1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580615 inlägg · 6216 ämnen

Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25

1989112 · » Till forumet


Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
josha840: Jaha då serveras det väl pannkaka i lunchrestaurangen igen da
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
nectis: Drar till med det klassiska "The higher you fly, the harder you fall".
Laget i sig verkar vara väldigt ödmjuka inför uppgiften, Berglunds mantra "Vi kommer inte att vara 100%iga från start, det kommer att ta tid" finns med i varenda intervju. Fötterna på jorden fram till april verkar vettigt, då har vi facit.

Med det sagt, i år går vi fan upp och skickar i väg veksjoe lejkers och deras kräftskiva till tisdagsmatcher i Västervik en novemberkväll!
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
josha840: JA VET JAG SKA VARA TYST SÅ ATT JAG INTE JINXAR!! SORRY!😊
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Öndulat: Tycker materialförvaltarna börjat riktigt dåligt i år. Svårt att skylla backspelet och Dahlens bleka poängskörd på någon annan.

Nä, skärpning där annars får vi nog räkna med en jobbig säsong.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Rip Kirby: Jo de är att hjälpa andra människor att överleva o prova hålla dom isär så att dom inte krigar! Jag är före detta fallskärmsjägare o jag tycker att jag gjorde skillnad så att inte serberna i Bosnien kunde slakta oskyldiga o att talibanerna inte gjorde samma sak de är den enkla sanningen sen får alla tycka vad dom vill men jag har gjort något så att mitt samvete känns bra.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
JonteD: "fem vändor i Bosnien plus två i Afghanistan". Jag tänker, varför gör man såna saker, alltså rent frivilligt? Borde det inte finnas välgrundade fakta på bordet redan innan man överväger att göra nåt sånt som verkar i rent avskräckande syfte. På förhand, vad finns det att vinna som är värt det trauma som kommer som en garanti efteråt?
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
JonteD: Gratulerar till tillfrisknandet, eller vad man säger. Supporterskapet lär du aldrig bli frisk från!
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Öndulat: Ja vet att jag jinxar men med allt negativt som händer runt Timrå just nu då måste någon få vara positiv!! Igår så låg vi under med två mål o jag skrev att vi vänder o va fan hände? Vi vann!! Man måste ju vara positiv när vi har sett lagets potential!!! Jag har besegrat min cancer tog bort en njure hade kanske mer på gång men jag hade fölrlikat mig med att de inte kunde gå bra i måndags fick jag besked att jag inte har mer därför så är jag positiv! Jag klarade fem vändor i Bosnien plus två i Afghanistan men fick PTSD av det.😎😎
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Öndulat: Tycker dom ser lite småfeta ut hela bunten.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Öndulat: Ja helvete vad JonteD positivitets jinxar där - jag tar genast tillbaka allt bra jag skrev om backarna för några poster sedan... bäst jag istället skriver att de suger fett och allt är skit
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
JonteD: nu börjar vi bli farligt positiva här inne... Kan ingen såga ledarstaben så vi kan återställa balansen?
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Knylan: Lilla jag tror att de lag som vi kan ställa på isen i år är nog ett av dom bättre som jag sett!! Då tänker jag att dom kommer att bli bara bättre o bättre ju längre tiden går bara titta på lööke, Lundin, Hartman Jonte bara att njuta!! Som dom spelade i går kväll var en ren fröjd okej visst finns de saker o bli bättre på men på de stora hela kommer vi att glädjas under säsongen!!👏👏👏👏
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Enough: Ja, se där.
Då var jag i Nelson Garden Arena igår.
Spännande att se om det var en engångsföreteelse eller om man matchar laget lite mer aggressivt framöver.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Intervju med Albin Lundin. Smart spelare och ännu smartare värvning, känns det som.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Herminator: Vad hette SSK-mannen? Jag har glömt. Skönt att veta, så man snabbt kan stänga av ljudet. För övrigt tänkte jag satsa på radion när TIK spelar hemma, de brukar hålla hög klass Höiby och Jimmy.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
RunarUp: Istid
Dahlén 21:55 Lööke 23:40 Lundin 21:58 Westrlund 21:29 Söderberg 18:49
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Woody: ja AC's stabilitet kommer bli guld värd under en lång säsong. Sedan är det ju skitkul att Lerebäck överaskat med en övertygande start och att Westerlund varit så bra som han själv anser att han är... antagligen är han det men nog vore det väl win-win för både honom och TIK om han stannar. Om Nielsen vänder ner i J20 och kommer tillbaka till det spel han visade upp i slutet på förra säsongen så kanske inte backsidan är så mkt sämre än när vi gick upp? Och glöm inte att Ohårdegård är tillbaka snart!!!
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
jå1: Apropå Albin måste jag erkänna att jag är väldigt förtjust i Carlsson också. En av våra mest stabila backar defensivt. Hög intensitet och smarta lösningar (utan att ha sett matchen i går).
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Sputnik: En bilförsäljare är alltid en bilförsäljare , Timrås nu avskedade chef .
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
jå1: Nej Algot vet ju alla att det är! Eller var det Alfons. 🤔
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Gorkyman: Inte Albin då?
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
SMÅLAND: Anton Lundin väl
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
RunarUp: Jo jag tänkte på det med! Freddan kallade tom Dahléns kedja för första kedja efter matchen.
Ante måste satt sina spår hos Freddan. 😉
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Öndulat: Och tänkte ni på matchningen idag?
Dahlén och Co fick väldigt många extrabyten i offensiv zon.
Idag var det ingen defensiv coachning från ledarstaben, det måste även den mest kritiske på forumet hålla med om och gilla.
Nån statistikbitare kan enkelt plocka fram minuterna för förstalinan idag.

Måste vara ledande backtider på dessa tre forwards. Klockar inte dom in på plus 20 minuter såg jag nog en annan match.

Alltid rött, alltid rätt!
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
NDR: tycker mig ändå se en del positiva tendenser som skiljer sig från ifjol. Nu har vi vunnit tre raka, och har blivit snäppet bättre för varje match. Dahlén och Lundin hittar bättre och bättre kemi. Vi har spelare lite överallt i laget som faktiskt vill framåt, till skillnad från spelare som Rensfeldt som bara såg Timrå som årets lönecheck.

Skillnaden från ifjol är att då var vi väldigt effektiva och gjorde mål då vi inte förtjänade de medans i år är vi väldigt oeffektiva då vi förtjänar att att göra mål. Men i år ser alla lag delar faktiskt bättre ut, iallafall för den nivå vi spelar på, vi bryter sjukt många anfall tidigt, vi etablerar spel i offensiv zon oftare och lättare, vi har en mycket stabilare målvakt och vi har rediga spetsar och inte bara personer som fick axla rollen då det inte fanns någon annan.

Det jag ser att vi behöver bli bättre på är egentligen bara individuella misstag (inkluderat onödiga utvisningar). Då vi minimerat de kommer vi vara halvvägs där. Idag visste spelarna vart dom hade varandra utan att behöva titta efter, och för mig säger det iallafall nånting.

Topp 5 känns för mig inte orimligt.

En annan positiv grej är att vi inte har nämnt Freddan idag öht. Betyder det att han får godkänt? Och kan vi börja hoppas på att han lärt av sina misstag?

Jaja, jag är evigt optimistisk och ser gärna inte mörkret förens det faller över mig, men det är mina "two cents" iaf.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Öndulat: Hartmann en favorit, känns mer kreativ än Lööke. Skönt med serieledning men tyvärr är vi väldigt trubbiga framåt, känns oroväckande. Kul att vara i topp, men detta kommer inte att hålla i längden...
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Knylan: Påminner lite om Niklas Lidström.
Härligt lugn.
Kommentera


Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Andersson: Hete hann inte Algot Lundin?
Kommentera


Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Andersson: Någon som kan va snäll och referera ni som har Aftonbladet. 😀
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Tomas Ros tyckte att Albert (?) Lundin var bra idag
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Sputnik: Hur som haver så lär Wahlgren kunna komma in med mindre press att producera. Nu när laget går bra i övrigt. Hoppas han är på spelhumör och fortsätter på Försäsongsformen.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
hockey_21: Ja lär märka hur länge eran jonathan kan hålla takt med våran;) Sumera poängen igen efter 52 omgångar så ser vi;)
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Sputnik: Jäla härligt kontrollerat spel mot slutet.
De ser så lugna ut i år, hela laget..
Bra känsla..
C-more funkar bättre med en balanserad kommentator.
Vi bara glömmer "SSK-Mannen" i söndags..
Tur att man slapp honom inne i Kapellet..
2 mål av Lundin.
⚪🔴⚪🔴⚪🔴⚪
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Sputnik: ja va fan dom är ju Smålänningar 😁
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Eran Jonathan verkar få konkurrens
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Öndulat: Håller med om Hartman. Flera av oss som var på plats tycker han var bäste TIK:are ikväll.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Sputnik: det låter ju onekligen spännande iaf! Kör på de nästa tycker jag 👍
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Öndulat: Tycker Kaijser har skönt riv och syns ensam i sin kedja mellanåt så han hade jag velat få upp i hiarkin nån match. Kaijser, Wahlgren och Hartmann hade varit intressant!
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Sputnik: kan inte annat än att hålla med. Var väldigt imponerad av hartmann idag och kan nog vara ett fantastiskt kompliment till Dahlén/Lundin. Lööke, Wahlgren och ohlsson blir det i andra då va? En jävla fart i den kedjan iaf, och Tim bidrar med kreativitet.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Sputnik: Å andra sidan kanske Hartmann får sig en fin lagkamrat i Wahlgren med så är värt att köra dom med. 🙂👍
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Bragd-Birger: Jo när Wahlgren är tillbaks så är det tjänstefel om man särar på Dahlen och Lundin. Däremot skulle jag vilja flytta ner Lööke med Wahlgren och upp med Hartmann som skulle kunna vara ett fint komplement till Lundin och Dahlén.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Bragd-Birger: Det jag gillar mest med inledningen av serien är att de vinner utan att anstränga sig. Det ser rätt lojt ut ibland, men de hittar ändå sätt att vinna.
Som om det finns ett sparkapital som de ännu inte utnyttjat.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Piece of cake!
Lite onödigt svettigt sista minuten, men annars spelade man av 3e på ett trevligt sätt.
Måste hålla med Knylan om Lerebäck. Han ser faen magisk ut.
Förstafemman magnifik, men jag hoppas Löken har mer att komma med. Än så länge mest snirkel och lite för lite produktion. Men Lundin är en perfekt center till #54.

3 raka. Helt ok öppning ändå. Vidhåller att den här matchen var ett klart fall framåt spelmässigt, även om det finns mycket att jobba på. Men det visste vi.
Ser fram emot att Wahlgren återkommer. Madsen bör inte ha en roll i en producerande femma, ocg Hartmann behöver lite trevligare omgivning.

Annars: hockey är en småtrevlig sport!
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Vi VINN ikväll....
Men vi har låååååååångt kvar till till toppen!
Nästa anhalt...Karlskrona!!
Nu stänker vi vidare ikväll!!
Tjohooooooo va ja e gla 😂
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Kerstin_k: Skön seger- Oskönt spel!
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
Jockz: Tabellen ser ju trevlig ut just nu.
Kommentera


Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-09-25
roger_sundsvall: Ja sa ju att vi skulle vinna elr hur!! De va ju ingen fara gellivara!!!👏👏😎😊
Kommentera

1989112 · »