1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601302 inlägg · 6212 ämnen

Timrå IK:s ekonomi

Sv: Timrå IK:s ekonomi
T T: Här lever man i sin egen lilla HS-bubbla, skiljd från verkligheten. Trodde man. Plötsligt inser man att man befinner sig i stormens öga, att medias blickar är riktade hitåt.

Greven: Naturligtvis. Det var ditt inlägg till mig. :)

mikenomad: Långnäsa åt dom som har lämnat.   :)

Greven: Jag vet att jag är viktig men så viktig? :)

In your face, twitter. HS is da shit!!

Hahl Bundy: Naturligtvis. WÖ-Kalle 2.0 var det ju

mikenomad: Kan inte SVT göra ett reportage om vårt kommande lån från Dragan också när dom ändå är här och hämtar fakta!

Greven: O bifoga en bild på iconens tårta!

jå1: App app app! Det receptet har jag copyright på :-).
Men gjutformen kan de få låna så fort jag får tag i Kolan

Greven: "Supporterklubben söker desperat efter nya finansiärer till Timrå IK"

T T: Man kanske skulle passa på att slänga ut en annons här på skotern...?

Timrå Icon: Du får nog fler träffar än på Blocket.

Lunneborg borde ha citerat Nolanders tweet också, den var en riktig rysare.

Ojoj, är vi celebriteter nu? Jag kräver mjukare kontorsstol och bara gröna M&M's i en skål brevid datorn!

K8(5bä

Redigerad kommentar

Greven: Det ringer som fan här och min inkorg håller på att sprängas. Håhåjaja, där ser man vad lite svamlande på ett skitforum som HS kan åstakomma. Jag sitter i morgonsoffan i morgon btw. Hitanför Kim Jong Un...

Berglund: Jag kräver att Nubben skottar min uppfart kommande vinter!

T T: Och den var?

jå1: Det har han kontrakterat ut på Linkan, Nubben ska klippa gräs i sommar.

Berglund: Ja snart kommer de och intervjuar Greven om hans framtidsplaner med W/Ö och HB som nye WÖ-Kalle

Timrå Isstadion: K8(5bä

mikenomad: Den är svårtolkad alltså...Spelar han schack?

mikenomad: Jävlar, mmm, då börjar även jag sprätta gravölen.

T T: Jag tror det är koordinater för bunkern där den gamla ledningen gömmer sig.

Jag tror att jag är något på spåret nu. Förutom HS-träffar var det här vad Google gav.

Återkommer.

Pinsamt dåligt med information från de styrande idag men det kanske inte finns något att berätta...?

Ett icke-tolkbart twitterinlägg tyder inte på professionalism!! Tror ni Loob eller Helber hade agerat så?

mikenomad: eller recept på cyanidpiller som de ska sy in i kragarna på klubb-bläzrarna

T T: Ja jävlar...schack matt!

T T: The plot thickens

08169d6d2580081dd4463fc2df5d92dc == md5( "K8(5bä" ) 4b38283562e4

aptekāt dot priekšrocības gumijot aptīties radīt sūci līnijtiesnesis smaguma spēks automašīnu virkne

google translate:

aptekāt nytta för gummi wrap orsaka läckage linjedomare gravitationen bil-serien

Linjedomare!??

Vi är nått på spåren

Redigerad kommentar

Laken: Det där är ju kristallklart! Nolander spelar schack. Han har alltså tid och ork att fokusera på schack. Saken är mao biff.

Redigerad kommentar

Laken: Vad bra att du fetar en del text. Då förstår man att du menar allvar.

Timrå Icon: Dom har redan varit här. Mitt officiella uttalande lyder "Qpj*\zw"

mikenomad: Funktionen är till för om man verkligen vill betona någonting och så använder jag den.

Berglund: Språket verkar vara Lettiska.

Fritt tolkat. Nolander har mutat en linjedomare i kvällens Lettland - Sverige match och nu har vi pantbrevet på Eon satsat på matchen.

Laken: Beträffande Z:a är jag inte så säker på att allt ansvar skall läggas på honom. Han har säkert sina skäl och ett kan vara att Timrå helt enkelt, av olika anledningar, kanske inte ligger honom så varmt om hjärtat som många här vill tro. Vi pratar om en klubb med fundamentala svårigheter att vårda relationer.
Angående bristen på info idag; vad hade du väntat dig? Att Nollan konstant uppdaterade via twitter att det inte hänt nåt, att inga besked kommit? Vi lär nog bli varse tids nog ska du se.

Redigerad kommentar

mikenomad: Jag tycker det är ett otroligt oproffsigt twitterinlägg från en klubbdirektör i en elitförening. Annars gillar jag L Nolander och tycker han gjort det bra efter förutsättningarna när han tog över.

Laken: Om jag ska försöka vara seriös så tror jag inte att Lasse har sett den ens. Han har nog inte haft tid för sociala medier i dag. Det handlar om ett feltryck bara.

*Pausaaaaaarrrrrgggghhhh*

Jag har fan inte klarat av den här degraderingen så bra mentalt och inte heller klarat av att besöka hockeysnack. Nu har jag vant mig vid tanken och tänkte hänga med här igen. Men läser inte ikapp. Så jag vet inte vad folk tycker och tänker.

Min syn på läget:

* Jag accepterar att vi är allsvenska. Jag dör inte om vi strävar på i serien några år och laddar om och rustar laget för ny elitsatsning när tiden är modig.

* Jag är ingen anhängare av tanken att vi INTE skulle kunna bli ett elitserielag igen. Oavsett spelort. Vi ligger inte ljusår efter de andra klubbarna i intäktspotential och har snarare lite uppsida i kostnadsmassa jämfört med vissa. Om vi ska prata ekonomi bara. Sen är det så att smartast och duktigast vinner i längden. Gör vår styrelse och klubbledning bästa jobbet så får vi med tiden bästa laget på isen.

* Jag är djupt orolig över ekonomin på kort sikt. Men om det blir koll på läget så vet alla vad de har att jobba utefter. Jag tror merparten fans och sponsorer hänger med (även om kakan blir mindre). Jag känner bara att mitt engagemang blir starkare i motgång. Jag kanske inte brinner mer för att se sämre hockey men jag brinner mer för att göra allt jag kan för att rädda och utveckla föreningen.

* Nu är det slut på tycka-synd-om. Nu är det jävlar-anamma!

Det här var ju inte HB och Greven väl?

T T: K8 finns som bekant inte på ett vanligt schackbräde. Det är uppenbart att vi(Timrås ledning och fanskara) nu börjar tänka utanför boxen och jag tror att det är helt rätt medicin i detta prekära läge att inte var så fyrkantig. 

Timråkollen twittrar: "@Timrakollen: SMS från Lars Nolander, "Vi jobbar fortfarande med två banker men en är huvudspåret. Tar nog hela denna vecka innan något beslut kommer"

250kg kärlek: Ok, låter mer positivt än jag befarade! Kämpa Nollan!!

T T: Jag fruktar att HB och Timråkollen fortfarande är Mittnytts enda källor till påståendet att två av tre banker hoppat av.

Utan att lägga in några värderingar i uttalandet från SK så kan jag inte komma ifrån att känna att SK måste bli mycket starkare framledes. Det kommer behövas. Fler krafter vars känningar i klubben är starka och med stora kontaktnät. Supporterklubben kommer bli viktiga i det här och fokus kommer handla om mycket mer än att sälja matchlotter och fixa bussar till resor. Det allmänna engagemanget i stort från supporterhåll kommer bli oerhört viktigt. Ska den här klubben överleva så måste det ideella engagemanget snäppas upp avsevärt.

250kg kärlek: Jag tolkar det som att Swedbank och SEB är så ivriga att låna ut att de bjuder under varandra. Om en vecka är det nog räntefritt.

T T: Bankmaffian. Går annars väldigt bra att låna ut till 15 mille till fem köpare av trerummare i Hammarby Sjöstad...Jävlar vilken säkerhet där.

Aja, det kunde man ju läsa på sidan..

Redigerad kommentar

T T: Jag tror att problemet ligger i hur man ska få fram kontanter. Varenda ställe, förutom Handelsbanken då kanske, har tagit bort kontanthanteringen. Nu diskuterar man nog om Timrå inte kan tänka sig att ta ett kort, fyllt med 15 millar. Men, Andersson som är en gamling och växt upp med kontanter, han vägrar kort.
Han S K A ha kontanter i näven, basta!11!!

Så nu måste man rent logistiskt lösa transporten av 15 millar till kansliet. Kansliet som är ett 10-tal gamla uttjänta Skanskabaracker. Dessa baracker saknar den där riktiga säkerhetsaspekten så man är tvungen att se över detta också. Inte förrän dessa problem är löst kan pengarna levereras och Nubben börja bygga för kommande säsong.

Japp, så är det. Nog.

250kg kärlek: Har dom kollat med ICA banken?

Hahl Bundy: dom har satsat allt på hästar. Eller hästkött närmare bestämt.

250kg kärlek: Åhh typiskt....

Knylan: Jag tror jag pratar för fler gamla uvar än mig när jag skriver att min motivation att engagera mig känns högre än på mången god dag. De inledande åren av ES så gick det av bara farten. Allt var nytt och stort. Sedan några år av smärre framgångar (=säker slutspelsmark men inte just så mycket mer) när man började dra iväg i kravbilden på Timrå IK. Etablering som topp 4-lag var bara en tidsfråga typ. Hybris infann sig både inom föreningen och bland oss Supportrar.

Någonstans här försvann själen, känslan av att det ställer krav att vara en Supporter. Sedan kom utförsbacken som blev ett ras. Dåliga resultat blandades med usla och de få åren med sötebrödsdagar hade redan gjort många av oss lata och bekväma. Vi glömde vad det innebar att vara Timråit.

Men jag känner hur lågan har börjat glöda därinne igen, suget av att vara med om en ny resa uppåt har vaknat. Vi har ett mål att enas kring igen, ett tydligt och självklart sådant. SM-guld var mer en dröm, en slags slutlig bonus.

Redigerad kommentar

mikenomad: +1 på den!

« · 1575903 · »