1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 605564 inlägg · 6214 ämnen
2988988 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2026-02-19
Hälge: Är Sheriffen skadad eller petad?

Hälge: ingen Boyce * upprörd *

JanneH: Att sammanfatta Chris Härenstams hockeykunskaper torde gå ytterst snabbt. En göteborgsvits tar nog längre tid.

Stridhsyxa: sväva inte iväg till lördag nu utan vi tar en match i taget. Hur brukar Malmö prestera efter uppehåll? Jag har en känsla att de är lika dåliga som oss och då borde ju vår hemmaplan och deras resa ge oss en bra chans på seger ikväll. Men jag vill se det hända först, ta ut segrar i förskott är bara mega jinx varning.
Ungefär som när Chris Härenstam tar upp att i två andra kvartar så vände minsann det lag som låg under och vann i OT... då visste man att det var kört.

Sv: Apropå nånting...
Montén Python: det känns ju solklart att han är en klubblagstränare som sätter en tydlig spelide. Landslagscoach har väl alltid varit mer att få ihop gruppen snabbt och inte bygga nåt specifikt system.

Tror han kommer lyckas utmärkt i Schweiz, han är ju en bevisat duktig tränare.

Synct: Så är det ju med. Jörgen Jönsson är väl det senaste exemplet där.

Montén Python: Tror iof att många coacher hade lyckats bra med Evertssons lagbyggen. Jönsson ramlade in och tog ett guld ganska snabbt också.

Sakic: Alltså, det går ju inte att frånta Hallam vad han uträttat med Växjö.

Men uppenbarligen så funkar han bättre i en tränareoll där han får jobba mer med en "lång process" eller liknande.
För nån skarp taktiker verkar han uppenbarligen inte vara.

Amir Miftakhov: Bättre sent än aldrig . Jag matchar budet o satsar 2 assist på Boyce

Ikväll släpper det sig för Magnus Pääjärvi som gör 2 baljor ikväll.Timrå tar 3 poäng.

X-Län: Så fruktansvärt

EXPLORERSMÅLAND: han tar över Timrå nästa säsong

Sakic: JAG tycker att Lander Boyce och Skägget ska vräka in poäng ikväll

Patrick Polly: Han är så jävla kass på att ta fram det bästa ur spelarna, tål inte hans karaktär heller. Såg du vid 1-1? Som han ens brydde sig typ, så jävla cool. Mycket svordomar men ah, tröttmössa.

Malmö hemma, budget-kommentator. KAN gå

Knylan: 3p idag, 3p på lördag. Boyce vaknar till och avslutar med 2+5 sista 9 matcherna.

Timrå IK - Malmö Redhawks 2026-02-19
Botten upp! Som sagt.

Spännande att se om det faktiskt är så att Malmö tappat lite av sitt sinnessjuka momentum nu. Tre raka torsk efter senaste mötet i Timrå, sen slog de förvisso HV innan uppehållet. Någon gång bör raset komma.

Uppladdnin rabbuslingar båtten upp 🥳🥳🥳
VI VINN IKVÄLL 💪💪💪
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-fbimg1766909693418_3SbvZM09vNfYNqT.jpg

Patrick Polly: Det där brukar jag hävda med vår käre Lander. Kommer aldrig förstå varför han ska spela 3vs3. 30-35% att det slår väl ut.

Sakic: Det tragiska är att det avgör matchen. När han kom in tänkte jag, fan nu torskar vi.

Han gjorde ingen bra match men fick ändå väldigt mkt speltid. Forsberg var ju iskall som drällde med pucken och inte vågade ta ett skott. Jag tyckte EP var bättre och hade hellre sett honom få spela i stället för Landeskog i tredje. EP gjorde ett jättejobb defensivt men hade ju med sig Forsberg och Rakell som var under isen och fick inte mkt betalt för det.

Bratt var ju hetast igår tillsammans med Eriksson Ek, Raymond och Zibanejad.
De tillsammans med Kempe, Nylander, 65 och Dahlin hade kunnat köra OT ensamma.

Patrick Polly: Håller med

JanneH: Tjänstefel att spela Landeskog i OT. Sveriges långsammaste forward ska inte spela 3vs3. Överhuvud taget tycker jag han fick för mkt speltid igår.

Rip Kirby: Malmö 9:a och DIF 12:a. Intressant att se hur lagen presterar i relation till statistiken. Malmö har fått rätt på spelet denna säsong och tror Stockholmspubliken har burit Djurgården.

Kul ändå att det verkar bli kedjorna på träningen sist. Tycker Lander varit väldigt bra i år så riktigt spännande med Emil och Wedda på kanterna där.

Marodören: Hade Pääjärvi gjort sina 7 mål och Wedin inte skadat sig så hade vi haft en 5:e placering. Nä, skämt åsido. Visst, försvarsspelet med BP har blivit svagare. Höstlöv släpps in titt som tätt. Men främst ser man att det tränas för lite på anfallsspel tycker jag. Eller, dom tränar säkert jättemycket på det, bara det att allt är så förutsägbart.

Marodören: "Ta betalt" har man hört den förut? 🤪

Charliejfz: Så borde tabellen se ut – utifrån siffrorna:
1. Frölunda
2. Luleå
3. Skellefteå
4. Rögle
5. Timrå
6. Växjö
7. Brynäs
8. Färjestad
9. Malmö
10. Linköping
11. Örebro
12. Djurgården
13. Leksand
14. HV71

"10. Timrå, 57p

Förväntad poäng: 69,2

Förväntad tabellplacering: 5

Timrå är ett av lagen som borde ha betydligt fler poäng än vad de har.

Över tolv fler, faktiskt.

Siffrorna tyder på ett lag som gör mycket rätt i spelet – men som inte alltid får utdelning. xG-diffen ligger nära noll, vilket pekar på många jämna matcher.

Problemet är snarare vad som händer i de avgörande lägena. Timrå har haft en tendens att förlora matcher där prestationerna egentligen räckt till poäng, vilket också speglas i den stora skillnaden mellan faktisk och förväntad poäng.
Sett till spelet är det här inget bottenlag, men de behöver bli effektivare.

Timrå lär inte blandas i kvalstriden på allvar – åtminstone inte om prestationerna fortsätter se ut så här."

Marodören: Hur ser tabellen ut enligt Expressen.

Intressant, enligt underliggande statistik skulle vi haft 69 poäng och legat 5:a Vi gör mycket rätt i spelet men får inte den utdelning vi borde.

The great one: Helt OK match igår ändå men några saker stör mig:
1. Fy faan vad osynlig Nylander var
2. Blev Rasmus Dahlin skadad i slutet på 3:e - om inte, varför i helvete spelar han inte i OT?
3. Varför bjuder svenska lag på så jävla mkt is i egen zon? Detta blev extra tydligt i 3 mot 3, där USA pressar oss när vi är i deras zon medan vi ligger flera meter från dem och bjuder på fri gata rakt in mot Markström

Jadu: Jag tror det kommer vara bra tryck i klacken idag, vi vinner nog 2-1

FuLL fart I hemmabaren å Percy Påga komm tä EON ikväll...
Vi svårt fan mä dom...
Lyssna på musik å dä rinn lätt fan ida rabbuslingar 🥳🥳🥳
Int än Strup vill ja se torr ida..
Flarran tä mun...SKÅL PÅ RE 🎉🎉🎉
TIMRÅ IK I nöd å lust i vått å torrt ALLTID 💪💪💪
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-screenshot20260219073146spotify.jpg

Tillbaka till den riktiga ångesten i kväll, Örebro, HV och Linköping har alla relativt tuffa matcher i kväll, skulle sitta extra fint med 3 poäng i dag

Angående Tre kronor så har man känt noll för denna upplaga. Vet inte vad det är men det saknas spets och hjärta. Våra så kallade stjärnor är inga stjärnor längre. Vi har knappt några världsspelare offensivt, Erik Karlsson är inte den han en gång var. EP, Mika, Lill-nyllet etc. Eller så är det Hallams hockey som gör det. Tål inte hans uppsyn överlag.

Sedan måste man ju säga att hockeyn som spelats under OS på denna mini-rink inte direkt bidrar till bra hockey. Finns det någon kvadratmeter som det inte är en spelare på? Övrig is tas upp av målvaktsskydden.Går det att göra mål på annat sätt en en turlig styrning framför målvakt?

Nä, hockey-VM är fan roligare o bättre.

Söderöver: Ja det är som natt och dag. Även om det går tungt kan man ju göra nåt oväntat, t ex fullfölja en tackling och trycka till en motståndare och visa att man är på hugget. Nu glider han bara runt och försöker se skön ut..

Hypocrisy: Vem vet, kan ju vara så att han hade drömmen att vara NHL-spelare och kanske inte drömde högre än så men jag tänker också att något är ruttet i Vancouver...

OK att Jonte inte hade alla egenskaper för NHL men hanteringen av han med flera andra talanger verkar ju vara sämre än många andra lag där borta.

Lägg även till att dom tappar den mest lovande amerikanska backen på årtionden och många lovande spelare gör 1-3 bra säsonger för att sen plana ut helt.

Hypocrisy: EP14 och EP40 vs Anton Lundmark i kroppsspråkstävling…

Signaler är viktiga för publik.

Helt ärligt om jag inte hade hållt på Timrå IK fy fan vad jag hade stört mig på Elias Pettersson. Nu hoppas man ju att det ska gå bra för han, att han ska komma dit han varför några år sedan.

Men jävlar vad han känns loj, pojken ser ju nästan deprimerad ut. Man får ju känslan av att han inte tycker det är så roligt med hockey för tillfället.

mattias - 74: ja det är väl sagt att han ska leda 3kr över vm med…

Jag kan köpa att det inte kommer hinna sättas något nytt ledarskap inför VM ändå men signalerna till spelare och nationen kring vad man väntar sig av sina idrottsmän och ledare kan ju visa något med.

Nystart och nytänk behövs iaf.

Det är kul att allt fler gamla hockeymässiga ”bananrepubliker” blir starkare och starkare i turneringarna men det medför också krav på att spelare dyker upp redo att bidra och då vill det fan till att ledare är tydliga och påslagna.

Sam har ju misslyckats hela vägen eller överlevt med ”bare minimum” som bäst…

Sam är inte den enda som måste se sig noga i spegeln. Svensk ishockey måste hänga med i tiden och ge förutsättningar för det här att med landslag att funka.

EHT har Sam lyckats med men där har han ju tid att sätta saker under åren.

Svensk hockey behöver förbereda spelare bättre för att kunna trycka på play när turneringar startar…

Söderöver: Han tar över efter Hallam vet dock inte när men det är klart sedan länge

tror det är efter vm men är inte säker

mattias - 74: vart har du snappat upp det?

Rallarn: Nylander who??? Skulle tydligen vara den stora stjärnan men jag tror fan Pääjärvi gjort mer nytta ikväll

Söderöver: Grönborg tar över så Sam behöver inte sparkas eller sluta självmant

Redan bestämt

När meddelar man att Sam lämnar?

Blir det efter ett rostat VM eller räcker det nu?

Men utöver att bara skaffa ett nytt namn så måste man ju analysera vad en FK ska kunna ordna ett spel som går att applicera utan att träna kontinuerligt.

Vi kan inte ha en passiv tränare på den här positionen.

Det är måste hittas bättre sätt att bygga ett landslag på.
Mer roller som faktiskt kan användas.

Mot USA tycker jag iaf att 3kr gjorde det bra mot ett lag som på papper ska vara klart vassare än Sverige.

Förlängningen är ändå Sam och övriga ledares förlust.

Att mata på med istid på nycklarna under hela tredje och se dom åka nord-syd fram och tillbaka som skottspolingar och försöka dumpa-åka-låsa-vinna puck-ställa upp.

Så ser man TYDLIGT att de kämpar som lyckas ordna en ruskigt fin kvittering men sedan sätter man sig och väntar in USA.

Där MÅSTE en FK fan elda på spela friska ben och få igång dom här krigarna igen.

Vi spelade en pigg tekare och taggad back men tekaren fick gå och byta efter sin tek för att lämna plats åt en slutkörd kvitteringsjägare.

Dom visade ju tydliga brister i beslutsfattandet med puck i förlängningen.

Bryt mönstret då för fan men näää…

Jag tycker inte att det duger.
Ger inte landslaget riktigt chansen att leverera.

Jag tycker man kan grilla Sam och Klockare nu.

Skotta in nytt och reformera ledarskapet och signalerna kring landslagshockeyn.

Nu jävlar kör vi SHL!

EP14 och grabbarna grus får ta detta i land nu!

Och hoppas damerna kan bärga ett brons iaf!

Rallarn: Omstart av SHL i morgon iaf!

Eugen Sandberg: Ja man utnyttjade verkligen Petterssons skott i den här turneringen, speciellt hans position i pp, eller så inte.
Mot slutet stod Filip Forsberg på den positionen i pp som rightare? Obegripligt.

Bobby Hahl: I mina ögon förtjänade USA att vinna. Svenska landslaget har varit lite av ett bromsspår i kalsongbotten sedan Garpenlövs tid.

Söderöver: Haha fyfan va passivt, markström tar 2 liknande puckar när USA får måtta in sig. 3e gången sitter den, svagt av Sverige.

Hejdå Samhall. Vill aldrig se dig mer…

2988988 · »