1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581451 inlägg · 6216 ämnen

Timrå - Södertälje 17/01/09

« · 1113674 · » Till forumet


Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Loma: Ja asså han har ju inte sagt de rakt ut så klart, men han säger bla att ja de är ju vanligare nu mer att spelare byter klubbar oftare osv, så att de sägs att han är klar för hv känns väldigt möjligt.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
haggen: och ändå vann Timrå idag. Så jag tror att det bli Djugården och Södertälje som får spela kvalserien.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
salle11:

Ja enligt en "säker källa" så kommer TIK spela kvalserien snart......
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Snoop: Vad är det som inte låter positivt då?
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
salle11: De är mycket mycket möjligt, han låter inte positiv när ja surra med han på msn iaf, jäkligt tung förlust de isf :/
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Är det sant att "Bagarn" är klar för HV. hörde det på matchen idag. Enligt en "säker " källa.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
actionleif: Gick på vad man sa i AB...mörkning? =)
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Såg nyss eftersnacket på stTV och jag måste säga att Mika Pyörälä´s engelska har förbättrats markant, är det bara jag som tycker det?
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Frella: Sjuk ? Till mig sa han att det var en hand som spökade sedan Luleå-matchen.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Frella: Som jag misstänkte då!
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Mathias: Utgick sjuk.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Mathias: Han måste nästan ha skadad sig, för jag såg han stå ombytt mellan båsen under matchen
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Frella: Ja de skulle ju inte vara helt fel ifall SSK slog Hahl o co :)
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Försökt läsa igenom en del efter matchen nu.. Men lyckas inte hitta så mycket om Bagarn.. vad hände idag? Inte ens 5 minuters istid
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Snoop: Vågar man hoppas på att SSK sprattlar till på tisdag för att cementera Frölundas kris. Oss bör de väl ändå inte ha en chans på att gå ikapp.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Tyvärr så fick jag inte se kvällens match eftersom jag inte var hemma. Men så mycket skönare det kändes att sitta i Örnsköldsvik med två inbitna Modoiter och se Djurgården slå Modo samtidigt som Timrå vann och Rögle förlorade. Kärlek! Någon som råkat spela in matchen? Bubbla mig?
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Men satan vad jag kommer att sakna Mika Pyörälä, han är en personlig favorit och de känns tungt att han kommer sticka :/
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
mikenomad: gillar iof att han inte är nöjd, vi ligger ju 8:a men det är med en hårsmåns marginal känns det som.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
dr-nix: Fast det syns inte på Challe att vi vunnit två raka....surkart!
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Bissett19: Jag instämmer.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Bissett19: minns inte eran laguppställning på rak arm men några bra lirare har ni juh. Widing är ju hyffsad t.ex. sedan har ni ju Lauritzen (som hoppas återvänder till Timrå någon dag, om man håller den klassen).
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
btw jag rekomenderar TimråTV, det är mycket intressant (tycker jag) att lyssna på tränarnas åsikter efter matchen.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Laken:

"Man kan också se det som att ni spelar efter era resurser! ;-)"

Vi har inga klasspelare som ni besitter,hade vi forwards som ni i TIK besitter så hade spelet sett annorluna ut.
Vi har en klasspelare,o han står därbak,resten är ett gäng krigare.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Laken: Fast du bjussar på dig iaf! :-)
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Bissett19: Kontrar med att även Backe spikar igen så matchen slutar 0-0 e. f. t. Suddenkungarna avgör sedan 2.30 in i f.l. genom ett mäktigt backskott från Lehtonen (som är bättre än nånsin efter en dunderkur av koncentrerad Berocca).
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
mikenomad: Om du bara visste! ;-) Hahaha!
Nej då men jag kände att jag inte orkade skriva om samma sak.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Laken: 3-0, dags för Backe att hålla nollan igen - och Timrå tätar till defensiven ordentligt för en gångs skull!
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Bissett19: Brynäs spelar tråkig defensiv hockey och litar till sina målvakter. När ni vinner gör ni det med typ med 2-1.
Man kan också se det som att ni spelar efter era resurser! ;-)

TIK - Brynäs 5-2!
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Laken: Härligt att du klipper från dig själv! Lite kul att du väljer att citera dig själv. anar vissa narcissitiska drag...
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Jag har försvarat Backlund h e l a säsongen (även när han var ur form ville jag INTE ha någon ny målvakt) och finner ingen anledning att sluta med det efter denna match heller, även om han får ta på sig det första målet idag. Men alla gör vi misstag.
Dessutom släpper Timrå in väldigt lite mål och har så gjort en längre tid, det är i alla fall min känsla.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Loma: Jag är precis som du väldigt nöjd :)
Som jag sa tidigare så kan han kan bli den nya publikfavoriten.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Hahl Bundy: Han var mer än ok. Han verkar ha bra karaktär och en härlig inställning. Det man kunde se var att han är en grym tekare, är kylig med puck och har bra fart. Att han sen kan spela fysiskt är inte nåt minus direkt...
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
andyo: Ja hade vi förlorat hade det bara att skylla på Styf oc Backlund. Men båda spelade upp sig rejält.
Men på nått sätt längtar jag ändå till Åkerlund kommer tillbaks. Han känns som våran förstamålvakt just nu...
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Loma: Inte nog med att han individuellt verkar ha såna egenskaper Timrå saknat, i den här matchen höjer han Oscar Sundh och Anton Axelsson till två mycket bättre spelare offensivt.

Sånt här hopp var det ett tag sen jag hade.

.. men vad fan höll Styf på med i början?!
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Utklipp ifrån min blogg (Angående center-sidan!):

"Jaha, är Sonnenberg så här bra!? Liiite tidigt att uttala sig bara efter en match men han överträffade alla mina förväntningar. Vilken tekare!"
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Loma: Han var ganska OK :)
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Bissett19: Timrå har mer superstars än brynäs, därför vinner Timrå IK med 4-3.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Det har kommit en ny sheriff till stan!

Ok att det var första matchen, men med tanke på förberedelserna för Sonnenberg (en värmning i benen) så sticker jag ut hakan redan nu.

När det gäller själva matchen så var jag aldrig orolig, trots tidigt underläge. SSK är på tok för dåliga för att kunna hota oss när vi drar upp tempot.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Bissett19: TIK vinner med 4-2
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
mikenomad:

Skapligt viktig match på Torsdag,ska vi trigga upp stämningen redan?

Jag säger att Markan eller Limpan spikar o vi vinner med 2-0.

Kontra!
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
mikenomad: Sonnenberg ser fokuserad ut. Den typen av spelare som kan lyfta ett helt lag. Störtskön attityd så här långt. Äntligen en som går på mål och törs grisa lite lagom. Jobbig att möta me bra psyke!
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Paddan: Ja, det verkar inte räcka med en guldgrävare från Timrå som general och en gammal jämtländsk storspelare som tränare ens...
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Hahl Bundy: Fast vad tror vi att vi ska få om vi värvar från Italienska ligan? Det är fel sport för det....
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
mikenomad: Märkligt egentligen när vi hade såna giganter som Micke Hjälm, Robert Frestadius, Håkan Hjerpe och Anders Wikberg.
Som fruktat topplag idag behöver man nog en mångmiljonär som blir portad från arenan för att han är för full för att komma in och som "sms:ar order till tränarna".
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
"Vi vänder detta, lugna. 1 må från oss så kommer ssk darra

nixXz @ Härnösand Idag kl. 16:18 | | Permalänk "

Kvällens Saida.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
mikenomad: Fortsätter han så här o t om blir ännu bättre ju mer han kommer in i det, så kommer han att bli en publikfavorit.

Nate har inte många rätt därute, tyvärr.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
mikenomad: Håller med Sonnenberg kan va en klassvärvning för han såg riktigt bra ut !
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
nectis:
SM-guld, SM-guld, SM-guld, SM-guld
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Hahl Bundy: Härligt med Sonnenberg, har på känn att det är en klassvärvning! Den Casse är som det låter, han är inte kvar efter januari hoppas jag.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
haggen: Guld eller Allsvenskan!
Kommentera

« · 1113674 · »