1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580041 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13

1587567 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
Dream Team: Minst 3 trodde jag. Det blev dubbelt upp. Bra så.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
Skit ska skit ha. Bra att sånt här otyg beivras! Det är nästan händelserna när han lämnar isen som satt sig fast mest på minnet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
DJ Hemp: Jag är också sugen på något sånt. Vore riktigt jävla kul, haha!
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
MrMorris: Jajamensan, har flera Stone Island och en Burberry i samlingen. Vore så jävla skönt att åka på bortamatch och stå och syla rotfrukter på hemmapubliken. "Rot och rot, tillsammans blir vi mos, mosa mosa, en-två-tre-fyr, sido sido hopp!"

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
Simmalugnt: Äh, du får inte läsa det jag skriver som fan läser bibeln. Jag drog väl på lite där kanske...Däremot skulle jag gärna se en betydligt mer "fruktad" klack än vad vi har idag och då är jag övertygad om att knylan är helt rätt ute. Det är inte PK för fem öre men likväl sant; stora, imponerande och för motståndarna nästan lite skrämmande klackar är inte rakt igenom rumsrena.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
Jag har svårt för det här "får vi ingen uppmärksamhet för vårt spel så ska vi i alla fall jävlar annamma se till att bli fruktade utanför rinken". Det är samma tänk som får förortskids att bränna bilar och kasta sten på polisen. Linköping har väl såvitt jag vet lika många guld som oss. Så det kanske inte är Ultras som är svaret på gåtan?
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13

DJ Hemp:

Stone Island is the shit. :)

Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
mikenomad /knylan: Bengalerna kunde jag ha varit utan... men det blev tydligt och har varit tydligt i nåt år nu att det är pojkar mot män även i klackväg.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
Inte helt oväntat så gillar jag tongångarna mellan Mikemomad och Knylan som fan här. Ett sådant scenario, en uppstart av ett Ultrasgäng, skulle öka min lust att se matcherna live betydligt. Vi kanske kan lära lite av Sundsvall? Nja, ärligt talat tyckte jag att det var ganska tama katter under mina besök i Gärdehof hösten 2011. Men tanken på bortaresor till t ex Umeå och Uppsala, där vi joddlar öl, svinar och lever jävel känns onekligen kittlande. Nu är min ekonomi dessvärre inte den bästa, men vem vet, den kanske förändras till det bättre  i framtiden?

Edit: Man är redan utrustad med tre huliganjackor av bästa märke.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
Knylan: Den tanken behöver man inte leka med, det finns ju. Hjärnan bryter ihop när Clöbbenhuliganer öppnar käften.

Hur jävla politiskt inkorrekt det är så har du naturligtvis rätt. Ska det bli nån levande klack-kultur värd namnet hos oss igen är det inte Rickard Rättrådig som kan hålla i taktpinnen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
mikenomad: Lek med tanken på att det finns en större samling Linköpingshuliganer med allt vad det innebär i dialektväg.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13

mikenomad: Varje respektabel förening har en falang med "rötägg", så är det ju. Sen får man tycka vad man vill om det, men det ligger nog något i det. Finns det en stolthet så brukar det förr eller senare dyka upp ett gäng luffare som ser det som en chans att få svina lite. Till följd av att läktarkulturen blir lite mer levande, faktiskt.

I vårat fall så behövs det folk med någon form av mål och mening med klacken som tynar bort mer och mer. Jag gillar Rätta Virket, men där handlar det mer om att ta över klacken och styra den genom egen ideologi och som får till följd av att klacken tunnats ut ännu mer. Nu såg jag inte mer av gårdagens match än från typ halva andra perioden och framåt, men jag hörde inte klacken en gång. Jag är öppen för allt som kan göra klacken bättre, och då tror jag inte att den familjevänliga vägen är rätt att gå.

Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
mikenomad: Ja alltså, inte ett Ultras pratandes Västmanländska. Just den biten är inte viktig men jag noterade syftningsfelet i mitt förra inlägg.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
Knylan: Jag tycker det var lite småcharmigt med huliganwannabees pratandes västmanländska (eller vad man nu kallar det). Saknar nåt sånt hos oss, ett Ultras el dyl. I brist på annat, fungerande hockeylag t.ex, skulle vi åtminstone kunna leva jävel på läktaren (lite lagom sådär. En och annan bengal och några dödskalleflaggor. Mörka huvtröjor UTAN klubblogga men halsdukar, BARA halsdukar).
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13

Synd att inte Örebro är kvar i Allsvenskan.

Jag har själv varit på plats när "Nollnitton" brände bengaler i Division 1. Det var en hemsk upplevelse, som tur var klarade sig alla inblandade utan brännskador!

Kommentera


Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
Bragd-Birger: Det var en första liten fläkt av friheten kan jag känna. I SHL så fick vi reprimander från Hockeyligan för att vi spelade nidlåtar mot motståndarna vid entré och utvisning, i andraligan så bränns det bengaler utan att det förmodligen generera så mycket efterspel. Jag kallas inte Casual-Knylan utan anledning, men jag kan inte motstå känslan av lite kittling. Det är lite mer skitigt här i andraligan. Gött.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
Knylan: Jag tycker att hela incidenten var djupt upprörande. Tänk om någon fått den i ögat?
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
Är alla så tråkiga att dom inte ens kan se lite charm med att vi ramlar ner en division och i första matchen så bränns det bengaler? Eller är det enbart pekfingerhyttande som gäller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13

kennas: Nä, det får vi sannerligen hoppas. Det här laget kommer uppvisa väldigt jobbiga lägstanivåer, och låt oss hoppas att gårdagens premiär var av bottenrekordslaget.

Tycker precis som den eminente Mr Hamrin att det är liiiite oroväckande att man kändes så oförberedda. Att det här skulle bli tufft kan knappast ha kommit som en överraskning. Inte heller att man kommer att åka på en och annan överkörning. Det måste man kunna hantera.

Annars tycker jag att det finns embryon till en del sköna upplevelser den här säsongen. Jag är som sagt riktigt jävla sugen på måndagsmatchen mot Almtuna. Hur kommer laget uppträda? Vad är spelarna gjorda av?

Det här laget har en stor potential. Man kan dividera i timmar om hur det är komponerat och om resurserna nyttjats på bästa sätt för att få ut potentialen, men det är meningslöst i nuläget. Nu är vi igång, nu kör vi. Tanken på att få uppleva en resa där man gradvis växer under säsongen, hittar sina roller, mognar och smälter samman som lag...ah. Det vore fan episkt. En första indikation på sannolikheten i ett sådant drömscenario får vi redan på måndag.

Det k a n gå!

Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
Bragd-Birger: Jag tror inte det kan bli sämre iallfall!
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
Dream Team: Ja det är iaf en känsla jag i idrottssammanhang är jävligt hemtam i.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
mikenomad: Ångest är min arvedel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
Ny dag. Lite öm där bak efter gårdagens rundsmörjning men annars känns det förvånandsvärt bra faktiskt. De lätt rodnande kinderna avslöjar att det lilla upphetsande pirret åter börjat få fäste när tankarna kring den kommande Almtunamatchen gör sig påminda.

Sjuk. Man är tamejfan sjuk.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
Detärbarahockeydetärbarahockeydetärbarahockeydetärbarahockeydetärbarahockeydetärbarahockeydetärbarahockey
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13

sargad:

å sen krossa mora hemma på tors.. nä vänta nu   , ödmjukhet var viktigt i den här sporten  , eller hur viktor m ?

Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
Bragd-Birger: Rätt-å-riktgt! Nu vill man åtminstone se en hedervärdig förlust mot Almtuna. Eller varför inte lugga dom på ett poäng som Kent den lille uttryckte det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
sargad: Fast, i ärlighetens namn...Leksand fick lida i 7 år. Vi har lidit i en match. Inte ens en bitter, pessimistisk jävel som jag slänger in handduken efter 60 spelade minuter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
Andersson: Spara in på vakterna, vi har annat att lägga stålar på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
mattias - 74: Du kan ändå inteföreställa dig vårat lidande nu. Era säsonger i AS var väl en ständig jakt på ES-plats. Nu är  läget så att vi spelar en 6-poängsmatch för att undvika sista 2 platserna i mars redan i omgång 2.. omgång TVÅ! Smaka på de ruttna äpplet. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13

Friman SR:

Ja om inte annat kunde man ju ha slängt ut idioten som kastade in en tröja !! på isen i tredje perioden  . Annars är det ju ingen ide att ha vakter  , två solklara regelbrott

Bengaler och föremål på isen

Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13

SuperMupster: Matchmässigt kan det bara bli bättre.... Men bengalerna som tändes, det satt folk kring mig som är asmatiker och dom led som bara den. Faaan, hela E:on är ju en jävla trälåda som cocobellona hade kunnat tutta på. Det måste bli ett hårt straff för detta!!! Sen kan man ju undra hur man lyckas smuggla in bengalerna? Försöker man ta in en flaska sprit då torskar man ju, direkt. Sen var ju vakteriet helt tafatt, dom kunde kunde väl för faan slängt nån idiot...

Har man bytt frysanläggningen? Jag hoppas att den går att justera för annars har man allt bitit sig i skitskägget för den var helkass...

FORZA TIK............alltid, alltid.........

Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13

BlackBay:

Valkommen till angestserien, glad och slippa den efter 7 sasonger :/

Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
Jahapp...det var alltså det här man längtade efter? Började knapra sobril efter 1.57 i första o nu är hela årslagret slut. Var som en popcorn påse man mulade i sig.
Jag mår förträffligt....typ.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
Jag har ingen koll på roffe egentligen. Men det vill fan till att han kan få laget att lära sig något individuellt och som grupp av det här. Viktigt, viktigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
mikenomad: Jaja, det är ändå 90 % duvungar vi har i vårt lag. Vem kunde 7ans multiplikationstabell efter en lektion? Vi kommer tampas i botten, men det var väl alla redan inställd på? Förhoppningsvis blir det bättre. Hoppas psyket håller för grabbarna bara!
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
Bragd-Birger: "Jaja. Vi har i a f ett lag osv".

Ja precis. För annars hade vi varit i konkurs för länge sen och hetat Timrå Fans. Eller varför inte, Timrå IK Fanns.

Nu lever vi vidare efter enormt mycket om & men.

Knylan: Amen.

mikenomad: Tummen upp och *kram*

Skyndar mig att ändra mitt förhandstips från plats 8 till plats 11. Akademiskt intresse egentligen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
DJ Hemp: Jaja...nu har man andats lite, en aning sansat kan man konstatera att detta såklart var helt enligt all sportslig logik. Jag gör en kovändning i värvarfrågan också, självklart ska det inte värvas nån enstaka dyring till detta lag.

Snacka om att kasta pärlor för svin isf, försöka måla en bajskorv med guldfärg...skillnaden sportsligt skulle vara marginell, det är alldeles för stora brister för att det skulle göra oss till ett lag för nåt annat än bottenträsket. Däremot skulle det kunna innebära totalhaveri ekonomiskt.

Det här laget ska göra't ändå, dvs greja nytt AS-kontrakt. Och det bör ändå klaras.

Hej hej Skarin, jag är med dig nu, i ditt lag. Det tog bara lite tid att på riktigt greppa verkligheten men när den väl letade upp Den Stora Ådriga och gav ringmusklerna en omgång blev allt med ens väldigt påtagligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
Å andra sidan. .... GIF förlorade med 0-3 i premiären hemma o titta var dom ligger i tabellen nu
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
Detta var förmodligen det vidrigaste Timrå presterat sen typ 1988!
Huvaligen vilket usch!
Kan bara bli bättre tack o lov!!

Timrås tröjor var nog det trevligaste med denna tillställning, är rädd för att denna "för mig" älskade förening likt en alkoholist inte nått botten ännu, tyvärr!
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13

DJ Hemp: efter ikväll känns det så men kan man få igång målskyttet på något vänster (vara mer rejäla i avslutsmomentet är en grej) så kan det funka. 

Jag hoppas innerligt att spelare och tränare taggar till och tar denna förlust på helt rätt sätt och kommer igen starkt. För det var inte långt borta att jag gick hem efter andra perioden ska jag helt ärligt erkänna.

Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13

Nä hörrni, det här var inte någon klang & jubel - premiär. Den totala laginsatsen får väl betecknas som "tveksam". Timrå hade ingenting, nada, nichts att sätta emot och ägnade sig åt frustrationsutvisningar istället.

Bör bli en del spegeltittningar de närmaste dagarna. Många spelare man hade förväntningar på som inte alls imponerade. Sen måste lagledningen ta tag i disciplinen. Det är illa att uppnå den här frustrationsnivån redan i en premiär, och det är väldigt illa om det inte blir total rättning i ledet till nästa fight.

Jaja. Vi har i a f ett lag osv.

Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
Summa summarum: Det här var helt värdelöst. Men det är inget att göra åt. Vi är inte bättre än så här. Det blir la en strid inpå kniven för att hänga kvar... Over and out.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13

mjo:När det känns tungt så bör man lyssna på en sång.

http://www.youtube.com/watch?v=ok5mk8pTq6o

Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
Knylan: En autofellatio på detta och allt är glömt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
Knylan:0-0 i sista är ett fall framåt. <3
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
JobbaPuck: Lall On Lall On.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
Det jävliga är att det inte är ungtupparna som bjuder. Jonte Carlssons agerande är bedrövligt och klent på de två första. Nisse Bergström agerar kona vid trean. Knohultarn snubblar på sig själv innan fyran.

Den här starten kan få män att grina. Skulle icke förvåna om Nubben och Nollan sitter i varsitt hörn och gråtrunkar på kansliet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
El Maco:

Ja, där har vi undantaget som bekräftar regeln. Alltid något, sa fan... I Skavlan inledde man med en lång intervju med ledaren för Norges egoistparti, helt fantastiskt! Så då blev det TIK vs VIK jävla 0-4 igen då...
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-09-13
Knylan: Tyvärr så får du nog vänta.
Kommentera

1587567 · »