1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580050 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07

2021873 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Clay.2: Äntligen ett relevant spörsmål. Killen visade väl ingenting extra de matcher han spelade och nu har han varit långtidsskadad och om han ev kommer tillbaka lär han ju inte vara en bärande spelare direkt. Frölunda får fan bjucka på ett nytt lån istället!!! Vi kan offra oss på att skola upp Raymond
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Herminator: Kan någon förstå varför man nöter på med denna Fjellström ..på 4 matcher syntes inte och nu skall han kunna konkurrera om en plats och vara tongivande i detta lag ..
Är och skall han vara kvar till nästa säsong är frågan ,kan man låna en skadad spelare hur länge som helst ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Hassan: Nja, jag önskar oss en Krykov Jr.
Finsk/Rysk-stövarkaraktär, outslitlig, som aldrig bangade en endaste match för Timrå.
Frågan är bara om den spelartypen finns att tillgå nu för tiden?
Nubbs, AGERA nuh!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
kaofl: Vi kann ring te Chippe lr Månnson lr Fagge??
Dä finns folk...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Nubben får ta och ringa, mejla, smsa och faxa tammefan alla agenter över hela världen nu. Lööke borta i vad som låter minst 2-3v, Ohlsson borta garanterat 1-1½månad med tanke på gips sen rehab. Vi behöver ha in spetsspelare personligen skiter jag i om det är en Svensk, Kanadick, Jänkare, Finne, Tjeck eller Afrikan som kommer in! Som det är nu är det alldeles för tunnt med dessa två borta Wahlgren verkar inte kunna förstå att säsongen har börjat och hade sin säsong under försäsongen så honom kan vi skicka till typ Div 2 eller något. Jansson och Kaijser har ibland lite som går rätt för dom men tyvärr inte ofta. Vill vi ha chans på SHL igen som Dahlén gick ut innan säsongen att han gärna spelar i SHL med Timrå nästa säsong så måste det in med spets, gnuggare har vi alldeles för många av.

Björklöven har lyckats få till en ännu bättre version av det som vi hade året vi gick upp som känslan är där, alla krigar och drar åt samma håll. I Timrå så verkar det tyvärr stundtals som hälften tänker på vad de ska göra dagen efter matchen istället för att fokusera på matchen de är med i. Matchen mot Västervik är ju ett jäkla under att vi inte förlorar med 0-3 eller liknande siffror.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Synct: Som man bäddar får man ligga sägs det...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
RasmusVS: På lördag är alla sams på ståplats ..skönt .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Andersson: Nu har inte jag 100% koll på vad det hela handlar om, men att döma av tystnaden kring vad protesten handlar om, så drar jag slutsatsen att den/det/de/dem man protesterar är medveten om anledningen till protesten. Gissar på att det är ett första steg i att få sin vilja i genom. Min andra gissning är att det handlar om något man ogärna vill gå ut med och därför avvaktar resultatet av protesten innan man eventuellt slår på stora trumman med ett uttalande. Skulle anledningen bli offentlig så skulle media vara där och rycka, om det t ex är klubben som är boven i dramat så kommer det såklart att ställa TIK i dåligt dager. Något dessa lojala anhängare förmodligen inte vill i onödan.

Har mycket svårt att se att RV bara skulle gå och tjura utan anledning eller inte berätta VARFÖR om inte det protesten riktar sig mot skulle se och förstå.
Jag tolkar det som att man vill visa ett tydligt missnöje utan att dra någon/något/några i smutsen om det inte är nödvändigt.

Skulle det vara som jag tror så får vi nyfikna själar hålla oss till ro och hoppas att det löser sig innan lördag, glömma det och lita på att de inblandade parterna gjort rätt för sig. Om jag har fel, så slår det rekord i oklarhet och fjanteri.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Knylan: Dom slipper en massa spekulationer och allt annat snack som går runt om dom är lite transparent om saken iallafall. Vem vet, dom kanske fortsätter protestera om det snackas massa skit och sprids falska rykten.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Synct: Samtidigt så går det väl inte att kräva 100% tydlighet gentemot oss internet-riddare heller. Jag gissar att det hela är betydligt mer tydligt bland de som befinner sig i tät anknytning till supporterklubben och Rätta Virket. Det är inte direkt offentlig sektor vi pratar här.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
JanneH: Får man önska något nu med alla de här skadorna så är det ju en Sonnenberg/Manderville. Får gärna vara en poängspruta men hemskt gärna någon som kan dunka igång ett omklädningsrum.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Andersson: Ja, att protestera mot någonting utan att någon utanför protestanterna vet vad det handlar om är ju ganska kontra-produktivt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Synct: Tror inte det är '' hataramsorna '' heller som är problemet . Däremot har ju personer - med i RV eller inte , det vet ju inte jag - Hotat egna supportrar , bråkat /slagits med Modo-fansen , betett sig svinigt på bortamatcher samt stenat en buss . Dessa '' fans '' behöver ju naturligtvis inte vara något medlem i RV , men allt som allt blir det rätt många minuspoäng på Timrås rykte som förening . Sen brukar man ju berätta vid själva protesten VAD problemet är .... men låt bli då ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
LingaN: Om man inte försöker att vinna så kan man inte gråta vid en förlust ( okänd)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Underskatta inte motivationen som finns att hämta i Anti-RollModeller.

Folk som man inte vill bli i framtiden. Snack är billigt, vem som helst kan snacka. Vad som räknas är handlingar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
"My summary of Obama: He is the fellow who, when there is fire in the building, makes a great moving speech, then calls for advice." - Nassim Nicholas Taleb
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
"Suckers try to win arguments, nonsuckers try to win."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
JanneH: Nu har rävsaxen slagit igen med full kraft ..Nubben sitter fast och kan inget göra .
Vilket fynd Frölunda lånet är , hinner han komma till nästa serie start sep 2020
Kan man Byta bort spelare ? Men vill han någon av våra energiska och lovande spelare .
Tänk om Lundin blir skadad .och lill Tuppen .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
RasmusVS: håller med, tittar i princip nästan aldrig på hemsidan eftersom det inte händer nånting där.
Sinnessjukt att man inte själv lägger ut att Ohre ska få lite xtra matchträning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Konstaterar att Timrå IK inte har kommunicerat Adam Ohres utlåning själva, varken på sociala medier eller på hemsidan. Danska klubben publicerade nyheten 09.30 i förmiddags, ST.nu följde upp 12.08.

Jag blir så besviken varje gång sånt här sker, man ser inte värdet i att "äga" en nyhet eller i att faktiskt kommunicera med sina fans och sponsorer. Om inte ST växlat upp sin bevakning för ett par år sen hade det med all säkerhet varit tyst fram till matchdag och laguppställningen släpps. Vill man inte ha trafik till sina egna kanaler?

Istället för att mata ut exakt samma bilder varje vecka, (Matchannons, Boka bord i restaurangen, Matchdag, Hockeybussar, stats, lagupställning, matchvärd) kanske man kan hitta på något nytt mellan matchveckorna, till slut blir bilderna "osynliga" för ögat eftersom att man har sett dom 300 gånger redan, ungefär som näsan mellan ögonen.

Alla timråfans läser faktiskt inte Sundsvalls Tidning eller söker truppnyheter där.. Suck.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
LingaN: Käbbel, det kan vara nyttigt och givande att diskutera saker, allt handlar inte om att vinna ett argument, allt är inte svart och vitt. Du verkar glömma att det här är ett diskussionsforum, där man i ganska stort omfång byter åsikter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Håkkybåkky: Finns inga lätta matcher i HA! Möjligen på pappret men titta bara på Boförs som blev poänglösa HEMMA mot bottenlaget Mora, igår. Vi har Mora borta på Onsdag och åker vi dit med dålig inställning lär vi åka hem med 0 poäng. Samma sak gäller hemma mot Almtuna nu på Lördag. Här skulle vi verkligen behöva hjälp av klacken och hemmpubliken att piska igång lite extra energi i ladan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
JanneH: Bra initiativ att sncka hockey och strunta i tjafs, käbbel, groll och pjosk.

Om nu siktet är inställt på en andraplats så är vinst i nästa match mot MODO ett måste. Detta innebär att vi behöver ta in 2 poäng(som i realiteten är 3 poäng då MODO har bra mycket bättre målskillnad) utöver derbyvinsten. Vi måste alltså ta en trepoängare mer än Banjoland på 17 matcher. Rent statistiskt är det görbart, men kräver en jävla insats av alla nu när Lööken och SebbOh är borta. Dessutom tror jag att det nästan kräver poäng/vinst mot Löven om 3 matcher för att avståndet inte ska växa sig större (Modos kommande tre matcher är lätta sådana). Så mer troligt är det att ställa in sig på kampen om en tredjeplats.

Men man ska aldrig säga aldrig. Som Emil Kåberg en gång sa "Bara för att det är omöjligt behöver det inte innebära att det inte går, va"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Heisenberg: Ja fan va sketet, seb har varit utomordentligt bra för timrå.

Andra får kliva på mer
Boyce och Berglund är på uppgång tycker jag.
Nässen såg vass ut senast, blir spännande att se vad han går för.
Dahlen får lägga in en extra växel redan nu istället för att invänta slutspelet.
Wahlgren kanske är förlorad men Westerlund hoppas jag kan vända sin formkurva uppåt igen nu.
Madsen är fasen het nu, hoppas han kan hålla i det och dra upp spelare som Hartmann, Lundin och Lindberg en litet snäpp till, de är ändå genombra spelare.

Som andra sagt tidigare, tåget går hela tiden nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Gorkyman: Givetvis de bästa spelarna som blir skadade...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
nectis: i 4 dagar med troligtvis 2 matcher. Bra med lite tävling för honom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Adam Ohre till SønderjyskE på lån? Vafan?
Låst ämne


Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Vet inte om det skrivits innan, men Ohlsson har fått en fraktur i tummen efter matchen mot Västervik. Ska ha tips i 2-3 veckor, sedan rehab.

Jäkligt tråkigt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Hassan: hade varit kul att se TIK vinna mot Bert 😁
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Linkovich: Funderade på detta i går också. Efter lite forskning så verkar det fortfarande som att förundersökningen pågår.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
På tal om något helt annat. Vad är status på klubbchefs-dramat? Har advokaten kommit tillbaka från semestern än..?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
LingaN: Uppfriskande och välskrivet inlägg. Däremot så låter SJW sjukt fult på svenska.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
JanneH: Scenario 2. Vi kommer trea i tabellen, vinner den där namnsponsrade fortsättningsserien. Får möta Modo som förlorat HA-finalen mot Blöven. Avgör i sudden i sista matchen. Foppa svär och kastar ett till programblad i vredesmod. Får möta ett LHC i panik i bäst av 7. Vi vinner, Bert grinar i TV. Hampus och Törna kommer tillbaka.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Clay.2: ja vad sägs om att droppa den här bollen och diskutera hockey och lite härlig statistik istället? 17 matcher återstår och vi ska ta in 5 poäng på Modo. Efter 35 matcher har vi ett snitt på 2 p/match och Modo har ett snitt på 2,14 p/match. Eftersom vi inte kan påverka deras resultat så mkt så måste vi då alltså höja vårat snitt i de kommande 17 matcherna så pass mkt att vi går minst 5 p bättre än dem.
Om jag avrundar så kommer Modo att hamna på 111 poäng och vi behöver då alltså ta 42 p på 17 matcher = 2,47 p/match. Denna siffra kan ju dock sänkas eller höjas dramatiskt beroende på hur det går i det sista derbyt. Vinner vi INTE det så kan vi nog glömma den allsvenska finalen!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
nectis: Mycket social--rättvisa-krigare här inne. Folk som sitter vid tangentbordet och försöker vinna onödiga argument, istället för att vinna i det verkliga livet. (Framgång & prestationer)

Jag litar ofta mer på en person som har fiender, än någon som inte har det. Det betyder att jag vet att en person har regler som den står för, istället för någon som följer strömmen och irrationellt grupptänk. Att en man står för något.

Kom ihåg att i forntida samhällen (när folk inte gömde sig bakom ett tangentbord och försökte få highscore på den som kan vinna med ord istället för handlingar), så var det vanligt att man inte hedrade personer baserat på om de vann eller förlorade, men om de hade modet att slåss i rätt situationer för rätt saker. Om det var en feg, eller modig handling. Det var inte baserat på utgången.

Ta upp någon kampsport eller lyft vikter och jag slår vad om att du inte kommer ha energi att slösa på onödigt tangentbordsbråk. Det märks på en gång vilka av alla er som är ute och krossar det själva, och de som är mer engagerad i vad andra sysslar med och deras drama istället för att vara själv-fokuserad och fokuserad på resultat.

Jag länkar en bra artikel som visar hur den mest intoleranta minoriteten får resultat och sin vilja igenom i grupper. Detta kallas Minoritetsregeln, det är den intoleranta minoriteten som styr i grupper, inte majoriteten (som många tror). Det är på riktigt så här det går till i det verkliga livet. Det är oftast en illusion att majoriteten har någon som helst påverkan på hur beslut tas när det kommer till stora grupper. Ställ dig själv frågan skulle du stå bakom att bannlysa yttrandefrihet till ett politisk parti som har som uppdrag att bannlysa yttrandefrihet?

"This large payoff from stubborn courage is not just in the military. The entire growth of society, whether economic or moral, comes from a small number of people"

"The minority rule will show us how it all it takes is a small number of intolerant virtuous people with skin in the game, in the form of courage, for society to function properly."

“Never doubt that a small group of thoughtful citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has.” — Margaret Mead
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
nectis: Jaha då förstår jag också , att inte tycka om är detsamma som att hata ..
med en liten knorr .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
JanneH: När chefen glider in på morgonen sjunger vi alltid ”Ja vi hatar chefen, tjalalalalala”
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Hassan: Jag ska faan börja med hat-ramsor i vardagen!!!
När jag ringer Trygg-Hansa, Telia, PostNord eller Comhem ska jag inleda samtalet med att skriksjunga "JAG HATAR..." och sedan valfritt företagsnamn från listan ovan.
Sitter jag i bilköer ska jag också sjunga hatramsor och nu tror jag att jag ska pipa iväg och smäda kaffeautomaten lite
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Hat är tydligen olika för olika människor. För mig är hat bland det vackraste som finns. Hat gör mig taggad, hat gör mig driven. Det betyder inte att jag springer runt och slåss och vevar i periodpauserna för det.

Morsan hejar på Löven, pappa på Brynäs och min farbror på Leksand. Vi älskar att vi hatar varandra för det. Hat inom sport bör inte klassas som något fult. Tycker man det så får man absolut tycka det men ingen har rätt att bestämma hur någon annan känner inför ett ORD. För det är just det det är, ett ord.

Jag älskar hat, för mig är det viktigt. Låt mig och alla andra som tycker det tycka det.

Mitt barn ska få lära sig att hata Sundsvall och Modo. Inge snack.

Det jag stör mig på är att många kan stå och hoppa på en annan spelare personligen med diverse glåpord för att sen leka polis när någon skriker hata Modo.

Som någon annan sa, jag hatar inte spelarna i Modo eller deras fans, nåja inte nämnvärt i alla fall. Men jag hatar föreningen Modo. Och det kommer jag alltid att göra. Och spelar Skarin den melodin i högtalarna som vi sjunger att vi hatar Modo till så kommer jag sjunga med i den oavsett hur gammal jag blir och oavsett hur mycket andra klagar på det.

Ett luddigt inlägg jag vet, men ni kanske förstår eller så gör ni inte det.

Kärlek, hat och respekt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Clay.2: Vad liknar jag dig till?

Jag känner inte heller något större behov av hat-ramsor. Det jag inte höll med dig om var att jag inte tror att bara för att man ropar att man hatar Modo på en hockeymatch så springer man runt och skriker dessa ramsor på skola, jobb, i kön till bolaget eller vad det nu må vara.

Sedan finns det alltid de som går över gränsen, det gör det alltid. Precis som att det säkert finns de som sitter tysta och snälla på sittplats som går hem och sopar på frugan sedan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Hassan: Du liknar mig till mycket ..
Jag har stått på ståplats så länge jag minns ,,nu på sittplats , Har sjungit alla dessa ramson MEN inte hata-ramsorna för det är inte jag ..
För sånt föder en ett förakt och skit som tillslut uppmanar uppviglar till skit .
Engagera och stötta sitt eget lag är bäst ,, vårat är Timrå ..hatet kan dom andra hålla på med .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Clay.2: Att jag är med vilka? Det enda jag gjorde var att lägga upp et roligt klipp som en kommentar till ditt påstående att man springer runt och ropar hejaramsor på stan bara för att man gör det i idrottssammanhang.

Jag svär mer när jag är på hockey än jag gör i vanliga fall. Jag kan ondgöra mig över en spelares misstag och säga till dem jag är med att bänka spelaren eller till och med att denne är dålig, plus en del svordomar.

Det har ju dock inget som helst att göra med vad jag tycker om personen som människa. Jag tycker också att vissa politiker verkar ha idéer som är helt åt helvete. Som politiker. Det betyder inte att jag inte kan tycka annat om den personen i andra sammanhang.

Sedan tycker jag att modo är en äcklig förening med allt för mycket slå-sig-för-bröstet mentalitet. Jag tycker att den föreningen är skit helt enkelt.

Det betyder ju dock inte att jag ogillar alla människor som hejar på dem, spelar för dem eller på något sätt är involverade i den skitföreningen i alla andra sammanhang.

Du måste ju göra skillnad på sak och person i dina påståenden i alla fall. Sedan hatar jag inte ”Iran-style” om nu det är din definition av hat. Jag avskyr dem dock när det kommer till ishockey.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Smokey: När ett lag får stryk av ditt favoritlag med 7-3. BlackBay kanske är inne på samma sak.
Man måste älska ett sånt lag..fast man egentligen ha....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Smokey: Modo 😁
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Clay.2: Jo, du är farlig för mitt blodtryck.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Kan någon definiera ”hatkärlek”?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Synct:Skriv det och förklara , jag är inte farlig !
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Redigerat, jag orkar inte få ännu ett dumt svar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-01-07
Hassan: Anders är kung . !!!
Många ramsor finns det och bra , inget att säga om det .
I Iran nu så betyder HATA ..HATA och der hör inte hemma här eller i våra hall , visst får dom skrika det ,,och ha det kul och , känner er som kung eller vad ni eller dom vill få ut av det .
Hata ligger på ett annat plan än ett skämt .
Har inte sagt att du är med dom eller en av dom
Låst ämne

2021873 · »