1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581782 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

« · 1449694 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Knylan: Var inte så hård mot putte - han vill ju bara få lite fart på forumet.. :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

Knylan: ja vad lätt det hade varit att vara sportchef då. bara lyfta påluren och fråga massa stjärnor om andra spelare är bra. Vid närmare eftertanke jobbade nog Linkan så

:)

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
putte_patte87: Din teori att det är dom bästa spelarna som kan ge de bästa och mest sanningsenliga rekommendationerna? Anses man inte vara en av världens bästa spelare så väger också ens ord mycket mindre? 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
erathoo: haha ja då kanske man inte skall ta Zäta på orden alltid :) Men min teori känns mer och mer trolig på nåt sätt. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

putte_patte87: Ja, tänk om allt fungerade enligt den logiken. Då hade det varit intressant att höra vad Crosby skulle säga om Murley, förmodligen skulle han hylla honom eftersom det är så man gör. 

Sen fanns det nog en och annan som visste vem Anders Eriksson var innan han kom hit ifjol.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
putte_patte87: Jo, jag skojar bara....men var det inte Zäta som rekommenderade Blake Sloan också???
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
putte_patte87: Eller här kommer en teori. Zäta vet att karln igentligen suger. Men han vet om att linköping är en bottenkonkurent. likt Anders Erikssons som lovordade Jamie för att sätta oss i skiten. För att sedan dra till nolaskogarna. så spär Zäta på med lativen när han vet att Lhc är Hartigan i hasorna. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Knylan: ja men Zäta är ju en av de bästaste i världen. Vem visste vem Anders Eriksson var när han kom liksom. Känns som att man lyssnar mer på Zäta i det här fallet :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
putte_patte87: Min mening är att Murley skulle ersatts redan i början av säsongen. Och ja en center är vad som behövs nu... så sparka murley och ha fria tyglar att hitta en center i valfritt land, ta med pikken i bara farten :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
putte_patte87: Behöver ju nödvändigtvis inte betyda så mycket, med Anders Erikssons hyllning av Jamie Lundmark i färskt minne.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
erathoo: jo men nu e ju murley också en ytter ;) menade bara att med den lönen murley antagligen har och hur han presterar, poängen till trots.. Så hade man kunnat få mer nordamerikan för pengarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
putte_patte87: zäta säger goda ord om honom i alla fall. då måste han ju vara bra :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

putte_patte87: Ähh, ytterligare en gammal föredettning, han floppar.....:-P

vi ska ha en bättre förstecenter....

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
timrasuppi08: ja hade inte murley haft den siste icke europe platsen så kunde vi haft nåt sånt här ist.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Absolut INTE Moe!!! Han var en katastrof senast i TIK. Känns som Murley gjort sitt också. Riktigt usel igår. Högström, bort, bort, bort!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Simmalugnt: just det lille frans, så var det. tycker han sköt sig riktigt bra när han spelat vm och os. han var väl rätt hyffsad när han spelade hos oss har jag för mig. minns inte såmycket frånn den sässen. har förträngt den för längesen :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
putte_patte87: Z i allsvenskan vore nåt det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
putte_patte87: kipper kan vi ju ta igen med. vet dock inte hans form nu för tiden men.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

putte_patte87:

Tänker du på Frans Nielsen?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Edb: peter regin får vi inte glömma. den andre dansken i islander vars namn jag glömt för tillfället är väl helt ok mef.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
putte_patte87: uttöver nämda spelare i.Artikelnn anders lindbäck tom wandell sebastian erixon sedan vet jag intte sebastian owuhya är att föredra men de skulle vara ett bra lag rent utsagt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
putte_patte87: dressed for success!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Knylan: finns tydligen en minmal chans för lockout nästa år. Härligt att Zäta visar att han har sitt hjärta i timrå i alla fall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

Dunc: Det var det jag misstänkte, Hamrin har ju varit inne på samma spår också. 

Skulle Oscar Johansson ta en tröja i Timrå och dessutom göra det bra så vore det oerhört roligt, han har gjort resan. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Dunc: Japp, vi måste ha in nytt blod av den Johanssonsiska ådran. Nu när Tomas slutar och Thords jobb är högst osäkert (får man anta) så är det en mycket bra idé. Oskar är en bra kille men ingen spelare som lyfter laget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Dunc: Jag och Magnus Rövarn hade en liten dialog igår kväll, där den sistnämnde gärna ser Moe i TIK. Jag demostrerade kraftigt emot förslaget. Är man inte bättre än Dahlroth så har man inget i TIK i dagsläget att göra. Punkt! 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

Knylan: Har sett ett antal matcher med Sundsvall Hockey den här säsongen och på rak hand kan jag säga att Erik Moe inte skulle platsa i dagens Tik.

Däremot så finns det en annan kille i Sundsvall som inte skulle göra bort sig.

Tänker på Oskar. Han har ju dessutom fin anknytning till Timrå. Pratade häromdagen med "Nubben" ang. Oskar och kan meddela att han delar mina åsikter.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Moe ha ha ha har nog med spelare med handväskan i handen även tränarna !  Finns inte på kartan att mes perra o ägghalvan clabbe kan få vara kvar nu om NUBBEN inte har blivet påverkad av syföreningens sätt att se på det hela tränare kvar bättre att åka ur.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
bobrov: Där har du det enskilt största problemet i dagens Timrå IK. P-E Johnsson må vara en enastående lagbyggare men han är verkligen lika enastående åt andra hållet då det snackas taktiker, känsla för spelet och välja rätt vid vissa situationer. Jag är verkligen livrädd att ha den mannen i båset då vi spelar kvalserie längre fram i vår. En oerhört osäker person som inte riktigt vet varför det går som det går, varför resultaten uteblir. Många är dem som snackar om spets, lika många är dem som vill se en back. Men handen på hjärtat tror jag att ett nytt tränarpar är det mest akuta i dagsläget. Vårt nuvarande fixar inte detta, inte en chans. Nu har jag inte haft förmånen att se de senaste 3 matcherna men jag tror att intrycken från tidigare matcher består. Ett tränarpar som är oduglig på att matcha rätt, ett tränarpar som inte ser det uppenbara och ett tränarpar som inte har någon riktig idé hur man förändrar en gameplan (som för all del är rätt osynlig anyway). Bort med skiten (all respekt).
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

bobrov: Moe? Har du sett några IFSH-matcher eller? Jag har inte gjort det, men är han verkligen bra eller langar vi bara upp hans namn i affekt för att han är egen produkt? Jag kan inte riktigt se vilken funktion han skulle fylla i syfte att förstärka backlinjen. Gemene man verkar ju jämföra honom med Högström och att Moe skulle vara i någon form av särklass. Rent poängmässigt så är det ju definitivt inte så, Högström har gjort 1+2 på fyra matcher i Sundsvall, Moe 4+2 på 23. Båda spelar med minimala marginaler och spelar helt utan nerver vilket i sin tur leder till en del slarv. 

Vidrigt tung förlust igår, men föreställ er hur man hade känt om laget klappat igenom fullständigt. Nu var det inte så. Effektiviteten sket sig fullkomligt kombinerat med en storspelande Gerber, framförallt i andra perioden. Man får helt enkelt välja hur pass olycklig man vill bli efter en förlust som igår, vill man låtsas som att det var årtusendets plattfall så får man göra det. Vill man se lite mer nyktert på det hela  så kan man se det som undantaget som bekräftar regeln, att vi ändå är inne i en bra trend och att laget har lyft sig. Hade Växjö haft Norrena i kassen istället så kanske två puckar till hade ramlat in och då hade vi suttit här och euforirunkat istället. Små jävla marginaler.

25 matcher kvar, jag vet inte riktigt om man behöver extrapolera gårdagen så jävla mycket egentligen. Hur mycket man än gillar att upphöja enskilda matchers betydelse så kommer det svänga i alla möjliga jävla riktningar innan grundserien summeras. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
TIK55:  Hjärnsläpp återigen av "Daladuon" väck med dom nåt nytt Tack.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Magnus Rövarn : Han är i mitt tycke bättre än minst 4 backar i Timrå
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

Skarin:Håller med dig i nästan allt du skrivit.Men den spelare som jag har stört mig mest på(de senaste10-15 matcherna) är M Murley.

Han tacklar inte

Åker till båset som en remautisk sjuk på en sandad gångbana

Ser helt håglös ut.Bort med han, eller bänka han några matcher så vi får en Pikkarainen effekt på han ett par matcher iaf.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
haggen: Ja de va en rolig period i höstas då
Halonen och granat hypades som nån form av superbackar då dom var skadade .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

Mycket hackande på backarna men Granath verkar hålla sig hyfsat under radarn.

Där har vi en back som är sämst, seg på rören, slår blindpass, dåligt närkampsspel och han är kapten dessutom - Vilka signaler sänder det?, att det är ok att slå passen på första bästa motståndare? 

Han skulle behöva gå en grundkurs i ishockey under jullovet och bort med C:et på bröstet.  

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Edb: snart kommer ju gnagarn tillbaka med
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Bad_Brett: nästa sässe kan han ta en try out!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

Magnus Rövarn :

Jag anade nästan att det handlade om någonting sådant, för som sagt, jag har alltid uppfattat honom som en stor talang och blev förvånad när han gick till Allsvenskan. Jag har ingen som helst koll på hur bra han är i dagsläget dock.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Bad_Brett: Det var du inte ensam om. Jag vet inte riktigt var han hamnade snett, men snett hamnade han. Det kanske finns möjlighet att "fiska upp" honom igen och göra en ES-back av honom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

Magnus Rövarn : Mm, men tycker du hans formkurva har pekat uppåt på sistone då? Vi bortser från Leksand där han fick minimalt med speltid för att sedan få kicken. Är han i dina ögon en spelare som går in i dagens TIK? Och ha då med i åtanke att det säkerligen kommer bli förändringar, med ett el flera backnamn in. Så Högsröm ut är skrivet i sten. Vem av övriga tror du han konkurrerar ut? Jag har inte följt honom sedan han lämnade TIK, vet bara att jag blev vansinnig på han flertal ggr. Spelade opolerat, absolut ingen ES back av normal kaliber då iaf. 

 

Men visst, är han ett namn som Nubben kanske kikar på, fine. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Bad_Brett: Det gick för snabbt uppåt för grabben. Han blev uttagen i alla pojk och juniorlandslag och prisades som en storstjärna. Han tummade på de goda dagliga vanorna och fick blodad tand för VISA-kortet och utekvällar istället. Steget från föräldrarhemmet till stan och egen lägenhet blev för övermäktigt med facit i hand. Nu har han drabbats av ett par motgångar i sin karriär och fått ompröva sina värderingar. Det går inte att leva enbart på talang och goda vitsord. Utan det krävs ett hårt  jobb varje kväll för att behålla sin tröja och plats i laget. Men om han bara är beredd att lägga ner det hårda jobbet så har han all tid i världen att hitta tillbaks.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

Kattgubben:

Jag var övertygad om att Moe skulle bli en stabil elitserieback och är förvånad över att han inte har lyckats ta steget. Potentialen finns nog, för i sina bästa stunder höll han riktigt bra klass vill jag minnas.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
fredriko74: Om nu Moe är så förbannat värdelös och usel som du vill göra gällande är det ju rätt frapperande egentligen att vi skriker efter Sebbe Erixon. Många glömmer lätt att även den gode Erixon hade sina skönhetsfläckar. En gudabenådad spelare i sina bästa stunder som kompenserade sina brister defensivt med att då och då göra ett game winning goal. Därför hyllas han till skyarna. Men även han kunde kladda med pucken på egen blå och dribbla till leda och förbannelse och fatta helt horribla beslut. Det som ligger Moe i fatet är hans sista säsong i rödvitt när han inte längre fortsatte utvecklas utan tog ett steg tillbaks och stagnerade.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Jag är mest förbluffad över att det fanns folk som trodde att Högström "äntligen hade blommat ut" iom Skellefteåmatchen. Såpass luttrade borde väl en tikare vara att förstå att så inte skulle vara fallet... Moe? mja, han är nog inte speciellt dyr, egen produkt och vill nog ta chansen att inte halka baklänges i karriären, så som ett långskott kanske ....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

Magnus Rövarn : Du säger skött sig hyffsat i IFSH, hur skulle det då gå i TIK? Sen kan jag tänka mig att han idag är snäppet sämre än Dahlroth, och anser du att den sistnämnde bör ta en tröja i nuläget för TIK? 

Vi befinner oss i ett lagomt stressat läge, förmodligen blir det kval vid mars. Då behöver vi nog allt höja ribban några snäpp , Moe är väl ingen som går in och stabiliserar saker och ting. PP spelet blir inte mer effektivt heller med hans deltagande. Däremot får man säkert bevittna ett och annat felpass, men det tycker jag vi kan hoppa. Nä, bättre kan vi. Värva klokt nu, stabil lugn back som passar i PP spelet. Med en bössa likt Lehtonen, det är vad jag efterlyser. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

Edb: Inte den här säsongen i vartfall. Får väl backa bandet till Lehtonens eller Koskinens dagar för att hitta en motsvarighet. Nej men visst är jag fullt medveten om att det är en "chansning" med Moe. Men eftersom jag rankar honom högre än Högström i dagsläget så ser jag inte det fula i att prova i vartfall.

Naturligtvis måste vi in med en etablerad back utifrån oxå. Inte tu tal om någonting annat.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Magnus Rövarn : finns väl ingen back som gjort så många(MÅL) i timrå iaf =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

fredriko74: 4+2 är väl inte så tokigt på 23 matcher från en back?

Edit: Jag såg matchen mot Bofors i fredags för den sändes på TV10.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Magnus Rövarn : Ser aldrig IFSH så kan inte yttra mig, enda jag vet med bestämdhet är att jag inte vill se Eric Moe i TIK. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
fredriko74: Tycker han skött sig hyfsat i Sundsvall. Du kan ju ändå inte lasta honom för att Sundsvall harvar i botten. I bortamatchen mot Bofors var det ju idiotutvisningar på forwards i slutet på andra perioden som fällde avgörandet. Hade IFSH haft med sig underläge 1-2 istället för 1-3 till paus så hade man definitivt haft kontakt.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1449694 · »