1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580480 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07

« · 2021370 · » Till forumet



Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Synct: Vad menade du med det skrev om att skrika ...att hata
för eller imot ..eller ?.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Clay.2: Du vet att det finns olika sammanhang här i världen va? sån jävla idiotisk kommentar, kommer aldrig mer besvara något du skriver, ärthjärna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Linkovich: Jag förstår om det är något folk blir kränkt eller ledsen av, men det blir ju ingen. VI pratar inte om kvinnors rätt till att rösta, det är ditt argument som är idiotiskt.

Ja, folk får väl tycka att det är töntigt, jag tycker inte att det är COOLT, jag tycker det är idiotiskt att göra en stor grej av det. Bra att du känner igen typen, du vet säkert vad jag röstar och hur gammal jag är också, vi behöver mer beteendevetare här inne!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Synct: Går du runt och skriker hata på stan , på jobbet , i skolan , utan att mena det ,åt dina dina kamrater och tycker det är ett skämt ???????
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Simmalugnt: Om jag ska vara ärlig så tror jag inte att det ligger någon sanning i att en grupp som funnits i 9 år och sjungit hatramsor och nidramsor sen dess, skulle helt sonika börja bojkotta över kritik för en sån sak.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Knylan: Det KAN gå...:)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Woody: Trycker Mora in något dussin mål ytterligare så ligger vi trea, väl?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Simmalugnt: Att skrika "Vi hatar MODO" i en match vi inte möter MODO i, jag tror inte folk tycker det är häftigt, eller farligt. det är mer ett skämtsamt sätt att visa att det är våra största rivaler, Att folk tar det på så stort allvar förstår jag inte, någon slags humor måste väl folk ha?

FB-Gunilla: Men herregud!?!?!?!? hur kan man hata MODO så mycket att man skriker det i matcher man inte ens möter varandra?

Det är med glimten i ögat.

Sen att det ropats "En död Modoit är en bra Modoit", ja då är det på en helt annan nivå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Linkovich: Apropå hatramsor så verkar det som om BIK får stryk av Mora i kväll. Alltid något. Tyvärr går det lättare för Modo.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Synct: "det har alltid varit så, varför ska det ändras?" Jag känner igen typen.. 🙂 alltid ett sämst argument dock. Hatramsor är töntigt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Synct: Fast jag tror inte riktigt att du hängde med på det jag skrev.

När sundsvallarna höll på så där på 90- och 00-talet ansågs det mest vara patetiskt att skrika hatramsor om lag som inte ens fanns på isen vid tillfället. Timråklacken stod över sådana fjanterier. Vi behövde liksom inte hålla på så, ALLA, även sundsvallarna visste att Timrå var storebror. Det där beteendet var ett utttryck för sundsvallarnas mindervärdeskomplex.

Jag skulle tro att det är där skon klämmer för många, det är inte häftigt eller farligt, det är bara tramsigt och infantilt. Dessutom får det Timråklacken att se ut som om man har mindervärdeskomplex gentemot Modo, varför skullle vi annars ägna dem minsta lilla tanke och/eller kraft i en match då vi inte möter dem?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Simmalugnt: Ja, och allt börjar med att det är nån 50+ kärring på Facebook som klagar, sen hakar en massa småtjejer på som aldrig ens stått i en klack eller varit på max 5 hockeymatcher. Det är dom som är hatare över en hockeykultur, inte dom som skriker "hatramsor". Det finns absolut INGEN i MODO som blir kränkt över att det går igång en HATA MODO ramsa, det är kärringar och PK folk som blir kränkt, av en JÄVLIGT oklar anledning.

Alla lag har sina "hat"ramsor, det har inget med läktarvåld att göra heller, det kryddar bara upp rivaliteten mellan lag, och dom har alltid funnits där, varenda jävla lag i NHL har sina ramsor om diverse spelare och lag, där sjunger 20.000 med. Här går Facebook-Gunilla igång på att det händer 1 minut under en match, dra åt helvete Facebook-Gunilla. Ge fan i hockeyn du aldrig brytt dig om innan sociala medier fanns.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
När jag var som mest aktiv i klacken för 15-20 år sedan garvades det gott åt att Sönnsvall Fjants stod och brölade om ”Hata Timrå” i matcher mot Piteå och Boden i kattlådan. Idag blir folk ledsna i ögat och drar igång protestaktioner när andra påpekar att det är rätt töntigt att stå och gapa ”Hata Modo”, speciellt i matcher där Modo inte ens deltar.

Det är nya tider nu, helt klart.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
bar mofftak: Nej, det är klart att ingen är oersättlig. Inte ens Wayne Gretzky.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Hassan: Mitt inlägg handlar bara om att ingen är oersättlig, inte ens RV. Jag vet inte vad just den här så kallade protesten handlar om.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Ni har uppenbarligen ingen aning om vad ni pratar om. Och detta sköter RV internt med berörda parter och inte med er eller media.

Har absolut ingenting att göra med att folk klagar på dom för 90% av alla stöttar RV (dom som klagar hörs mest) så det rör dom inte i ryggen. Så sluta spekulera och låt dom lösa det i lugn och ro istället.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Tom Topp: Absolut i kväll slapp vi höra sagor om 3 poäng och upp igen
i 5-10min.och nästa ale´ ale´ i 5-10min. tänder varken övriga supportrar
eller spelarna
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
bar mofftak: Håller med 100% om att man ska bli avstängd om man slåss. Men om du vet något om detta som inte vi/jag vet så får du hemskt gärna upplysa mig. Undviker gärna rykten dock.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Givetvis påverkar det när kärnan i klacken tar någon sorts paus i en match. Blir det flera matcher kommer andra kliva fram. Jag tror inte Timrå IK står och faller med några få personer varken på isen eller på läktaren. Kan man inte gå på hockey utan att slåss bör man inte bli insläppt oavsett hur bra man är på att sjunga.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
JanneH: Ja....hellre dunder och muller på läktarn än....som att gå till kyrka!!
Men dä ha ju vatt sånt j-a tjafs om att..
Nä....drums å konfetti o ett j-a liv...
Lätt upp stämningen...
Dä ä dä bästa 👍🏼🏒
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
RasmusVS: Det stämmer som Hattrullare skriver. Skellefteå borta 2011 var första resan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Clay.2: Står 2011 på banderollen och vad jag vet och minns så stämmer det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
RasmusVS: Har Rätta Virket funnits i 10 år ?
Kan inte vara möjligt .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
SMÅLAND: Jag har överlevt större kriser än denna...
Hoppas supporter schismen hinner lösa sig till på Lördag. Tror de behövs så det inte blir dött på läktaren när Almtuna kommer på besök.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
danne80: Den grupp som har styrt läktaren senaste ~10 åren.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Synct: vad är det här så kallade "rv gänget" är det nåt wannabe bandidos som går runt med oblandad hallonsaft?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Synct: Eftersom jag inte har en aning om anledningen till protesten så lägger jag mig inte i det. Däremot var det nog uppenbart för alla på plats att det var bra mycket tystare än vanligt igår. Tråkigt, då det brukar kunna höras hyfsat bra trots knappa 3000pers i hallen.

Däremot hjälper det ju inte spelarna på isen att det blir tystare i hallen. De hade väl kunnat tjoa från sina sittplatser istället då. Folk att fattat att de protesterade mot något ändå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
JanneH: Ja parrantesen kom sent...
Det var Västeviks J-20 som ja flöjta å vann ikväll!!
Sorry mannen..🙄
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
russkiy medved blyat: Ja, nu sitter dom och ler varmt åt allt snack om hur tyst det var i arenan idag, ta ett snack med era egna som beter sig illa istället kanske? då slipper folk bli avstängd också. Släng av er offerkoftan och fortsätt med det ni är bra på, majoriteten behövs, inte svarta fåren.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
SMÅLAND: va fan du la till det inom parentes i efterhand. Trodde det var vårt J20 som vunnit
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Synct: Det har jag också kommenterat efter modo-matchen. Riktigt dålig stil och leder bara till oro bland fansen och dessutom de yngre i klacken. MEN resultatet utan dem leder till att ingen vågar ta ton. Idag är ju bara ett praktexempel på hur fel det kan gå. Vi behöver isåfall en ny klackledare som håller ihop båda sidorna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Smokey: Absolut, det är tråkigt att några personer återkommande beter sig illa, och dom här personerna verkar ju till stor del vara med i "RV-gänget". Jag hade önskat att man satte ner foten istället för att protestera mot deras avstängningar. (Vilket jag fortfarande inte vet om det stämmer till 100%)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
russkiy medved blyat: Jag skiter väl i hat-ramsor, folk får väl sjunga hur mycket dom hatar MODO i 60 minuter om dom vill, jag menar mer dom som hotar egna supportrar och letar efter slagsmål.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Synct: Jag följer MFF. Det rätta virket-folket gör är barnlek jämfört med hur galna ultras i Malmö är. Förstår inte varför det gnälls? Låta dem hata hur mycket dem vill. Det har varit såhär i decennier oavsett sport. Bara att hockeyn är lite mer mesiga gällande supporterkulturen. Jag är iallafall för en lite mer stämningskänsla i klacken.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Synct: Kan vara så enkelt att att dom visar att Timrå spelar för jäklig dålig hockey nu , var än man går i hallen så låter det ,,vad fan har hänt med laget , på lördag är man hemma ,,mm , låter det i korv kön , på sittplats , på stå plats .
Synd man vill ju se bra hockey .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Rätta Virket är ryggraden i Timrå IK:s supporterskara. Förra säsongens upplaga tror jag inte missade en bortamatch. Några var alltid där. Ett jävla tryck och go.
Basen i förstärkaren! Typ. Tändhatten i den rödvita dynamiten!
Det är en helt galen passion. Ibland har några få individer gått över gränsen. Givetvis inte ok. Men det har även hänt andra TIK-supportrar. Inget försvar. Men det går att rätta till. I stridens hetta kan passionen bli överhettad. Styr upp.
Vi behöver RV och dom behöver oss!
Älska Timrå IK, lös RV-problemet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Var de bra ikväll pöjkera? Deras J-20 döm ja ikväll å de vann!( Västerviks allså ).
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Man hade hoppats att supporterklubben hade agerat själv mot dom som beter sig illa och anmält dom, men nu när dom som stängts av så protesterar dom istället och verkar ta doms rygg? nu vet inte jag om det är därför dom strejkar, men vad är det annars? att någon tant skriver att dom inte vill ha hatramsor på Facebook?

Vore ju kanon om nån kunde skriva vad det handlar om här, så slipper man spekulera, för folk som vet hänger här också.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Fridens Liljor dä ä medaljens underbaren baksida vi känn på ikväll!!
Edberg åk på nöten..
Nu vänt Uppsala framöver...
Vi är mä tåget...
Tåget till ändstationen!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Tom Topp: Fast det var ju mestadels knäpptyst?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Synct: troligen, men jag tyckte det var bra tryck i hallen för att vara en skitmatch i början av januari.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
erathoo: Hade Västervik haft Dahlen hade dom vunnit med 10 -0
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Imponerande att vinna så stort när första perioden var långt ifrån godkänd . JAG tycker att matchens lirare var Madsen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Tom Topp: Vad gnäller dom i klacken i? är dom arg för att doms små ultra-kompisar blivit avstängd för att dom bettet sig som svin?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Trist match. Å andra sidan - har det någonsin varit roliga tillställningar mot Västervik?

Madsen grym, precis som han varit hela säsongen. Tycker att man ska återförena honom och Zeb. Jävligt bra kontringsduo där.

3 poäng tar vi med oss. Exakt det man kunde hoppats på.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Bäst ikväll- PUBLIKEN!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Jensen_12: Gäsp...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Imponerande spel av Lander i PP här på slutet. Bra pass, direktskott och flaggor från blå. Inte alls ofarligt, och skotten gick igenom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
erathoo: Dan såte'n igen!!!! Joooonnte!!
Låst ämne

« · 2021370 · »