er chans att slå löven i finalen?
Men nubben kanske vet mer om nhl's planer än de själva?

Oct. 22: The NHL announced the cancelations of both the 2021 Winter Classic and All-Star games for next season. Still the league maintained that the announcement had no impact on the target date for the NHL's season opener "on or around" New Year's Day
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Hassan: Spelar ingen roll vad Nubben har sagt eller inte sagt i Rytters öron... huvudsaken att vi bajsar o pissar på Modo. 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Hassan: Men Tomten finns ju bevisligen, han har ju kommenterat här. 😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Rytter:
Det finns inget datum klart för när NHL sätter igång eller om det sätter igång. Så hur länge lånen blir kvar är det nog bara du som vet. Nubben är tydlig med sitt budskap i artikeln.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Villervalla: Känns som totalt oviktigt att ha rätt i det här också. Så länge vi vinner matcher så skiter jag i om Nubben så sagt att han tomten finns.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Hassan: Det är ingen idé att diskutera med honom, han slingrar sig mer än en mask på kroken och med en dåres envishet så hävdar han att han har rätt. Jag säger som Stenmark. Int lönt att förklara för den som int begrip.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Rytter: Inte togs spelare in ”nu” heller, det gjordes ju ”sen” om vi nu ska vara petnoga.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Rallarn:

Du får nog gärna läsa hela artikeln.

"För Timrås del ser det inte ut att bli någon NHL/AHL-förstärkning på lån.

– Det här förändrar inte min syn på att Timrå ska vara bäst framöver, men då kommer de här spelarna inte vara här, så för oss är det inte aktuellt. För mig är det ointressant och jag tycker att det är helt fel sätt.

– Det har vi sagt sedan dag ett. Jag tror inte på att ta in tre spelare nu, ta ut tre andra och röra om i hierarkin. Vi har en klar och tydlig målsättning och det är inte att leda Allsvenskan i oktober eller november, utan det är att gå upp i SHL."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Rytter: Du är inte släkt med den påhittige raggaren putte?
Z ville inte spela i Timrå va, NHL kommer starta i januari va, Lundeström kommer gå till Luleå va, Nubben har bytt fot va
www.youtube.com/watch?v=m0pTuo7elks&t=2s
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Rallarn: Vi ska nagelfara det in på minsta detaljnivå! Fram med pincett, förstoringsglas och ryktborste! Sa han korttidslån eller sa han korttidslån fram till 15/11? Hela Nubbens trovärdighet står på spel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Hassan: Han är överspelad och vill flytta fokus på ett beslut taget av en majoritet i hockeyligan att inte ta in lockoutade spelare för en massa år sen. Modo tog in Steen ändå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Rytter: Med en dåres envishet....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Rytter: Länka gärna hans uttalande.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Rallarn:

Du vet tydligen inte vad ett korttidslån är, det är ett lån som kan lämna när som helst under säsong. Det är inte så att en spelare som lämnar 15/11 är ett korttidslån medan en som drar 15/12 är ett vanligt lån.

Det intressanta här är ju ifall de lämnar innan det ska avgöras, för det var ju det nubben var tydlig med, han ville ha spelare som kunde vara med hela vägen annars var det ointressant.

Så för att sätta punkt, han har bytt fot precis som han gjorde runt lockoutspelarna. Men välj att ignorera det du.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Rytter: Det han var mest kritisk till var att det inte fanns något tak på hur många man kunde ta in, sen uteslöt han korttidsslån fram till 15 November som var på tal när artikeln skrevs.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Rytter: Okej.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Villervalla:

Ok den första artikeln i st är från 2/9 Så det tog alltså endast ca 3v för nubben att byta fot och ändra resonemang.

Om det var så han tänkte, varför inte säga.det från start istället för att så hårt måla in sig i ett hörn med kommentarer som att det är ointressant om lånen inte kan vara med när det ska avgöras och att det kan störa gruppen mm.

Vad är det för skillnad om dom spelar i ligan tull 15/11 jämfört med ifall de lämnar under december?

Det vi vet nu är att nhl siktar mot start tidigt 2021 och då lämnar lånen i december. Då återstår ca 40% av serien.

Tror ni själva inser att nubben var klumpig i sina uttalanden i de olika medierna. Hade kunnat vara smidigare och köra samma linje hela vägen.

Sedan förstår jag fortfarande inte varför det är så farligt att säga att nubben har ändrat åsikt men gör helt rätt för att inte tappa slagkraft mot övriga lag.

Men visst vill ni bara dunka rygg är det upp till er.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Rytter: Okej.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Rytter: Vill eller orkar inte spekulera utan går hellre på fakta, att lånen kommer stanna längre än till 15 November. Det har Nubben varit tydlig med från dag ett, inga korttidslån.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Villervalla: ja en sådan tackling ingick nog inte i den svenska domarkursen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Rallarn:

Nej med störta sannolikhet är de inte kvar i slutspelet. NHL är fast beslutna att köra en hel säsong med start i början på året, då lämnar spelarna 1mån tidigare för camp.

Ställs hela nhl in så kommer även shl öppna för lån och då kan de med korttidskontrakt ändå lämna. Skulle gissa att Steen då går till fbk, Lundeström till Luleå, Grundström till Frölunda, boqvist till brynäs, Sörensen till dif osv.

Så chansen att lånen är kvar i ett slutspel är minimal.

När man inte vet får man jobba med sannolikheter. Jag anser att det är låg sannolikhet att lånen är kvar när det avgörs. Vad tycker du själv?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Timrågogogo: Domaren blev bara byxis och tog en utvisning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Kollar Hardegårds tackling om och om igen på Youtube och vackrare tackling har då inte jag sett i ladan sedan Sanny proppade Yetman så hjälmen flög upp i rymden. Mer sånt Hardegård!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
JanneH: Albin Carlsson jäklar vad han går från klarhet till klarhet! Där har vi ett ordentligt utropstecken som bara blir bättre hela tiden.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Rytter: detta är skrivet 21/9
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Rytter: Kommer lånen inte vara kvar i slutspelet? Du verkar veta mer än Nubben eller någon annan för den delen, så varför så många frågor?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Villervalla:

Efterhandskonstruktion av dig. Läs detta citat igen:

""Det här förändrar inte min syn på att Timrå ska vara bäst framöver, men då kommer de här spelarna inte vara här, så för oss är det inte aktuellt. För mig är det ointressant och jag tycker att det är helt fel sätt."'

Kommer dessa spelare vara med framöver? Han säger ju att lån är ointressant eftersom spelarna inte kommer vara här när det avgörs? Vad är skillnaden om de drar i november eller december? De kommer inte vara med i slutspelet ändå.

Sedan blir det intressant att se vad ha säger, man tillät ju lånen till 15/11. Korttidslån alltså. Vad jag vet har man inte reviderat detta. Vad händer efter 15/11. Kommer man vara tvungen att ha säsongskontrakt för att få fortsätta låna? Måste korttidslånen lämna?

Oklart vad ligan faktiskt beslutat.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Rytter:
Om lånen blir kvar till våren? Vad är det för fråga och vem ska kunna svara på den? Då ställer jag en motfråga:
När kommer pandemin att vara över?
Som sagt nubben har inget emot att låna spelare från NHL, det har vi gjort förut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Rytter: Fortfarande har Nubben sagt hela tiden att korta lån till november bara är uteslutet, längre tid på lånen framåt januari ändrar läget. Så sluta fantisera om något han aldrig sagt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Perreman: Det tror jag inte, det är bara att kolla vilka lag som skulle tillhöra norra gruppen. Lek med tanken på 8 lag, Löven, Luleå, Skellefteå, Timrå, Brynäs ,Leksand, Djurgården, Örebro. Ett stockholmslag och Leksand garanterar pengarna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
mikenomad:

Inte på nått sätt drabbar det mig. Men det är de här som påstår att han aldrig varit negativt inställd till lån. Citatet jag klippte in ger ju en annan bild.

Kommer dessa lån vara hos er när det avgörs till våren?

Tror ni själva inser att han bytt fot i frågan.

Varför är det så farligt att säga, ja nubben har bytt fot men han gör helt rätt som gör det och förstärker när alla andra lag förstärkt.

Men visst fortsätt vrida och hävda att han aldrig varit negativ till lånen och låssas som att hans citat kring att han vill ha spelare som varit med på resan och är tillgängliga när det ska avgöras aldrig yttras.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Tikkare: ja jag har varit orolig över att hela våran backsida bygger på att Dirty Harry, Fille Filur och Ragge ska ta ytterligare steg framåt men igår så var Harde dominant, Fille stabil plus och Albin Carlsson riktigt allround så blev jag lite lugnare. Ragge, njae där är jag fortsatt skeptisk. Svensson en sheriff men trubbig i offensiven och Lerebäck tycker jag hanteras orättvist. Jay Cee var faktiskt också lite överförväntan.

Till skillnad från övriga härinne så kräver jag mer av detta lag än det vi såg igår MEN att vi slår av en toppkonkurrent i form med 6-2 gör ju att man ser framemot nästa möte mot Burkölen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
mikenomad: gissningsvis ett försök att släta över modos pinsamma en-klubbs-rejs i våras när säsongen blåstes av.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Rytter: Ja, vi har bättre sportchef än er, pilutta dig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Rytter: Varför är du så intresserad av vad vår SC säger om du nu tycker han är så bra och dessutom är positiv till lånen? På vilket sätt drabbar hans påstådda dumstrut dig?

Andas
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Rytter:
Som sagt Nubben har varit tydlig med att han inte varit intresserad av några korttidslån fram till November vilket det gällde då artikeln skrevs, sen har förutsättningarna förändrats.
Ingen vet när eller om NHL kommer att dra igång. Jag hoppas att du kommer kunna gå vidare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Knylan: Erkänner att jag vart skeptisk mot Hardewalled. Tyckt han vart ett lite osäkert kort. Varvar bra saker med rena idiotchansningar i spelet. MEN om han fortsätter i samma pondus som igår är jag den förste att buka och bocka för att jag hade fel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Rallarn:

Ok, men hur tolkar man detta? Kommer era lån vara kvar när det är slutspel? Tycker nog det låter som han ändrat åsikt kring lånen. Vad är skillnaden om de åker på camp i december istället för november. Tycker det är rätt klart att han är emot lån ifall de inte kan vara kvar ända till slutet i denna intervju, men nu bytt fot.

Har inget emot att ni lånar, jag tycker det är bra för ligan. Nubben är en bra SC men borde lära sig att hålla käft ibland istället för att komma med säkra uttalanden och sedan ändra åsikt och stå med dumstruten på, tänk på hur han svängde kring lockout spelare senast när det blev klart att z:a inte ville lira med er.

"Det här förändrar inte min syn på att Timrå ska vara bäst framöver, men då kommer de här spelarna inte vara här, så för oss är det inte aktuellt. För mig är det ointressant och jag tycker att det är helt fel sätt."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Rallarn: Bry er inte om Gäsper, han tog några folkisar igår och firade segern.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Bragd-Birger: Hardegård har haft en del skeptiker men efter gårdagen är det lätt att tänka sig att vi får se en del som byter sida. Det är bara att helt prestigelöst välkomna in dessa i värmen. Om 2020 varit ett normalt år så hade vi nog haft betydande svårigheter att behålla killen, precis som med flera andra ledande spelare. Då hade han förmodligen lirat i Luleå nu, det säger en del om vilken nivå han håller och den potential han har i sig.

Det som stör mig mest är det idoga tjatet om att han inte tar avslut i PP, men man behöver väl inte ha sett allt för många Timrå PP:n för att se att ambitionen sällan är det klassiska pass-pass-pass-slagga från blå. Han själv verkar inte vara så sugen på det heller, vilket gör att hans sävlighet i just det momentet får omotiverat stort utrymme i kritiken. En väldigt smart hockeyspelare, en aning eljest som person och framförallt i intervjusituationer. Verkar ha ett orubbligt självförtroende, vilket kan vara en jävligt god egenskap om man samtidigt har de andra redskapen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Gäsp: Nubben har aldrig varit emot ett enda NHL lån, vi lånade Jonte ifjol t.ex.
Däremot gick han öppet ut och var kritisk till att det inte fanns något tak över hur många man kunde ta in om du läser artikeln ordentligt.
Sedan var han öppen med att det inte skulle bli några korttidslån fram till November månad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Sputnik: Men har de inte en Gäsper kvar? Okej, Jesper, men ändå. Snövit själv ska vi bara inte nämna.
Låst ämne

2093022 · »