1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 605614 inlägg · 6213 ämnen
2951862 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
solbacken: Henrik Gradin om någon har på riktigt bevisat att han är rätt person för sportchefsjobbet i Modo Hockey. Han är klass rakt igenom. Jag känner till få personer bättre lämpade för det jobbet än just honom.

Nu kommer snart MODO tillbaka till SHL man har förlängt med Gradin till 2029.
Han behövs I MODO som en stark sportchef.

JonteD: Passerade dig i helgen, i lördags, och funderade helt ärligt på att slå en pling. Men det var lite sent. Fick en körning från tåget i Sundsvall kl 18 till Duved och passerade Gällö med kunder på väg upp strax efter 20. Men klockan var runt 00:00 när jag passerade på hemvägen och det kändes inte ok 😅

JonteD: Du är den gode personen, vet att jag får skit för musik i ert forum, men alla älskar väl jämtländska influenser, typ ni har Dahlen junior.

Jämtland!! Tillägnad JonteD

puffe2: Mkt sant där!!!🤣😎🇱🇸🇱🇸🇱🇸

JonteD: Som Republikan står vi över tjafs mellan klyktattare. Ha det bra Jonte :)

Rip Kirby: Med facit i hand så känns det som att Genborg kanske rent av blev Lundmarks "ersättare".

Tänk om vi behållt Lundmark och aldrig värvat Genborg liksom. 😬

Men nu blev det en ännu bättre lösning. Då Genborg kommer tillbaks sen och Lundmark förmodat kommer peta ur nån på bänken när JVM killarnas är tillbaks (läs förmodat Lilja).

Paninaro: Närå inte de utan är bara enig med du för de kommer att bli tungt framöver för både er o oss så är de bara elr hur!😎🇱🇸

Rip Kirby: Kejsaren utan kläder (OJ) måste ha ett sjuhelvetes munläder och närmast gudastatus over there som lyckades sälja in honom

puffe2: Tack, vi kämpar på men lär inte göra sand till guld den här säsongen heller. Ja jag pudlar lite på mitt tandutlåtande. Nöjer mig med att konstatera att han inte gjort en Klopp iaf. Ser ju sådär ut för era SHL-ambitioner men nu har ju Hinken till slut lättat på lädret och det är långt till april

steveroper: Medhåll. Det är fullständigt obegripligt vad Florida Panthers som förra säsongen var bästa laget i världens bästa liga såg hos Lundmark. Vad skulle han kunna ge laget, vad skulle han kunna komplettera ett redan perfekt lag med? Nu har det inte alls sett lika stabilt ut hittills den här säsongen, mycket på grund av skador på fel spelare. Men alldeles oavsett, om du som i Lundmarks fall droppar ner i hierarkin i AHL, ja, då är du på jävligt fel plats från första början.

steveroper: Målvakter är alltid suspekta som ledare, men tandvården överlämnar jag till expertisen då. Tycker ni gör det bra i finserien, för lite Jonny Cutz bara. Kämpa på så vi får mötas i finrummet kommande år då

puffe2: Galen man med taskiga tänder. Ja det kanske är målvakten i honom men han sänder inga bra vibbar sedan Ante/Freddan gate. Visade prov på en självbild och självkritik som utåt föreföll sådär. För att vara snäll

steveroper: Sånt man bara älskar, typ Modano

har dock alltid varit skeptisk till målvakter som ledare

puffe2: Freddan är en galen man. Vansinnig

Rip Kirby: Alla klyktattare har en viss kärlek till Freddan, ingen Salvatore, men ändå en hygglig man

Lite lustigt ändå. För drygt 15 månader sedan var man på ispremiären och såg en valpig Lundmark som med julklappsögon likt en 5-årings gled in på isen och insöp atmosfären i SCA arena och att få befinna sig i SHL-omgivning. Såpass att han gjorde en liten ofrivillig piruett vid presentationen och skrattade gott åt sig själv tillsammans med publiken.
Nästa vecka glider han in på isen som en home coming star från NHL (nåja) hemswishad av oss supportrar.
Jag vill hävda att det ff är en lovande div 1/HA-spelare vi swishat hem och förväntningarna bör vara därefter

JonteD: Du hoppades säkert ett syrligt svar tillbaka så nä, håller med dig det blir nog flertal år för MoDo kvar I HA.
Timrå hoppas jag tar chansen nu när de har etablerade spelare. Kan bli tufft framöver.

Vill hålla god supporter kontrakt emellan oss.
Lillebror/storebror skitsamma.

Paninaro: Okej va, jag fattar va.
Detsamma.

Rip Kirby: Kolla mitt svar på Nisse på Mon så ser du att jag har glimten i ögat.
Lycka till

Nisse på Mon or: Vi har ju Freddan va
Skiter ju i Timrå va.
Har ju varit raggare va

Vargher85: Japp köp loss Herman nu så han blir spelklar Dec-Jan Oskars behöver stålar och med sponsorer privata mm så fixa du det Nubbs KÄMPA hela vägen som med Lundmark

Paninaro: Vi har kul här i SHL dit ni inte kommer att komma på väldigt läääänge!!!😎😎🇱🇸. Va!!

Rip Kirby: Röda Ulven overtime som det heter i Övik

Kevin Karlsson som väl fick kicken från Odense? - Bräcker ju alla backar i m0d0 iaf 😄

Paninaro: vart ser du att jag har kul när MoDo förlorar ? Jag Hyllar Herman Träff. Är det tillåtet. Jag skiter väl i Modo, va.

Paninaro: mm.. vi skrattar oss av stolarna här ska du veta. Nu tog ni ju till slut hem extrapoängen vilket nog var viktigt för "va-mannen" i båset.

Sv: Silly Season 2025-26
Nisse på Mon or: Inte den enda, men tråkigt ja.

Modano: Han kan kliva av bussen i Timrå, och så kan Lilja kliva på.

Modano: där kan lätt swisha

Andersson: Man får den publik man förtjänar - en oerhört gammal sanning.

Nån som skrev förut om Herman Träff kan bara hålla med stor stark tung höger skytt bara köpa omg Swicha till det om det behövs

Sanyet: Dom skulle inte ha bjudit Hermann

Har inte va-mannen satt försvarsspelet eller vad är det frågan om?

Andersson: det är kusinträff och hermannträff. Då blir det glest på läktarn.

Nisse på Mon or: OJ vad kul ni alltid har när det går dåligt för MoDo.
Ha så kul i SHL så länge det varar.

Rip Kirby: å en hall som tar åtta ... ja nästan iaf

Andersson: Jo, men det är mycket folk för en släktträff.

Andersson: Jo, dom har ett snitt på drygt fyra och ett halvt.

Publik 3300 . Är inte det extremt lite i Övik ?

Jåkkinen: Man kan alltid hoppas.

Fullträff 5-5

Rip Kirby: Man vet aldrig. Rätt vad det är så åker Löven på skador samtidigt som nått annat lag formtoppar.

Rip Kirby: Fäm-fäm, i fämte päriodän!!

Nisse på Mon or: Vilken TRÄFF i Övik...

Västerås Troja 2-4

Peja: De har väl bränt sina broar.

Andersson: Där har du mitt fulla medhåll, men serien ser så kopiöst jävla usel ut - bara ett lag visar någon som helst nivå, och det är just Löven.

5-4 m0d0.

Rip Kirby: Ser gärna Herman Träff hos oss nästa säsong. Vi behöver en högerskytt i PP. En bra högerskytt. Träff och en transatlant in i topp6.

Rip Kirby: Känns som att Träff kommer ha anbud från alla SHL-klubbar till nästa säsong. Grym skott och en fysisk spelare. Ironiskt nog precis de egenskaper som HV saknar…

2951862 · »