1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607506 inlägg · 6213 ämnen
2972941 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2026-27
solbacken: jag antar att du skämtar om frölundas grundspel

solbacken: "FHC har ett dåligt grundspel, ligg tätt på spelarna så kan vi ta dom."

Tur för Frölunda att dom dominerat grundserien med ett dåligt grundspel då.

Peja: Jo det kan gå snabbt som sagt. Freij är ju ett exempel.

Men det är väl just det. Hade det varit för att täcka upp för om vi typ tappade Freij, så hade ju Hallquisth känts ganska klockren som ett billigt försök att ersätta. Men nu är ju snacket att han stannar en säsong till i alla fall.

Sen ryktas ju Barkemo vara klar på det.
I min bok så är vi i väldigt stort behov av en hänförande förstaback med offensiv uppsida.

Nu ser det ut att bli budget lösning, fast det frigörs typ lite över 300k i löneutrymme på att Pilö och Nässén ser ut att lämna.

Det skall väl vara om vi vill lägga så mycket pengar det bara går på forwardssidan då. Eftersom. Dahlén kommer lämna.

Men vi är ju ett av få lagen i SHL som inte har en back som är god för en drygt 30 poäng i alla fall och som kan bidra till offensiv bredd.

Brynäs spelar bra mot FHC.
Timrå borde titta på matchen och lära sig hur man ska spela mot FHC.
Enda problemet för Brynäs är att Brynäs tappar pucken i mittzon vid uppspelen.
Det går att ta bort.
FHC har ett dåligt grundspel, ligg tätt på spelarna så kan vi ta dom.

Montén Python: Hallquisth var ju riktigt dålig defensivt i Södertälje i början av säsongen och har haft svårt att platsa senaste månaderna efter att Laavainen kom tillbaka och en värvning kommit in. Hade varit mer rimligt om han fortsatt i HA, men samtidigt kan det ju gå snabbt i den åldern.

Nisse på Mon or: Tror det blev 29 matcher o 8 poäng o -2😀

BlackBay: Är väl lite förvånad över att vi värvar både Hallquisth och Barkemo till nästa säsong. Ok att vi värvar en av dem men finns det så mycket mer plats på backsidan därefter?

Ja beroende på om det kommer in nått mer utöver på backsidan då.
För nog borde vi kunna förvalta pengarna som vi får över från både Nässén och Pilö bättre..(Erixons lön verkar vi bränt redan kanske?..) för vad bränner vi annars deras lön på typ 175k var?

Det skall väl vara om Nubben vill lägga ännu mer på forwardssidan för att ersätta Dahlén då.

BlackBay: garanterad utlåning nästa säsong. Om han inte gör en "Freij".
Hur mycket spelade Freij i Löven?

Andersson: japp. Verkar så. Platsar inte ens i bottenlaget HV och utlånad men här skriver snabbt ett 2-årskontrakt i satsningen mot HA.

Sv: U18
Rip Kirby: Verkar inte som någon annan skrivit att även Edwin Annerstedt ska spela med Tre Kronor, fast i U19 då.

Sv: Apropå nånting...
Stridhsyxa: Du förstår säkert att ”känsla” i det här fallet är baserat på mer än bara känsla? Eller tror du att Nizze är så pass oseriös som du vill ge sken av?
Jag tycker att han verkar väldigt seriös, smart och kunnig.

Synct: Det verkar lugnt! Uppdaterat på hemsidan nu. Dag för dag!

Tom Topp: puh

Synct: Viktigt!

Jonte dag till dag, skönt!

Förlänger inte Tommy förutsätter jag att man jagar Viktor Tuurala från Kalmar. Otroligt spännande coach.

Montén Python: undras hur kontakten mellan Nubben och K. Kapanen är nuförtiden? Kapanen är ju sportchef i Kärpät.

Cobbel: Knappt ok skulle jag nog påstå. 😅

Minns hur gemene svensk ute i social media våndades över hur han bara stod där under matcherna och inte ville ändra på nånting.

Jag skulle slita mitt hår under matcherna när Montén står med händerna i fickan och tuggar Stimorol i alla fall.
Hua den mardrömmen.

solbacken: Hahah, ja han gjorde det ok i junislaget. Men efter det så har det ju bara varit uppförsbacke för honom. Passar gärna på honom och tar ngt annat.

solbacken: sluta trolla så där... detta forum är fan inte redo för sådana skämt

FrOllik: " Kan ha fel men har för mig att det inte gjorts tidigare när den hoppat ur led."

Har det INTE gjorts tidigare är det ju extremt konstigt.

bar mofftak: Timrå har 3 materialare redan

jk: Gillar dock inte tanken.

Han har haft en "ok" produktion.

Men sett till andra klubbar i ligan. Så har vi inte ekonomin att lägga dom pengarna på "bredd".
Som han ändå verkar vara, om än lite mer edge än vår bredd vi har i laget nu..

FrOllik: I den bästa av världar så kanske axeln bara for ur led och det krävs nån eller några veckor, i värsta fall kanske schweiziska klubben vill se en längre hållbar lösning? En operation skulle väl betyda färdigspelat för säsongen.

Lite oroväckande ändå att Dahlén genomgått en röntgen av axeln. Kan ha fel men har för mig att det inte gjorts tidigare när den hoppat ur led.

Eller så kanske det är nyckelbenet som man misstänker nån typ av spricka/ fraktur i.

Hoppas på det bästa! Vore så otroligt tråkigt om Jonte fick avsluta sin makalösa sejour med en långtidsskada. Bättre öde än så förtjänar han och vi supportrar.

# 54 👑

Sportchef Kent Norberg berättar att Dahlén under dagen varit på röntgen.
- Vi har inget svar. Han har varit på magnetröntgen i dag, men vi har inte fått något svar än. Jag skulle tro att det kommer ikväll, men mest troligt blir det imorgon som vi får svar, säger "Nubben".

Montén Python: ja, jag tror vi är en av de fyra. Renodlad vinge som ändå presterat en del poäng i Finland de senaste åren. Pröjset verkar ju ligga på samma nivå som Eemeli Suomi i Växjö fick inför året, även tidigare års statistik ger ju lite paralleller där på lönenivå och produktion i Finland.

Ersätta Dahlén är omöjligt, fråga är om vi har pengarna att ta in nån mer som kan leverera 20-30 poäng ifall vi skulle "vinna" Erholtz

Gorkyman: b-värvning. 7-8e back. Ska vi börja leta allsvenska spelare nu?

Gorkyman: Undrar om vi är ett av de 4 lagen som är intresserade av finnen? Jag hoppas ju inte det när man läser lön kontra förväntan på produktion etc...

"Uppgifter gör gällande att han är förhållandevis dyr och kräver runt 200 000 euro netto per säsong.

Erholtz beskrivs som en snabb och ettrig forward med bra skott, och sina största kvaliteter i tvåvägsspelet. Därför ska han kanske inte ses som en renodlad spetsvärvning i SHL – men som en spelare med potential att ta en betydande roll."

Nisse på Mon or: Hallquisth klar
Uppladdat:

500x0-img0402.png

Degradering med Djurgården och Timrå. Sparken från HV efter 12 omgångar 2023. Det räcker så.

solbacken: Montén har gjort sitt i Timrå. Aldrig i helvete att ha skulle få nån roll i Timrå mer. Den dagen klipps det säsongskort.

Stridhsyxa: Om man säger att man går på känsla, ja, då tar jag för givet att man då också tar med sig statistik om hur varje målvakt passar bättre och sämre mot vissa lag.

Nizze i Domustrappan ”förut har jag kört 2-3 matcher sen har man bytt. Nu har man inte kört så iår utan dom har valt (ändrar till ”vi har valt”) att gå på känsla”

”Det bästa tycker jag, är när man håller igång båda”

Då kan vi lägga alla säsongers konstiga målvaktsmatchning på klubben då. Tydligt att det är en uttalad grej vi ska göra här. Istället för att spela båda mer jämt och byta innan dom floppar i en match. Så går vi på ”känsla”.

Hank: Vill du utveckla?

Montén 🤢. Hellre Freddan till och med än den smilfinken

Nisse på Mon or: Vad jag hört sitter vi även fast i värdelösa avtal gällande mat och dryck i arenan några år till

Montén Python: Den som tror Monten blir tränare i Timrå IK igen bör kontakta vården.

solbacken: Du menar den Montén som var klappkass i HV och gjorde det sämsta jobbet som förbundskapten i Juniorerna i modern tid?

Tack men nej tack.

Får vi in Montén så spelar Nubben ett riktigt högt spel.

Han tappar mig i allafall.
För jag kommer inte psykiskt att palla med en säsong med herr Stimorol vid rodret.

Tom Topp: låter bra .

Nisse på Mon or: Marklund lär väl flytta tillbaka till Skellefteå efter säsongen, och det känns väl tveksamt om han behöver ersättas.

Sv: U18
Riktigt kul detta och ett bevis på att klubben jobbar på rätt sätt!

"På tisdagen presenterade Johan Rosén, förbundskapten för U18-landslaget, sin truppen till turneringen i Schweiz – och i den fanns en 17-årig forward från Timrå IK med.

”Vi har med oss en debutant i William Sörbrand, som har gjort det starkt under senaste delen av säsongen”, säger Johan Rosén, i ett pressmeddelande.

Turneringen är sista chansen för ungdomarna att visa upp sig innan VM drar igång i april."

Problemet med en ekonomi som Timrås är knappast för få i ledarstaben, utan för många.
1 ass. coach och en materialare kan dras ned på utan större påverkan på truppen. Sen har vi ju rådet med Berglund, Z och Nubben. När ser vi resultat av deras arbete? Börjar bli dags att några rykten sipprar ut. Barkemo och Hallquisth känns som breddspelare/ utlåning. Åtminstone i nuläget.

Ingen Dahlén på dagens träning, men det var väl heller inte förväntat. Optimisten i mig säger att det inte är match förrän på lördag.

DenRöda: 2% var lågt räknat hehe. Viktigaste jobbet för en sportchef är ju rekryteringen av spelare. Nu hade han ju inte haft huvudansvaret såklart, men nu har vi ju Berglund som jobbar med scouting, att addera Boyce som ass sportchef känns rätt onödigt.

DenRöda: Hahaha Boyce som ass sportchef Ja jävlar vad kvalificerad han är för det. Sen Emil Berglund som tränare alla INNAVLDE ska absolut vara kvar i kompis föreningen för ej röras Hahaha 🤣

solbacken: Ja blir det Monten då börjar jag gå på hockey i gärdehov

Smörgåsen : Spelarrekrytering är typ 2% av en sportchefs roll. Jag tänker att han likagärna kan ta över det jobb som tar mest tid av en sportchef, dvs det vardagliga sysslorna som kretsar kring laget. Men absolut som du säger. Han kan lätt ta en roll i ett ungdomslag. Han har nog extremt mycket hockeykunskaper och är Timrå rakt igenom.

Smörgåsen : Betydligt rimligare, alternativt Teamsters, materialare etc.

Smokey: 😂

2972941 · »