Jag var lite tveksam till matchstraffet till att börja med. Än mer eventuell avstängning. Men det blir det ju definitivt. Har nån spelare någonsin blivit frikänd när dom väl hamnat i DN?
Tänker att motståndaren också har ett ansvar, som så ofta. Om Svensson initierar en tackling och motståndaren väljer att väja och blir träffad olyckligt - borde inte det vara förmildrande omständigheter då? Typ utvisning, men inget mer. Men det kanske är matchstraff per automatik om en tackling träffar knäet? Eller ja... Om domaren tycker att den träffar knäet vill säga.
Ja ja, det är vad det är. Bra match och jävligt skön seger. Ett par superfina strutar fick vi också se. Hamnar inte Hartmanns mål i "Veckans mål"... Ja, då finns det ju nån sorts konspiration mot Timrå. Westerlunds rackabajsera var ju också grann för ögat att beskåda.
Sputnik: Ja, det gör jag också. Fast jag unnar inget åt banjoklinkarna i Sixfinger County. Jag får känslan att på fotbollsmanér man är glad över att någon annan ska göra arbetet åt en. Ett lag, ett mål!
Ända sedan den där lövaren skrev att Kenttä köper sexiga spelare hemsöks jag av bilder där två prostituerade ansluter till en brokig skara med sviktande potens.
På tal om lövare. Många inlägg här och i vår bok före matchen. Efter matchen är dom bortblåsta.
Men dom är ju absolut inga medgångssupportrar enligt dem själva.
Fegt att dom inte vågade möta oss idag, de vill väl få fler matcher med sina nya transatlanter, nyss fejkade ju pk corona utbrott när de hade många skador.
Rytter: Jag begriper inte varför matchen idag inte spelas om det finns ledig tid i Fjällräven, får ju inte vara publik endå så fuck it och kör tycker man, snön faller varenda år känns bara skumt, men de är ju löven..
TimraStockholm: Ja eller Vännäs eller Nordmaling vad som helst, de mesta med löven är lite obegripligt, dom vågar väl inte lira förrens dom nya tillkommit haha :P
Rytter: Du tror löven är rädd att möta MODO som slåss för att få stanna kvar i hockeyallsvenskan? Haha storhetsvansinne efter att ni lyckats ta en seger mot ett lag ovanför plats 8. Grattis till er :)
{9255}: Löven och C More, C More vägrade sända matchen 17.30 eller senare och Modos damlag hade match 13.00 idag som tog slut för ett litet tag sen. Modo försökte men svårt med två envisa motståndare :)
Kerstin_k: Äntligen hopplösa underdogs igen! Det var några år sedan, men till slut hittade vi tillbaka igen. Här trivs vi bra, här är vi hemma. Nu blir det bra.