Gathlopp: innan jag sett vad som värvas i form av spets så orkar jag som sagt inte ens bli irriterad . Men är lite allmänt småtrött på chansvärvingar och spelare som förväntas ta steg. Speciellt nu när det inte är sådanna vi är i behov av..vi behöver stabila poängspelare. Inte en Hallquist..danielsson ..Lilja,Westfelt och inte behålla gamla spelare på dekis ..som tex pääjärvi som bara tar upp plats .
Gathlopp: klubben underskattar dessutom supportrarna. Jag vill inte ha varken Lilja eller Pääjärvi här. Hade velat skicka dom redan under säsongen. Det blir så jävla svårt att älska kommande trupp när man redan är less på flera av dom, även Forsmark. Som också fick nytt 3år.
Blir nog bara ett medlemskap. Är inte sugen alls att sponsra denna idioti. Tydligen verkar enda sättet att säga ifrån vara att bojkotta. Annars verkar man bara vara en jobbig KUND. Japp dom ser oss som KUNDER. Blir väldigt tydligt.
Gathlopp: jag kan köpa att man har en dålig period i ett gäng matcher men en hel säsong??? Han får gärna överbevisa mig men detta var ett kontrakt jag hade hoppats vi skulle bryta
Ok. Man bryter inte med Lilja, och då kan man nog utgå från att det inte kommer att brytas med någon annan heller. Det enda sättet att tolka det på är att man sågar sättet laget tränades/coachades på förra säsongen. Spelare underpresterade pga dålig träning/spelidé. Märkligt isf, eftersom man ville förlänga - och hade så gjort - med TS.
För rekryteringarna i sig verkar man inte lägga skulden på. Något man skulle kunna göra, givet att samtliga seniora forwardsvärvningar floppade. Detta trots att "vi inte fick nej från en enda spelare som vi ville ha".
Ska bli jävligt intressant att se vilka spelare som värvas in. Just nu har vi som bäst en topptrupp för allsvenskan. Då räknar jag in dom nyförvärv som redan läckt ut.
Karlsson74: blir ännu jobbigare när lag som låg i botten med oss behåller sin spets och värvar mer toppspelare. Men vi är nöjda, Nubben kan inte ta felbeslut och Lilja har sagt att han vill vara bättre. Inte alls naivt.
Jag kan också bedömda alla beslut med att spelaren/spelarna kmr öka sin utveckling med 100-150%. Är det rimligt? Verkligen inte. Ger det likes och hejarrop här? Absolut.
Jag hade den ståndpunkten inför denna säsong. Monty var lite mer i verkligheten och oj vad skit Monty fick ta. Han var bara negativ och okunnig. Vem fick 110% rätt? Monty såklart. Gör inte om detta misstag.
Nu tror ni att vi ska lösa det ännu bättre? Utan spets och behålla dom två största flopparna i SHL. Såååååå naivt.
Montén Python: orkar inte ens bli irriterad längre ..är det tänkt att Lilja ska in på fyra femmor? Hur dåliga är då inte de forwards som inte platsar band de 12 startande?🤔
Montén Python: bygga vidare med Lilja är en kalkyl enkom sprungen i önskan och hopp. Det finns ingenting ur ett cyniskt lagbyggande som han hade stannat.
Zäta, Nubben, emil och Gunno. Känns just nu som ett överbetalt sportråd utan uspen som man faktiskt betalar dom för. ”Dom är typ gratis” ah då är det snålhet som gör detta beslut isf.
Timrå är en liten kommun, som det kämpas och slits för att vi ska ha ett SHL-lag. Ett jävla gnäll på det mesta här. Finns det inga pengar eller begränsat då är det bara att finna sig i det! Men vi har ett SHL-lag likt förbannat!
jk: Vilken ansträngning att säga det i april till en journalist när man vet att man har 100+k i månaden. Fan vad stor och grym han är! HYLLA LILJA! Han är så tuff och cool och vettig!
Folk är så otroligt naiva.
Vi har tappat Hållander, Kapanen, Dahlén och EP. Lilja ska rädda oss, för han mådde dåligt och nu mår han bra. Hjälten Lilja.
Villervalla: Enda klubben i hela Sverige med HA/SHL inräknat som inte kan lösa EN spelarjävel. EN spelare. Sen vill vi ha swish för Lundmark också. Fy fan vad fattiga vi är. Skönt som spelare dock, lös ett kontrakt och du är garanterad skiten oavsett prestation.
”Det kostar att lösa ut” ja men alla andra klubbar i dom två högsta divisionerna har fan ören över för en spelare. Vissa töntlag i HA har fan egna bussar, vi sponsrar modo.
Vi är så pinsamt fattiga och handlingsförlamade. Visa lite jävla bollar liksom. Nä, nu ska vi gulla och ta hand om stackars Lilja, snart spelar han i landslaget, handhjärta.
Fy fan, jävla nötter hela ledningen.
”Det kan inte bli sämre iaf” ja så kan man resonera med junisar som kostar 40k. Inte en tänkt toppspelare som kostar 100+k i månaden och duger som en topp 6 i HA. DUMSNÅL kallas det.
🎶 jag vill skiljas med Davil Lija oh oh, ja jag vill skiljas med David Lilja oh oh. Skriva på paaa-pperen och gå våran varsin väg oh oh 🎵
Cobbel: Fröken Lilja är och förblir en max allsvensk spelare hur än många blinda här är som inte våga öppna käften utan GUDEN NUBBEN ÄR SÅ DUKTIG. Inte alla som tur är men allt för många mähän som bara ja det är bra Nubbs hahaha och tur vi har Experter Magplattan Emil och Modo Gunno som rådgivare. Yra på med din jävla statistik Lilja Levinsson Heikkinen skulle inte vara producerande på bra nivå i skit ALLSVENSKAN
Modano: Fast Lilja har ju haft mer fysik i sitt spel än många av de stora grabbarna i laget.
Skulle nästan våga påstå att han varit mer fysisk än skägget i år. Definitivt varit mer fysisk än MPS hela säsongen. Lägg där tlll att kedjan med Lilja - Levinsson - Heikkinen var en av de bästa statistiskt sett under en del av säsongen.
Hade Lilja inte haft maximalt oflyt exakt hela säsongen, så hade alla suttit här å hyllat Nubben för den värvningen. Det är ju inte så att inställningen varit fel ifrån hans sida.
Om vi inte bryter med minst en spelare och sedan hamnar vi i kval, då har vi inte ens försökt. Det här kommer isf vara en sak som jag kommer lacka på under säsongen. Detta kommer få mig att vilja sparka alla igen och vips så har man noll förtroende ännu en gång.
Det måste finnas en gräns för vad man bör kunna prestera för att vara kvar. Signaler är fan fan viktigt för att man ska få tillbaka tron.
BlackBay: Vi var seriens sämsta lag sista 30 matcherna. En nedåtgående trend över en ganska lång tid. Men hur som helst så hamnade vi 12:a.
Att vi ska få träff på Dahléns och EP:s ersättare är såklart viktigt. Men vi kommer högst sannolikt inte få in någon som gör 55 poäng som Dahlén. Så vikten av att övriga lagdelar höjs är sjukt viktigt.
Smörgåsen : å andra sidan var det ju en extrem formsvacka i slutet som gjorde att vi sjönk som en sten i tabellen. I det stora hela var vi nog egentligen ett lag för play-in.
Maktankan: Även om vi får träff på ersättarna till Jonte och EP så är vi ett bottenlag om inte övriga spelare/lagdelar blir bättre.
Därför är det rätt så viktigt med att Genborg blir kvar. Han kan nog göra runt 30 poäng nästa säsong.
Spelare som Heikkinen, Lundmark, Eriksson osv måste bli bättre. Wedin får inte bli skadad osv. Gath måste vara en bättre tränare än Tommy.
Med en överjävligt bra Dahlén och en riktigt bra EP så kom vi 12:a. Så det är mycket som måste bli bättre om vi ska undvika kriga om kvalplatserna, även om vi får fullträff på ”ersättarna”.
Alfredshemsinvasion här eller ej, jag tror f-n inte att vår existens i fina ligan hänger på Genborg kvar eller inte kvar.
Den hänger som de flesta inser på hur #54 ersätts. Jag är född optimist och tror att Kivenmäki kan bli en rimlig ersättare till #14. Men sedan återstår att fylla Dahléngapet med en eller, troligen, två spelare. Lyckas inte det blir det nog full kamp för att undvika kval mot Björklöven till korpligan. (Lite kan en hel och fräsch Wedin kompensera, men bara lite.)
Backsidan? Även där komplett optimist. Kommer inte den egentligen nödvändige spetsbacken in vill jag tro att Gath med hög kravställning (och bättre fysisk träning än TS) får Hardegård och Forsmark tillbaka till tidigare nivåer. Plus att Freij utvecklas. Plus att Barkemo blir en banger!
Nisse på Mon or: Haha. Läser på Aftonblaskan att FBK inför matchen skall ha kört videosekvenser på jumbotronen med allt de blev bortdömda förra matchen.
Självinsikten där, ett FBK som alltid annars har med sig allt som domslut heter.