1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602079 inlägg · 6213 ämnen
« · 2903004 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2025-09-16
Villervalla: Yeeeeezzzzz Da'n såt'en igen Jooooonnntte !!!!!!🤣🤣🤣🤣🇱🇸

roger_sundsvall: Drömmål! Leverans från hemvändarna var beställt, hemvändarna levererar! Oj oj, årets mål.

Montén Python: precis, min jinx klickade in direkt! Såg fint ut!

Pudel deluxe på mig! 😎

Montén Python: Ha! Liken har vaknat! Underbart och jäääävligt snyggt!

Montén Python: Var det någon som undrade vart de tagit vägen? 😎

Woody Jokinen: 2-1 direkt Dahlen! Klapp klapp

Såja!

Montén Python: Det var riktigt snyggt mål.

Montén Python: NÄMEN DOM KAN JU!!

Vargher85: rätt sjukt med…

Skott styrning stolpe och så den där härliga in i egen kasse… huga…

Laken: Ja Dahlen och Pettersson ser man ingenting av...det nästan så man undrar om körtelfebern gör sig påmind hos Jonte?
Han står hittills inte alls att känna igen, händer liksom ingenting på nåt vis

Smörgåsen : Kan ju tycka att förlängningen med Hartmann också är lite märklig. Nog hade man kunnat få in - inbillar jag mig - något likvärdigt för en billigare peng?

Kom igen nu, vik inte ner er!

Banal: "hört"? Låter som skitsnack!

Banal: Om spelarna klagar på coachen i år igen så är det fel på spelarna. Det klagades på Ante, sen fick man höra att man var missnöjda med Jokinen, nu är det isåfall dags att hålla käften och köpa det tränaren säger.

Banal: Nu är det ju ofta rätt mycket spekulationer och falska rykten. Men skall vissa nämnda ropa bort ännu en tränare. Då är det sannerligen dags att steppa upp själv.

Hockeyleksing: Jaga på. Nästa år kan ni jaga titeln i Hockeyallsvenskan! 😅

Söderöver: en av dom sämre perioderna man sett det här. Inte många passningar som sitter på bladet, ingen press i anfallszon osv. Tack och lov är vi kvar i matchen men det håller ju inte att släppa till kontringar i sitt eget PP.

Montén Python: Längden på Pääjärvis kontrakt stör på lika mycket som Erixons. Hade behövt något helt annat där enligt mig. Saknar Lundmark rejält faktiskt. Vi värvade Levinsson som ersättare, som är utanför laget. Lundmark hade tagit plats i detta lag hur lätt som helst.

Pettersson och Dahlén måste ju upp kraftigt i spelet!
Genborg och Sundin fortsatt bra.

Montén Python: Det är lugnt. Harde kommer att dra in en slagga ikväll, var så säker 😎

Stridhsyxa: redan hört att vissa klagat på coach men själv har man inte gjort ett vettigt byte på nu 4 perioder.

Man skulle ha värvat en riktig målskytt
nu har vi ingen,bara brunkare
Jo genborg

Zäta75: Andra året i rad som JJ släpper in säsongens första skott.

Woody Jokinen: vi är dom blivande mästarna och jagar guldet i år 😝

Kerstin_k: Jag hade ju mycket hellre tagit in en aggressiv hungrig transatlant och/eller en kvick hårtskjutande tjeck istället för Lilja och Heikkinen. De har mycket kvar att bevisa

Kerstin_k: Ja alltså. Jag är lika fundersam som spelarna på hur det skall spelas verkar det som. En enkel pass slarvas bort gång på gång. Sen handlar ju en del om kvalitet på spelare med givetvis. Men med tanke på rutinen hos vissa nyförvärv, så förväntar man ju sig en enkel pass på blad i allafall.
Nerver från yngre spelare är ju förståeligt. Men att våra hemvändare är så här tafatta. Det har vi inte råd med hur länge som helst.

Smörgåsen : jag tycker Wedin försöker åka och jobba med fart. Heiki med…

Men det är för lite…

Vi ser ut för publiken som att vi inte bryr oss så mycket…

Åker och tittar och reagerar…
Det ser ut, alltså uppfattas, som att man inte orkar riktigt bry sig.

Det kanske är nerver och lixom något som vitnar om att man har ganska dåligt självförtroende men det är inget frikort.

Då gör man som chefen säger! Man agerar och rör på sig, med och utan puck! På det viset agerar man!
Att stå stilla och bli rundad är på inget sätt bättre än att man måste jobba hem om det blir galet.

Panikpassningarna när det blir trångt blir ju sådär…

För dåligt!

Men svinkul för Genborg!
Mycket kul!!!

Nyförvärv som knappt är torr bakom öronen kommer in och gör det dom förväntas göra plus lite till. En sån som Dahlén vill bara göra ”lite till” (det roliga). Vad sitter det i hos spelare som Dahlén och EP?

När en bänkning aldrig blev en bänkning som aldrig blev en bänkning. Skyddade till 100 eller så vet allihopa om att Dahlén inte kommer kunna ta en bönkning på rätt sätt.

Smörgåsen : I 2 raka säsonger så har vi mer eller mindre förlitat oss på Hållander.
Skall vi alltså denna säsong låta hemvändarna låta en yngling i Genborg vara den som driver laget?

Haha. Småmysigt att han skall iväg på JVM sen med.
Nubben, du får nog skramla i alla fickor du har och förstärka under vägens gång.

Sen vad är grejen med Levinsson? Skadad, sjuk? För inte kan han väl vara petad till förmån till vissa andra i laget?

Montén Python: Kan ju omöjligt vara spelsystemets fel, eller icke existens, som gör att passningsspelet är så jävla bedrövligt.

Klart oroande att det ser ut så här, även om det bara är omgång två. Men å andra sidan blir det väl så här med den kvalitet på värvningar man gör. Som man bäddar får man ligga heter det väl?

Unga orutinerade spelare med skridskoslö spets mot rutinerat och skridskostarkt motstånd. Ja, då blir det väl så här. Jag tror dock att det här laget behöver tid. Hoppas bara att man kan hanka sig med hyfsat så att det inte blir för stort glapp.

Jag undrar om laget som ställts på banan har haft en inverkan på Jokinens frånfälle? Kan omöjligt tänka mig att det här var vad han ville ha in?

Tycker det ser riktigt bra ut faktiskt.

erathoo: Känns som att vi kan vinna denna match bara vi blir lite mer noggranna i passningarna. Kom igen kämpa! Inte alls imponerad av LHC de försöker lägga puckar på mål hela tiden och styra hoppas någon puck studsar in

1-1 i första är taget

Smörgåsen : Man måste väl tro att det kommer. Frågan är bara hur många matcher vi har förlorat då. Det gäller att vi kan knipa ett par under första fem så att de får lite arbetsro.

Montén Python: Kan Malmö bli vår räddningsplanka denna säsong?....
Med tanke på 0-8 på fyra perioder så kanske vi har ett lag som är mer nervösa nu

Smörgåsen : Inför förra matchen nämnde Dahlén att Timrå har ett nytt spelsystem. Fråga: Har Timrå ett spelsystem?

Smörgåsen : Jag förstår inte vårt grundspel. Vi har ingen fart i uppspelen. Försvarsspelet är fem man i knät på målvakten. Boxplay är inge bra, PP är ingen höjdare även om det blir mål ibland. Vet inte vad vi är bra på. Fart och frenesi ifjol. I år ser det ut som sengångar hockey.

Söderöver: Stomme-spelarna måste steppa upp rejält alltså. EP, Hartmann, Dahlén, Wedin, Pääjärvi osv. Känns inte alls påslagna.

bar mofftak: Genborg har lite speed i händerna iallafall, jmf med vad resten av laget visat hittills

BlackBay: Aldrig sett ett lag dra en slagga över hela plan ner i rundeln från bakom eget mål i boxplay, och sedan få vara först på pucken.

BlackBay: Jo alltså, med det här spelet. Jag skulle ljuga och säga om jag inte är orolig om vi inte spelar betydligt bättre än så här framöver.

Har fortfarande svårt att se en röd tråd i Samuelssons spelsystem.

bar mofftak: Han och Sundin. Med Freij som outsider.

bar mofftak: Jag tycker om Genborg och hela den biten

Montén Python: haha.... sååååå uselt spel och ändå 1-1.... man tackar

roger_sundsvall: Yeeeeezzzzz Da'n såt'en iaf Geeeeennnbooorg!!!!!🤣🤣🤣🇱🇸

Erre92: Genborg blir säsongens behållning.

Zäta75: Skönt med mål, meen vad är det för ishockey vi spelar. Back back intill felpass. Bland det sämsta till spelidé jag har sett. Vart energi och farten

GENETERT 💪💪💪💪💪
VI VINN IKVÄLL RABBUSLINGAR 💪💪💪🥳🥳🥳

Zäta75: Fy fan vad ovärdigt! Haha.

Kul för Genborg! Bra för Timrå!

Montén Python: kanske lite energi och go nu efter kvitteringen...??

Söderöver: Uselt PP. Tur att vi har en bra spelare som presterar…

« · 2903004 · »