1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601364 inlägg · 6212 ämnen

Timrå IK:s ekonomi

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hur är läget, egentligen? Positivt eget kapital, ett nära noll-resultat, men stora likviditetsproblem? Hur stora kortfristiga skulder släpar TIK med? Kan TIK bära Eon Arena? Vore en rekonstruktion bra på sikt?

250kg kärlek: Hur fiskar man röster som anonym?

T T: ja, det känns som att läget är akut. Hela Timrås ungdomssektion upp till U16 drivs ju helt självständigt med egen ekonomi. Idag, även om inte slantarna finns, finns ett ganska stort bokfört värde i form av pengar. Dessa lär inte US se skymten av vid en konkurs. Alla materiella tillgångar också, vad händer där? Kan man rädda något tro?
I övrigt tror jag att reporterns initierade källa jobbar på kommunhuset och tycker sig kunna fiska röster på detta sätt. Själv tror jag personen skjuter sig i foten.

Jobbigt läge hur som.

Håller mina tummar för att ni slipper konkurs. Kämpa!

T T: Eller så tar vi tillbaka Wifsta/Östrands. Ska vi börja om så är det lika bra att börja om ordentligt.

Det verkar vara hög tid att bilda TIK Ungdom och rädda undan lite tillgångar. Det kanske finns nån slipmaskin och lite annat lösöre som kan vara bra att ha...

Skjut mig.

Tveksam insats av Rolf Lunneborg, i den där artikeln och tidigare. Jag är ingen ekonom, men ffa första stycket ger intrycket att Lunneborg tagit sig vatten över huvudet och inte vet vad han pratar om. Får jag gissa kan mötet ha handlat om någon form av garanti att kommunen ska köpa tillbaka arenan vid en konkurs. En sån garanti lär kommunallagen sätta stopp för. I praktiken lär det oavsett garanti bli kommunen som får köpa arenan vid en konkurs. Kan banken nöja sig med det?

Detta, kombinerat med ST:s uppsnappade rykte från igår, gör att jag tycker att det ser väldigt mörkt ut. Situationen känns overklig.

TikAlltid: Det är möjligt att just det här kanske inte är någon dramatisk förändring till det sämre för TIK:s utsatta läge. Däremot är det väl knappast positiva nyheter heller. Och verkligheten är ju att en konkurs ÄR nära förestående, att tro nåt annat är mer än lovligt naivt. Sen är begreppet "nära" relativt...

Redigerad kommentar

Man blir bara så JÄVLA ledsen !!!!!!!!!!!!!!!!!

Till ALLA som får panik av hubbens länk, läs artikeln och säg vart konkursen är nära någonstans? för att inte kommunen vill bryta mot lagen? så om ALLT skiter sig så kan inte kommunen göra något...(Oj vilket jävla avslöjande, och vilket konkurshot) ja om ALLT skiter sig, inget har skitit sig än, han skrämmer och gör sensationsrubrik på senastionsrubrik! Han säger ju liksom att vi är nära konkurs för att kommunen röstat igenom att inte vara lagbrytare, varför blir det en konkurs av det. 

Titta även på vem som skrivit artikeln, gamla hederliga insider Rolf vars största dröm är att få vikariera på Uppdrag Granskning, samma man som använde HS och Supporterklubben som källa!  (se länk!) 

vågar inte ens tänka mig vem den hemliga källan är....Närmsta försupna uteliggaren som hittat ut i vårsolen eller?

Redigerad kommentar

Hälge: Det känns ju inte bra att en person som var med på mötet säger att klubben ligger "oerhört illa till". Den personen kan ju dra åt helvete. All negativ press och uppmärksamhet lär knappast göra banken mer benägen att hjälpa till. Så det känns ganska hopplöst just nu.

mikenomad: Ja. Vi får hoppas på någon sorts mirakel de närmaste dygnen...

Hälge: Det konstiga är att kommunallagarna skiljer sig så markant åt beroende på var i Sverige man bor. Det saknas ett "tiotal miljoner". Skillnaden på liv och död för en älskad och anrik förening. Kaffepengar för andra....

hubbenorlen: Jag tog mig friheten att flytta länken hit. Hoppas att du inte har något emot det.

Jaha, fredag v. 2 av ödesveckorna....verkar bli sudden.

Apropå lokal idrott: Risken bör väl vara obefintlig att Timrå går i GIF-fällan? Ekonomin gör ju att halva laget kommer att bytas ut.

Känns ju som att det finns några lag som kan dra lite publik till eon iaf.

Typ. Björklöven, Malmö, Djurgården, Västerås och Bofors iaf

Timrå Isstadion:

Det stämmer bra. Ja, men då finns det en risk att man tar sig till Sörberge några gånger nästa säsong då. Man är exempelvis rätt sugen på att se Timrå vs Malmö. Det var ju några år sedan sist vi mötte dem...

Redigerad kommentar

DJ Hemp: E.ON-bussar från exemplevis västra Medelpad lär nog dras in, men "dina" tror jag blir kvar, för du bor väl i stan?

Greven: men man kan ju också tänka sig att Elitserien inför något som efterlysts länge av diverse tyckare: d v s att ettan i AS har en säker plats i ES. Jag hittar härmed på att det var så jag tänkte...

Så här strax efter degraderingen känner jag ingen större sorg över att behöva spela i Allsvenskan. Många nya och spännande motståndare väntar. Om det sedan visar sig att vi hamnar på den undre halvan efter ungefär halva serien så blir det förstås inte lika roligt, men i nuläget råder tillförsikt. Frågan är vad som händer med E.ON-bussarna? Jag befarar att det kommer att dras in på dessa...

Redigerad kommentar

Greven: hehe, ja exakt; inte alltid man har tur när man försöker tänka :-)

Timrå Isstadion: Jo från och med nu vill jag väldigt gärna uppleva en kvalserie igen....Om den pekar uppåt ;-)

hubbenorlen: nu när vi hamnat där kan jag nästan hålla med. Men det är väl också ett slags rationalisering/förträngning. Ännu en säsong i ingemansland hade jag gärna tagit. Däremot känns KS som något man aldrig mer vill uppleva. Dock, allt speglas ju mot hur det går med ekonomi/lån.

renen: Sa jag det? Lägg ner den där attityden. Om du inte har något konstruktivt att säga så kan du lika gärna låta bli att skriva.

hubbenorlen: Ja absolut måste ju vara bättre att spela i AS än ES det vill nog alla lag.

söder över: Vi här inne är nog inte representativa för publiken i stort. Men jag för min del tycker i alla fall att det känns rätt spännande med Allsvenskan.
Det gäller bara att inte ha för stora förhoppningar, vilket vi förvisso inte har haft på flera år nu.
Hur som helst ser jag Kvalserien som ett betydligt roligare mål än slutspel. 

Greven: det beror väl på vad troja respektive timrå befinner sig på för platser i tabellen och vad de sex pinnarna i potten kan åstakomma? Det finns många lag i as som inte kittlar särskillt mycket så här på förhand. Tur i oturen var att löven gick upp så vi får en motståndare som säkert väcker gamla minnen till liv och ger en anledning utöver att timrå ik är det enda rätta att ge sig av ut till sörberge...
Sä länge det inte ser ut som det gjorde efter nov uppehållet iår på isen så borde vi väl klara att generera en bra allsvensk publik.

Hoppas nu bara att vi hinner få ihop ett lag.
Jag menar det är juh alltid trevligt...
Lånet får ta o lösa sig snart.

söder över: Fast att se Troja två dagar i rad.... kittlar inte!!

Risk för stort publiktapp dag 2.  Men förnuftig tanke iofs.

mikenomad & greven: allsvenskan borde ta ett snack med någon som är bra på logistik. Resekostnaden i as är kanske tom högre än för es lagen.

Undrar hur mycket pengar det går att spara åt föreningarna genom att låta logistik styra en större del av spelordningen. Dom pengarna kunde användas till en bättre spelare eller avbetalning av kommunlån tex.

Gillar tanken med att nu o då möta samma lag direkt dagen efter match. Spelarna tar med sig den tidigare matchens händelser ut på isen till match två. Hetare matcher och lägre kostnader skulle juh ingen förlora på.

Dream Team: Sedär...såpass. Ja man är ju inte så up to date när det handlar om slutspelshockey numera...

mikenomad: Nix, det där har ändrats. Numer (fr.o.m den förra säsongen tror jag) gäller (det bäst placerade laget grundserien börjar förstås hemma): H, B, H, B, H, B, H. Alltså varannan hemma och borta rakt av.

John K: Fast visst spelas väl även 4:e matchen i Skellefteå? För att det bäst placerade laget skall ha fördel av hemmaplan i ett sånt här läge. Eller har det ändrats?

superfalle: Nu har SAIK 3-0 i matcher. Om dom förlorar 4:e matchen så får dom höja bucklan på hemmaplan efter 5:e matchen. Förmodligen planerar man så, en ekonomisk höjdare?

John K: utan den minsta lilla tvekan är dom värda det . Fantastiskt vilket jobb den föreningen har gjort dom senaste åren . Och vilken härlig ishockey dom bjuder på små pojkarna .

superfalle: Det där tror jag inte på. Luleå kanske vinner en match men inte fler.

SAIK får höja bucklan i år och det är dom väl värda.

Stöd klubben, åk och köp! :-)

superfalle: Lundström verkar ha tjyvat ditt 4-2 tips

superfalle: Ungefär så ja.

mikenomad: så sporten ishockey intresserar dej inte utan det är endast klubben timrå ik som är intressant egentligen ? Jag personligen uppskattar bra hockey oavsett vilka som spelar .

superfalle: Vad är det ni diskuterar? Hockey? Men säsongen är ju slut, den ev. hockey som spelas nu skiter jag högaktningsfullt i. Det intressantaste som sker med koppling till hockey just nu sker inte på nån is utan bland män och kvinnor i kritstrecksrandigt inom bankvärlden. Dessvärre.

Redigerad kommentar

sargad: vilka man ska hålla på ? Kan de vara något att fundera på . Vilka håller du på då chelsea och barcelona spelar fotboll ? Eller greklan- holland . Självklart så håller man på skellefteå . Länge leve den offensiva fartfyllda hockeyn . Tyvärr så får nog bromsklossarna ner farten på skellefteå och vinner med 4-2 i matcher

mikenomad: Missade starten runt Dragan, vad är ursprunget? Wahlbecken kanske(se länk)?

I övrigt är det svårt att veta vilka man ska hålla på i SM-finalen. Min far hade faktiskt dekalen "Skellefteå AIK, jomenvisst!" på bilen runt ca 78-81 ungefär, tills någon påhittig Povelrameltyp var framme och bytte v till s :-)
Luleå hade ju faktiskt ett riktigt profilstarkt lag under slutet av 80-talet till slutet av 90-talet och spelade vad radiosportens L-G brukar säga en "frejdig" håkky då. 

Redigerad kommentar

TikAlltid: Ja hade jag vetat att jag skulle sätta igång denna lavin av Dragan-skämt skulle jag aldrig nämnt honom för nån vecka sen. Hoppas det ebbar ut så att alla som sitter bakom tangenterna med vässade fingertoppar och bara väntar på en lucka i Draganflödet kan få chansen.

Läge att släppa Dragan skämten snart eller? Dom börjar ju bli en aning uttjatade, samma visa om och om igen.

El Maco: Äh! Såg en V70 i stan idag med stor text skrivet efter sidan "Live Striptease". Det betyder att Dragan är i stan. Det ordnar sig vettu!

Greven: absolut! Men Nollan sitter på banken med en svettig nummerlapp i handen och väntar på sin tur den här veckan. När likviditeten är fixad blir det kanske mer konkreta innovationer.

El Maco: Javisst. Men bra idéer måste mogna som ett årgångsvin. Och kansliet hos Timrå IK är väl inte kända för att vara blixtsnabba att hitta på nya grepp eller känna vart vindarna blåser. Sedan är det sommarsemestrar och en massa andra saker som har högre prio än denna till synes enkla åtgärd som dock kan få ett stort symboliskt värde. 

Med god planering slipper man bli tagen med byxorna nere vid knävecken! Eller nåt!

El Maco: Inte dyslektiker men saknar Blackberry och tangenter. Annars nöjd med Samsung.

Greven: ett yag kvar tills årskorten släpps...

« · 1577628 · »