Är det public service att ha DIF ledning i studion och i varenda minutjävel som ska fyllas med prat?
Backen nr 4 är ju duktig som fan.
Det är ganska onyanserad produktion faktiskt!
Det här är ett JVM, det här kommer vara höjdpunkten på många av dessa spelare och man spenderar turneringen med att idka självtillfredställelse av Djurgårdens IF!
Nyansera er!
Japp dom är bra!
Är det ett lag som spelar i Minnesota eller är Djurgårdens if som är där?
Spelarna blir ju snart obekväma själva på att stå där och svara på ganska trubbiga frågor med Leeeeeman…
Skärp er för fan annars ska jag bada naken på Sergels torg när SD monterat ned SVT och SR!
Tycker inte att han har visat riktigt rätt tävlingsnivå än!
Om vi skaffar en till som är lite mer påslagen blir det nog jävla åka av! 😅
Men annars då…
Freij ser stabil ut och gör poäng. Synd på puck outen men shit happens. Det är kvart nu men i semi och final är det en jävla dålig idé att stå och lalla puck i egna slottet…
Genborg var riktigt viktig med sin tyngd ihop med Jack Berglund i första perren.
Men där kom en ASS på Eriksson med som jag tycker gör sin bästa match hittills idag!
Ansvarsfull i spelet med puck och utan puck men framförallt involverad i spelet alltså!
NickNack: De måste ju finnas lite stålar när de frigörs från en del kontrakt för att kunna söka lite spelare från andra sidan pölen!!Ja hoppas att de undersöker den möjligheten iaf!!!🤣🇱🇸
Nisse på Mon or: Jag utgår också från att de är billiga. Om man bara ser till värvningarna inför denna säsong så är ju sammanlagda lönen för Sundin, Freij, Genborg och Eriksson sammanlagt på samma nivå som Erixon ligger på. dvs ca 40,30,40 resp 60 /mån, tot 170" / mån. Om man ser till MrMadhawks genomgång inför säsongen. Skulle de inte falla väl ut så är det också ingen större förlust lönemässigt att låta de lira i Allsvenskan under säsongen.
Nisse på Mon or: Ja..fast utåt har det inte låtit så direkt.. Man har lek hemlige Arne med supportrar och media och sagt att målet varit att komma tillbaka. Förrän tills bara ett par veckor tillbaks.när man plötsligt faktiskt meddelade att säsongen var helt körd efter ytterligare operation . Kommer han tillbaks i spel nån gång överhuvudtaget så blir det iaf inte i Timrå ik
Smörgåsen : Exakt. Med tanke på oförmågan att överhuvudtaget kunna skjuta hos Pääjärvi, Lilja, Walli, Boyce och Levinsson borde Träff ha stora möjligheter att få bra med speltid.
Nisse på Mon or: Har jag sagt annat? Hans kontrakt med Timrå ik går ju ut efter denna? Skulle Erixon få bestämma om han skulle vara kvar menar du? Däremot sålänge han har kontrakt med oss så bestämmer antagligen han själv i samråd med läkare om han är aktuell för spel . Isåfall i Timrå ik . Förstår inte vad som är oklart? 🙄
Pyrret: tjatas och tjatas? Timrå ska ju satsa på unga förmågor likt Freij, Genborg och Linus Eriksson. Träff år 19 år, högerskytt, stor och stark med ett jävla slagkott. Eftersom knappt någon i truppen kan skjuta, är livsfarlig högerskytt och 19 år, är han precis en sån som Timrå vill ha. Och jaa vi kommer tjata om Träff tills något annat meddelas. Han skulle gå in i 1a pp direkt.
Smörgåsen : man får väl hoppas att man inte gamblat och satt sprätt för hela hans löneutrymme iaf..skulle ju kunnat bli en smärre katastrof ekonomiskt i såfalll om han fått för sig att tillfriskna.
Pyrret: För att man vill ha hit honom? Vem säger att nånting talar för det? Men han passar ju in Timrås värvningsstrategi, ungt och utvecklingsbart. Vi var dessutom ute efter Dower Nilsson, så uppenbarligen kollar man efter den typen av spelare nästa säsong.
Nisse på Mon or: Frågetecken är för att jag inte vet om vi ens frigör hans lön? Har man ens budgetarat för hans lön denna säsong? Tänker att Timrå mycket väl har räknat bort honom helt, att man vetat att han inte kommer spela denna säsong. Har väl diskuterats här inne x antal gånger utan att det klargjort vad som egentligen gäller.
Smörgåsen : De borde kunna frigöras lite dollars för nåra grabbar från andra sidan som vad jag vet brukar spela för laget dom hamnar i de brukar dom göra både bra backar o forwards!!!!! De måste finnas guldkorn där borta!!🤣🇱🇸
Montén Python: Eller förlängningen på Forsmark som förmodligen blev dyrare. Slutar väl med att pengarna som frigörs via Nässén, Pilö, Juel, Erixon (?) och Dahlén till största del hamnar på Barkemo, Hallquisth, en dyrare Forsmark, en dyrare målvakt än Juel (Myrenberg) och det som blir över blir Kopacka och nån annan breddvärvning 🙃
Karlsson74: De måste finnas både snipers o stora duktiga backar i AHL att titta på som vill ha en bättre tillvaro de måste finnas skicka nån scout som får spana lite tror oxå att prislappen är bättre vi behöver några stora (modanostyle) som kan hålla rent framför vårat mål för där ska ingen jävel få stå sen såg jag några duktiga skyttar i en match från AHL dom skjuter i alla lägen utan att passa runt i flera minuter o dom träffar mål nästan hela tiden!! Bara en liten ide som jag tycker man borde kolla på!!🤣🇱🇸🇱🇸
JanneH: Egentligen inget märkligt alls eftersom det handlar om olika utgiftsår. Pågående säsongs budget har X antal kronor. Kontrakt för nästa säsong hamnar på nästa års budget som har Y kronor. Naturligtvis har man låst en del av budgeten på Y kronor genom dessa kontrakt men just NU har vi X kronor att röra oss med. Att öka årets budget gör inte att nästa års budget ökar. Tvärtom kommer det att belasta årets resultat vilket i förlängningen kan minska budgeten för nästa år.
Jugge: Det är väl isåfall Pilö och Lander löner som spontant sticker ut på den listan ..pilö för att han har en för hög lön... Lander för att han har en för låg lön i förhållande till vad han kunde ha haft I någon annan klubb.
Jugge: då borde väl Timrå kunna hitta någon vettig back + Träff för Pilös, Nässéns och Erixons löner. (350-600'). Barkemo och Hallquisth utgår jag från är billiga.
Rip Kirby: Om vi ska pratar historisk koppling. Finns i så fall fler i Mora ik. Gustav Salmi t ex är nämligen Magnus Salmis son. Magnus Salmi spelade i timrå ik säsongen 00-01
Karlsson74: 175k har jag läst till och med. Madhawks uppgifter. Så egentligen så lär vi väl använda hans lön på de 2 ynglingarna vi ser ut att värva in.
Vilket gör att Nässéns lön finns kvar att värva för. Ja om vi inte norpar från dom pengarna på Lundmark..
Då det är studiosnack byter jag kanal. Sjukt trött på SKrikegård och Loob.