1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581250 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23

« · 2091576 Till forumet


Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Backpar:
Ragnarsson, Carlsson
Carlson, Walli Walterholm
Svensson, Westerlund
Eckmyhl, Lerebäck

Kedjor:
Dahlén, Lundeström, Blomqvist
Lööke, Lundin, Boqvist
Hartmann, Liljewall, Madsen
Reinhardt, Boyce, Lindholm

Gårdagens träningsformationer. Finn ett fel(?).
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Knylan: Intressant med Walle på backen. I övrigt gillar jag att man särar på Lundeström och Boqvist. Andrakedjan kan bli lite kladdig, möjligen.
Kollade en del på SSK igår. Dom känns luriga. Tror att det kan bli tuffare att ge dom två perioders handikapp än Krischan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Bragd-Birger: Du kan ha rätt om 2:a vilket ju går att lösa med ett byte mellan 2:a och 3:e, finns flera alternativ att välja.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Är ni med?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23 Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Nisse på Mon or: Har swishat jag också! :-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
jokklas: misstänker att man ogärna särar på Mads/Lilly/Harte. Verkar vara en favvokedja hos Freddan. Förståeligt också, eftersom dom är tunga både framåt och bakåt.

En nackdel som verkar gälla ganska rakt över för NHL-/AHL-lånen är att dom spelar lite mjukt och sejfar för att inte riskera att dra på sig skada inför sin egentliga säsongstart. Tycker mig se det i a f. Det får man ha i åtanke när man spelar dom, och låter dom ta en roll utifrån det. Lundeström mellan Jonte och Blomman borde funka utmärkt. Förhoppningsvis ger det Blomman lite utrymme att bidra med sitt mer fysiska spel också.

Lööken börjar komma mer och mer. Grymt teknisk, men fortfarande lite för snirklig och med suboptimal killer-instinct. Känns som att han måste ta en mer in-i-skiten-roll om han ska funka i par med Boqen. Lundin å sin sida passar med alla. Tycker han tagit ett kliv i tvåvägsspelet den här säsongen, utan att tumma på sin offensiva smartness.

Annars hoppas jag att Lindholm äntligen får lite speltid. En personlig favorit. Tror också (som jag alltid gör om mina favvisar) att han har mer i sig än vad som kommit ut. Tills dess duger det utmärkt att bara fortsätta att kötta och köra i varenda byte.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Bragd-Birger: Väldigt intressant, om man ska tillåta sig själv att fantisera om något som liknar en parallell verklighet. Finns det någon vidare ambition kring den där lösningen mer än att Walli bara fyller Hardegårds plats på träning kortsiktigt så är jag nästan beredd att lyssna, även om det måste vara väldigt sällsynt att renodlade ytterforwards transformeras till backar. Tanken är dock riktigt pigg och jag hoppas att STs utsända är så pass vakna att de åtminstone checkar av läget. Är det så att Ante K fått någon snilleblixt och sett något i Walli som skulle kunna göra honom till en back på den här nivån? Det dräller inte direkt av backar med den där kombinationen av skridskoåkning, storlek, högerfattning och förmåga till att generera offensivt spel.

SSK, ja. Jag är lågmält positiv, det känns dock väldigt svårt att veta var man har övriga lag såhär långt. SSK verkar dra på sig en hel del tvåminutare (flest i ligan), så det kanske blir så att vi nu helt enkelt måste börja ta detta med PP på allvar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Knylan: Är backsättning på träning vidimerad?Ibland står det felaktigheter i tidningar, apropå Erik Walli "Lidström" Walterholm.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Nisse på Mon or: Yeeeezzzz!!😇😇
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
sargad: Ärligt talat: ingen aning. Men Walli stod uppställd med Albin Carlson även på gårdagens träning i STs evighetschatt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Bragd-Birger: Håkan Åhlund var också inne lite på din linje efter deras match igår.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Ikväll får Timrå bekänna färg, såg Ssk-bik och nog känns det som tälje har ett lag som aspirerar på en topp tre plats!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Tom Topp: Anrika SSK är i fin form just nu. Kommer säkert bli en jämn batalj. Men om Timrå gör sitt borde 3 pinnar vara i hamn.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Tikkare: Kul ändå att se hur vi hanterar Bouchard.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Bara en arbetsdag i vägen för nästa match! Nu kör vi! Om vi alla hjälps åt kommer vi upp över skämsnivån 1000, tänker att vi alla har olika förutsättningar, men de flesta har råd att köpa en biljett iallafall!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Eugen Sandberg: Abris på saftonbladet anser att man ska stänga SHL. Får väl gissa på att han är Djurgårdare

Det e samma förutsättningar för alla så tycker han kan sluta lipa
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
danne80: Nja, tror han är från Gävle eller något sådant. I övrigt menar han att SHL bör stängas för nedflyttning, temporärt. Vi kommer fortfarande kunna gå upp men då spelas SHL isåfall med 15 lag nästa säsong, i hans förslag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
danne80: artikel i st med nubben där nubben vill att alla 3 lag tik, modo och burkölen ska spela shl medans modos Widebro önskade Timrå ur Shl. Provläs till 10!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Linkovich: Håller med Nubben. Det är enligt mig en ynnest att få spela i samma liga som Timrå och Löven, som faktiskt rör upp lite känslor. Det enda positiva med att fortsatt spela i Allsvenskan.

SHL Norr och Syd, tack.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
KB65: Det där är ju faktiskt sant. Jag älskar att vinna mot er. Jag gillar att vinna mot alla, men helst mot er, sen löven, sen resten.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
KB65: absolut, Shl nord syd. Det är mycket roligare att hata modo istället för plastväxsjö! 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Linkovich: Timrå i topp och modo sist. Nubben ödmjuk och widebro not so much. Modo med seriens största budget 😆 ........😆
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Timrågogogo: 635 stödisar sålda. Keep it up!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Hassan: Det är ju lön idag. BOMBA!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Linkovich: Börjar likna svensk politik, där alla medvetet missförstår varann.
Klart som FAN Widebro vill ha upp alla norrlandslagen i SHL.
Mer pengar till våra klubbar och större intresse när vi spelar i samma serie(helst SHL) är en självklarhet som alla utom Kulltorp skriver under på.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Nucky: Instämmer till fullo!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Nucky: Fast den uppfattningen fick då inte många timråsupportrar när han skrek sig blå i våras.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Tom Topp: Vilka lag mår man extra gott av att slå? För mig är det nästan jämnt skägg mellan Modo, Brynäs o Växjö. Med skillnaden att Modo o Brynäs vill man möta(och slå) säsong in o ut. Växjö(+nåt lag till) vill man vinna mot en säsong och på så sätt skicka de nedåt i seriesystemet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
KB65: Ja en återgång till två serier med 8 leller 10 ag i varje och ett slutspel med de 4-5 första och en nedflyttningsgrupp.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Villervalla: Risken med två serier uppdelade på norr och söder är väl att de blir en stor skillnad ekonomiskt mellan dem. Med tanke på hur sveriges demografi ser ut, med "befolkningsmittpunkten" typ kring Örebro (och ekonomiskt mittpunkt antagligen längre söderut), så lär det skickas in mer pengar i södra serien än den norra om det inte styrs tydligt uppifrån (vilket inte lär hända).

Om det skulle bli så, så lär det långsamt betyda att det blir högre klass på den södra då de kan kasta mer pengar på spelarlöner etc.

Vill inte vara en pessimist, men jag tror inte det kommer sluta bra för norrhockeyn.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
sargad: Så är det, mot Växsjö m.m. känner man mera en avsky!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Perreman:

Jag tror tvärtom att det kan vara positivt för våra lag i norr och ge klubbarna bättre ekonomi.

Först och främst skulle det vara bra matcher som lockar publik i var och varannan omgång. Tänk vilka intressanta matcher om Luleå, SAIK, Löven, Modo, Timrå, Leksand, Brynäs skulle hålla till i samma serie och möta varandra, garanterat lockar dessa mer publik än möten med Rögle, IKO, Växjo. Mer publik eftersom det är kortare resor som kan locka bortasupportrar.

Dessutom är det billigare att resa med buss till matcherna jämfört med flyg så det borde bli en besparing.

Tror en norrserie skulle bli stekhet och öka på hockey intresset efter hela norrlandskusten.

Självklart ska TV pengar fördelas lika eftersom man hör till samma huvudliga och alla matcher sänds på TV.

Skulle vara intressant upplägg med norr och söder serier där man möter de i sin serier fler gånger och sedan bara spelar hemma/borta mot lag i södra serien. Hur man kan lägga upp det finns det många varianter på.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Nu är vi uppe i 783 stödbiljetter!! Kämpa upp till TUSSINGEN nu.
Köpte 5 igår, men kliver in på 2 till nu.
Många bäckar små allesammans :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Håkkybåkky: jajaja, jag köper väl två till då! Det är ju ändå lön idag!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Tom Topp: Toppen, Tom :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Dä rinn väl lätt i strupuslingen ikväll rabbuslingar!!😂
Själv sitt man i båse som speaker mellan IK70-Frölunda J-20 SuperElit ikväll!
Tar ett par glas nu för å håll värmen!!!
Timrå IK i vått och torrt alltid!!
Lall On Lall On..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
SMÅLAND "Dä rinn väl lätt i strupuslingen ikväll rabbuslingar": Blir nästan orolig när du formulerar det uppenbara som en fråga :-)
Nu blire Lönnå och lite Franska Trion..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Håkkybåkky: Köpte nyss 3 biljetter(plus parkering o ungdomsstöd). Hur ofta uppdateras snurren på sidan? Står fortfarande 783.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Tom Topp: Jag gör detsamma, 2-till. Mot SHL.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
sargad: snurran har fått snurren!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Middag ikväll med Lövenkompisen med respektive...
Giv mig frid... Vinn!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Hahl Bundy 2.0: Lindholm-Boyce-Gretzky i fjärdelinan. Låtom oss höra hundarna hyla!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Tom Topp: 1028 stödbiljetter nu. Klart godkänt ändå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Synd att Walli bara är 13e idag , gillar honom jobbar bra . Men de är klart , mål och poäng är också roligt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Bragd-Birger: fyrsiffrigt är kvalité
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
wooooooow boqvist
1-0
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
roger_sundsvall: vilken Boqvist?😗
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
Tikkare: jag ser inga 300 i publiken?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
1-0
hartmann
hahaha
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2020-10-23
roger_sundsvall: fy bubblan vad snyggt
Låst ämne

« · 2091576