1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577902 inlägg · 6216 ämnen

Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14

1776661 · » Till forumet



Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
Johan J: hur gick det gör Boqvist då? Inte hört ett ord om det..
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
Tre matchers avstängning och 3 000 kr i böter blev straffet för Erik Forslund i Tingsryd efter den fula knätackling han delade ut på Jesper Boqvist i slutet av matchen.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
JanneH: Nej , en dryg dm längre bara
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
Jockz: Han var väl helt OK men nån Mats Näslund var han ju inte ;-)
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
Jockz: Kuriosa: Om Gretzky spelat 17 säsonger ytterligare i NHL men inte gjort ett enda poäng till hade han ändå snittat 1 p/match...
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
JanneH: Crapsky? Så dålig var han väl ändå inte herr Gretzky.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
JanneH: bara dom inte har ballongskalle
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
JanneH: Ett par fullblodade Zupanic i laget och vi går som X2000 tåget...!!!😵😵😵🎉👍
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
sargad: Jag skiter väl i Crapsky... ska du ta upp ett exempel på en liten lätt spelare som ändå gjorde succé så bör man ju om man hänger på detta forum ta fram Mats Näslund i s f. Så länge laget vinner får spelarna se ut hur faan de vill
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
Tjalle: Barometern i kväll" där de flesta lagen spelat 19 omgångar". Trodde en omgång var det "alla" lagen spelat, annars matcher? Det sprider sig. 😄
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
El_loco: Fullblodsproffs uti fingerblommorna han är Anton.
Kommentera


Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
Nisse på Mon: Hur fan kunde vi förlora mot Modo?
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
Nisse på Mon: livat värre på modoboken...
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
Cartman: Alltså maken till medgång på andra resultat...inte bara nu heller...😎
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
Nisse på Mon: Och AIK gör det dom ska mot Bofors 😊Hoppas bara på X mellan pantern o gasmasarna
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
Nisse på Mon: MoDo har fullt upp med Kringlorna😆
Kommentera


Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
Knylan: Kikade över läget inför derbyt nu och om jag inte räknar fel känns det som att 4500-5000 platser redan är upptagna. Finns några ströplatser på kort- och långsidor. Ett par, tre tomma rader i hörnen.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
JanneH: Greatsky vägde väl bara runt 60 kilo, men med extremt spelsinne så går det.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
El Maco: Är man spelsmart behöver man ingen handväska som tant Hagos o Crippelina inte kunde vara utan haha
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
JanneH: knappt han orkar lyfta handväskan. Typisk Nubbevärvning.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
Modano: Ja men är han inte lite väl tunn
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
Tjalle: Det råder ingen tvivel om att det spelats 19 omgångar iaf. Eller hur är det nu med den saken?
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
Tjalle: Den var fin...men inte överraskad. Journalisthögskolan är nog nedlagd. De kommer nog direkt från 9an.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
Kan någon säga hur många omgångar det gått? Högkvalitativ journalistik!
Uppladdat:

450x300-skrmklipp_0.jpgskrmklipp_0.jpg

Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
mikenomad: hoppas inte, tror inte heller,, dom e ett mediokert mittenlag.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
Våran (Gretzky) Elias P ligger i topp i poängligan 20 poäng vad må det bliva av supertalangen snacka om spelskalle
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
Sputnik: Trodde Mitch skulle till Modo..
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
Knylan: undrar hur mycket kulor dom har i Västervik egentligen. Mitch Wahl klar och de är även på jakt efter Robin Persson våran gamle spelare som jag gärna hade sett i Timrådressen igen. Dock så vet jag inte hur mycket han spelat i år.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
tjobba: Förra året gjorde man alla rätt när man lade spelschemat och planerade tre av fyra derbyn på fredagar och lördagar, i år är det helt tvärtom. Första hemmaderbyt spelas på en måndag. Utan att veta hur försäljningen ser ut så skulle jag ändå vilja säga att allt över 5000 är väldigt bra. Fullsatta hemmaderbyn hade vi väl knappt under sista åren i ES heller, vilket med ohyggligt hög sannolikhet berodde på att båda klubbarna – framförallt vi – var kraftigt på dekis. Nu sker detta derby i en helt annan verklighet, med ett Modo som inte alls får det att stämma. Detta gör ju förmodligen att många Öviksbor drar sig lite extra för att åka ner. Vi får hoppas på att många företag planerat in detta redan i somras, vilket väl också är fallet. Allt var väl slutsålt gällande loger och sånt långt innan säsongen började.

Men först Gnaget hemma på lördag som sagt.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
RunarUp: Hylla dom som hyllas bör. D v s laget och ni hårt arbetande fans i Småland.
Numer är ju Småland en utmärkt plats att bo på om man vill se Timrå.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
Olle: Det kunde ha varit värre... man kunde ha varit en enögd struts till modoit!
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
Olle: Ja, klart man är überglad att laget ligger i toppen, inget snack om det.
Sedan kan man väl tycka att spelet ibland suger ändå. De senaste matcherna har ju faktiskt inte varit bra, tycker jag, och det har varit en lottodragning om poängen. Tingsryd bjöd ju oss på den med bentacklingen. Annars vette faan om vi fått mer än 1 poäng.
Eftersom man ser potentialen blir man ju lite besviken när det inte ser så bra ut, även om man även vet att såna matcher kommer ibland.
Själv hoppas jag på att återuppliva festen på Oscars i Sundsvall från 2000 när vi gick upp i Elitserien. :-)
Fina minnen!!
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
Sputnik: innan man börjar vässa för derbyt ska vi väl se till att få en fin publiksiffra mit AIK med. 3500-4000 vore kanon och inte orimligt.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
tjobba: Det lär väl komma ett antal som hejar på Modo(stackarna vet inte bättre) antar jag med.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
Knylan: Jag kan inte tänka mig annat än full arena, 6000, mot Modo. Förhoppningsvis är vi fortsatt serieledare inför matchen då också.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
mikenomad: Hur kasst har inte spelet sett ut föregående höstar? Reser sig laget efter jul som vanligt så torde det bli intressant.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
Olle: Utdelningen på den här bortaturnén var ett klart fall framåt för bortaspelet. Som Timråit borde jag välja ett av de två alternativen Världsherravälde eller Totalt Jävla Mörker. Som den sansade person jag är lägger jag mig dock i den lite mesigare mittfåran och konstaterar att Timrå överpresterar resultatmässigt sett till mina förväntningar innan säsongen och att detta kanske är den roligaste säsongen det här decenniet. Gott så
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
Olle: 5/9 poäng får ju anses som klart bra med tanke på att vi inte spelar speciellt bra just nu. Bra lag tar poäng även när de spelar dåligt!!!
På lördag vill jag gärna se lite målkalas hemma mot Solna. Borde inte Lauritzen vara back in biz snart?
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
+ulfberth+: Jag tror Modo kommer vara där och hugga när det drar ihop sig
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
mikenomad: vad är problemet med en negativ inställning, det har ju varit ett normaliserat tillstånd i den här boken i minst 10-12 år nu? Man ska inte vara så jävla glad hela tiden.

Nä seriöst, det är klart att det hade kunnat se betydligt värre ut, vi hade kunnat ha en betydligt dyrare trupp och ligga betydligt längre ner i serien. Sen att man blir förbannad under själva matchen, det måste ju anses som fullt normalt. Vill man ha en lobotomerad, behaglig resa under en hel match, då får man ju titta på badminton eller motsvarande. Sen går det ju inte att sticka under stolen med att det förmodligen hade varit en helt annan ton här idag om Tingsryd hade gjort mål på ett av alla powerplays vi gav dom. Jag skriver "gav" för dom hade inte ett uns av eget spel under hela matchen. Vi tog 5/9 poäng på bortaturnén och det var ju klart godkänt, hade vi torskat igår hade vi stannat på 2/9 och det hade väl känts...sådär?
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
Bragd-Birger: Timrå väger för lätt, måste in mer kilon i laget, två tunga powerbackar och en vass spjutspets forward med tyngd! Va väger EP? 45 kilo? Karlskoga blir nog laget tillsammans med Björklöven som kommer göra upp om en SHL plats. Som där blir manglade av Leksand! Helt jävla sjukt upplägg att ett lag underifrån ska betala en jävla straffavgift till laget som åker ur? Vilka jävla stolpskott kom med den ideen?
Måste vart en Stockholms jävel
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
mikenomad: SHL-spel 17/18 är en utopi, men inte p g a avståndet mellan serierna. Leksand ser allt annat än omänskliga ut. Det största hindret är dom andra allsvenska lagen. Vi får se hur säsongen utvecklar sig, men bedömningen nu är att Timrå är för veka för att utmana på allvar när det drar ihop sig.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
mikenomad:
Innan säsongen var mantrat "ett steg framåt, lite bättre än förra säsongen". Experters tips om topp 2 kändes utopiska, likt en plats i Edens lustgård. Så länge vi blir topp 8 till att börja med....sen kunna utmana lite mer än i våras. Topp 5 var möjligen rimligt.

Men SHL? Som att svära i kyrkan. Vi är inte redo. Jag var övertygad om det innan säsongsstart och den fina säsongen so far har inte ännu övertygat mig om motsatsen. Känslan är nämligen att skillnaden mellan serierna i år är större än på länge.

Men vi har fått blodsmak iaf, dit det bär dit bär det...
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
RunarUp:
Jamen fan så sant. En säsong när svackorna motsvarar de senaste säsongernas formtoppar har gjort oss lite fartblinda igen..
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
Hmm!
Hybris, någon?
Vet inte vilka förväntningar en del härinne har fått på laget efter kanonstarten i år. Men dom känns fan inte riktigt realistiska. Vi var en liten skara bortafans på plats och tyckte grabbarna skötte sig helt ok, bortsett från alla märkliga sätt att bli en man kort
på isen. Ett par gånger kändes det som domaren ville få ett bra erbjudande på Carlqvists bil.

Men i spel fem mot fem var Timrå ganska mycket bättre i en dokumenterat svårspelad arena. Det tycker jag är ett gott betyg mot ett motstånd som var berett att gå kindtänderna efter fyra raka förluster. Effektiviteten är, och har inte varit, den bästa men fan vad gott Perssons segermål satt.

Och visst är herrar Dahlén, Lööke och Petersson blekare än tidigare. Men, jisses, dessa gossar har lirat sju (7) tävlingsmatcher på elva dagar. Vem klarar det utan att gå ner sig? Ge dom några dagars vila så sprakar det om dom igen, förhoppningsvis redan till helgen.

Man kan säkert ställa krav på sitt favoritlag, men håll dom lite realistiska. Det mår både vi och laget bäst av tror jag.

För helvete, när hade vi som Timrå-supportrar så här roligt senast. Inte fan var det igår.
Passa på att njuta lite också.
Det är vi väl värda.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
Första målet vann ikväll också... SKÅL 🍻 😀
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
El Maco: Fortsatter han sa har gar det nog ganska snabbt till SHL for honom
Kommentera

1776661 · »