1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

576255 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20

1909183 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
mikenomad: På bättringsvägen vad jag förstod från ST men kommer stå över mot Färjestad för säkerhets skull.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Nån som vet statusen på Olofsson?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Timråit H-sand: är samma pris på den sektionen som på dom andra så förstår att folk väljer att boka i mitten för samma pris, över 5 kommer det att bli det är jag säker på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
hockeyärnice: Ja ser ju bättre ut än inför mötet mot Växjö i alla fall 👍! Men Växjö är inget direkt publiklag trots SM vinsten. Saknar kulturen.
Så det måste bara bli mer nu än mot Växjö. Vore gott med en siffra upp mot 5000!
När jag kollade för nån timme sen förvånades jag över att sektion G höger var så tom. Bara ca 20 st av ca 230 platser var upptagna. Konstigt tycker jag för där brukar det väl ändå vara hyfsat bokat.
Men med lön nu in på kontot så får man hoppas att det verkligen köps biljetter! Mot tre nya poäng oavsett med eller utan Olofsson ✌!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
hockeyärnice: Biljettförsäljningen ser mycket bra ut för att vara 3 dagar innan match och dagen innan löning, kan nog bli fullsatt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
JanneH: Ja Jonte måste lägga på sig lite muskler först å främst.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
hockeyärnice: Har suttit här och smygläst men kände att det var dags för en användare även för mig. Måste instämma med hockeyärnice! Det jobb klacken gjorde igår var imponerande.. Ni stod och eldade på hela ståplats, speciellt i 3e perioden och fick faktiskt stundtals med de flesta! Fortsätter ni så här så kommer hela västra stå sjunga på slutet av säsongen! Visst, pubilksiffran kan man ha många åsikter om men nog fan lät det som ett fullsatt NHK. Det här gör allt för inramningen, dem 4200 som kom och såg spektaklet kommet garanterat känna ett sug nästa hemmamatch!

Väl mött alla tikare!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
tjobba: Grymt bra tryck ifrån Klacken igår, vågar lova att vi håller topp 5 i SHL utan att överdriva! sen är det skönt att bortasupportrarna flyttades till andra sidan och inte får stå vid mikrofonen som sitter nära gamla bortastå , ibland kunde man höra mer av 3 bortasupportrar än vad man gjorde ifrån Timråklacken när man kollade matcherna på tv:n, samma på Giffarnas hemma matcher, mikrofonen är vid bortastå. Nu är det jävligt roligt att gå på hockey igen och det tackar jag bland annat RV för som gör ett hästjobb! sen vill jag lämna ett tips till till klacken, gör en lång och snygg banderoll som täcker hela räcket nere vid sargen på ståplats så blir det skitsnyggt, skänker gärna en slant för jag antar att det kostar en del, hoppas fler kan tänkas göra det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Vilken skillnad på volym från Timråklacken i går, dels när "centrum" placeras i mitten på kortsidan samt att hela kortsidan upptas av Timråsupportrar. Ruggigt bra tryck! Hög SHL-klass! Fortsätt så, ståplats!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Fin besök i hallen igår.

Efter sex säsonger vände publikfavoriten och liraren Timo Pärssinen hem till Finland.
När Timrå återvände till SHL var han tillbaka. I rollen som agent.
Men med ett hjärta som slår för det rödvita laget.
– Det här är en speciell plats för mig, säger ikonen som njöt av segern.

När Timrå spelade sin första SHL-match på hemmaplan sedan våren 2013 var många profiler på plats. En som hade längtat – och flugit från Finland – var klubbikonen Timo Pärssinen.

– Jag har väntat på den här dagen, det var härligt att se. Jag följer Timrå. Det här är en speciell plats för mig, säger han.

Är du överraskad över att Timrå är tillbaka?

– Lite. Jag förväntade mig inte att Timrå skulle gå upp. Men jag är inte förvånad att de gjorde en bra match i kväll. De hade bra fart och ska vara bra hemma, säger Pärssinen som lämnade Timrå efter säsongen 2011/2012 och flyttade hem till Finland där det först blev två säsonger med Pelicans innan han avrundade det hela med en säsong i klubben där allting började; Tuto Hockey.

Längtar du tillbaka till isen?

– Inte alls. Jag jobbar som agent nu och trivs faktiskt riktigt bra med det, säger Timo som hunnit fylla 41 och hade rejäla problem med ryggen under sin hockeykarriär.

Har du någon spelare i Timrå?

– Nej, inte just nu.

Vilka spelare har du?

– Jag har en massa finnar.

Timrå IK har inte gjort någon hemlighet av att man vill förstärka laget.

Inte minst på backsidan.

Har du någon som är på väg hit?

– Det kanske är det, man vet aldrig, säger Pärssinen med ett leende.

Han har bland annat backen Janne Jalasvaara som klient, en spelare som varit med i diskussionerna den senaste tiden.

Hur ofta pratar du med "Nubben"?

– Ganska ofta faktiskt.

Det var inte aktuellt att släppa hockeyn och göra något annat?

– Nej, det var det inte. Jag älskar hockey så det känns bra att hålla på med det här.

Pärssinen surrar vidare med spelare och ledare. Han tjoar glatt med Anders Huss, Kicki Höglund, Jeremy Boyce och Emil Berglund.

Han får en kram av Timrås segerskytt Filip Hållander.

– Han är duktig, det var jag som lärde honom. Jag tränade honom när han var liten, säger Pärssninen med ett varmt leende.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Nä hörrni, nu tycker jag vi avslutar den här säsongen. Vi kom 8a, Rögle och HV bestämde jag åkte på tvångsnedflyttning, också tar vi upp Modo och Björklöven. Sen stänger vi ligan.
Så: Nu kan vi börja nästa säsong.
Mvh Hockeyns Kim Jong Un wannabe.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
El Maco: Jag har ett hus som är rött och vitt , röd bil ,röd gräsklippare , röd snöslunga , en sambo som är rödhårig och själv är jag gråhårig på gränsen till vitt. Jag har ett hjärta som klappar för det röd vita laget Timrå Ik som i min värld alltid kommer att vara värdens bästa hockeylag.
Timrå ik är dom bästa.......
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
mikenomad: Att döma av hur det gått hittills så finns väl risken/chansen att det blir SHL i år för Jonte. För hans skull hoppas jag ju förstås på NHL men blir det inte så är han ju mer än välkommen tillbaka.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Någon som har klippet där Wikegård intervjuade Nubben i går?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Jaca: Blir en kall + Löven-Modo ikv 👍
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
mikenomad:
Vi ska göra vad vi kan...
Skulle va grymt skönt att förlänga vår svit mot dem...

Slutsålt är det så det kommer att bli ett grymt drag i den gamla ladan ikväll...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Nisse på Mon: Vet faktiskt inte men jag tycker han skulle behöva en säsong i SHL också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
mikenomad: hur är läget förJonte?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Kovalchuk: jag läser allt.!! Sen är det fritt fram att tycka vad man vill..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Tikkare: Vem ens läser Wennerholm? Hyfsat slut....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Rytter: 😂
Lite som The heart of hockey 😂😂
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
mikenomad:

Hört att dom kallar sig dynastiernas dynastiförening. Lite lagom ödmjukt sådär.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Jaca: Ja vore fint att tvåla dit schhtaaan eller vad fan de nu kallar sig där uppe 👍
Ni kan ju gärna få göra ert ikväll ni också 😉
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Grattis till en fin skalp! Bra genomförd match och se nu till att skalp no:2 kommer i nästa match! ;)
Kommentera


Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
JanneH: rimligt ändå att de visar världslaget Timrå IK.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
mikenomad: inte nog med det. Min polare i Connecticut berättade just att de sände matchen på en sportsbar där borta. Kan väl aldrig ha hänt förut???
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Det blev alltså mot svenska mästarna första segern mot SHL-motstånd kom.

Jo jo...ska det va så ska det va! 🤗
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Cartman: Vi har inte råd att släppa honom. Ser bra ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Ikväll skulle man velat vara en fluga på väggen hos Jonte och EP 😁
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
sargad:

det är ovanligt. Dynastiernas dynastiförening brukar ha 6, men vi får trösta oss med att vi kommer att ha 8 efter 3! ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
TD: Printz tycker jag sett bra ut! Är det nån fler som tycker han ska få förlängt över säsongen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Fy fan , Gött!!
När Gallo ligger lite lågt kliver andra fram! Känns som grabbarna kommer att växeldra fram bra många poäng framöver.
Hiss för Svedberg och Hållander ikväll, bl.a :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Yoda Marklund: Gren el berg, same same 😁 Nä men Söderberg från Pantern har sett allt annat än bra ut, Sebbe längtar vi dock efter. Tror det finns mycket att plocka ut där.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Yoda Marklund: Nubben jagar ju backförstärkning 1-2 st skall in på artistkonntrakt. Söderberg blir nog en som ryker då...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Zetterström: Precis, briljerar i egen zon längst ner till vänster. Några sekunder senare är han i anfallszon längst upp till höger och hittar Hållander med en lysande diagonalpassnng. Hockeygodis 10/10
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
mikenomad:

Ursäkta, menar Söderberg. Får skylla på att det blev några hockeybärs ikväll. Det är ju Torsdag, lilla Lördag! ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Yoda Marklund: Tänker du på Södergren som gick från er till Frölunda? Han är väl vad jag vet inte aktuell för oss?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Otroligt bra insats stabilt där bak Svedberg Kinnvall primtz Drugge visar shl klass fortsätt så hejaheja Timrå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
mikenomad: För övrigt bara ett lag med full pott efter 2 omgångar. Är inte det ovanligt ovanligt.
(kan man skriva så?)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Asså smaka på den här bilden!

Om ni får in Sebbe och Södergren i laget kommer ni att vara där och sniffa på slutspel efter 52 omgångar, sanna mina ord!
Uppladdat:

450x300-skunk.pngskunk.png

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Propagandus: Minns förra året och hur satans jobbigt vi hade mot Troja-Ljungby. Nu har de torskat mot HC Dalen i div 1 och vi har spöat suveräna svenska mästarna.

Det går fort i hockey. Eller nåt 😁
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Det hela känns surrealistiskt, jag tänker bara mer och mer på den där brytningen Strömberg gör i 6:e matchen, och nu står vi här och genomför en lika ingen-faller-ut-ramen seger mot Växjö?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Men alltså Madsen! Vilken konung. Täcker enorma ytor, har 35m långa armar och är bara allmänt jobbig för motståndarna. Tumme upp till Nubben som såg något som en annan totalmissade ifjol..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Mappe: ja och spelet ser ju ut att hålla. Kan de kriga på så här kanske vi får en trevlig vinter.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
Fy fan vilken kväll. Vilken stämning. Vilket spel. Vilket krig av samtliga spelare. Vi är tillbaka! Med besked!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
2 stabila backar , gärna med rutin , samt en assistkunnig center
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
hubbenorlen: Det blir bra med backförstärkningar längre fram dock, det kommer behövas i slutspelet
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2018-09-20
roger_sundsvall: Hållander till Wikegård angående att spela i SHL jämfört med Allsvenskan:
Första matchen kändes det jättestort. Nu känns det inte lika stort.
Kommentera

1909183 · »