1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581401 inlägg · 6216 ämnen

Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!

956948 · » Till forumet


Sv: Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
TippeX: Jaa du, det kan hända mycket.
Men nu? Var är glöggen?
Kommentera

Sv: Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
JA tycker dom har varit rätt bra under säsongen. Men det har väll förekommit dåliga tider också. Men nu dom sista omgångarna så har det sett förjävligt ut. mycket tabbar från backsidan och nu en skada. vad mer kan hända?
Kommentera

Sv: Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
Ambroo: är väl lättare att skriva kontrakt om laget går så bra som hv
gör nu.
Kommentera

Sv: Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
Helg Ernest: Vilka dårar ;)
Kommentera

Sv: Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
Kanske är detta som saknas?
www.youtube.com/watch?v=wYZBmV6KsBk

Slovnaft Extraleague hockey game, OUR MHC MArtin versus HC Kosice.
Outstanding atmosphere courtesy of Ultras Bianco Azzurro

Här ligger klacken inte ens i närheten. Med tanke på att det bara är en vanlig seriematch.
Kommentera

Sv: Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
Jensen_12: Ok aha...ja det låter mycket logiskt o troligt att det an vara huvudanledningen...ja vi får vara glada över att han fortsätter ho oss iallafall ett år till.
Kommentera

Sv: Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
mikenomad:
Budskapet går fram ändå. Själv är jag ganska dålig på att formulera mig ibland.
Kommentera

Sv: Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
Tycker rubriken är aningen märklig då den beskriver en oförmåga snarare än en förmåga....
"Timrås oförmåga att alltid prestera 100 procent" vore en naturligare formulering. Samtidigt blir orimligheten i den önskan klarare då. Att, som rubriksättaren önskar, alltid prestera 100 procent är närmast en omöjlighet.
Kommentera

Sv: Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
htikare: Jag hörde att han inte ville binda sig på ett kontrakt med en viss lön, om han utvecklas ytterligare så vet man ju inte hur mycket han kan tänkas kräva för sina tjänster heller.
Kommentera

Sv: Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
Snoop: Nej så ant Blake Sloan han var bäst på hakningar..men i övrigt funkade inte mycket.
Kommentera

Sv: Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
Snoop: Kan det inte vara för att han inte ville binda upp sig längre än vad brorsan Erik har kontrakt...dom verkar trivas kanon ihop o kanske vill ha en öppning också beroende av hur det går för derik i Tik...bara en lös teori så klart men sådana familjeband kan bidra ibland...
Kommentera

Sv: Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
Ambroo: Vad det Johan själv som bara ville förlänga med ett år?
Kommentera

Sv: Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
Ambroo: Ja där förstår jag verkligen inte varför han bara skrev på för 1 år, skulle vara intressant att veta varför det bara blev 1 år.
Kommentera

Sv: Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
Ambroo: Sen är det inte helt omöjligt att Mika Pyörälä nappar på ett 2 vägskontrakt i NHL nästa säsong.
Kommentera

Sv: Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
Snoop: Ja och att man framförallt kunde skriva mer än ett år. Man skulle exempelvis ha gjort allt för att signa Bagarn på tre år, minst.
Kommentera

Sv: Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
Ambroo: Håller med, skulle vara kul om Pärssinen och Hahl ville inleda förhandlingar.
Kommentera


Sv: Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
Per HApps: Jag skulle vilja se Tenkrat med Pyörälä och Hahl och Pärssinen med bagarn och jonte, Tenkrat har ju sån stor kapacitet och vi måste få ut det, Blake Sloan lyckas ingenstans i europa utan han är en medelmåtta i Mannheim, Tenkrat har ju visat i europa att han är bra så de gäller bara att det lossnar för han spelmässigt, en sådan spelare kan bli enormt viktig i ett slutspel, men att han skulle bli som Blake Sloan finns inte.
Kommentera

Sv: Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
AndersN:
Själv börjar jag få Sloanvibbar av Tenkrat.
Kommentera

Sv: Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
Är det bara jag som tycker timrå är dålig på att skicka in spelare framför mål i pp? Har vi ingen som törs stå där?
När nån väl åker in brukar dom smita iväg efter minsta knuff.
Kommentera

Sv: Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
htikare: Ska kolla om jag hittar fram artikeln när Loob säger detta
Kommentera


Sv: Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
htikare: Har för mig att Loob uttryckte sig om att Timo var på väg neråt i karriären och därför inte Loob var ute efter Timo.
Kommentera

Sv: Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
Snoop: Vart har Du hittat nåt uttalande av Loob ang. Timo?
Kommentera

Sv: Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
Snoop: Inte så långa o tunga spelare utan små o snabba som Timo brukar behålla sin smidiga snabba o tekniska förmåga ganska länge över 30 dessutom är Timo inte bara lite lagom teknisk o oberäknelig i stt spel utan han är en mycket speciell timråtrollgubbe som jag hoppas vi signar några år framöver om han själv vill---
Kommentera

Sv: Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
Kanske inte hör till just tråden men Timo Pärssinen är en riktig lirare och han sliter som ett jävla djur alltså, 56 matcher har han spelat i grundserien och gjort 39 poäng, den som sa att Timo P är på väg neråt i karriären har fel, så Håkan Loob du har FEL !
Kommentera

Sv: Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
lungan: Borde inte trådrubriken vara oförmåga istället för förmåga?
Kommentera

Sv: Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
Laken: Japp...när de spelar på topp är de nog Sveriges bästa lag.
Kommentera

Sv: Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
Laken: Allt utom dåligt tränade är jag rädd....
Kommentera

Sv: Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
Mot HV71 senast fick vi se ett Timrå som gick för fullt i tredje perioden, då såg man också vilken kapacitet som finns i laget!
Kommentera

Sv: Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
lungan : Åh, vad skönt med någon till som vågar se nyktert på tillvaron.

"Våran kampsång "vi ger aldrig upp", är den påväg att försvinna eller kommer vårat Timrå IK att börja leva upp till Timrås ADELS-märke som är att aldrig ge upp eller vika ned sig, utan att spela FULLA 60 minuter!"

Vi har tyvärr kommit bort ifrån detta denna säsong! Vad det beror på vet jag inte. Finns ju många möjliga förklaringar:

Dåligt tränade?
För många "stjärnor"?
Orutinerad coach som inte lyckas förmedla sitt budskap?
Bekvämlighet?
Kommentera

Sv: Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
Att vara elitseriens sämsta lag i tredje perioden bådar inte gott, det är bara 25 matcher kvar innan slutspelet och ska vårat älskade Timrå ha något att hämta där måste denna statestik bli otroligt mycket bättre.

Tredje perioden är den period som man ska vara bäst i under slutspelet, det är under denna period som matherna avgörs.

Det jag önskar mig i julklapp är ett pånytt fött Timrå som efter julhelgen, från och med matchen den 28 emot Södertälje visar från första stund att laget samlat ny energi och kraft, och kommer göra betydligt fler mål och vinna flera matcher i rad, plus att deras målsätting om att max förlora en match i rad återinförs, för det spel som visades under november och december månad är PINSAMT.

Upp till BEVIS!

Visa HJÄRTA!

Våran kampsång "vi ger aldrig upp", är den påväg att försvinna eller kommer vårat Timrå IK att börja leva upp till Timrås ADELS-märke som är att aldrig ge upp eller vika ned sig, utan att spela FULLA 60 minuter!

Bara för att vi blivit mer accepterade som ett topplag i år betyder inte att lagen i Elitserien ser sig som underlägsna, Ett lag som är ett topplag på pappret och som spelar uppofrande som lagen längre ner gör, kommer vara det bästa laget i Elitserien och denna möjlighet har Tirmå, varför inte ta den???? Det skulle jag göra i alla fall!
Kommentera

Sv: Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
lungan: Håller med i vad du skriver, till exempel:

"Jag vill att vi visar ett större hjärta för klubben och mer kämpar glöd efter jul."
Kommentera

Sv: Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
lungan: mitt betyg knappt godkänd.kan mycket mycket mer.
Kommentera


Timrås förmåga att inte alltid prestera till 100 procent!
Man ser i tidningar att många verkar tycka det alla tänker och det allaär frustrerade över.

Att vi ligger 4 är helt otroligt och fantastikt men visst har vi tappat otroligt många onödiga poäng i år, vilket är en gåta!
Vad är anledningen till att vi tappat ett 3-0 överläge eller ett 4-1 överlage, och varför kan inte Timrå ta igen ett 4-1 underläge?

Denna känsla tror jag många med dig känner och det är en frustration att det alltid är så här Timrå kan aldrig visa motsatsen.

Jag vill att vi visar ett större hjärta för klubben och mer kämpar glöd efter jul.

Hoppas nu julmaten gör gått och att Timrå kommer fram som ett nytt otroligt jämt topplag. Där vi vinner fler matcher gör fler mål och tar fler viktiga poäng.

Hittills får laget betyg G minus!

Denna ojämnhet måste man få bukt med annars kommer jag vara frustrerade hela säsongen och det vill jag inte vara.

Jag vi se Stabilitet framöver och det vill Nubben också!
Kommentera

956948 · »